Mainos

Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 787 324
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos aloitusmaksussa on joku euro liikaa niin se on kokonaisuuden kannalta aivan todella samantekevää.

Aina pitää näköjään kerrata. Se ei todellakaan ole samantekevää, jos Telia saa tyhjästä muutama euroa kertaa satojatuhansia asiakkaita (asiakkaiden määrä keksitty.)

Ne tekevät tuota juuri siksi, koska "no eihän se ole kuin pari euroa" -jengiä riittää loputtomiin. Minulla on tuommoinen kolikkokulho kirjahyllyssä minne aina taskuista tyhjentelen. Ei vaikuttaisi mitenkään elämääni, jos en noita ropoja näkisi enää koskaan paitsi tietenkin kiva koriste menisi.

Sen sijaan, jos tuollaisen joululahjan kertaa todella monta kertaa antaisi yhdelle yritykselle, niin siellä naureskeltaisiin kuinkas paljon taas saatiinkaan. Läheteltäisiin meilejä, paljonko muuten tuli. Ai niin, noinhan tehdään jo.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aina pitää näköjään kerrata. Se ei todellakaan ole samantekevää, jos Telia saa tyhjästä muutama euroa kertaa satojatuhansia asiakkaita (asiakkaiden määrä keksitty.)

Ne tekevät tuota juuri siksi, koska "no eihän se ole kuin pari euroa" -jengiä riittää loputtomiin. Minulla on tuommoinen kolikkokulho kirjahyllyssä minne aina taskuista tyhjentelen. Ei vaikuttaisi mitenkään elämääni, jos en noita ropoja näkisi enää koskaan paitsi tietenkin kiva koriste menisi.
Siis ne hinnathan on kerrottu todella selkeästi. Tuossa sitä laskin aukikin jos tuntuu hankalalta. Ei siis ole mitään tyhjästä keksittyä paria euroa, vaan tuotteella on hinta, se on satoja euroja, tilaaminen on vapaaehtoista ja suosittelen sitä vain jos on varaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aina pitää näköjään kerrata. Se ei todellakaan ole samantekevää, jos Telia saa tyhjästä muutama euroa kertaa satojatuhansia asiakkaita (asiakkaiden määrä keksitty.)

Ne tekevät tuota juuri siksi, koska "no eihän se ole kuin pari euroa" -jengiä riittää loputtomiin. Minulla on tuommoinen kolikkokulho kirjahyllyssä minne aina taskuista tyhjentelen. Ei vaikuttaisi mitenkään elämääni, jos en noita ropoja näkisi enää koskaan paitsi tietenkin kiva koriste menisi.

Sen sijaan, jos tuollaisen joululahjan kertaa todella monta kertaa antaisi yhdelle yritykselle, niin siellä naureskeltaisiin kuinkas paljon taas saatiinkaan. Läheteltäisiin meilejä, paljonko muuten tuli. Ai niin, noinhan tehdään jo.
Tuotteilla on aina oma hintansa. Katteet voivat olla hyvin erilaisia ja "tyhjästä" maksaminen on periaatteessa asiakkaan omasta näkökannasta kiinni. Jos et tuotetta kyseisellä hinnalla halua, eli et koe sen olevan hinnan arvoinen, niin voit äänestää lompakollasi, eli olla maksamatta siitä. Mitä isompi yritys, sitä monimutkaisemmat kulu- ja tulorakenteet niillä on. Toki aina voisi asiakkaan näkökulmaa ajatellen miettiä eri asioiden hinnoittelua ja sitä paljon tehdäänkin, eikä se aina mene ihan putkeen, mutta on mielestäni hyvin erikoista lähteä valittamaan tämän kaltaisista asioista erityisemmin. Mielipiteensä saa toki ilmaista ja halutessaan äänestää lompakon kautta, mutta siihen se saisi mielestäni jäädä, koska ei hyödytä ketään valittaa näistä asioista loputtomiin.

