Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 769 669
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sehän toki ei poista sitä asiaa, miksi Telialla ei ole suoraan appia Androidille
Android appi olisi toki kiva, mutta se ei poistaisi tuota tekniikkojen yhteensopivuuden haasteista johtuvaa nykimisongelmaa, ainakaan tällä hetkellä. Olen siinä käsityksessä, että jotkut palveluntarjoajat suosittelevat purkkavirityksenä telkkarin liiketoistoa "parantavien" tilojen käyttöä. Mä en itse lämpene niille ollenkaan, vaan otan aina kaikki päälleliimatut featuret pois päältä, kun viritän telkkarin katselukuntoon.

Jännityksellä jäämme odottamaan html5-tukea.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sama setti, tosin 200M kuitu, ja itsellä ei ole ongelmia.

Mutta faijalla on Telian 4G kotiverkkona kun vielä Helsingissäkin löytyy paikkoja mihin ei saa 24M isompaa yhteyttä... No iltasin 4G:n nopeus tippuu alle 10M tasolle ja silloin ei pysty Liigaa katsomaan. Eli kyllä tässä on Telian syytä tehdä vähän selvitystä, mihin ihmeeseen se tuota kaistaa noin paljon tarvitsee. Muut suoratoistopalvelut pystyvät kyllä lähettämään vähintään 720p kuvaa.
@Tinke-80
Mulla kotona dna:n 4g ja sen perässä wifi-reititin. Nopeus on harvoin yli 10M. Telian kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, toimii täydellä laadulla ja tökkimättä sekä chromecastilla että tabletilla. Satunnaisia laatuvaihteluita voi joskus olla jos vaimo katsoo vaikka Salkkareita (Katsomon mainokset on raskaita), mutta muuten ei mitään ongelmaa. No se Ässät-Lukko tietysti katkeili, mutta johtui Porin päästä.
Sama juttu esim mökillä, jossa vähän nopeampi Telian 4g, muuten samat laitteet. Eli väitän että alle 10M nettikin riittää Teliaan hyvin*, kuten riittää muihinkin nettitelkkareihin. En sitten tiedä mistä johtuu että osalla porukasta on niin paljon ongelmia. Minulla ei esim ole wifissä mitään suojauksia tai salasanoja (vaan ns perinteinen geoblokkaus) eikä siten esim muita wifejä häiritsemässä.
*Olen toki katsonut liigaa käytännössä vain suorina lähetyksinä. Sen olen pannut merkille, että esim Telia TV:n leffavuokraamo vaatii selvästi paremman kaistan kuin esim Google Play. Playsta vuokrattu leffa pyörii HD-laatuisena ongelmitta, kun sama leffa samana iltana Teliasta ei pyöri ilman jatkuvaa bufferointia.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko vähän ihmetellä millä perunoilla te näitä Telia TVn palveluja katsotte kun itselläni ei ole kuin kerran pätkinyt Telia TVn lähetys. Android app + chromecast 2.gen kombolla katson ja netti on 100M kuitu jossa lisänä oma erillinen reititin.

Tämä. Mainitaan nyt vielä kertaalleen, kun myös tuon television (Android) sisäisen sovelluksen perään huudellaan, että ei sekään autuaaksi tee. Ainakin Samsungin tv + Viaplay sovellus on ihan turha yhdistelmä futiksen tai muun urheilun katsomiseen. Ratkaisu tähänkin on yllätys yllätys, Chromecast. Mutta onhan se Chromecast pirun vaivalloinen, menee ainakin 10 sekuntia peilata puhelimesta kuva televisioon jne.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme suhmurointia kyllä @Telia asiakaspalvelussa. Oon lähdössä komennukselle ja kysyin chätissä pari viikkoa sitten, että jos haluan päivänä x lopettaa tilauksen, milloin minun täytyy irtisanoa tilaus. Vastaus oli silloin että samana päivänä. Ok, tänään sitten katsoin tuota ottelukalenteria ja päätinkin irtisanoa tilauksen jo nyt, kolmisen viikkoa haluttua aiemmin, niin eipähän onnistunut. Ensinnäkin peruuta tilaus-nappi antoi oma teliassa virheen. SItten otin chätillä yhteyttä, niin tänään se irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Siis ok, mun talous ei kaadu tuohon kahteen viikkoon, mutta asiakaspalvelijat olisi hyvä kouluttaa siten, että kaikilla olisi samat tiedot asioista. Ei tässä muuta harmia tullut, mutta komennuksen jälkeen kynnys palvelun uudelleentilaamiseen nousi aika rankasti.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Tämä. Mainitaan nyt vielä kertaalleen, kun myös tuon television (Android) sisäisen sovelluksen perään huudellaan, että ei sekään autuaaksi tee. Ainakin Samsungin tv + Viaplay sovellus on ihan turha yhdistelmä futiksen tai muun urheilun katsomiseen. Ratkaisu tähänkin on yllätys yllätys, Chromecast. Mutta onhan se Chromecast pirun vaivalloinen, menee ainakin 10 sekuntia peilata puhelimesta kuva televisioon jne.
Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmia Sony + Viaplay sovellus yhdistelmällä. Hienosti on toiminut tähän asti ja laatu pysyy tasaisena koko lähteyksen ajan.
 

Telia

Jäsen
Ihme suhmurointia kyllä @Telia asiakaspalvelussa. Oon lähdössä komennukselle ja kysyin chätissä pari viikkoa sitten, että jos haluan päivänä x lopettaa tilauksen, milloin minun täytyy irtisanoa tilaus. Vastaus oli silloin että samana päivänä. Ok, tänään sitten katsoin tuota ottelukalenteria ja päätinkin irtisanoa tilauksen jo nyt, kolmisen viikkoa haluttua aiemmin, niin eipähän onnistunut. Ensinnäkin peruuta tilaus-nappi antoi oma teliassa virheen. SItten otin chätillä yhteyttä, niin tänään se irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Siis ok, mun talous ei kaadu tuohon kahteen viikkoon, mutta asiakaspalvelijat olisi hyvä kouluttaa siten, että kaikilla olisi samat tiedot asioista. Ei tässä muuta harmia tullut, mutta komennuksen jälkeen kynnys palvelun uudelleentilaamiseen nousi aika rankasti.

Kurja juttu, että olet saanut monenlaista infoa irtisanomisesta. Jos sinulla on Liiga Telia TV -sovelluksessa, niin suosittelen vielä kertaalleen kokeilemaan siellä omissa asiakastiedoissa paketin irtisanomista, jolloin se menee saman päivän kuluessa irti. Onko muuten käytössäsi Minun Telia -sovellus? Sillä hallinnoit kaikista näppärimmin meidän palveluita.

Tanja / Telia

EDIT: ja jos ei edelleenkään onnistu se irtisanominen, niin ole vielä yhteydessä chatiin ja kerro ettei itsepalveluna onnistu, niin laittavat sen kyllä sieltä sitten manuaalisesti irti.
 
Viimeksi muokattu:

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
SItten otin chätillä yhteyttä, niin tänään se irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Eikö tässäkin ketjussa jo ajat sitten selvitetty tätä asiaa varmaan yli 100 viestin voimalla ja lopulta irtisanomisajaksi varmistui 30 vuorokautta. Itse kysyin asiaa ainakin 5 kertaa ja lopulta siihen saatiin tämä varmistus. Mahtaako tähän olla nyt taas tullut muutos? @Telia
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö tässäkin ketjussa jo ajat sitten selvitetty tätä asiaa varmaan yli 100 viestin voimalla [/USER]

Näin mä tätä asiaa muistelin ja siksi chätistä kyselin jo hyvissä ajoin. Nää on vaan niin massiivisia ketjuja nykyään, että tuollaiset keskustelut hukkuvat kyllä massan joukkoon, siksi jonon jatkeeksi postasin oman tarinani.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Näin mä tätä asiaa muistelin ja siksi chätistä kyselin jo hyvissä ajoin. Nää on vaan niin massiivisia ketjuja nykyään, että tuollaiset keskustelut hukkuvat kyllä massan joukkoon, siksi jonon jatkeeksi postasin oman tarinani.

Hyvä että aihe nousi taas pinnalle. Epäselvyyttä tuntuu taas olevan. Itse haluaisin varmistuksen sille, että minä päivänä tilaus pitää irtisanoa, ettei tarvitse maksaa ylimäistä toukokuulta.

Tuossa pari viestiä ylempänä Telia väittää, että Liigan TeliaTV-sovelluksessa voi irtisanoa välittömästi. Tässä on nyt liian paljon taas ristiriitaista tietoa liikkeellä.

Olen kyllä todella pettynyt tähän Telian tiedotuksen tasoon. Näinkään tärkeään ja yksinkertaiseen kysymykseen ei löydy vastausta, vaikka kauden alusta on jo kulunut viikkotolkulla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pakko vähän ihmetellä millä perunoilla te näitä Telia TVn palveluja katsotte kun itselläni ei ole kuin kerran pätkinyt Telia TVn lähetys. Android app + chromecast 2.gen kombolla katson ja netti on 100M kuitu jossa lisänä oma erillinen reititin.
Olen tätä kommentoinut jo monta kertaa. Telian bufferointi on toteutettu pitkin *ttua. Sinällään tuo kyllä bufferoi ihan hyvin sen n. 20 sekuntia, mutta mikäli nettiyhteyteen tulee pienikin pätkäsy, niin se aiheuttaa välittömän laatumuutoksen ja tätä bufferointia sitten jatketaan sillä alentuneella laadulla, jolloin kestää aina sen bufferin verran että laatu taas palautuu takaisin ja tämä aiheutta pätkimistä lähetyksessä. Normaalisti kun sitä bufferia käytettäisiin siihen että jos tulee hetkelinen häikkä niin ei haittaa.

Valitettavaa nyt vain on, että nettiyhteyksien laatu ei tässä maailmassa ole käytännössä kellään sellainen, että ilta-aikaan ja viikonloppuisin, kun netin käyttö on maassa kovinta, niin pingit pysyisi kaikilla jatkuvasti alhaalla. Jos tietysti sattuu asumaan lähellä runkoyhteyksiä jne. niin näin voi olla, mutta suurelle osalle näin ei ole. Lisäksi noi operaattorit on aktiivisesti esim. syrjäseuduilla lopettaneet lankayhteyksien tarjoamista ja myyvät enää 4G yhteyksiä. Ongelma ei siis ole edes ihmisten nettien nopeudessa, vaan siinä miten tuo bufferointi on toteutettu. Pienikin pingin muutos aiheuttaa välittömän laatumuutoksen lähetykseen. Telian sovellus ei myöskään anna käyttäjälle mahdollisuutta lukita laatua ja odottaa kunnes netti ehtii mukaan.

Nämä on oman empiirisen tutkimuksen tulosta. Parhaimmillaan buuttasin nettiä ja katselin pikselimössöä, netin oltua jo 10s matalana palautui terävä kuva 5 sekunniksi, ennen kuin bufferi loppui. Siinä on kyllä jotain aivan helvetin paljon sillon vialla teknisessä toteutuksessa.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Ja tätä eo. asiaa ei Telia vaan voi myöntää, ei millään. Ei, kun "buuttaa se ja tämä, asenna se ja tämä uudelleen, kokeile vaihtaa tämä ja tuo asetus, tee sitä ja tätä, kyllä tää nyt näyttäs yksittäisvialta ja selvästi vaan siellä sulla, asiakaspäässä kuitenkin" Ja porukka ei kun vaan buuttailee ja asentelee uusiks ja säätää ja vääntää ja jaksaa ja jaksaa.. miksi vitussa, tai enemmänkin miten helvetissä te jaksatte tuollaista paskaa, ja vielä maksaa siitä?!

Paras keino on edelleen vaikuttaa asiaan vauhdittamalla muutosta, lyödä homma irti, eilen! ja terveisten kera et täyttä kuraa kaikin puolin kelloja ja koosteita myöten eikä pelit näy pätkimättä jne. Kun suurin osa paria HC fania lukuunottamatta joille kelpaa pixelimössökin ja/tai jotka haluaa ja maksaa mielellään täysin tyhjästä koska se nykyaikana kuulemma on vain hyväksyttävää eikä oo parista eurosta kiinni, niin alkaa noillakin varmasti edes jossain jollain vähän raksuttaa. Että kun maksettiin parikyt miljoonaa oikeuksista, mutta mikään ei käykkään enää kaupaksi.. hetkinen..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja tätä eo. asiaa ei Telia vaan voi myöntää, ei millään. Ei, kun "buuttaa se ja tämä, asenna se ja tämä uudelleen, kokeile vaihtaa tämä ja tuo asetus, tee sitä ja tätä, kyllä tää nyt näyttäs yksittäisvialta ja selvästi vaan siellä sulla, asiakaspäässä kuitenkin" Ja porukka ei kun vaan buuttailee ja asentelee uusiks ja säätää ja vääntää ja jaksaa ja jaksaa.. miksi vitussa, tai enemmänkin miten helvetissä te jaksatte tuollaista paskaa, ja vielä maksaa siitä?!

Paras keino on edelleen vaikuttaa asiaan vauhdittamalla muutosta, lyödä homma irti, eilen! ja terveisten kera et täyttä kuraa kaikin puolin kelloja ja koosteita myöten eikä pelit näy pätkimättä jne. Kun suurin osa paria HC fania lukuunottamatta joille kelpaa pixelimössökin ja/tai jotka haluaa ja maksaa mielellään täysin tyhjästä koska se nykyaikana kuulemma on vain hyväksyttävää eikä oo parista eurosta kiinni, niin alkaa noillakin varmasti edes jossain jollain vähän raksuttaa. Että kun maksettiin parikyt miljoonaa oikeuksista, mutta mikään ei käykkään enää kaupaksi.. hetkinen..

Telialla on helppo ratkaisu ongelmaan, heidän digiboxi. Maksaa kympin kuussa ja on 24 kuukauden määräaikainen sopimus, mutta Liiga näkyy kohtuu hinnalla ja loistavalla kuvanlaadulla. Ja juu, Telia pakko myy näitä, mutta hienosti näkyy.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Telialla on helppo ratkaisu ongelmaan, heidän digiboxi. Maksaa kympin kuussa ja on 24 kuukauden määräaikainen sopimus, mutta Liiga näkyy kohtuu hinnalla ja loistavalla kuvanlaadulla. Ja juu, Telia pakko myy näitä, mutta hienosti näkyy.
Olisiko kuitenkin hiukan kuluttajaystävällisempi vaihtoehto, että palveluntarjoaja saattaisi tuotteen sellaiseen kuntoon, että se näkyy kaikilla heidän suosittelemillaan kokoonpanoilla. Tuosta muutaman kympin muuten täysin tarpeettomasta kikkareesta ei kukaan täysipäinen maksa jollakin määräaikaisella sopparilla 240 euroa. Varsinkin kun sitä on maksettava kuukausilta jolloin liigaa ei pelata ja sitten ollaankin aivan hirvittävissä hinnoissa jos sillä haluaa katsella koko telian sopimuskauden. Ei kiitos, vaan tuote kuntoon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: McK
Suosikkijoukkue
Pelicans
@Tinke-80
*Olen toki katsonut liigaa käytännössä vain suorina lähetyksinä. Sen olen pannut merkille, että esim Telia TV:n leffavuokraamo vaatii selvästi paremman kaistan kuin esim Google Play. Playsta vuokrattu leffa pyörii HD-laatuisena ongelmitta, kun sama leffa samana iltana Teliasta ei pyöri ilman jatkuvaa bufferointia.

Mikä on varsinaisesti HD-laatu? Pelkän resoluution sijaan kannattaisi kiinnittää huomiota tulevaan bittivirtaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisiko kuitenkin hiukan kuluttajaystävällisempi vaihtoehto, että palveluntarjoaja saattaisi tuotteen sellaiseen kuntoon, että se näkyy kaikilla heidän suosittelemillaan kokoonpanoilla. Tuosta muutaman kympin muuten täysin tarpeettomasta kikkarees
ta ei kukaan täysipäinen maksa jollakin määräaikaisella sopparilla 240 euroa. Varsinkin kun sitä on maksettava kuukausilta jolloin liigaa ei pelata ja sitten ollaankin aivan hirvittävissä hinnoissa jos sillä haluaa katsella koko telian sopimuskauden. Ei kiitos, vaan tuote kuntoon.

Kyseessä ei ole tarpeeton kikkare, sen avulla voit katsoa Liigaa loistavalla kuvan- ja äänenlaadulla.

Hinta tosiaan on kalliimpi, mitä halvin joukkuepassi, mutta en kuitenkaan puhuisi hirvittävistä hinnoista. Boxi maksaa tosiaan kympin joka kuukausi eli joudut maksamaan 30 euroa vuodessa (touko - heinäkuu) sellaisesta ajasta, jolloin liigaa ei pelata. Itsellä tosin on All Star passi, katselen NHL:n loppuotteluita kesäkuulle ja KHL taitaa alkaa elokuussa, joten minulle tulee kymppi ylimääräistä heinäkuulta.

Olen samaa mieltä siitä, että palveluntuottajan pitäisi saattaa tuote sellaiseen kuntoon, että se näkyisi kaikilla heidän suosittelemillaan kokoonpanoilla. Telian ketjuista näkee, että ongelmia on jonkin verran, mutta paljon on myös liioittelua ja totuuden vääristelyä.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Olisiko kuitenkin hiukan kuluttajaystävällisempi vaihtoehto, että palveluntarjoaja saattaisi tuotteen sellaiseen kuntoon, että se näkyy kaikilla heidän suosittelemillaan kokoonpanoilla. Tuosta muutaman kympin muuten täysin tarpeettomasta kikkareesta ei kukaan täysipäinen maksa jollakin määräaikaisella sopparilla 240 euroa. Varsinkin kun sitä on maksettava kuukausilta jolloin liigaa ei pelata ja sitten ollaankin aivan hirvittävissä hinnoissa jos sillä haluaa katsella koko telian sopimuskauden. Ei kiitos, vaan tuote kuntoon.
Ulkoinen Chromecast ei ole hirvittävissä hinnoissa vaan maksaa 30 euroa. Ja sillä toimii mainiosti sillä poikkeuksella, että viive on järkyttävä. Osa vaan on niin pihejä, että kolmekymmentä euroakin on ihan liian iso investointi. Heille suosittelen, että katsokaa pelit hallilla. Eikun, öö...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kyseessä ei ole tarpeeton kikkare, sen avulla voit katsoa Liigaa loistavalla kuvan- ja äänenlaadulla.
Vähintään ylimääräinen ja myös tarpeeton. Ainakin pitäisi olla, koska Telia mainostaa palvelunsa toimivan Android-sovelluksella, tietokoneen sovelluksella ja selaimen lisäosalla. Kaikilla näillä on ongelmia. Ja ratkaisiu näihin ongelmiin ei saa olla hankkia aivan saatanan kallis boksi, jota ei tarvitse yhtään mihinkään muuhun ja rajoittaa palvelun käytettävyyttä merkittävästi.

Muistin virkistämiseksi Telian sivuilta:

"Millä laitteella voin katsoa Liigaa?

Liigaa on mahdollista katsoa TV:stä, puhelimesta, tabletista tai vaikka omalta tietokoneelta. Liiga näkyy Telia TV digiboksilla, kaapelikortilla sekä Telia TV sovelluksen kautta.

Telia kaapelikortti: Telian kaapeli-TV-talouksiin.
Telia TV digiboksi: Saatavilla kaikkiin nettiyhteyksiin operaattorista riippumatta.
Telia TV sovellus: Saatavilla eri puhelinmalleille ja tableteille (Android ja iOS).
Apple TV: Airplayn avulla tai uusimpaan Apple TV -versioon ladattavalla Telia TV sovelluksella.
Chromecast: Telia TV sovelluksen kuva siirrettävissä kännykästä tai tabletista isolle ruudulle.
Tietokone: Toimii selaimella osoitteessa tv.telia.fi tai Windows 10 käyttöjärjestelmälle ladattavalla Telia TV sovelluksella. Katso tarkemmat suositukset ”Voinko katsella pelejä tietokoneella, kuten ennenkin?" -kysymyksen alta."

Näistä ei kovin moni kohta toteudu tällä hetkellä.

Hinta tosiaan on kalliimpi, mitä halvin joukkuepassi, mutta en kuitenkaan puhuisi hirvittävistä hinnoista.
Jo tuo mainitsemastasi 24kk määräaikaisesta kertyvä 240 euroa on tuollaisesta laitteesta helvetin paljon. Joukkuepassin tilanneille tulee kuukaudessa hintaa lisää 50%, liigapassin tilanneille 40%. Todella iso korotus vain siksi, että Telia ei saa tuotettaan lupaamalleen tasolle.

Olen samaa mieltä siitä, että palveluntuottajan pitäisi saattaa tuote sellaiseen kuntoon, että se näkyisi kaikilla heidän suosittelemillaan kokoonpanoilla. Telian ketjuista näkee, että ongelmia on jonkin verran, mutta paljon on myös liioittelua ja totuuden vääristelyä.
Jonkin verran... Ongelmia on ollut aika saatanan paljon kun näitä ketjuja selailee ja jostain jotain älyää. Sinulla näkyy menevän ohi, mutta minkäs sille voi. Millä asiantuntemuksella osaat sanoa, että liigapelin sijaan virhekoodia tai pikselimössöä seuraava käyttäjä liioittelee tai vääristää teknisiä ongelmiaan.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ulkoinen Chromecast ei ole hirvittävissä hinnoissa vaan maksaa 30 euroa. Ja sillä toimii mainiosti sillä poikkeuksella, että viive on järkyttävä. Osa vaan on niin pihejä, että kolmekymmentä euroakin on ihan liian iso investointi.
Aika monelle tuntuu olevan lähinnä periaatteellinen nillityksen aihe kun on hankkinut kalliin töllön, jolla ei sellaisenaan näy. Omasta mielestäni turhaa vikisemistä, koska Telian taholta ei ole missään vaiheessa luvattukaan sisäisten chromecastien toimivan, ei myöskään sovellusta jokaiselle älytv:lle.

Perimmäinen ongelma on vaan siinä, että yhdistelmä telian sovellus ja chromecast ei toimi kunnolla. Siihen tämä yksi älypää sitten liihottaa tasaiseen tahtiin viisastelemaan aivan täyttä paskaa.
 

Goalpost

Jäsen
@TosiFani
Sinulla on käynyt hyvä tuuri, että voit katsella Telian boxilla loistavalla kuvanlaadulla.

Minä luovuin Telian boksista, koska kuvanlaatu ei ollut millään mittapuulla parempaa kuin Chromecast Ultrallakaan. Kumpikin minulla oli kiinni 200 megan kiinteässä laajakaistassa.

Kyllä sinun pitää ymmärtää, että osalla on oikeasti ongelmia. Lisäksi monilla meistä samoilla laitteilla ja yhteyksillä muut suoratoistopalvelut toimivat moitteetta. Väkisinkin tulee mieleen, että ongelma on Telian päässä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä on varsinaisesti HD-laatu? Pelkän resoluution sijaan kannattaisi kiinnittää huomiota tulevaan bittivirtaan.
Joo, ei minua oikeastaan kiinnosta Telian Vuokraamon bitrate tai että mistä nuo ongelmat johtuvat, kun samat leffat köytyy paremmin toimivina muualta. Se Playn kalliimpi versio on ainakin omiin vehkeisiini ihan riittävä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Perimmäinen ongelma on vaan siinä, että yhdistelmä telian sovellus ja chromecast ei toimi kunnolla. Siihen tämä yksi älypää sitten liihottaa tasaiseen tahtiin viisastelemaan aivan täyttä paskaa.
Selaimellakin katselu on ilmeisesti hieman ongelmallista. Eikä lähetys kokonaisuudessaan pärjää viime kauden Ruudulle, mitä nyt muutamia pelejä olen päässyt katsomaan. Myös vakikäyttäjiltä kuulunut valituksia samoista asioista.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmia Sony + Viaplay sovellus yhdistelmällä. Hienosti on toiminut tähän asti ja laatu pysyy tasaisena koko lähteyksen ajan.

Joo, puhuinkin Samsungista. Enkä varmasti ole ainut jolla vastaava kokemus. Pointti oli se, että ei se kätevinkoskaanikinämissään telkkarin oma appi välttämättä autuaaksi tee. Kyllä mäkin tykkään töllön omista valikoista avata vaikka Netflixin tai HBO:n, mutta ihan yhtä helppoa mulle on puhelimesta peilata lätkää, futista tai mitä tahansa telkkariin. IMO on suht naurettavaa viedä liallisuuksiin vinkuminen parinkympin Chromecastin hankkimisesta, möllötti siellä olkkarissa sitten tonnin tai kahden tonnin töllö. Kas kun ei päristä sivutolkulla siitäkin, ettei läppäriltä saa hdmi-piuhalla sulavaa kuvaa töllöttimeen. Varmasti monilla on ollut ihan oikeita ongelmiakin lähetysten kanssa, en minä sitä väitä.

Katsokaapa muuten huvikseen viime öisen BOS-DAL ottelun 1-1 maali (Pastrnak tekee). Tämähän on vain yksittäinen esimerkki, mutta tuossa tilanteessa ainakin nhl.comin koosteessa käy juurikin samantyylisesti kuin valitettavan usein Telian lähetyksissä alkukaudesta. Kiekko on kulmassa jossa siitä taistelee useampi pelaaja. Kamera zoomaa / lähetyksessä näytetään lähelle kulmaa zoomaavaa kameraa ja juuri samalla hetkellä tuleekin nopea syöttö maalin eteen Pastrnakille, ja kiekko on maalissa kameran kuvatessa vielä ihan muuta. Uusinnat onkin sitten laadukkaita, kun ne näytetään ytimekkäästi paristakin erilaisesta ja hyvästä kamerakulmasta.
 

JPL

Jäsen
Katsokaapa muuten huvikseen viime öisen BOS-DAL ottelun 1-1 maali (Pastrnak tekee). Tämähän on vain yksittäinen esimerkki, mutta tuossa tilanteessa ainakin nhl.comin koosteessa käy juurikin samantyylisesti kuin valitettavan usein Telian lähetyksissä alkukaudesta. Kiekko on kulmassa jossa siitä taistelee useampi pelaaja. Kamera zoomaa / lähetyksessä näytetään lähelle kulmaa zoomaavaa kameraa ja juuri samalla hetkellä tuleekin nopea syöttö maalin eteen Pastrnakille, ja kiekko on maalissa kameran kuvatessa vielä ihan muuta. Uusinnat onkin sitten laadukkaita, kun ne näytetään ytimekkäästi paristakin erilaisesta ja hyvästä kamerakulmasta.

Tätähän ei voi välttää, jos halutaan zoomauksia tehdä. Ja minusta tuo on ihan ok, kunhan on riittävästi kuvakulmia sitten kokonaisuudesta ja maalista ja ammattitaitoinen ohjaaja säätämässä, mitkä kuvakulmat näytetään. Livenä tämmöisiä vahinkoja tulee väkisin.

Onhan se varmaan joillekin oleellista nähdä, onko pelaajalla x kaksihaaraisia hiuksia. Itseä ei niin suuresti kiinnosta. Itse seuraan yleensä enemmän kiekottomien pelaajien tekemisiä, mutta se on mahdollista kunnolla oikeastaan vain livenä.
 

444

Jäsen
Aika monelle tuntuu olevan lähinnä periaatteellinen nillityksen aihe kun on hankkinut kalliin töllön, jolla ei sellaisenaan näy. Omasta mielestäni turhaa vikisemistä, koska Telian taholta ei ole missään vaiheessa luvattukaan sisäisten chromecastien toimivan, ei myöskään sovellusta jokaiselle älytv:lle.

Perimmäinen ongelma on vaan siinä, että yhdistelmä telian sovellus ja chromecast ei toimi kunnolla. Siihen tämä yksi älypää sitten liihottaa tasaiseen tahtiin viisastelemaan aivan täyttä paskaa.
Sisäinen Chromecast sekä se ulkoinen pulikka kulkevat molemmat nimellä Chromecast. Telia lupaa toimivuuden Chromecastin kanssa. Omasta mielestäni on aika rohkeaa olettaa, että valtaosa tietäisi, etteivät ne ole sama asia. Mikäli Telialla asia olisi tiedetty, olisi tähän toimivuuslupaukseen kiinnitetty ihan eri tavalla huomiota, koska yksikään firma ei halua sellaista julkista paskaryöppyä vapaaehtoisesti kuin mitä Telia on tällä sekoilullaan saavuttanut.
Ja ei, se toimimattomuus ei mielestäni edelleenkään ole Telian syy, mutta niille mattimöttösille, jotka eivät ymmärrä teknologiasta sen enempää kuin että se joko toimii tai ei (hyvin suuri osa kuluttajia) tämä asia olisi pitänyt tehdä selväksi. Esim. niinkin yksinkertaisesti kuin ”Chromecast (ulkoinen, ei televisioon sisään rakennettu)...” Ja näinhän se ei edelleenkään ole kerrottu.

Kun kuluttajille myydään laitteita ja palveluita on syytä selvittää, mikä on heidän tekninen osaamisensa ja kuinka paljon he ovat valmiit panostamaan ja harrastamaan ja opettelemaan päästäkseen samaan lopputulokseen kuin aiemmin.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Sisäinen Chromecast sekä se ulkoinen pulikka kulkevat molemmat nimellä Chromecast. Telia lupaa toimivuuden Chromecastin kanssa. Omasta mielestäni on aika rohkeaa olettaa, että valtaosa tietäisi, etteivät ne ole sama asia. Mikäli Telialla asia olisi tiedetty, olisi tähän toimivuuslupaukseen kiinnitetty ihan eri tavalla huomiota, koska yksikään firma ei halua sellaista julkista paskaryöppyä vapaaehtoisesti kuin mitä Telia on tällä sekoilullaan saavuttanut.
Ja ei, se toimimattomuus ei mielestäni edelleenkään ole Telian syy, mutta niille mattimöttösille, jotka eivät ymmärrä teknologiasta sen enempää kuin että se joko toimii tai ei (hyvin suuri osa kuluttajia) tämä asia olisi pitänyt tehdä selväksi. Esim. niinkin yksinkertaisesti kuin ”Chromecast (ulkoinen, ei televisioon sisään rakennettu)...” Ja näinhän se ei edelleenkään ole kerrottu.

Kun kuluttajille myydään laitteita ja palveluita on syytä selvittää, mikä on heidän tekninen osaamisensa ja kuinka paljon he ovat valmiit panostamaan ja harrastamaan ja opettelemaan päästäkseen samaan lopputulokseen kuin aiemmin.

Tämä on täysin totta. Veikkaan, että niitä Pekkoja ja Ernoja on aika monta, jotka on innostuneet uudesta esim. Telian joukkue-passista, samaan syssyyn marssineet kikanttiin vanhan asan kanssa ja ajatelleet, että nyt laitetaan kunnon 55:nen ja kromekäästillä, sillä kun näkee sitten pelit kunnolla. Ja sitten todellisuus..

Kuten myös ne Pirkot ja Salmet, jotka on lahjaksi ostaneet miehelle/pojalle tms. uuden töllön jossa on katottu että löytyy kaikki, mm. tämä chromecast, ja sitten jälkeenpäin saadaankin ilouutisia.
En osaa sanoa montako näitä on, ei ole mitään todisteita, on vain mutua. Mutta helposti voisi kuvitella että tuo eo. on todellisuutta monenkin kohdalla. Peruskäyttäjälle/kuluttajalle nää pitäs kyllä tehdä selväksi aina juurta jaksain, ei voi olettaa että kaikki tietäisi tälläiset "pienen präntin" asiat ulkoon, varsinkin nykyaikana kun näitä mahdollisuuksia ja versioita ja himmeleitä on niin paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös