Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 770 753
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Telia

Jäsen
@Brent Sapergia @chris @muti @benicio Kiitokset erinomaisista palautteista ja vinkeistä. Nämä viedään ehdottomasti eteenpäin.

Mitä tulee äänimaailmaan niin hienosäätöä varmasti tehdään vielä ennen kauden alkua. Meillä on kyvykkyys tehdä nopeitakin muutoksia kauden aikana joten kaikki palautteet ovat tervetulleita sekä nyt että matkan varrella. Vertaus Antista, Riitasta ja sinapista oli kyllä päivän paras :) Tunnistan tilanteen!

Merja / Telia
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taisin tästä kuvaajaongelmasta mainita jo pitsin aikaan. Enkä näköjään ole ainut. Mitä järkeä pyytää palautetta, jos siihen ei reagoida muuta kuin "viemällä eteenpäin" ? Vai onko se eteenpäin = mappi Ö?
 

Telia

Jäsen
Taisin tästä kuvaajaongelmasta mainita jo pitsin aikaan. Enkä näköjään ole ainut. Mitä järkeä pyytää palautetta, jos siihen ei reagoida muuta kuin "viemällä eteenpäin" ? Vai onko se eteenpäin = mappi Ö?
Palautteen viemisellä eteenpäin tarkoitamme sitä, että se välitetään suoraan taholle, joka voi vaikuttaa palautteen kohteena olevaan asiaan. Mappi-ööhön ne eivät missään nimessä mene. Olemme erittäin kiitollisia palautteista, joita olemme täältä saaneet ja näiden avulla voimme kehittää Liiga-tuotetta entistä paremmaksi.

Joonas S. / Telia
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yks vielä. Yv tilannetta voisi pelkästään kokeilla näyttää maalin takaa kamerasta kun pakkopeli alkaa pyöriä.
Mä en lämpene tälle. Aina välillä tuota näkee ja joka kerta ärsyttää. Kyllä sitä hetken katselee, mutta ei koko yv:tä.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Jos hankin sen TV digiboxin kaapelitalouteen, ja joku ilta jää peli katsomatta, niin voinko katsoa seuraavana päivänä tuon digiboxin kautta tallenteen edellisen illan pelistä?

Yleensäkään en ymmärrä miksi joka ikinen pelikatko pitää käyttää siihen, että kuvaaja zoomaa ruudulle jonkin random-katsojan.

Minä tykkään tuosta, että kuvataan pelikatkojen aikana katsomosta faneja, ja niitä tanssityttöjä. :)
 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täältä kanssa ääni tuolle logojen poistamiselle, ja boksin reilulle pienentämiselle sekä siirtämiselle yläkulmaan. Ja oikeasti ylös, eikä niin että jää 10 % ruudun korkeudesta vielä boksin yläpuolelle.

Telia TV -sovelluksella tuli katselua koitettua, mutta siirryin chromeen. Syynä se, että chromella voi nuo 10sek hyppäykset tehdä nuolinäppäimillä, sovelluksessa ei. Turhauttavaa siirtää hiirtä aina ja klikkailla sitä nappia. Lisäksi toiveena, että hyppäykset voisi toimia siten, ettei ylä- ja alapalkit hyppää joka kerta kuvan päälle. Katsokaapa tässäkin mallia Viaplaysta, jossa mitään ylimääräistä ei näy hyppiessä nuolinäppäimillä selaimella katsottaessa. Tosin Viaplayssä chromecastin kautta katsottaessa ja 10sek hyppyjä tehdessä kuvan päälle sitten tuleekin se infoboksi yms, eli tämän voisitte tehdä paremmin.

@Telia Tästä ei ole mitään kuulunut tai muutosta näkynyt. Ei varmaan ole ihan vaikein asia toteuttaa? Varsinkin kun selaimella homma toimii (vaikka palkit tulevatkin aina harmillisesti näkyviin), jolloin luulisi, että sovellukseenkin saisi tämän tehtyä... vielä kun suosittelette käyttämään sovellusta selaimen sijaan.
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Aikamoista sillisalaattia on tuntunut olevan. Mainokset ovat olleet naiivin kiusallisia. Bergenheim ja Alkio muistioiden kanssa kuuntelemassa faneilta miten tämä pitää tehdä.

Kaiken tämän huutoäänestyksen keskeltä Telia yrittää sitten löytää tavat, joilla voisi yrittää miellyttää kaikkia, kuten nykyään tapana on. Olisivat laittaneet ammattilaiset hommiin ja keskittyneet hoitamaan tekniikan puolen hinnalla millä hyvänsä kuntoon hyvissä ajoin.

Mitään erityisen ammattimaista kuvaa tämä ei ole antanut, mutta kun katsoo kaupallisten tv-tuotantojen tarjoamaa sisältöä, niin ei kai pidä yllättyä.
 

