Mainos

Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 789 854
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Telia nyt kun olette täällä taas aktivoituneet niin miksei eilistä HPK-KalPa-pelin koostetta näy eikä kuulu vieläkään?
Onhan se tarjolla? Laadusta en mene takuuseen, kun en ole videota katsonut. Mutta ainakin Jatkoajassa ja Telia Loves Liiga -Youtube tilillä tuli vastaan. Hieman näemmä mennyt vain pitkään klipin julkaisussa
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onhan se tarjolla? Laadusta en mene takuuseen, kun en ole videota katsonut. Mutta ainakin Jatkoajassa ja Telia Loves Liiga -Youtube tilillä tuli vastaan. Hieman näemmä mennyt vain pitkään klipin julkaisussa
Julkaistiin varttitunti sitten, eli puoli vuorokautta meni kolmen ja puolen minuutin koosteen tekemiseen ja julkaisuun. Onneksi automatiikka hoiti. Manuaalisesti olisi mennyt varmaan vuorokausi.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Onhan se tarjolla? Laadusta en mene takuuseen, kun en ole videota katsonut. Mutta ainakin Jatkoajassa ja Telia Loves Liiga -Youtube tilillä tuli vastaan. Hieman näemmä mennyt vain pitkään klipin julkaisussa

Joo ilmestyi juuri samoihin aikoihin viestini kanssa. Olivat kaikki maalit saaneet koosteeseen eli kunnia sinne minne se kuuluu: Telian superrobotille ja valmiin tuotoksen katsojalle!

Kukaanhan ei olisi halunnut nähdä esim. sitä ulosajoon johtanutta taklausta tai muitakaan keskustelua herättäneitä tilanteita. Onneksi en näitä Telialta odottanutkaan. Olisihan se nyt jo liikaa vaadittu.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Siis viekö oikeasti kaksi viikkoa aikaa muuttaa sinne softaan päivämäärät klippeihin? Tai siis otsikoihin, jos ne niissä jo kuitenkin on. En yhtään ihmettele jos nuin pienessä jutussakin menee jo näin tuhottomasti aikaa, että nuita koosteita, tulevia softia, täältä saatuja parantamisideoita sekä sitä HTML-toistoa ei olla saatu aikaan. Tai edes eteenpäin. Eeku siis. Onhan asia viety eteenpäin :)
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Julkaistiin varttitunti sitten, eli puoli vuorokautta meni kolmen ja puolen minuutin koosteen tekemiseen ja julkaisuun. Onneksi automatiikka hoiti. Manuaalisesti olisi mennyt varmaan vuorokausi.
On siitä julkaisusta kauemman jo: Videokooste: HPK - KalPa 17.10.2018 | Jatkoaika Tuo on laitettu ulos klo 8.51, eli noin tunti sitten.

Toki vajaa puoli vuorokauttakin on naurettavan pitkä aika koosteen julkaisuun. Enkä ihan tarkalleen ymmärrä sitä logiikkaa, millä nämä julkaistaan eri kanavissa. Tuntuu ajallisesti olevan eroa aika paljon koosteen ulos saamisessa eri kanavissa...
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ohjelman kuvauksesta löytyy tällä hetkellä päivämäärä, mutta ollaan pistetty kehitysideaa eteenpäin myös päivämäärien saamisesta otsikointiin. Viimeksi tulleet saat myös kätevästi esiin jos menet sinne Liiga -kirjastoon, ja klikkaat "Lajittele" -perusteeksi "Viimeksi tulleet".

Sanna / Telia
Mistä tuo päivämäärä löytyy? Ei ainakaan luurilla näe edelleenkään, eikä ole mitään päivitettävää sovelluksessa. Vai täytyykö asentaa uusiksi ja vielä hard reset puhelimelle? Voisiko myös noihin kuvauksiin laittaa mitä vaikka juuri sen viikon Ari Vallin show sisältää, missä vanha mestari seikkailee tjs. Tai Liigaviikossa voisi lukea pieni tiivistys viikosta. Nää on näitä, vois tehdä hyvin, mut ei pakko oo.
 

Liitteet

  • Screenshot_20181018-095842.jpg
    Screenshot_20181018-095842.jpg
    308 KB · kertaa luettu: 330

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Siis viekö oikeasti kaksi viikkoa aikaa muuttaa sinne softaan päivämäärät klippeihin? Tai siis otsikoihin, jos ne niissä jo kuitenkin on. En yhtään ihmettele jos nuin pienessä jutussakin menee jo näin tuhottomasti aikaa, että nuita koosteita, tulevia softia, täältä saatuja parantamisideoita sekä sitä HTML-toistoa ei olla saatu aikaan. Tai edes eteenpäin. Eeku siis. Onhan asia viety eteenpäin :)

Voin kuvitella, miten Telia TV:n kehittäjien työnohjausjärjestelmässä on > 500 bugi-issueta Highest-prioriteetillä. Voi "hetki" mennä suman purkamisessa jos ja kun ei tule lisärekrytointilupaa. Sen jälkeen katsotaan "jatkokehitystä". Näin kankeasti se vaan valitettavasti yleensä isoissa taloissa menee.
 

Telia

Jäsen
Siis viekö oikeasti kaksi viikkoa aikaa muuttaa sinne softaan päivämäärät klippeihin? Tai siis otsikoihin, jos ne niissä jo kuitenkin on. En yhtään ihmettele jos nuin pienessä jutussakin menee jo näin tuhottomasti aikaa, että nuita koosteita, tulevia softia, täältä saatuja parantamisideoita sekä sitä HTML-toistoa ei olla saatu aikaan. Tai edes eteenpäin. Eeku siis. Onhan asia viety eteenpäin :)

Eteenpäin on viety :) Täällä tosiaan mielellämme otetaan kehitysideoita vastaan ja välitetään eteenpäin palautteen aiheesta vastaavalle taholle. Kaikki kehitysideat ja palautteet eivät siis välttämättä sellaisenaan toteudu, mutta ne otetaan kyllä kokonaisuutena huomioon kehitystyötä tehdessä. Ainuttakaan saamaamme palautetta ei siis sivuuteta tai heivata ö-mappiin.

Mistä tuo päivämäärä löytyy? Ei ainakaan luurilla näe edelleenkään, eikä ole mitään päivitettävää sovelluksessa. Vai täytyykö asentaa uusiksi ja vielä hard reset puhelimelle? Voisiko myös noihin kuvauksiin laittaa mitä vaikka juuri sen viikon Ari Vallin show sisältää, missä vanha mestari seikkailee tjs. Tai Liigaviikossa voisi lukea pieni tiivistys viikosta. Nää on näitä, vois tehdä hyvin, mut ei pakko oo.

Oletkin itseasiassa aivan oikeassa, eli suoraan Kirjastot -valikon takana päivämäärää ei näy kuvauksessakaan. Päivämäärät löytyvät jos käytät hakutoiminnetta, eli haet esimerkiksi Liigaliveä, ja sen jälkeen kun kaikki haun tulokset listautuvat allekkain, klikkaa sieltä jokin lähetys auki. Sitten kuvauksessa on heti Liigalive -otsikon alla päivämäärä milloin ilmestynyt.

Laitan tarkemmista kuvauksista toivettasi eteenpäin! Se on ihan totta että tuossa Ari Vallinin showssa olisi hyvä nähdä suoraankin missä mestari kyseisessä jatkossa seikkailee ja muissakaan ohjelmissa lisäinfo jakson sisällöstä ei olisi ikinä pahitteeksi.

Sanna / Telia
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Oletkin itseasiassa aivan oikeassa, eli suoraan Kirjastot -valikon takana päivämäärää ei näy kuvauksessakaan. Päivämäärät löytyvät jos käytät hakutoiminnetta, eli haet esimerkiksi Liigaliveä, ja sen jälkeen kun kaikki haun tulokset listautuvat allekkain, klikkaa sieltä jokin lähetys auki. Sitten kuvauksessa on heti Liigalive -otsikon alla päivämäärä milloin ilmestynyt.
Johan on kätevä systeemi. Vanhempaa klippiä etsiessä saakin klikkailla eräänkin auki, että oikea löytyy. Saattaa jopa käydä niinkin, että kuluttaja kyllästyy aika äkkiä klikkailuun ja penkomiseen ja sulkee koko roskan.


Laitan tarkemmista kuvauksista toivettasi eteenpäin! Se on ihan totta että tuossa Ari Vallinin showssa olisi hyvä nähdä suoraankin missä mestari kyseisessä jatkossa seikkailee ja muissakaan ohjelmissa lisäinfo jakson sisällöstä ei olisi ikinä pahitteeksi.

Sanna / Telia
No ihan kaikissa julkaisuissa olisi kohtuullista olla päivämäärä jo otsikossa ja kuvauksessa oikeasti kerrottu mitä sisältää. Nyt teille on annettu katsojakokemuksen mullistava uutuus ja olette vieneet eteenpäin. Mielenkiinnolla odotellaan miten kauan teidän byrokratian rattaat pyörähtelee ja tällainen vaativa homma saadaan toteutettua.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Eteenpäin on viety :) Täällä tosiaan mielellämme otetaan kehitysideoita vastaan ja välitetään eteenpäin palautteen aiheesta vastaavalle taholle. Kaikki kehitysideat ja palautteet eivät siis välttämättä sellaisenaan toteudu, mutta ne otetaan kyllä kokonaisuutena huomioon kehitystyötä tehdessä. Ainuttakaan saamaamme palautetta ei siis sivuuteta tai heivata ö-mappiin.

Tämän kehitystyön olisi kuulunut tapahtua viimeistään silloin, kun edelliskautta oli jäljellä viidesosa, eikä nyt, kun tätä runkosarjaa on pelattu viidesosa. Tuotteen piti olla valmis, mutta betatestaus vaan jatkuu ehkä jopa ensi vuoteen asti. Ihmetyttää, ettei Telialla tunnu olevan minkäänlaista tuntumaa siitä, millainen tämä palvelu on tai tulisi olla asiakkaan näkökulmasta. Tämä näkyy esimerkiksi juuri siinä, etteivät nuo päivämäärät näy (joidenkin?) videoiden otsikossa. Kuka tahansa asiakkaan näkökulmasta katsova tajuaa välittömästi, että tuo on valtava ongelma. Käsittämätöntä, että tämä pitää edes erikseen selittää Telialle.

Kaikesta paistaa se, että Telialla ei ole sellaista pomoa tai muuta vastaavaa, jolla olisi selkeä näkemys siitä, millaista tuotetta teidän tulisi tehdä. Nyt tuote näyttää siltä, että sitä tekevät ihmiset tekevät verkkaiseen tahtiin juuri ja juuri sen, mitä palkan eteen tarvitsee. Tämä ei ole syytös, vaan havainto.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Tämä näkyy esimerkiksi juuri siinä, etteivät nuo päivämäärät näy (joidenkin?) videoiden otsikossa. Kuka tahansa asiakkaan näkökulmasta katsova tajuaa välittömästi, että tuo on valtava ongelma. Käsittämätöntä, että tämä pitää edes erikseen selittää Telialle.

Itse tästä päivämäärä-asiasta huomautin jo pari viikkoa sitten, ja oletettavasti en ollut ensimmäinen. Tämä on niin basic-asia kun oikeastaan mikään voi olla, mutta ei sille vaikuta juurikaan mitään tapahtuvan.

Mutta positiivista palautetta voi antaa Vallinin osiosta, aivan loistavaa tavaraa. Se toki on tietysti Vallinin ansiota oletettavasti hyvin pitkälle.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Emme hautaa sovelluksen tulon myötä minnekään tuota Telia Loves Liiga -Youtube kanavaa, eli sekin tulee olemaan siellä rinnalla mukana

No hei, tässä tapauksessa mulla on teille uutisia. Täältä löytyy sellainen videosovellus, millä tuota lyhytvideosisältöä voi katsella: Youtube-sovellus Play-kaupassa

Voin vannoa, että toimii paremmin kuin oma tekeleenne, ja mahdollistaa jopa halutun materiaalin löytämisen.
 

Ylläpito

Administrator
On siitä julkaisusta kauemman jo: Videokooste: HPK - KalPa 17.10.2018 | Jatkoaika Tuo on laitettu ulos klo 8.51, eli noin tunti sitten.

Toki vajaa puoli vuorokauttakin on naurettavan pitkä aika koosteen julkaisuun. Enkä ihan tarkalleen ymmärrä sitä logiikkaa, millä nämä julkaistaan eri kanavissa. Tuntuu ajallisesti olevan eroa aika paljon koosteen ulos saamisessa eri kanavissa...

Kyseinen kooste tuli saataville medioille klo 0.51, mutta emme silti Jatkoajassa pidä koko yön kipinävahtia näiden suhteen, vaan julkaisu siirtyy sitten meidän osalta aamulle.

-Jussi
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
No hei, tässä tapauksessa mulla on teille uutisia. Täältä löytyy sellainen videosovellus, millä tuota lyhytvideosisältöä voi katsella: Youtube-sovellus Play-kaupassa

Voin vannoa, että toimii paremmin kuin oma tekeleenne, ja mahdollistaa jopa halutun materiaalin löytämisen.

Mikä parasta, kyseinen sovellus löytyy myös iOS:lle, pleikkarille, käytännössä jokaiselle älytelkkarille jne. Lisäksi toimii selaimissakin moitteetta.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Oletkin itseasiassa aivan oikeassa, eli suoraan Kirjastot -valikon takana päivämäärää ei näy kuvauksessakaan. Päivämäärät löytyvät jos käytät hakutoiminnetta, eli haet esimerkiksi Liigaliveä, ja sen jälkeen kun kaikki haun tulokset listautuvat allekkain, klikkaa sieltä jokin lähetys auki. Sitten kuvauksessa on heti Liigalive -otsikon alla päivämäärä milloin ilmestynyt.

Laitan tarkemmista kuvauksista toivettasi eteenpäin! Se on ihan totta että tuossa Ari Vallinin showssa olisi hyvä nähdä suoraankin missä mestari kyseisessä jatkossa seikkailee ja muissakaan ohjelmissa lisäinfo jakson sisällöstä ei olisi ikinä pahitteeksi.

Sanna / Telia
Hohhoijaa. Sitten taas kysymys, miksi ne eivät näy kirjastossa? Ylipäätään, jos nyt käytän hakua, niin täytyy silloinkin arpoa mikä mahtaa olla juuri haluttu jakso! Älkää viekö näitä eteenpäin, kun jokaisessa kohdassa joutuisi ihan rautalangasta vääntää, miten viihdemediaa tarjoavan sovelluksen kirjasto pitäisi rakentaa. Nää pienet asiat, ei luulisi olevan vaikea saada kuntoon, mutta kun on ilmeisesti.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
@Telia

Voiko Telian windows 10 appissa mitenkään saada noita sarjoja toistumaan automaattisesti seuraavaan jaksoon? Jos ei saa, niin miksei...

Netflix esim kätevä kun jakso sarjasta loppuu, seuraava alkaa itsestään.
Hyvä esimerkki kun lapsi katsoo lasten sarjaa, jonka kesto on 8min, niin käyppä siinä sit jatkuvasti klikkaileen uusia jaksoja.

Chatissa koitin kysyä, mutta se heittää vähän väliä pois jonosta..
 

Yopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko jollain kokemusta tuollaisista automaatiolla toteutettavista videoista? Jotenkin oletin, että vaikka ne olisivat laadultaan käsintehtyjä (ainakin tällä hetkellä) huonompia, niin ne olisivat sentään julkaisukunnossa heti ottelun päätyttyä. Nythän nuo tulevat katsottavaksi huomattavasti myöhemmin kuin Ruudun vastaavat, joita ei mielikuvieni mukaan paljonkaan tuntia kauemmin tarvinnut odottaa.

Jos koosteen teko ei edes nopeudu automaatiolla ja laatu on tuo, niin kyllähän tuo vaatisi kehitystyötä vielä nimenomaan suljettujen ovien takana ja katsojat pääsivät katsomaan vielä ihmisen luomia koosteita.
 

JKyykka

Jäsen
Ehkä Telia ei ihan oikeasti tiennyt, että kuinka tärkeitä nämä koosteet ovat ihmisille. Sellainen kuva tästä väkisin meinaa tulla. On vaan ajateltu, että kyllähän se riittää kun suurinpiirtein kaikki maalit näytetään ja siihen vähän vielä muita enemmän tai vähemmän jännittäviä hetkiä päälle. Eikä niitä nyt kukaan enää samana iltana halua katsella. Huomenna on päivä uusi!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Ehkä Telia ei ihan oikeasti tiennyt, että kuinka tärkeitä nämä koosteet ovat ihmisille.

Joo, ei ole näköjään todellakaan tajunnut!

Koosteethan on ainut tapa saada kokonaisvaltainen ote Liigasta, kun kukaan nyt ei varmasti pysty eikä jaksa kaikkia pelejä katsomaan. Ruudun aikana oli mahtava homma kun koosteita katsomalla pystyi saamaan todella hyvän käsityksen peleistä ja niiden tapahtumista. Kaikki olennaiset tapahtumat maalien lisäksi oli saatu ytimekkääseen pakettiin, jolloin oli mahdollista katsoa jopa 7 ottelun kierroksen kaikki koosteet alle puoleen tuntiin. Hyvin pysyi kartalla mikä oli eri joukkueiden päivän kunto.

Ja vielä edellä olevaa tärkeämpää on se seikka, että suuri joukko jääkiekon seuraajia on pelkkien koosteiden varassa, joten on todella sääli että ne ovat tuollaista kuraa. Ihme ettei Liiga ole vielä ärähtänyt. Tuohan alkaa laskea jo lajin suosiota, kun ihmiset eivät viitsi enää noita katsoa ja mielenkiinto lajia kohtaan alkaa laskea.

Jos ei koosteiden osalta ala parannusta kuulua, niin Telia toiminnallaan tulee nakertamaan lajin suosiota hitaasti mutta varmasti. "Telia - Liigan uusi koti" muuntuu nopeasti muotoon "Telia - suomalaisen jääkiekon syöpä".
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huikeaa asiakaspalvelua. Tämä osui Twitterissä silmään.​

Aika kova, siellä on joku aspalainen vienyt myynnillisyyden ihan omiin sfääreihin. "Parhaan katselukokemuksen saat meidän laitteilla..", joopa joo. Tunkekaa ne laitteet takapuoleenne ja kehittäkää sitä digiboksin ohessa olevaa palveluanne. Mullekkin yritettiin kaupustella palveluita kun olin yhteydessä tämän Liiga-tuotteen laskutuksesta, teki mieli kirota ja vastata että ratko nyt ensin tämä meidän asia äläkä syötä mulle lisää palveluita. Kieltäydyin kohteliaasti persaukisuuteen vedoten.

Anyways, tämän Liiga-tuotteen laskutukseen oli lisätty ovela, mutta onneksi pieni rahastus kikka. Varmaan muihinkin Telian tuotteisiin. Eli vaikka valitsi laskun toimitustavaksi sähköpostilaskun, niin eka lasku tuli silti paperilla, josta veloitettiin 2,90€. Syy kuulemma siinä, että paperilaskusta voi tehdä E-laskun.. Niin pieni summa että en jaksanut suuttua, mutta Telialle iso summa kun tuon kertoo xxxxx:llä. Just semmosta mitä Telialta olen osannut odottaa. Samaa settiä kuin " ilmainen preseason" joka ei todellisuudessa ollut ilmainen.

En tiedä oliko tämä jo täällä, mutta teistäkin siis jokainen ei paperilaskullinen tilaaja siis maksanee 2,90€ käytännössä tyhjästä. Paperilaskun veloituksen jotenkin ymmärrän, vaikka sekin summa voisi olla pienempi. Harmi että kuluttajalautakunta munasi aikanaan oikeushaasteensa Elisaa vastaan niin perusteellisesti tämän suhteen. No ei tämä maailman isoin asia ole. Nuo koosteet ketuttaa enemmän. Silveelighttikin menettelee nyt kun sai kunnon PC:n taas tulille.
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Eli vaikka valitsi laskun toimitustavaksi sähköpostilaskun, niin eka lasku tuli silti paperilla, josta veloitettiin 2,90€. Syy kuulemma siinä, että paperilaskusta voi tehdä E-laskun.. Niin pieni summa että en jaksanut suuttua, mutta Telialle iso summa kun tuon kertoo xxxxx:llä.

Mikäli valitsit tilausvaiheessa laskutustavaksi sähköpostilaskun, niin ensimmäisen laskun pitäisi tulla sinulle nimenomaan sähköisesti emailina ilman tuota paperilaskulisää. Mikäli määritystä ei tee, tulee ensimmäinen paperisena ja tällöin tuo 2,90 euron paperilaskulisä peritään. Paperisena laskutus jatkuu mikäli sitä ei muuta e-laskuksi tai sähköpostilaskuksi.
Tässä on todennäköisesti siis nyt jokin väärinymmärrys, ensimmäisen laskun voi siis saada suoraan sähköpostiinkin. E-laskun pystyy kytkemään vasta kun ensimmäinen lasku on tullut, koska siihen tarvitsee aina jonkun laskun viitetietoja

Sanna / Telia
 

Telia

Jäsen
@TeliaVoiko Telian windows 10 appissa mitenkään saada noita sarjoja toistumaan automaattisesti seuraavaan jaksoon? Jos ei saa, niin miksei...

Tätä ominaisuutta ei vielä ole, mutta alustavien suunnitelmien mukaan iOS-ja Android -laitteille, sekä Chrome-selaimelle tulee vielä tämän loppusyksyn aikana. Win10 -sovellukselle ominaisuus ei välttämättä vielä siihen samaan syssyyn ennätä, mutta on perästä tulossa sitten sillekin alustalle

Sanna / Telia
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tätä ominaisuutta ei vielä ole, mutta alustavien suunnitelmien mukaan iOS-ja Android -laitteille, sekä Chrome-selaimelle tulee vielä tämän loppusyksyn aikana.

Alustavien suunnitelmien mukaan. Mitä te nyt siis tarkalleen ottaen teitte tämän puolitoista vuotta ja varsinkin kuluneen kesän.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tätä ominaisuutta ei vielä ole, mutta alustavien suunnitelmien mukaan iOS-ja Android -laitteille, sekä Chrome-selaimelle tulee vielä tämän loppusyksyn aikana. Win10 -sovellukselle ominaisuus ei välttämättä vielä siihen samaan syssyyn ennätä, mutta on perästä tulossa sitten sillekin alustalle

Sanna / Telia

Unohdettiinko HTML5 samalla @Telia? Kun pärjätään näillä nykyisilläkin, kun kehitellään niitä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös