Eikös asian voisi ratkaista siten, että kun Liiga alkaa 14.9 niin tuo sopimus myös katkeaa 15.5? Vai tuleeko laskutus myös syyskuulta vaikka se alkaa puolivälistä? Eikä menekkään 14.9-14.10 se eka laskutusväli? Tällöinhän myös irtisanomistilanteessa saa olla tarkkana, ettei lipsaha yhdelläkään päivällä yli kuukauden ensimmäisen päivän.
Lainaan tähän paria kohtaa Telia Yhteisön Q&A ketjusta:
Paketin voi tilata siis jo vaikka ensi viikolla ja maksu lähtee pyörimään vasta kun kausi alkaa. Preseason-pelit näkyy siis tänä vuonna maksutta. Varmistuksena kysynkin, että lähteekö maksut pyörimään varmasti ja absoluuttisesti vasta sinä päivänä kun kausi alkaa, ettei siihen tule päivääkään ilmaa?
- Meillä on kuukausikohtainen laskutus. Eli syyskuu laskutetaan kokonaisuudessaan. Samoin siellä toisessa päässä koko kuukausi. Mikäli tilaat paketin vasta syyskuun puolivälissä, niin silloin veloitetaan vain puolet syyskuulta, mutta siinä tapauksessa et pääse näkemään harkkapelejä ennen kauden alkua.
Miten laskutus toimii kausien välissä ja vaatiiko tämä minulta jotain toimenpiteitä?
- Ei vaadi. Passeista veloitetaan vain silloin, kun kausi on käynnissä eli laskutus päättyy siinä vaiheessa kun kausikin päättyy. Voit siis jättää passin huoletta kesäksi päälle ja kanavat käynnistyvät taas syksyllä automaattisesti.
Toivottavasti tämä selvensi asiaa ja kiitos hyvästä ehdotuksesta. Tälle kaudelle tuskin muutosta on luvassa, mutta otetaan tämä pohdintaan.
Ilari / Telia
Toimii. Tai ainakin mm. Ruutu ja C More tilaukset ovat toimineet niin Telialla. Jonkun kerran joku aspa yritti ämpyillä että voisi irtisanoa vasta laskutuskauden loppuun, mutta aina on lopulta onnistunut kanavien ja laskutuksen katkaisu välittömästi, ja laskutys tosiaan päiväkohtainen.Anteeksi, jos en vieläkään ymmärtänyt, mutta jos kerran tilausvaiheessa laskutetaan vain päivien mukaan (esim. tilaus 14.9. -> puolikas kk-maksu), niin toimiiko sama keväällä, jos tilauksen irtisanoo kesken kuukauden?
Hehe, mietin ihan samaa. Kerrassaan älytön systeemi. "Tilaa NYT niin saa _ilmaiseksi_ harkkapelit" Niistäkin vain toki osa näkyy. Sitten käytännössä:Toimii. Tai ainakin mm. Ruutu ja C More tilaukset ovat toimineet niin Telialla. Jonkun kerran joku aspa yritti ämpyillä että voisi irtisanoa vasta laskutuskauden loppuun, mutta aina on lopulta onnistunut kanavien ja laskutuksen katkaisu välittömästi, ja laskutys tosiaan päiväkohtainen.
Tämä olikin hyvä muistutus, taidanpa käydä irtisanomassa jo tekemäni ennakkotilauksen, koska ei nuo harkkapelit niin paljon kiinnosta että haluaisin maksaa niiden vuoksi puoli kuukautta turhaan. Olin ennakkotilausta tehdessäni mainoslauseiden vietävissä /"laskutamme vain siltä ajalta kun Liigaa pelataan"/ mutta sepä ei nyt sitten pitänytkään paikkaansa jos laskutus alkaa 1.9.
Kahdella edelliskaudella tämä on ollut helppoa. Telkkari ja oikea kanava vain päälle.
Nyt on kyllä joutunut kaikenlaisia virityksiä ja säätöjä tekemään että ehkä pelit näkyisivät. Se chromecastin asennuskaan ei mikään ihan yksinkertainen asia kuitenkaan ollut. Onneksi poika oli apuna, minulla ei olisi hermot riittänyt. Kuukausimaksu on sinänsä edullinen, mutta ei vuonna 2018 enää pitäisi joutua pelleilemään näiden digiboksien ja chromecastien kanssa.
Jos pelit näkyvät kohtuullisella kuvanlaadulla ja nykimättä en kitise enempää. Jos ei, radio on se media johon vaihdan.
Kai muistit 50 Hz tilan laittaa päälle? 50 Hz:n tilan käyttö - Chromecast Ohjeet
Ei ole vaikea homma ja poistaa kuvan nykimisen.
Ainakin Samsungin (muistaakseni 2016 malli) televisiossa Viaplayn ja C-Moren applikaatioiden kautta urheilun (lätkä/futis) katsominen on silkka mahdottomuus. 25fps ei vaan toimi nopeatempoisessa urheilussa jossa esim. kiekko ja kamerat liikkuvat vauhdikkaasti. Chromecastin kautta toimii jouhevasti. Ymmärrän edelleenkin sen että osa haluaa katsoa pelit helposti ja vaivattomasti käyttäen vain tv:n kaukosäädintä ja tv:n omia valikoita, mutta ongelmatonta sekään ei todellakaan ole ellei sitten tyydy diashown katseluun.
No mitähän helvettiä? Eikö tätä nyt tosissaan pysty selaimen kautta katsomaan ilman mitään latauksia, kun itsellä aika samanlainen tilanne kuin ylläolevalla. Ei ainakaan chromella(suositeltu), exloperilla tai firefoxilla onnistunut.Hyvä kaverini (ei siis missään nimessä minä) ajatteli laittaa pitsiturnauksen tulemaan taustameluna samalla kun tekee töitä. TeliaTV vaatii näköjään windowsillakin chromeen lisäpalikan + windowsiin oman lisäpalikan. Ja työkoneisiin ei oikein adminin tunnuksia löydy ja paha niitä on ruveta vinkumaan pitsiturnausta varten, kun tietoturvakin on viime aikoina ollut tapetilla, niin mitään ylimääräistä ei mielellään asenneta.
Pakko sanoa että aika vihkoon vedetty tämä homma Telian osalta.
Käsittääkseni selaimella katsominen vaatii noiden lisäosien asentelun eli ainakin Chromella, millä itse palvelua olen kokeillut, pitää ensin ladata ja lisätä erillinen lisäosa selaimelle, jonka jälkeen pitää asentaa erillinen Web Player -ohjelma ja tämän jälkeen käynnistää tietokone uudelleen.No mitähän helvettiä? Eikö tätä nyt tosissaan pysty selaimen kautta katsomaan ilman mitään latauksia, kun itsellä aika samanlainen tilanne kuin ylläolevalla. Ei ainakaan chromella(suositeltu), exloperilla tai firefoxilla onnistunut.
Hyvä kaverini (ei siis missään nimessä minä) ajatteli laittaa pitsiturnauksen tulemaan taustameluna samalla kun tekee töitä. TeliaTV vaatii näköjään windowsillakin chromeen lisäpalikan + windowsiin oman lisäpalikan. Ja työkoneisiin ei oikein adminin tunnuksia löydy ja paha niitä on ruveta vinkumaan pitsiturnausta varten, kun tietoturvakin on viime aikoina ollut tapetilla, niin mitään ylimääräistä ei mielellään asenneta.
Pakko sanoa että aika vihkoon vedetty tämä homma Telian osalta.
Luonnollisesti vaati varmaan adminin oikeudet? Itsessään lisäpalikan vaatiminen selaimeen on typerää, mutta että vaaditaan erillisen ohjelman asennus on jo täyttä paskaa. Jos jätetään vielä se pois ettei toimi tietyillä käyttöjärjestelmillä, joka on myöskin typerää.Pitää paikkansa ja ihmettelin tätä myös itse. Läppärillä asentui ihan OK mutta pöytäkoneen kanssa jouduin parikin kertaa asentamaan + käynnistämään uudelleen kunnes lopulta lähti pelaamaan.
Mikähän mahtaa olla syynä tällaiseen ratkaisuun?
Eipä tuo sovelluskaan kauheasti auta jos aikoo katsoa työnantajan tietokoneella (oli sitten kotona, töissä tai reissussa), tai veikkaisin ainakin että vaatii adminin tunnukset että pääsee sovelluksen asentamaan. Ei tämä tietenkään sinun vikasi ole, mutta eipä noista neuvoista kauheasti apua ole.Telia TV -sovelluksen käyttäminen onnistuu tabletilla, puhelimella ja tietokoneella. Isolle ruudulle kuvan saa Apple TV:n tai Chromecastin avulla. Tarkat laite ja järjestelmävaatimukset löytyy täältä.
Nyt kun keskustellaan selaimella katsomisesta, niin suositellaan Chrome selaimen käyttämistä. Tällä hetkellä vaatii selaimeen asennettavaksi Telian selainlaajennuksen, jotta kuva lähtee näkymään. Aiheesta keskusteltiin paljon tässäkin ketjussa jossain vaiheessa ja palautetta on myös välitetty kehityksen suuntaan. Meillä on alustavissa suunnitelmissa siirtyä HTML5 tekniikkaan tulevan talven aikana, mikä tarkoittaa sitä että sen jälkeen selainlaajennuksen asentamista ei enää tarvita, vaan kuvan saa suoraan selaimella pyörimään. Toistaiseksi paras tapa olisi asentaa Telia TV -sovellus Windowsin sovelluskaupasta, mikäli käytössä on Win 10.
Niko / Telia
Itsellä puhelimesta hyvä ja sujuva kuva, mutta tietokoneen selaimessa kuva hidastelee ja laatu vaihtelee. Missä vika?
Puhelin 4g ja tietokone kuitu.
Itsellä täysin sama tilanne. Puhelimella toimii erinomaisesti, mutta tietokoneella pitää päivittää noin 5 minuutin välein kuvan pysätessä. Päivittämisen jälkeen on aina täydellinen kuva, ja sitten laatu alkaa pikkkuhiljaa heikkenemään.