Telia

Jäsen
Jos hankin sen TV digiboxin kaapelitalouteen, ja joku ilta jää peli katsomatta, niin voinko katsoa seuraavana päivänä tuon digiboxin kautta tallenteen edellisen illan pelistä?
Kyllä, voit katsoa ottelutallenteen seuraavana päivänä. Ottelutallenteet säilyvät kirjastossa 13 kk ajan.

@Telia Tästä ei ole mitään kuulunut tai muutosta näkynyt. Ei varmaan ole ihan vaikein asia toteuttaa? Varsinkin kun selaimella homma toimii (vaikka palkit tulevatkin aina harmillisesti näkyviin), jolloin luulisi, että sovellukseenkin saisi tämän tehtyä... vielä kun suosittelette käyttämään sovellusta selaimen sijaan.
Laitan lisäinfoa heti, kun saan vastauksen tuotekehityksen puolelta. Kieltämättä olisi hyvä lisä Win10-sovellukseen!

Joonas S. / Telia
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Voiko tuota Telian TV digoboksia ostaa omaksi, jonka kautta katsotaan ne liigan pelit, vai onko ainoa vaihtoehto vuokrata se Telialta 10€/kk?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Voiko tuota Telian TV digoboksia ostaa omaksi, jonka kautta katsotaan ne liigan pelit, vai onko ainoa vaihtoehto vuokrata se Telialta 10€/kk?
Ei voi, vuokraus ainoa vaihtoehto. Siksi jätin itse ostamatta tuon, en maksa 10e/kk vuokralaitteesta josta tulee vielä 30e toimituskulu.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei voi, vuokraus ainoa vaihtoehto. Siksi jätin itse ostamatta tuon, en maksa 10e/kk vuokralaitteesta josta tulee vielä 30e toimituskulu.
Tuo on mielenkiintoista, kun eikö boksiin liitettävä tallennuksen mahdollistava kovalevy pidä kuitenkin ostaa itselle? Ja ko. kovalevy on käsittääkseni erikoismalli tuolle digiboksille, eikä sillä siis voi tehdä mitään, kun boksin vuokrasopimus loppuu.

Vähän kuin joutuisi vuokra-autoon ostamaan itse takapenkin, joka jää auton palautuksen jälkeen itselle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tätäkin on pyydetty Telialta, että reilusti kertoisivat mihin tuo täysin päästä keksitty summa perustuu. Eipä ole vastausta näkynyt.
Kyseessä on palvelu, eli tuo toimitusmaksu perustuu postikuluihin, lähetyksestä aiheutuviin kustannuksiin ja palvelun käynnistämisen kuluihin. Laitetta ei voi noutaa mistään, vaan ne lähetetään aina meidän tukusta postin välityksellä. Toimitusajat on kuitenkin nopeat, joten ihan muutamassa arkipäivässä pitäisi olla paketti perillä.

Niko / Telia
Mites muuten on, joko onnistuu tilaaminen ulkomailla?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mites muuten on, joko onnistuu tilaaminen ulkomailla?

En tiedä, mutta onko sinusta 30 euroa reilu noilla tiedoilla.

Palvelun käynnistämisen kulut firman pitäisi ottaa kontolleen ja "ei voi noutaa mistään" on melkoisen mullistavaa ja uutta palvelua. Monet haluaisivat taatusti noutaa jostain, jos hinta olisi silloin vaikkapa kympin.

Samaan aikaan toisaalla firmat kehittelee onnistuneesti noutopisteitä mistä voi omalla ajalla pakettinsa hakea pin-koodilla. Tässä taas kerran tyrkytetään palvelua mikä olisi monille asiakkaille aivan turha, mutta ei ole vaihtoehtoja monopolissa.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Ei voi, vuokraus ainoa vaihtoehto. Siksi jätin itse ostamatta tuon, en maksa 10e/kk vuokralaitteesta josta tulee vielä 30e toimituskulu.

Tuo 30€ toimituskulu on kyllä kohtuuttoman suuri. Mielestäni olisi asiakkaan kannalta oikeudenmukaista, että kun 24kk sopimus päättyy, saisi asiakas digiboxin omaksi. Nyt haiskahtaa kyllä rahastukselle tämä jatkuva 10€/kk maksu digiboxista.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
@Telia katsokaas Jokereiden KHL-matsia Viaplaylta. Tältä kentän äänien pitäisi kuulostaa. Tässä ne on ehkä liian kovalla muuhun nähden, mutta tuolla kuuluu jokainen luistimen nopea piirto jäähän
 
Viimeksi muokattu:

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Se täytyy sanoa, että jos tuovat tuon omistuslaitteeksi ja 30e homma lähtee niin olen itse valmis hommaamaan tuon. Muussa tapauksessa itse menen UCC:llä ja Telia TV:llä, millä toki pärjää mainiosti myös.
 

