Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 772 207
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pardus

Jäsen
Ihan oikeasti. Tätäkö jengi oikeasti haluaa? TV5:n olympialähetysten studioitakin taitaa tulla vielä ikävä.
Ei kai tuo ole keneltäkään pois, jos uusia jääkiekon seuraajia saadaan uusilla menetelmillä/konsepteilla. Uskon vahvasti, että tulevissa Liiga-lähetyksissä kuitenkin itse peli on kaiken keskiössä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tällaista ei mäkille ole, mutta toki tuo selaimen kautta käyttäminen toimii. Linuxilla on sitten haastavampi tilanne ja sen kautta tuo selaimella toistaminen ei tällä hetkellä ainakaan toimi.
Niko / Telia
Onko tukea tulossa Linuxille? Ennen pitsiturnausta esimerkiksi.

Keskustelua tukemaan:
Jatkoajan desktop-käyttäjistä 9,8 % on Mac-käyttäjiä, 1,6 % Linux-käyttäjiä.
Miten tuo muuten lasketaan? Jos käyttää jatkoaikaa vaikka töissä (aika yleisesti windows-kone) ja kotona taas Linuxia, kumman tuo näyttää? Vai näyttääkö aina viimeisimmän järjestelmän?

Juu, enpä lainkaan sano että edustaisin tässä enemmistöä. Lähinnä, kun olisi mahdollisuus tehdä jakelukanava, joka toimii suht koht jokaisella modernilla selaimella alustasta riippumatta, niin Silverlight on kyllä todella vammainen ratkaisu. Etenkin kun Microsoft itse on jo laittanut tuon letkuihin, muutaman vuoden päästä vedetään piuhat irti.
Ihmetyttää kyllä tuo, kun yleisesti selaimilla toimiva (käyttöliittymästä riippumaton) ratkaisu ei ole kauhean vaikea toteuttaa. Periaatteessa selaimiksi pääasiassa taitaa riittää Chrome, Safari, Edge ja Firefox. Mutta käsittämätöntä jos toteutus ei ole tehty tällä tavalla. Joku DNA:n juttuhan oli toteutettu juuri tällä tavalla, ruutu sentään oli käyttöjärjestelmästä riippumaton.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai tuo ole keneltäkään pois, jos uusia jääkiekon seuraajia saadaan uusilla menetelmillä/konsepteilla. Uskon vahvasti, että tulevissa Liiga-lähetyksissä kuitenkin itse peli on kaiken keskiössä.

Kyllä tää näyttää hyvin pitkälti suuntaa siihen, että millä mielellä kokonaispakettia rakennetaan. Tehdään juuri sellaista ällöttävän positiivista koko perheen katselukokemusta, jossa viihteellä ja kaiken maailman höpöhöpö-julkkiksilla on merkittävä rooli. Ja näitä "sohvaperunat"-livejä ja kaikkia muitakin oheistoimintoja toistellaan sit erätauoillakin joka toisessa lauseessa.

Olen toki erittäin mielelläni väärässä. Pahoin kuitenkin pelkään, etten ole.
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Itse en hirveämmin kaipaa erätauoille mitään suuria studio-spektaakkeleja, mielummin katsoisin muiden käynnissä olevien pelien parhaita paloja. Eilen(kin) erätauolla olisin mielelläni nähnyt mitä jännää muissa peleissä (esim. JYP-HIFK) peleissä on tapahtunut, mutta Nelonen tarjoili mielummin edellisten kierrosten huippuhetkiä, joka nyt on todellista laiskuutta tehdä kunnollista tuotantoa maksaville asiakkaille.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan oikeasti. Tätäkö jengi oikeasti haluaa? TV5:n olympialähetysten studioitakin taitaa tulla vielä ikävä.

"Kuitenkin jääkiekko-otteluiden aikaan pääosassa on ollut edelleen vahvasti itse pelin seuraaminen. Tämä halutaan nyt muuttaa."

"Julkkisvieraat kommentoivat yhdessä katsojien kanssa lähetyksiä Telian Facebook Live-kanavassa. Kotiketjun vieraina nähdään muun muassa entiset Liiga- ja NHL-pelaajat Ville Leino ja Niklas Hagman, muusikko Cristal Snow, elokuvaohjaaja Viivi Huuska, sekä vloggarit Arttu Lindeman ja Jaakko Parkkali."