Olisiko mielestäsi enemmän ok, että telia laskuttaisi tuon 10€/kk sijaan 12€/kk, mutta toimitusmaksua ei maksettaisi ollenkaan? Tässähän Telia ei varmastikaan häviäisi lopulta mitään, mutta se näyttäytyy asiakkaalle hyvin erilaisena. Aina se raha voidaan "nyhtää" eri paikoista, mutta tietty raha on tietystä tuotteesta haettava, jotta se on yritykselle kannattavaa.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ko. tuotteesta laskutetaan tällä tavoin, koska siitä kerrotaan selkeästi ja asiakasta ei suoranaisesti johdeta millään tavalla harhaan, vaikka asiakas ei tarkalleen tiedäkään mistä tuo kyseinen summa koostuu. Harvoin asiakas nimittäin tietää mistä minkään tuotteen hinta koostuu. Kyse on lähinnä siitä mielikuvasta, mikä asiakkaalle syntyy ja sen osalta voidaan joskus mennä toki metsäänkin.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Kävin katsomassa Gigantin nettikaupasta, mitä maksaa pyykinpesukoneen toimitus kotiovelle, ja se oli 15€. Tuo Telian digiboxin 30€ toimituskulu on kyllä jäätävän kallis.

Mielestäni toimituskulujen pitäisi olla 0€, kun toimitetaan vuokralaite asiakkaalle. Minulle kuitenkin suurin kynnyt tilata liigapaketti on tuo jatkuva laitevuokra digiboxista, jota ei saa omaksi edes 2-vuoden sopimuskauden päätteksi. DNA:ta sai kahden vuoden sopimuskauden päätteeksi digiboxin omaksi. Nyt jätän liigan katsomisen väliin.

Soitappas aspaan ja sano että tilaat jos saat ilman toimituskuluja. Varmasti saat. Näitä ”tiskin alta” juttuja löytyy kaikilta operaattoreilta vaikka mitä.

Vaihdapas kännykkäoperaattoria. Saat sellaset tarjoukset entiseltä operaattorilta ettei mistään :D Isäni vaihtoi operaattoria gigantissa puhelimen oston yhteydessä, ja 10min liikkeestä poistumisen jälkeen vanha operaattori tarjosi samanlaista liittymää mutta euron kilpailijaa halvemmall
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olisiko mielestäsi enemmän ok, että telia laskuttaisi tuon 10€/kk sijaan 12€/kk, mutta toimitusmaksua ei maksettaisi ollenkaan?

Tämä olisi nimenomaan parempi, että kulut paketoitaisiin yhteen ja sitten ei tarvitsisi miettiä mikä maksaa mitäkin. Totta kai sen tietäisi, että maksaa hieman enemmän, jos lähtisi tappelemaan ja selvittämään, mutta silloin antaisi olla.

Budjettia laskeva vaimo vaikkapa ei alkaisi valittaa kaksi euroa enemmän maksavasta paketista, mutta ihmettelee tarvitseeko nyt näitä kaikkia pelejä nähdä ja mikä tämä kolmekymppiä on.

Soitappas aspaan ja sano että tilaat jos saat ilman toimituskuluja. Varmasti saat. Näitä ”tiskin alta” juttuja löytyy kaikilta operaattoreilta vaikka mitä.

Vaihdapas kännykkäoperaattoria. Saat sellaset tarjoukset entiseltä operaattorilta ettei mistään :D Isäni vaihtoi operaattoria gigantissa puhelimen oston yhteydessä, ja 10min liikkeestä poistumisen jälkeen vanha operaattori tarjosi samanlaista liittymää mutta euron kilpailijaa halvemmall

Nämä eivät ole mitään urbaanilegendoja, mutta koitapa ääneen sanoa, niin joku tulee kertomaan kuinka eihän se nyt noin mene ja keksit päästäsi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Soitappas aspaan ja sano että tilaat jos saat ilman toimituskuluja. Varmasti saat. Näitä ”tiskin alta” juttuja löytyy kaikilta operaattoreilta vaikka mitä.

Vaihdapas kännykkäoperaattoria. Saat sellaset tarjoukset entiseltä operaattorilta ettei mistään :D Isäni vaihtoi operaattoria gigantissa puhelimen oston yhteydessä, ja 10min liikkeestä poistumisen jälkeen vanha operaattori tarjosi samanlaista liittymää mutta euron kilpailijaa halvemmall
Näissä on vankka totuuspohja taustalla, mutta siellä on aspassakin vain tietyt asiat missä voidaan joustaa ja tietyt tarjoukset mitä voidaan tarjota, jos asiakas on irtisanomassa tilaustaan. Ihan vapaasti siellä ei voida tehdä mitä asiakas pyytää, jos kyseinen asia ei ole sillä listalla, mitä hänelle voidaan tarjota. Ja ne parhaat tarjoukset eivät koske uusia tilauksia kuin joissain poikkeustapauksissa, eli jos nyt lähtisi uutta tuotetta tilaamaan, niin neuvotteluvara on kohtalaisen vähissä.

Eli irtisanomistilanteissa saa kyllä parhaat tarjoukset, mutta nekin on ennalta määritelty, eikä asiakkaan vaatimuksiin voida vapaasti suostua, vaikka se olisikin loppupeleissä yrityksen etu. Aspan toiminta näissä tilanteissa on tarkoin rajattua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eli irtisanomistilanteissa saa kyllä parhaat tarjoukset, mutta nekin on ennalta määritelty, eikä asiakkaan vaatimuksiin voida vapaasti suostua, vaikka se olisikin loppupeleissä yrityksen etu. Aspan toiminta näissä tilanteissa on tarkoin rajattua.

Näinhän se on, mutta sitten päästään taas siihen miksi pitää vedättää ja kohdella asiakkaita eriarvoisesti.

Ei liity Teliaan, mutta tähän kyseenalaiseen toimintaan ja asiakkaiden eriarvoistamiseen. Olin ennen älypuhelimia englantilaisessa hotellissa ja siinä ajattelin voisi oikeastaan jäädä tänne vielä seuraavaksikin yöksi. Varausta ei ollut enää eli respaan kysymään onnistuuko. Asiakaspalvelija kurkistelee tietokonettaan ja ilmoittaa onnistuu ja hintahan on tämä. Sanoin suoraan ei voi todellakaan olla mitenkään noin paljoa.

Se selvisi sitten neuvotteluissa, että aikaisempi hintani on internethinta mitä hän ei voi tästä antaa. Onneksi oli tuttu kaupunki ja tiesin missä on lähin nettikahvila. Sinne varaamaan sama huone ja maksoin niillekin muutaman kolikon palvelusta. Kävelin takaisin respaan ja siellähän se jo niiden tietokoneella näkyikin ja saman huoneen sai pitää.

Miten tämä olisi oikeasti pitänyt tehdä?

- Moikka, suunnitelmat vähän muuttui ja olisiko mahdollista jäädä vielä ensi yöksi?
- Odotas katsotaan, joo, kyllä on tilaa
- Saa varmaan pitää saman huoneen, niin ei tarvitsisi siirtyillä
- Tietenkin onnistuu, mukavaa päivää ja kiva, että viihdyt hotellissamme

Se olisi loppupeleissä yrityksen etu, että hommat hoidettaisiin järkevästi, mutta kun ei ei ei. Tuossa tuhlattiin kaikkien aikaa, vaikka lopputulos oli sama miinus firman yritys kusettaa ylihintaa palveluistaan. Ja tietenkin aivan turhasta joutui maksamaan sille kahvilalle missä olin muutaman minuutin.
 

Jukisto

Jäsen
On kyllä melkoista luettavaa tämä viestiketju. Osaako joku treenipelejä nähnyt kertoa miten Telia on ”mullistanut” katselukokemuksen, kuten lupasi? Toki se onnistunut maksutapojen suhteen mainiosti, kun noin 400000 suomalaista ei voi enää Liigan katseluoikeuksia tilata. Kieltämättä suuri mullistus!
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On kyllä melkoista luettavaa tämä viestiketju. Osaako joku treenipelejä nähnyt kertoa miten Telia on ”mullistanut” katselukokemuksen, kuten lupasi? Toki se onnistunut maksutapojen suhteen mainiosti, kun noin 400000 suomalaista ei voi enää Liigan katseluoikeuksia tilata. Kieltämättä suuri mullistus!
Jos tässä tarkoitetaan luottotiedottomia, niin itsellä ainakin onnistui Telia Tv-soppari liigapassi+c-more, vaikka siis luottotiedot konkurssin mukana menneet. CC:n kautta luurilla pelejä nytkin katsonut.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
On kyllä melkoista luettavaa tämä viestiketju. Osaako joku treenipelejä nähnyt kertoa miten Telia on ”mullistanut” katselukokemuksen, kuten lupasi? Toki se onnistunut maksutapojen suhteen mainiosti, kun noin 400000 suomalaista ei voi enää Liigan katseluoikeuksia tilata. Kieltämättä suuri mullistus!
Ei mitenkää.

Pari peliä on jäänyt kokonaan välistä, kun testattiin uutta kalustoa. Kahdessa pelissä oli selostus ja kuva epäsyncassa. Uutta kalustoa, mikitystä jne ei ole vielä testattu peleissä ollenkaan kokonaisuutena.
+ ainut posi, että kuvanlaatu on välillä ollut Ruutua parempi. Huom, vain välillä.

Mutta ei hätää, ovat kuitenkin vakuuttanet, että heillä on tieto siitä, että kauden alkaessa kaikki toimii!
 

Ligget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos tässä tarkoitetaan luottotiedottomia, niin itsellä ainakin onnistui Telia Tv-soppari liigapassi+c-more, vaikka siis luottotiedot konkurssin mukana menneet. CC:n kautta luurilla pelejä nytkin katsonut.
Joo en tiedä millä arvalla ne näitä vetää. Kaveri, luottotiedot menneet, tuli ruudulle niin isolla tekstillä kun mahtuu että Oi Voi, liiga jäi nyt luottotietojen taakse. Minä paria päivää ennen ihan ongelmitta liiga-passi kouraan (luotot menneet). Nyt viikko sitten päivittelin paketin siihen yhdistelmäpakettiin, ainakaan vielä ei ole vittuilua tullut luotoista. Tilausvahvistukset tullut, laitteiden toimituspäivä tiedossa yms. Tosin tilaus edelleen käsittelyssä, saa nähdä nappaako ne minulta sen vanhan jo valmiiksi aktivoidun paketinkin pois.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo en tiedä millä arvalla ne näitä vetää. Kaveri, luottotiedot menneet, tuli ruudulle niin isolla tekstillä kun mahtuu että Oi Voi, liiga jäi nyt luottotietojen taakse. Minä paria päivää ennen ihan ongelmitta liiga-passi kouraan (luotot menneet). Nyt viikko sitten päivittelin paketin siihen yhdistelmäpakettiin, ainakaan vielä ei ole vittuilua tullut luotoista. Tilausvahvistukset tullut, laitteiden toimituspäivä tiedossa yms. Tosin tilaus edelleen käsittelyssä, saa nähdä nappaako ne minulta sen vanhan jo valmiiksi aktivoidun paketinkin pois.

Käsittääkseni luottotiedottomat saavat paketin aspan kautta.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käsittääkseni luottotiedottomat saavat paketin aspan kautta.
Sain itse kyllä ihan sähköpostitarjouksen kautta keväällä puhumatta sanaakaan aspan kanssa. Vähän ihmettelen millä arvalla telialla vedellään meidän luottotiedottomien kanssa.

@Ligget, alkuperäisesti itse tilasin pelkän kärppä-passin ja c-more sportin. Elokuun alussa päivitin joukkuepassin liigapassiksi omien sivujen kautta. Pari päivää sitten päiviten c-more sportin totaliksi. Molemmilla kerroilla tilauksen käsittely kesti n. 5min.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sain itse kyllä ihan sähköpostitarjouksen kautta keväällä puhumatta sanaakaan aspan kanssa. Vähän ihmettelen millä arvalla telialla vedellään meidän luottotiedottomien kanssa.

@Ligget, alkuperäisesti itse tilasin pelkän kärppä-passin ja c-more sportin. Elokuun alussa päivitin joukkuepassin liigapassiksi omien sivujen kautta. Pari päivää sitten päiviten c-more sportin totaliksi. Molemmilla kerroilla tilauksen käsittely kesti n. 5min.

Kaverini ei saanut tilattua Telian sivujen kautta, mutta aspasta olivat tilauksen vahvistaneet.
 

Ligget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta tähänkin voisi @Telia jotain selvitystä antaa, kuka saa ja kuka ei. Vai onko siellä joku lottopallo mikä pyöräytetään kun luottotiedoista varoitteleva summeri pärähtää telian toimistolla?

Parashan olisi Visamaksu, NetflixRuutuyms tyyliin. Jos ei oo paalua tilillä homma katkeaa ja voit aktivoida uudestaan kun paalua kilahtaa tilille.
 

Telia

Jäsen
Ei näitä luottopäätöksiä toki hatusta vedetä, vaan siihen vaikuttaa moni asia. Hyvänä uutisena voin kertoa, että olemme tehneet juuri muutoksia luottopäätösprosessiin eli jatkossa kaikki asiakkaat, joilla on maksuhäiriömerkintä, saavat Liigan joko ennakko- tai vakuusmaksulla.

Ennakko- ja vakuusmaksuprosessissa menee noin viikko eli kannattaa hoitaa tilaus jo nyt hyvissä ajoin ennen kauden alkua. Nopeiten homma hoituu ottamalla yhteyttä aspaan tai Telia Kauppaan.

Ilari / Telia
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Palvelun käynnistämisen kulut firman pitäisi ottaa kontolleen ja "ei voi noutaa mistään" on melkoisen mullistavaa ja uutta palvelua. Monet haluaisivat taatusti noutaa jostain, jos hinta olisi silloin vaikkapa kympin.

Samaan aikaan toisaalla firmat kehittelee onnistuneesti noutopisteitä mistä voi omalla ajalla pakettinsa hakea pin-koodilla. Tässä taas kerran tyrkytetään palvelua mikä olisi monille asiakkaille aivan turha, mutta ei ole vaihtoehtoja monopolissa.

Miten Telia meinaa saada sen boksinsa takaisin?
- posti tulee koputtelemaan oveen 24kk kuluttua
- asiakas postittaa sen itse takaisin 24kk ja maksaa ehkä jopa kulut
- yllättäen onkin olemassa kuitenkin palautuspiste (esim Telian liike joka Ei ole noutopiste) minne sen voi toimittaa.
 

Vauhti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Palloilu
Miten Telia meinaa saada sen boksinsa takaisin?
- posti tulee koputtelemaan oveen 24kk kuluttua
- asiakas postittaa sen itse takaisin 24kk ja maksaa ehkä jopa kulut
- yllättäen onkin olemassa kuitenkin palautuspiste (esim Telian liike joka Ei ole noutopiste) minne sen voi toimittaa.

Jonkun vanhan Telian matolaatikon palautin joskus aikoinaan Telian liikkeeseen ja käskin hoitamaan eteenpäin. Sillä hoitui.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Eikö se kannattaisi postittaa ja laittaa pakettiin mukaan kolmenkympin toimitusmaksulasku?
 

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Tilasin viime viikolla tuon Telia TV:n digiboksin ja tänään sen sain. Laitoin äsken piuhat kiinni ja patterit säätimeen. Ruudussa luki ja lukee edelleen "loading software...". Kuinka kauan tuon latauksen kuuluu kestää, kun netissäkin pitäisi potkua riittää. Minulla on siis Elisan 50mbit/s kiinteä laajakaista.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ei näitä luottopäätöksiä toki hatusta vedetä, vaan siihen vaikuttaa moni asia. Hyvänä uutisena voin kertoa, että olemme tehneet juuri muutoksia luottopäätösprosessiin eli jatkossa kaikki asiakkaat, joilla on maksuhäiriömerkintä, saavat Liigan joko ennakko- tai vakuusmaksulla.

Ennakko- ja vakuusmaksuprosessissa menee noin viikko eli kannattaa hoitaa tilaus jo nyt hyvissä ajoin ennen kauden alkua. Nopeiten homma hoituu ottamalla yhteyttä aspaan tai Telia Kauppaan.

Ilari / Telia
Hyvä homma. Nyt eivoi tämäkään olla esteenä. Mikä tuo summa muuten on?
 

Telia

Jäsen
Miten Telia meinaa saada sen boksinsa takaisin?
- posti tulee koputtelemaan oveen 24kk kuluttua
- asiakas postittaa sen itse takaisin 24kk ja maksaa ehkä jopa kulut
- yllättäen onkin olemassa kuitenkin palautuspiste (esim Telian liike joka Ei ole noutopiste) minne sen voi toimittaa.
Digiboksin käyttöä voi toki jatkaa 24 kk sopimuksen jälkeenkin. Digiboksi palautetaan meille, kun palvelu on irtisanottu ja sopimus päätetty. Postimaksuja ei itse tarvitse maksaa laitteen palautuksen yhteydessä.

Tilasin viime viikolla tuon Telia TV:n digiboksin ja tänään sen sain. Laitoin äsken piuhat kiinni ja patterit säätimeen. Ruudussa luki ja lukee edelleen "loading software...". Kuinka kauan tuon latauksen kuuluu kestää, kun netissäkin pitäisi potkua riittää. Minulla on siis Elisan 50mbit/s kiinteä laajakaista.
Onko sinulla Arris 4302W vai Arris 5305W -digiboksi käytössä?

Hyvä homma. Nyt eivoi tämäkään olla esteenä. Mikä tuo summa muuten on?
Ennakko- tai vakuusmaksun suuruus määräytyy tilannekohtaisesti.

Joonas S. / Telia
 

Telia

Jäsen
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös