Tämä pitää paikkaansa. Tarkoitus on tarjota mahdollisimman helpot tilausmahdollisuudet, jotta ihmiset voi joustavasti ja helposti ottaa palvelut käyttöön tai halutessaan myös pois. Käytännössä kanavapaketin voi nykyisin lisätä Telia TV -sovellukseen telia.fi sivuille kirjautumalla tai Minun Telia -sovelluksen kautta. Toimii ihan liukukytkimillä ilman ylimääräistä säätämistä, eikä vaadi mitään yhteydenottoja asiakaspalveluun.
Niko / Telia
Toivottavasti tähän samanlaiseen joustavuuteen ja vaivattomuuteen päästäisiin jossain vaiheessa myös kaapeli-TV:n osalta.
Itse olin hiljattain vanhempieni luona toisella paikkakunnalla käymässä ja he asustelevat omakotitalossa Telian monopolialueella. Reissun aikana oli tarkoitus tilata Ruutu+-kanavapaketti, että pääsee Liigan pudotuspelejä ihastelemaan telkusta. Noh aloitin tilausoperaation asiakaspalveluun soittamalla ja aikani jonotusmusiikkia kuunneltuani kysäisin kanavapaketin tilaamiseen liittyvistä käytännönjärjestelyistä omien sivujen chatin kautta. Sieltä jonotuksen jälkeen vastailtiin, että kaikista kätevintä kanavapaketti on tilata lähimmästä Telia Kaupasta.
No ei muuta kuin suunta kohti lähintä Telia Kauppaa, jonne täytyi siltaremontin takia jonotella kiertotien kautta. Itse liikkeessä ei onneksi kovin paljoa jonoa ollut, mutta koska ainoa paikalla ollut myyjä ei oikein hallinnut kaapeliverkon kanavapakettitilausten muuttamista niin hänen täytyi hyvä tovi soitella ympäriinsä, että sopiva henkilö löytyi tekemään tarvittava tilaus puhelimen kautta etänä. Pari tuntia kanavapaketin aktivoitumista piti tämän jälkeen myös kotona odotella.
Loppu hyvin kaikki hyvin ja vaihdettiin samalla jo aikansa palvellut vanha ja kulunut Soneran kaapelikortti uuteen Telian korttiin, mutta jos vertaa tätä nykyistä kaapelikanavapakettien tilausoperaatiota tuohon kauniiseen ajatukseen pelkästä liukukytkimen napautuksesta verkkosivujen kautta niin siihen on vielä jonkin verran matkaa. Netin kautta lähetyksensä striimaaville operaatio on toki paljon nopeampi ja suoraviivaisempi.
Kuulun varmaan vähemmistöön, kun itseäni puhuttelee parhaiten pelitavallinen keskustelu.
Itsekin ilmoittaudun kuuluvaksi samaan vähemmistöön. Nautin kovasti siitä, että pääsee katselemaan ja kuuntelemaan kun asiansa osaavat lätkäasiantuntijat purkavat nähdyn pelin atomeiksi. Toivottavasti tätä meidän edustamaa lätkäyleisöäkään ei vallan unohdeta uudistuksen myötä vaikka sinne jotain uudenlaista viihteellisyyttä tuotaisiinkin mukaan.