Telia valitsi Avauksen: "Jääkiekosta puuttuu yhteisöllisyyden kokemus" - Markkinointi & Mainonta
Tämä nyt on kuitenkin täysin ylimääräistä kontenttia, jota ei esitetä ottelähetysten yhteydessä, eikä se korvaa studiokeskusteluita. Lisäksi vaikuttaa siltä, ettei tähän ihan kauheita rahoja tarvitse upottaa. Ei tätä olekaan tarkoitettu kaikille, mutta monille tuntuu uppoavan.

Mielestäni varsin turhaa näistä on vauhkota. Jos itse lähetykset ovat laadullisesti priimaa, niin mulle on ihan sama mitä muuta siihen ympärille rakennetaan.
 

Telia

Jäsen
Kyllä tää näyttää hyvin pitkälti suuntaa siihen, että millä mielellä kokonaispakettia rakennetaan. Tehdään juuri sellaista ällöttävän positiivista koko perheen katselukokemusta, jossa viihteellä ja kaiken maailman höpöhöpö-julkkiksilla on merkittävä rooli. Ja näitä "sohvaperunat"-livejä ja kaikkia muitakin oheistoimintoja toistellaan sit erätauoillakin joka toisessa lauseessa.

Olen toki erittäin mielelläni väärässä. Pahoin kuitenkin pelkään, etten ole.

Itse en hirveämmin kaipaa erätauoille mitään suuria studio-spektaakkeleja, mielummin katsoisin muiden käynnissä olevien pelien parhaita paloja. Eilen(kin) erätauolla olisin mielelläni nähnyt mitä jännää muissa peleissä (esim. JYP-HIFK) peleissä on tapahtunut, mutta Nelonen tarjoili mielummin edellisten kierrosten huippuhetkiä, joka nyt on todellista laiskuutta tehdä kunnollista tuotantoa maksaville asiakkaille.

Kotiketju on herättänyt paljon keskustelua, mutta kuten täällä @Pardus hyvin jo kommentoikin, niin liene kuitenkaan keltään mitään pois. Pelit näkyy kuitenkin aivan normaalisti ja paremmalla toteutuksella kuin aiemmin. Jokainen sitten itse valitsee, että haluaako pelin oheen jotakin lisäviihdettä puhelimen / tabletin muodossa.

Erätaukojen sisällöstäkin ollut paljon puhetta. Tähän @petete kommenttiin vastauksena, että ensi kauden passeihin sisältyy myös Kiekkokierros-kanava, jolta siis pääsee seuraamaan kaikkien pelien tapahtumia. Se siis hyppii paikkakunnalta toiselle, jolloin pääsee vähän fiilistelemään muiden paikkakuntien tapahtumia. Tällaista kanavaa / ominaisuutta oli myös jotkut toivoneet tulevalle kaudelle, joten sitä sitten toimitetaan :)

Niko / Telia
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Erätaukojen sisällöstäkin ollut paljon puhetta. Tähän @petete kommenttiin vastauksena, että ensi kauden passeihin sisältyy myös Kiekkokierros-kanava, jolta siis pääsee seuraamaan kaikkien pelien tapahtumia. Se siis hyppii paikkakunnalta toiselle, jolloin pääsee vähän fiilistelemään muiden paikkakuntien tapahtumia. Tällaista kanavaa / ominaisuutta oli myös jotkut toivoneet tulevalle kaudelle, joten sitä sitten toimitetaan :)

Niko / Telia

Tämä on loistava uutinen! Varsinkin silloin erityisen mukava ratkaisu, kun oma jengi ei pelaa!
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Onko mahdollista luoda erikseen paketit vain kiekosta kiinnostuneille jossa peli on keskiössä? Tarkoitan siis kaikkea täälläkin ehdotettua. (Kukaan ei taida olla kaivannut tätä julkkiskuraa?) En kyllä ymmärrä miten asiaa on tutkittu mutta itseäni ei kyllä kiinnosta edes vähää alusta julkkisten sohvalla istuminen ja pelin kommentointi ja mukapositiivisuus.

Kiva kuitenkin että täältä mielipiteitä kyselitte, vaikka konsepti rakennetaankin näköjään niiden ihmisten mieliksi joita ei se itse kiekko niin paljoa kiinnosta.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä nyt on kuitenkin täysin ylimääräistä kontenttia, jota ei esitetä ottelähetysten yhteydessä, eikä se korvaa studiokeskusteluita. Lisäksi vaikuttaa siltä, ettei tähän ihan kauheita rahoja tarvitse upottaa. Ei tätä olekaan tarkoitettu kaikille, mutta monille tuntuu uppoavan.

Mielestäni varsin turhaa näistä on vauhkota. Jos itse lähetykset ovat laadullisesti priimaa, niin mulle on ihan sama mitä muuta siihen ympärille rakennetaan.

Voi olla, että tuli sanottua turhan painokkaasti, mutta onhan se nyt hemmetin kyseenalaista, jos lanseeraukseen yhteistyökumppaniksi valitun yrityksen johtajiin kuuluva ihminen kertoo pokkana, että "kuitenkin jääkiekko-otteluiden aikaan pääosassa on ollut edelleen vahvasti itse pelin seuraaminen. Tämä halutaan nyt muuttaa."

Jos kyse on todella sellaisista oheistoiminnoista, jotka ei tule näkymään millään tavalla päälähetyksessä, niin hieno homma. Mutta sekin on raskasta, jos niistä jauhetaan toistuvasti itse päälähetyksessä. Esimerkkinä Maikkarin MM-kisastudiot, joissa a) jutellaan melkoisen ympäripyöreästi kommenttejaan varovien ammattimiesten toimesta niitä näitä ja varotaan sanomasta juuri mitään kriittistä sekä b) katsotaan jatkuvasti Instagram-postauksia kisastudioista, kuunnellaan jotain livesellistejä ja "käydään Facebookin-liven puolella, jossa Tami vastailee katsojien kysymyksiin" jne. Siellä tehdään nimenomaan sitä ohjelmaa koko perheelle ja vähän MM-kisojen karnevaalihengessä reseptillä kaikille jotain myös studio-osuuksissa -> jälki on sen mukaista.

Ei, itse en halua käydä Fb-liven puolella katsomassa miten Cristal Snow jännäsi ottelun toista erää. Studioisännällä on myös merkitystä. Esimerkiksi Teemu Niikko ja Juhani Henriksson ovat molemmat hyviä ja asiallisia isäntiä, mutta eivät kuitenkaan osaa / uskalla haastaa / kysyä oikeita asioita ja saada siten asiantuntijoista enemmän irti. Tuomas Nyholm puolestaan osasi esiintymisen ja juontamisen lisäksi kyseisen puolen loistavasti, koska on sisällä lajissa ja tietotaitoa normitoimittajiin verrattuna erittäin paljon. Iiro Harjula myös hyvä.

Tässä tulee meidän ero, Nelfor. Sulle riittää lähetysten hyvä laatu ja toimivuus, jotka toki molemmat ensiarvoisen tärkeitä seikkoja. Mutta mulla menee tahtomattani hermot, jos tehdään sellaista promohenkistä ja ällöttävän positiivista "kaikilla on kivaa, eikä kenestäkään sanota pahaa" -tyyppistä sisältöä, jossa yritetään huomioida kaikki vauvasta vaariin (ja tietenkin myös mummoon, tasa-arvon aikana sekin sanottava). Ja muistetaan jatkuvasti se, että Liigasta tai sen toimijoista ei saa sanoa mitään pahaa/oikeasti kriittistä, koska muuten saattaa tulla negatiivisia heijastevaikutuksia, eikä tuote ehkä näyttäydykään kaikille niin upeana kuin me (lue: Telia) halutaan antaa ymmärtää sitä promotessamme.

Itselleni maistui aivan loistavasti Sanoman tuotanto esim. kaudelta 2016-17, vaikka siellä hääri myös paljon parjattu V.Rantanen. Rantanen sentään uskalsi sanoa ja kritisoida, toisin kuin valtaosa näistä positiivisuutta ja itse tuotteen mainetta viimeiseen asti varjelevista uskaltaisi. Toinen esimerkki loistavasti toteutetusta studiosta on Viasat, johon ei ole ympätty mukaan kaikkea turhaa, vaan pysytään itse asiassa ammattimiesten toimesta, mutta kuitenkin rennolla fiiliksellä. Eikä kuitenkaan perata liikaa pelikirjoja, jotain Sihvosta en itsekään haluaisi studioon missään olosuhteissa.

Toivon vaan, että Telia rakentaa tiiminsä sellaisista persoonista, joilla on ammattitaidon ja lajituntemuksen lisäksi verbaliikka hallussa, särmää ja uskallusta sanoa. Ismo Lehkonen täydellinen esimerkki tällaisesta asiantuntijasta.

EDIT: typo
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jos kyse on todella sellaisista oheistoiminnoista, jotka ei tule näkymään millään tavalla päälähetyksessä, niin hieno homma. Mutta sekin on raskasta, jos niistä jauhetaan toistuvasti itse päälähetyksessä. Esimerkkinä Maikkarin MM-kisastudiot, joissa a) jutellaan melkoisen ympäripyöreästi kommenttejaan varovien ammattimiesten toimesta niitä näitä ja varotaan sanomasta juuri mitään kriittistä ja b) katotaan jatkuvasti jotain Instagram-postauksia kisastudioista, kuunnellaan jotain livesellistejä ja "käydään Facebookin-liven puolella, jossa Tami vastailee katsojien kysymyksiin jne. Siellä tehdään nimenomaan sitä ohjelmaa koko perheelle ja vähän MM-kisojen karnevaalihengessä reseptillä kaikille jotain myös studio-osuuksissa -> jälki on sen mukaista. Ei, itse en halua käydä Fb-liven puolella katsomassa miten Cristal Snow jännäsi ottelun toista erää.

Oheistoimintoihin liittyen minua on muuten viime aikoina ruvennut entistä enemmän tympimään tämä jo vuosia maan tapana ollut Veikkauksen live-pelien puffaaminen kesken urheilulähetysten. Nuohan eivät varsinaisesti liity ottelunautintoon mitenkään, vaan ovat mainoksia joita kesken peliä siihen ruutua täyttämään työnnetään ja vaikka toki palvelevat sitä joukkoa joka live-vedonlyöntiä kännykkä kädessä harrastaa (joskin ne kertoimet löytyvät kyllä sieltä kännykkä-appistakin), niin muille nuo ovat pelkästään ärsyttäviä mainoksia. En usko, että nuo pop-upit "livevedon kertoimet siitä kumman joukkueen pelaaja pieraisee seuraavaksi?" ovat edes laillisia oikeasti jos joku nuo riitauttaisi. Parhaimmillaan tosiaan selostaja vielä kommentoi, että "tsaijaijai, Tapparan livekerroin on nyt laskenut ja on enää 1.30, hyvää rahaa tiedossa siis toisin uskoville"

Onko tuota vedonlyönnin tuputtamista muissa maissa? En ole mielestäni vedonlyöntiseurantaa hirveästi ulkomaisten kanavien jääkiekko- ja jalkapallolähetyksissä nähnyt. Toivottavasti Veikkaus edes maksaa noista mainoksista kunnolla, eivätkä kanavat luule tämän olevan joku lähetykseen olennaisena osana kuuluva lisäpalvelu.


Muiden otteluiden graafinen tulosseuranta sen sijaan on hyödyllinen lisäpalvelu, mutta se pitäisi saada on/off-napin taakse (+ selostajille ohjeistus etteivät muiden matsien tilanteisiin puutu), koska osa katsojista haluaisi katsoa useammankin ottelun illan aikana tietämättä niiden otteltuloksia etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko mahdollista luoda erikseen paketit vain kiekosta kiinnostuneille jossa peli on keskiössä? Tarkoitan siis kaikkea täälläkin ehdotettua. (Kukaan ei taida olla kaivannut tätä julkkiskuraa?) En kyllä ymmärrä miten asiaa on tutkittu mutta itseäni ei kyllä kiinnosta edes vähää alusta julkkisten sohvalla istuminen ja pelin kommentointi ja mukapositiivisuus.

Kiva kuitenkin että täältä mielipiteitä kyselitte, vaikka konsepti rakennetaankin näköjään niiden ihmisten mieliksi joita ei se itse kiekko niin paljoa kiinnosta.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tämä "julkkiskura" on muutenkin kaikille avointa maksutonta sisältöä, joka ei liity mitenkään maksullisiin paketteihin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
"Uudet avaukset voivat olla esimerkiksi uudenlaisia kuvakulmia tai erilaisten graafisten elementtien tuomista lähetyksiin. Keskustelemme kumppaniemme kanssa siitä, millä tavoin he haluaisivat olla läsnä lähetyksissä", Rusi kertoo.

Kyllä tämä nyt vain pahalta kuulostaa, siitä ei pääse mihinkään. Jos kiinnostaa asiakkaiden kanssa keskustelu, niin sitten erilaiset graafiset elementit sillä lailla, että ne saa halutessaan pois päältä. Eipä vain ole tapahtumassa.

Mikä voisi olla sellainen kumppani minkä haluaisi olevan läsnä lähetystä pilaamassa. Ei helvetti, nyt keksin mikä on tulossa. Grafiikoihin aivan varmasti tungetaan pelaajien päitä. Se on aivan todella turhaa, voin mennä Googlen kuvahakuun second screenillani, jos kiinnostaa jonkun pelaajan pärstävärkki kesken peliä.

Kaikesta oikein alkaa huokua kuinka tavoitteena on vain ja ainoastaan tehdä maksimaalinen voitto. Miksi ei sopiva voitto ja tyytyväiset asiakkaat riitä, mutta kun ei.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tämä "julkkiskura" on muutenkin kaikille avointa maksutonta sisältöä, joka ei liity mitenkään maksullisiin paketteihin.

No, liittyy se siten, että ei sitä julkkiskuraa ilmaiseksi tehdä. Joku sen maksaa, ja todennäköisesti se joku olemme me. Joko kalliimmilla pakettien hinnoilla tai niin, että nuokin rahat ovat pois jostain muualta. Kun tässä nyt kerran jotain traagisia Silverlight-soittimia yms tauhkaa on tulossa niin selvästi jossain muuallakin olisi ollut vielä parantamisen varaa...
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
"Uudet avaukset voivat olla esimerkiksi uudenlaisia kuvakulmia tai erilaisten graafisten elementtien tuomista lähetyksiin. Keskustelemme kumppaniemme kanssa siitä, millä tavoin he haluaisivat olla läsnä lähetyksissä", Rusi kertoo.

Kyllä tämä nyt vain pahalta kuulostaa, siitä ei pääse mihinkään. Jos kiinnostaa asiakkaiden kanssa keskustelu, niin sitten erilaiset graafiset elementit sillä lailla, että ne saa halutessaan pois päältä. Eipä vain ole tapahtumassa.
Alkaa väkisinkin miettimään onko Telialta kukaan konseptin kehityksestä vastaava lukenut näitä palstan ehdotuksia? Joltain facebookin mammapalstalta näyttäisi olevan saatu kaikki kehitysehdotukset.

Lyökää vaikka tuplahinta kuukaudelle jos sillä näkee jääkiekkoa asiantuntevine studioineen ja laadukkaasti toteutettuna, ilman cristalia ja ruutuun kesken pelin tunkevaa spämmiä.
 

444

Jäsen
Kotiketju on herättänyt paljon keskustelua, mutta kuten täällä @Pardus hyvin jo kommentoikin, niin liene kuitenkaan keltään mitään pois. Pelit näkyy kuitenkin aivan normaalisti ja paremmalla toteutuksella kuin aiemmin. Jokainen sitten itse valitsee, että haluaako pelin oheen jotakin lisäviihdettä puhelimen / tabletin muodossa.
Ei se nyt tietenkään ihan niinkään ole. Ainakaan näin perus liiketalouden näkökulmasta:
Projektilla on tietty budjetti, joka rakentuu joko alhaalta ylöspäin tai allokoidaan ylhäältä alaspäin. Oli kummin päin hyvänsä, niin kattobudjetti on ennalta määrätty. Tästä voidaan nopeasti päätellä, että mikäli yhtä osaa ei toteuteta, niin se joko pienentää kokonaisbudjettia tai se vapauttaa osan budjetista muuhun käyttöön. Näin ollen ei ole suinkaan selvää, että se ei ”liene kuitenkaan keltään mitään pois”. Onhan se pois, jos samalla rahalla voisi tehdä jotain sellaista, joka palvelisi kiekkoväkeä paremmin. Etenkin siis ns. hc-kiekkoväkeä, joka seuraa kotimaista jääkiekkoilun pääsarjaa sen takia, että se oma suosikkijoukkue pelaa siellä ja ollaan kiinnostuneita nimenomaan siitä jääkiekosta ilman oheiskikkareita.

Ymmärrän oikein hyvin sen, että tällaisilla ratkaisuilla haetaan sitä potentiaalista muuta massaa mukaan. Koitetaan saada ne ruuhkamammat pistämään tuo pyörimään edes taustalle (ja mainokset niin saatanan kovalle, että varmasti kuuluu naapuriin asti) ja sitä kautta enemmän tilaajia ja katsojia. Haluan kuitenkin muistuttaa, että tällaisen perus lätkäjätkän kannalta nuo ovat niitä turhia kikkareita, jotka eivät tuo katseluelämykseen mitään lisäarvoa. Mikäli nämä resurssit ovat pois siitä pääasiasta eli jääkiekon katselusta, niin ihmiset äänestävät pian kukkarollaan. Mikäli ylimääräiset kikkareet saa kuitenkin kytkettyä pois ilman lisämaksua ja sexiwau-julkkisten horinoita ei tarvitse kuunnella, niin ollaan ihan hyvällä linjalla.

Toki silti tulee mieleen, että mitä kaikkea muuta voisi tehdä samalla rahalla paremmin, jos ei kuvattaisi ihmisiä istumassa sohvalla katsomassa ja kommentoimassa apaattisesti peliä...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, liittyy se siten, että ei sitä julkkiskuraa ilmaiseksi tehdä. Joku sen maksaa, ja todennäköisesti se joku olemme me. Joko kalliimmilla pakettien hinnoilla tai niin, että nuokin rahat ovat pois jostain muualta.
En menisi vannomaan. Näissä tehdään todennäköisesti mainontaa ja tuotesijoittelua, joka voi hyvinkin kustantaa koko roskan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikitykset on luvattu laittaa kuntoon, mutta kerrotaan taas kerran millainen se nykytilanne on. Etäkannattajaa ahdistaa muutenkin, että ei ole mahdollisuutta olla hallissa ja sitten joutuu katsomaan peliä missä joku nainen huutelee mikkiin kuin puhuisi siihen suoraan.

En tunne mikkiteknologiaa, mutta jos on kuussakin käyty, niin ne on pakko pystyä suuntaamaan tai suojaamaan tai jotain niin, että noin ei käy.

EDIT:

Ja tämä omien ohjelmien tuputtaminen. Ei voi olla niin, että selostaja alkaa yhtäkkiä kertoa kuinka jossain ranskalaisella saarella on joku autokilpailu menossa. Selostajan pitää saada palkkansa siitä, että kertoo mitä hallissa on tapahtumassa.

Jos minua kiinnostaisi autourheilun jutut, niin varmaankin katsoisin sitten sitä.
 
Viimeksi muokattu:

Eetu

Jäsen
Hyvä ja toimiva jääkiekko-ottelun katsomiskokemus tv:stä:

- Kuvataan lähinnä kaukalon tapahtumia.
- Mikitys kaukalon tapahtumille ja yleisöäänille.
- Ei selostajaa kuuluvissa.
- Erätauolla kuvaa joko kaukalosta tai jostakin käytävältä staattisella kameralla.
- Äänimerkki minuuttia ennen erän alkua.
- Jos joukkuueella ottelunjälkeisiä "juhlia" kuten Ässien runkosarjassa, lähetykseen myös nämä mukaan.
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pari juttua.

- Aiemmin toivomani mahdollisuus ”katso tämän pelin huippuhetket tähän asti” - joka olisi jonkinlaisella olennaisten kohtien tägäämisellä toteutettavissa - pelastaisi suoraan useimmat erätauot, kun voisi käydä painamassa muiden kiinnostavien pelin tuota nappia. Paljon mieluumminhan noita katselisi kuin vanhoja pelejä tms.

- Kuvakulmat. Pääsääntöisesti pallopelissä pallon/kiekon ollessa pelissä paras kuvakulma livelähetykseen on laaja. On ärsyttävää seurata liian pieneksi rajattua kuvaa, josta kiekon lipuessa johonkin suuntaan ei näe, kuka sitä on vastassa. Tai ylipäätään ei pysty seuraamaan tilanteen kehittymistä. Lähikuvat tyyppiä ”mies luistelee kiekon kanssa”, ”kiekko lentää”, ”pari-kolme miestä kaivaa kiekkoa kulmassa” ovat käyttökelpoisia hidastuksissa, mutta useimmiten livelähetyksessä vain ärsyttäviä.

Katselulaitteiden laatu on parantunut viime aikoina hurjasti, ja alkaa ihan keskivertokännykässäkin olemaan full hd-resoluutio, puhumattakaan sitten siitä että monilla on kotona aika isot telkkarit. Toivon mukaan Telian lähetyksissäkin resoluuto alkaa lähestyä nykyajan vaatimuksia. Tälllaisella kuvanlaadulla kiekkoa lähetettäessä ei tarvitse zoomata yhteen ukkoon jotta katsoja saa selvää, mitä kuvassa on. Saukkosen ja Jutin aikaan näin toki oli mutta ei enää.

Ymmärrän, että ohjaajaa voi turhauttaa, jos pitää näyttää 90% ajasta yhden kameran kuvaa, mutta that’s life. Mentaalisesti tässä asiassa voi ottaa mallia Ruudun pesäpallolähetysten kehittymisestä viime vuosina. Tiettyä nöyryyttä tähän asiaan kiitos, vaikka kuinka olisi ihania hifistelykuvakulmia joita himottaisi käyttää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En tiedä onko vielä vastattu tähän, mutta jos @Telia :n tyyppi osaisi antaa vastausta:

Kun tilaus on toistaiseksi voimassa oleva ja hinta 19,95/kk yhden joukkueen peleille, niin voinko joka kuukausi vaihtaa sitä joukkuetta minkä pelejä katson? Eli jos lokakuussa aloitan Kärppien peleillä ja näin kuopiolaisena haluaisin vaikka marraskuussa katsoa KalPan pelejä, niin onnistuuko se? Vai onko se suosikkijoukkue sitten "lukittu" loppukaudeksi?
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
En tiedä onko vielä vastattu tähän, mutta jos @Telia :n tyyppi osaisi antaa vastausta:

Kun tilaus on toistaiseksi voimassa oleva ja hinta 19,95/kk yhden joukkueen peleille, niin voinko joka kuukausi vaihtaa sitä joukkuetta minkä pelejä katson? Eli jos lokakuussa aloitan Kärppien peleillä ja näin kuopiolaisena haluaisin vaikka marraskuussa katsoa KalPan pelejä, niin onnistuuko se? Vai onko se suosikkijoukkue sitten "lukittu" loppukaudeksi?
En ole Telian tyyppi, mutta Telia kertoi, että vaihtaminen onnistuu. Voit myös halutessasi vaihtaa esim. keväällä siihen 25 €-pakettiin, jolla näet kaikki pelit.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
En tiedä onko vielä vastattu tähän, mutta jos @Telia :n tyyppi osaisi antaa vastausta:

Kun tilaus on toistaiseksi voimassa oleva ja hinta 19,95/kk yhden joukkueen peleille, niin voinko joka kuukausi vaihtaa sitä joukkuetta minkä pelejä katson? Eli jos lokakuussa aloitan Kärppien peleillä ja näin kuopiolaisena haluaisin vaikka marraskuussa katsoa KalPan pelejä, niin onnistuuko se? Vai onko se suosikkijoukkue sitten "lukittu" loppukaudeksi?

Jos se kerran on toistaiseksi voimassaoleva sopimus, niin voihan sen irtisanoa ja tehdä uuden sopimuksen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos se kerran on toistaiseksi voimassaoleva sopimus, niin voihan sen irtisanoa ja tehdä uuden sopimuksen.
Toki näinkin, mutta näkisin tuon vaihtoehdon aavistuksen hankalampana kuin ihan vaan sen että hiirellä klikkaan ja gloryhunterin omaisesti vaihdan lennosta suosikkijoukkueen kesken kauden. Tuossa pitää tosiaan ensin irtisanoa vanha ja ottaa uusi sopimus tilalle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toki näinkin, mutta näkisin tuon vaihtoehdon aavistuksen hankalampana kuin ihan vaan sen että hiirellä klikkaan ja gloryhunterin omaisesti vaihdan lennosta suosikkijoukkueen kesken kauden. Tuossa pitää tosiaan ensin irtisanoa vanha ja ottaa uusi sopimus tilalle.
Hiirellä klikkaamalla se irtisanominenkin tehdään, siis Telian Omilla sivuilla. Eli kaksi klikkausta. Näyttää olevan Liiga- ja joukkuepassit jo tilattavissa ainakin Telia TV-sovellukseen Omilta sivuilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös