Sisäinen Chromecast sekä se ulkoinen pulikka kulkevat molemmat nimellä Chromecast. Telia lupaa toimivuuden Chromecastin kanssa. Omasta mielestäni on aika rohkeaa olettaa, että valtaosa tietäisi, etteivät ne ole sama asia. Mikäli Telialla asia olisi tiedetty, olisi tähän toimivuuslupaukseen kiinnitetty ihan eri tavalla huomiota, koska yksikään firma ei halua sellaista julkista paskaryöppyä vapaaehtoisesti kuin mitä Telia on tällä sekoilullaan saavuttanut.
Ja ei, se toimimattomuus ei mielestäni edelleenkään ole Telian syy, mutta niille mattimöttösille, jotka eivät ymmärrä teknologiasta sen enempää kuin että se joko toimii tai ei (hyvin suuri osa kuluttajia) tämä asia olisi pitänyt tehdä selväksi. Esim. niinkin yksinkertaisesti kuin ”Chromecast (ulkoinen, ei televisioon sisään rakennettu)...” Ja näinhän se ei edelleenkään ole kerrottu.
Kun kuluttajille myydään laitteita ja palveluita on syytä selvittää, mikä on heidän tekninen osaamisensa ja kuinka paljon he ovat valmiit panostamaan ja harrastamaan ja opettelemaan päästäkseen samaan lopputulokseen kuin aiemmin.
Tätä asiaa on pyritty selventämään kaikissa mahdollisissa yhteyksissä. Oliko sinulla jotakin tiettyä sivua telia.fi sivustolla, johon tuo tieto olisi hyvä saada lisättyä? Tällä hetkellä meillä on kerrottu tieto sisäisten castien tuen puutteesta mm. asiakastukisivustolla ohjeissa, Telia Yhteisön -Liigan ohjeissa, sosiaalisen median keskusteluissa, foorumeilla, asiakaspalvelussa ja myyntitilanteissa. Oman tuntuman pohjalta tämä ei ole aiheuttanut kovin suurissa määrin ihmettelyä, vaikka ei voi tietenkään olettaa kaikkien tietävän sisäisen ja ulkoisen Chromecastin eroista. Liigan katselemiseen on niin monia vaihtoehtoja, että aina pyritään löytämään jokaiselle asiakkaalle parhaiten sopiva tapa.
Niko / Telia