Unbreakable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kävin katsomassa Gigantin nettikaupasta, mitä maksaa pyykinpesukoneen toimitus kotiovelle, ja se oli 15€. Tuo Telian digiboxin 30€ toimituskulu on kyllä jäätävän kallis.

Mielestäni toimituskulujen pitäisi olla 0€, kun toimitetaan vuokralaite asiakkaalle. Minulle kuitenkin suurin kynnyt tilata liigapaketti on tuo jatkuva laitevuokra digiboxista, jota ei saa omaksi edes 2-vuoden sopimuskauden päätteksi. DNA:ta sai kahden vuoden sopimuskauden päätteeksi digiboxin omaksi. Nyt jätän liigan katsomisen väliin.
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Toinen tähän liittyvä seikka on se jatkuva zoomin käyttö. Jos peli on käynnissä ja näet koko kenttäpäädyn, niin sitten on pakko koittaa zoomata jotain pientä kähinää ja kaikki muu jää näkemättä. Kun järkevintä olisi pitää se kamera täysin paikallaan, eikä räplätä sitä perkeleen zoom-nappulaa ja olla joka tilanteesta myöhässä. Vihellyksen jälkeen voi sitten zoomailla niin paljon kun haluaa, mutta se on täysin turhaa yleensä silloin kun peli on käynnissä.
Tähän vahva sama.

Minulle Ruudun pitkäaikaisena tilaajana suurin valitus oli tuon zoomikameran käyttö. Viime kevään finaalit olivat surkuhupaisaa katsottavaa kun kaksi huonointa kuvauspaikkakuntaa pääsi loppuotteluihin.

Mitä järkeä maksaa jääkiekko-ottelun näkemisestä jos ei näe ottelun maaleja?

Joku NHL-pelejä katsova tuttavani väitti että NHL:ssä zoomia ei käytetä lainkaan pelikellon ollessa päällä. Tiedä sitten onko tuo totta.

Jos kuvaus on Telialla samalla tasolla kuin Ruudulla niin ostohalukkuuteni laskee merkittävästi. Tekstitv:stäkin saa tietää tuloksen näkemättä maaleja, ei siihen tarvitse 19,90e hintaista kuukausipakettia.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Se täytyy sanoa, että jos tuovat tuon omistuslaitteeksi ja 30e homma lähtee niin olen itse valmis hommaamaan tuon. Muussa tapauksessa itse menen UCC:llä ja Telia TV:llä, millä toki pärjää mainiosti myös.
Eikös tuo ollut nuin, että tuolla boxilla ei sitten tehnyt enää mitään jos ei ole Telian asiakas? Siksi siis turha kapistus jälkeenpäin ajatellen. Tästä syystä on vielä uskomattomampaa, että maksat tuosta "ilosta" 30e toimitusmaksun +10e/kk maksun, joka tekee vuoteen 150e koko paketista. Toki seuraava vuosi vain 120e. Kolmelle vuodelle tuo tekee siis pelkästä boxista 290euroa. Siihen päälle netit kanavapaketit jne. 5 vuotta niin tulee jo 630e pelkästä boxista ja sen käytöstä maksua. Aikamoista
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tähän vahva sama.

Minulle Ruudun pitkäaikaisena tilaajana suurin valitus oli tuon zoomikameran käyttö. Viime kevään finaalit olivat surkuhupaisaa katsottavaa kun kaksi huonointa kuvauspaikkakuntaa pääsi loppuotteluihin.

Mitä järkeä maksaa jääkiekko-ottelun näkemisestä jos ei näe ottelun maaleja?

Joku NHL-pelejä katsova tuttavani väitti että NHL:ssä zoomia ei käytetä lainkaan pelikellon ollessa päällä. Tiedä sitten onko tuo totta.
Itsekkin kun välillä harvoin on pelejä katsonut sieltä, niin kyllä se pitkälti siltä vaikuttaa. Myöskään kameraa ei heilutella turhaan. Jos on koko pääty näkyvissä, ei tarvitse kameran seurata koko ajan kiekkoa. Kyllä se kuvassa pysyy ja lähetystä on myös mukavampi katsoa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä, mutta onko sinusta 30 euroa reilu noilla tiedoilla.
Liigan katselu tuolla digiboksilla maksaa sopimuskauden aikana paketista riippuen käsittääkseni jotain 500-700 euroa. Jos aloitusmaksussa on joku euro liikaa niin se on kokonaisuuden kannalta aivan todella samantekevää. Sitä varten varmaan Telian palveluita tilatessa pitää tunnistautua, että asiakas ei ole esim vajaavavaltainen tai muuten laskutaidoton.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös