Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 771 664
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Vapaapudotus

Jäsen
Suosikkijoukkue
idän ihmeet
Ulos sen sijaan: Tarkki, Bergenheim, Kaski sekä ainakin eilisen KooKoo - JYP matsin selostaja.

Juho Kokko ei tosiaan vielä selostajana kaikkia miellytä. Jos näistä uusista Liiga-selostajista puhutaan, niin ei selvästikään ole lajissa täysin sisällä kuten vaikkapa tämä erinomaisesti selostava Aleksis Ärje on. Peruslajitietämys aika heikoissa kantimissa olen huomannut. Kokko selosti viime kaudella Mestistä Imatralla ja mukana lähetyksissä oli entinen pelaaja asiantuntijana, eli J-P Rinkinen ja tuolloin homma toimi hyvin kun oli ammattilainen paimentamassa. Lisäksi ei ole tainnut aiemmin älyttömästi Liigaa seurata, kun tuntuu pelaajien nimet olevan aika hakusessa.

Mutta nuori kaveri ja toivottavasti se homma siintä lähtisi. Ääni on kuitenkin ihan miellyttävä kunhan ei huuda liikaa.

Bergenheimilla ei tosiaan taida SM-Liigan opiskelukaan auttaa, mitä tosin on tainnut nyt tehdä kun aiemmin jäänyt seuraaminen vähälle, sillä harvoin hänen suustaan asiantuntijana mitään mielenkiintoista tulee ulos. Tarkkia en ole kuullut. Vallin, Saravo, Kallio ja Lehkonen ovat ok.
 

Telia

Jäsen
Iso kiitos näistä palautteista! Kiva kuulla tällaisia konkreettisia asioita, mitkä on koettu hyvänä uudistuksena.

Meikäläiseltä lähtee Telialle isot pisteet noista uusista kamerakuvakulmista. Erityisesti kattokamera, hitsi sitä on kaivannut. :)

Kattokameraa toivottiin paljon, joten hyvä että se saatiin nyt mukaan myös tv-kuvaan. Tykkään tuosta myös itse, kun siitä näkee jotkut maalinedustilanteet kaikkein parhaiten.

Ymmärrän, että monia rassaa ongelmat tuossa Telian tuotteessa. Esimerkiksi käyttöönotto on edelleen ilmeisesti varsin haastavaa ja eri alustoilla on useita pienempia ja välillä vähän isompiakin ongelmia. Näistä huolimatta olen itse huomattavasti tyytyväisempi Teliaan kuin Ruutuun*, koska:

  • Kuvanlaatu on selkeästi parempaa
  • Selostajaryhmä on kokonaisuudessaan parempi
  • Äänimaailma on parempi (ainakin Pelsun kotipeleissä ollut jo änärityylinen)
  • Enemmän kameroita/kuvakulmia
  • Telia tuntuu oikeasti kehittävän tuotetta jatkuvasti, esimerkiksi Ruudussa kehitys oli aika olematonta ja aspa kuittasi ongelmien olevan yleensä asiakkaan omassa päässä
  • Telia on jatkoajassa, Ruutu ei ollut
  • Liigalive 360 on erinomainen konsepti, muutoinkin erätauko-ohjelmat ovat ottaneet ison askeleen eteenpäin.
Itselleni tärkeimmät kohdat ovat juurikin nuo kolme ensin mainittua, koska ne vaikuttavat eniten välittömään katselukokemukseen. Joo, tuote on jossain määrin vielä vajavainen (esim. grafiikat), mutta noissa isoissa asioissa Telia on edeltäjäänsä edellä.

*Nimitän tässä nyt edellisten lähetysoikeuksien omistajaa pelkistetysti vain Ruuduksi.

Erittäin hyvä kooste! Juuri näitä asioita on haettu, joten hienoa että tämä uudenlainen tekeminen välittyy hyvin myös kotikatsomoon.

Laitetaanpa kehujakin välillä. Katsoin äsken "Maanantai valmentajat"- ohjelman, jossa reiluun puoleen tuntiin analysoidaan Ika Lehkosen johdolla kaikki joukkueet läpi. Oli sen verta hyvä pläjäys, että tulee varmasti katsottua jatkossakin.

Ika on kyllä huikea ammattilainen!
Tänään taas ohjelmat jatkuu, kun vuorossa on Liigaviikko klo 18 ja huomenna taas Maanantaivalmentajien pariin. Uutta nähtävää riittää joka päivälle.

Niko / Telia
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
@Telia Koskas noihin koosteisiin tulee muitakin tilanteita kun maalit? SaiPan pelaaja taklattiin hienosti eilen vaihtoaitioon niin olisi kiva semmoinenkin nähdä koosteessa. Sitten ihan vinkkinä niin niitä videotarkistuksia ei varmaan tarvitse niissä kokonaan näyttää. Voisi leikata siihen päätökseen muutaman hidastuksen jälkeen.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Eilisessä Kärpät - Ilves -pelissä selostajakin kehui että näittekö kaikki nyt minkä kikan Heponiemi tekee ennen Heshkan maalia. No ei nähty kun ohjaaja näytti kuvaa Kärppien vaihtoaitiosta hyökkäyksen ollessa käynnissä. Sattuuhan sitä. Mutta miksei sitä nähty uusintanakaan?

Nyt vittu oikeasti. Eikö ole Suomessa ammattiohjaajia?
 

Heretic

Jäsen
Suosikkijoukkue
1948
Minä vastaan tähän samaan asiaan, jälleen. @Telia on kauheassa kiimassaan toimittaa asiakkaalle mahdollisimman pienellä viiveellä sitä lähetystä, unohtanut puskuroinnin ja laittanut päälle yliagressiivisen automaattilaadun. Asiakkalla ei ole vaihtoehtoa valita ja lukita yhtä laatua, vaan automaatti hoitaa kaiken. Kun nämä asiat yhdistää niin pienikin latenssin kasvu, mikä voi olla hyvinkin hetkellinen asia johtaa siihen että asiakkaan saama lopputuotteen laatu on paskaa. Vastaavasti taas toiseen suuntaan tämä automaatio ei ole yhtä agressiivinen ja se puskurointi on tehty niin paskasti että se aiheuttaa muuttuessaan aina hikkoja. Tälläistä ongelmaa ei esiinny missään netflixeissä yms. kun siellä on varaa antaa asiakkaalle sitä puskuria enemmän.

Minua mobiililaajakaistan ja selaimen kautta katselevana ja kuvanlaadun heittelystä kärsivänä kiinnostaa kovasti tämä - nähdäkseni ihmeen vähälle huomiolle jäänyt - @BlackWolfin viimeisin kirjoitus (boldaus oma) muutaman päivän takaa moisen kiusallisen ilmiön syistä... ja koska itse en ymmärrä näistä tekniikoista juuri kvarkinkaan vertaa, niin kysyn
a) onko MustaSusi oikeassa?
b) jos on, niin onko teillä siellä @Telialla mahdollisuuksia/aikomuksia tehdä tälle puskuroinnille jotakin korjaavia toimia?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä on sanottu monta kertaa, mutta sanotaan uudelleen. Lentopallon MM-kisat päättyi juuri ja siellä oli vaikka miten hienoja hidastuksia eri kulmista.

Soittakaa niille ja pyytäkää apua miten tämä tehdään. Oma osaaminen ei vain riitä, niin silloin pitää pyytää apua. Eihän ne siellä edes tiedä tätä avuntarvetta, mutta varmasti olisivat valmiita auttamaan perusongelmien kanssa painivaa tuotantoa.

Putkimies kävi korjaamassa putkia tuossa. En olisi osannut itse eikä pidäkään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aloitan off-topicilla: Voisko tän henkilökohtaisen näkemysten sivutolkulla jatkuvan jankkaamisen siirtää yksityisviestien puolelle? Moderaattorit? Ketjun pitäisi käsitella Telian tuotteen kehittämistä, eikä tyydyttää joidenkin yksittäisten omaa kirjoitustuotettaan rakastavien nimimerkkien tarvetta kertoa muille miten, mistä ja missä saa puhua. /OT

Ihmettelen sitä, millä menetelmillä kukaan Telian asiakkaista pystyy päättelemään, että useimmilla käyttäjillä palvelu toimii hyvin? Perustuuko tämä yhtä laajaan otokseen kuin oma otokseni, jonka valossa palvelu toimii päin persettä? Vai luotetaanko tässä Telian lausuntoon asiasta - jolloin on pakko kysyä, mikä mahtaa olla Telian oman näkemyksen taustalla vaikuttava datamäärä? "Kyllä moni on kehunut kuvan laatua"? Ja miksi kukaan viitsisi tulla mihinkään keskusteluun kertomaan palvelun puutteista, vioista ja ongelmista raportoivalle, että "kyllä ainakin mulla toimii". Mikä on tuon asiaan puuttumisen todellinen motiivi ja mitä sillä kuvitellaan saavutettavan?

Minua ei lohduta pätkän vertaa se, että voin kuvitella kuinka hyvä kuva naapurillani on matsia katsellessani. Minulla kuvan laatu on illasta toiseen erittäin epävakaa ja sen lisäksi Telian nettisivujen järjestelmät eivät salli minun edelleenkään tunnistautua käyttäjäksi. Toistuvasti minua kehotetaan jättämään vikailmoitus - jonka voi jättää vain sisäänkirjautuneena.

Järjestelmä on rakennettu päin persettä, ja kuluttajan saavuttava lopputuote toimii huonosti. Minulla on käytössä oma datani ja lisäksi lukuisat Jatkikseen raportoineet, joilla tuote toimii huonosti. Otos ei ole suuri, mutta varmuudella riittävän suuri osoittamaan sen, että tuote ei todellakaan ole lähelläkään virheetöntä, vaan siinä on vakavia puutteita ja vikoja.
Ymmärrän että ottaa pattiin, kun homma ei itsellä pelaa, mutta oletko oikeasti miettinyt miksi täällä osa käyttäjistä toteaa, että heillä ei ole ongelmia? Miksi tässä tapauksessa ketään kiinnostaisi vittuilla niille joilla on ongelmia? Lähes koskaan kyse ei olekaan vittuilusta, vaan siitä, että näissä ketjuissa on tarkoituksena jakaa kokemuksia ja antaa palautetta kokonaisvaltaisesti. Idea ei ole siinä, että annetaan pelkkää negatiivista palautetta ja vain niillä on oikein puhua kokemuksistaan joilla on ongelmia. Telian kannalta - ja samalla tietysti meidän kaikkien kannalta - on hyödyllisintä, että myös positiivinen palaute nousee esille, koska se antaa paremman kokonaisukuvan tilanteesta ja auttaa selvittämään ongelman ydintä.

Kun jonkun ongelmista kertovaan viestiin vastataan, että minulla ei ole tällaista esiintynyt, niin sekin on tärkeää dataa Telialle. Jos tässä yhteydessä vielä jaetaan tarvittavia tietoja siitä, millaisilla spekseilla kukin on lähetyksiä katsonut, niin saatetaan päästä ongelman ytimeen ja joissain tapauksissa ongelmia kohdanneelle käyttäjälle voidaan löytää apua.

Turhan usein täällä vain palautteen antaminen menee varsin sisällöttömäksi "mulla ei toimi mikään" -tyyppiseksi jankkaamiseksi, jossa ei edes lähdetä kertomaan mitään tietoja siitä, mitä kautta lähetyksiä on yritetty katsoa, millaisia laitteita ja mikä nettiyhteys on käytössä. Jos oikeasti halutaan antaa Telialle hyödyllistä palautetta ja mahdollisesti myös löytää apua omiin ongelmiin palstaveljien kautta, niin olisi suotavaa antaa palautetta rakentavasti ja tuoda esille ongelmanratkaisua varten vaadittavia tietoja omasta tilanteesta.

On selvää, että Telialla on paljon töitä edessään monellakin osa-alueella, joista tärkeinpänä tietysti palvelun saattamineen normaaliin toimintakuntoon kaikille mahdollisille käyttäjille. Jos tätä haluaa edesauttaa, niin se onnistuu parhaiten rakentavan palautteen kautta. Tunteitakin täytyy toki purkaa ja niitä olisi kiva purkaa Telian suuntaan, mutta palautteen antaminen ei saisi jäädä pelkästään siihen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos oikeasti halutaan antaa Telialle hyödyllistä palautetta ja mahdollisesti myös löytää apua omiin ongelmiin palstaveljien kautta, niin olisi suotavaa antaa palautetta rakentavasti ja tuoda esille ongelmanratkaisua varten vaadittavia tietoja omasta tilanteesta.

Sujuvasti et näe tässä mitään ongelmaa kuinka moneen jakelukanavaan ne on annettu. Sehän ei tietysti niiden syy sinänsä ole, mutta joku järki pitäisi olla missä aivan varmasti näkyy tietyllä tavalla.

Ja ei, ei se 30e kusetusboksi.
 

444

Jäsen
En vain tosiaan ymmärrä mikä tarve ja valtuutus teillä on täällä seassa päteä ja päsmäröidä ja vittuilla, kun asia koskee vain Teliaa, ja näitä joilla homma ei toimi/kritiikin esittäjiä. Jos teillä kerran toimii niin luulis että kaikki olisi hyvin.
Usko huvikses, veikkaan ettei ketään sellaista jolla ei toimi tai ei oo mahdollisuutta kattoa nykykalustolla tai tilata ylipäätään, lämmitä tai auta yhtään se, että täällä on teitä besserwissereitä keulimassa kun niin hyvin toimii ja kun vaan hankkii sitä ja tätä ja vittuilemassa muuten vaan.

Minun agenda tässä on se (jos se kysymys jollekin mieleen tulee) nimenomaan kun olen lukenut ketjua koko ajan kaikki viestit, niin tuoda julki kuinka selvä kuvio toistuu jatkuvasti ja kuinka sivullisen silmiin eniten häiritsee ja vähiten auttaa juuri nämä kritisoijille vänkääjät. Täysin turhaa ja ärsyttävää jankkaamista. Antakaa Telian itsensä hoitaa, niille se kuuluukin.
Mielenkiintoista itsemoderointia. Paljon on tyytyväisiä asiakkaita, jotka saavat mielestään rahoilleen käypää vastinetta. Osa heistä käy täällä auttamassa käyttöönottoon liittyvissä ongelmissa ja vastailemassa käyttökokemuksiin liittyviin kysymyksiin. Osa käy myös palauttamassa jengiä maan pinnalle siitä, että Windows 95 -tuki on jo pitkälti loppu ja jokaiselle Linux-kikkareelle ei kannata odottaa tukea. Näiden ihmisten pitäisi mielestäsi siis olla hiljaa, jotta esim. sinun panoksesi tulisi paremmin näkyviin? Sinun ja parin muun, joiden panos on julistaa, että eivät ole tilanneet palvelua, eivät aio koskaan tilata sitä, ja joiden viestien sisältö on toistaa samaa mantraa päivästä toiseen. Kehitysehdotuksia kyllä, mutta höystettynä vittuilulla ja vikinällä. Esim. html5-tuesta ja sen aikataulusta on mainittu n. 1000 kertaa Telian toimesta täällä, mutta silti siitä vingutaan kaiken aikaa.

Tämän viestin agenda, jos joku sattuu ihmettelemään, on vain kyseenalaistaa käytäjän @AaTee ajatus siitä, että hänen panoksensa tässä ketjussa olisi tärkeämpi kuin monen tyytyväisen asiakkaan panos.
Kritiikkiä saa ja pitää antaa, mutta yhtä hyvin sen voi hoitaa asialliseen sävyyn eikä huutaa suu vaahdossa kusetuksesta ynnä muusta. Maailma jossa kaikki on päin helvettiä kaiken aikaa on varmasti aika raskas elää. Suosittelen joogaa ja meditointia ensiavuksi. Ylipäänsä kierrosten vähentämistä.
 

Telia

Jäsen
On selvää, että Telialla on paljon töitä edessään monellakin osa-alueella, joista tärkeinpänä tietysti palvelun saattamineen normaaliin toimintakuntoon kaikille mahdollisille käyttäjille. Jos tätä haluaa edesauttaa, niin se onnistuu parhaiten rakentavan palautteen kautta. Tunteitakin täytyy toki purkaa ja niitä olisi kiva purkaa Telian suuntaan, mutta palautteen antaminen ei saisi jäädä pelkästään siihen.

Liittipeukku tälle kommentille!
Meillä on halu kehittää Liigan tv-tuotantoa kokoajan eteenpäin ja siihen toki meidän omat asiantuntijat antavat vahvaa panosta. Siksi olemme kuitenkin täälläkin palstalla, jotta teillä on helppo väylä antaa omia toiveitanne kehitysporukalle ja näitä pyritäänkin mahdollisuuksien mukaan toteuttamaan. Katsojillehan tätä systeemiä tehdään. Sellainen kannattaa toki muistaa, että jos jostakin asiasta tulee yksittäinen kommentti, niin sen pohjalta ei välttämättä vielä muutoksia tapahdu. Monissa jutuissa mielipiteet kuitenkin jakaantuu, joten pyritään aina löytämään se enemmistön mielestä paras vaihtoehto. Esimerkkinä nyt vaikka se pelitilanteiden ilmoittelu ruutuun (on tulossa), jonka osalta mielipiteet myös jakaantuu puolesta ja vastaan, mutta pyritään löytämään siihen hyvä tapa kuitenkin.

Kiitokset kaikille aktiivisesta keskustelusta ja innokkuudesta, jolla olette osallistuneet! Kuten @Nelfor hyvin nostikin tuossa esille, niin olisi kiva että porukka voi antaa kehittävää palautetta ja myös positiivista palautetta. Toivottavaa toki olisi, että kommentointi ei menisi riitelyksi, kun kuitenkin meillä on kaikilla yhteinen maali, eli saada paras mahdollinen Liigan tv-tuote katseltavaksi.

Jatketaan aktiivista keskustelua!

Niko / Telia
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihan vinkkinä kaikille joilla on kuvanlaatuongelma, vaikka omasta mielestä kaikki on kunnossa. Laittakaa vikailmoitus Telialle ja keskustelkaa teknisen aspan kanssa. Tätä ette tietenkään pysty tekemään matsin aikana, koska silloin töissä Telialla kaksi ihmistä ja botti joka kertoo että ette mahdu edes jonoon. Mutta sen jälkeen.

Itsellä nimittäin auttoi, täysin vastoin omia odotuksia. Parin (teknisesti) hyvin toimineen matsin jälkeen alkoi täältä hyvin tuttu kuvanlaadun hirveä vaihtelu. Tämän sain korjattua keskusteltuani teknisen asiakaspalvelun kanssa. Tokihan siinä tuntui menevän elämästä aikaa hukkaan ja olisi ollut kivempi, ettei mitään ongelmia olisi ilmennyt. Mut ottakaa huomioon, että on mahdollista, että osaavat auttaa.

(Itsellä osoittautui, että olkkarin vanhahkot langattomat kaiuttimet tunkivat samalle wifi-kanavalle chromecastin kanssa, ja tätä kun vähän muutti niin yllättäen toimi taas.)

Teknisesti siis toimii taas. Sisällön osalta on edelleen paljon toivomisen varaa, ja omassa elämässä eniten vituttaa nuo ”koosteet”, joissa jokaisesta alkavasta tilanteesta tietää että se päättyy maaliin. Ja jokaisen maalin jälkeen menee sitten minuutti elämää hukkaan tuuletuksia tai videotarkistuksen tulosta odottavia henkilöitä katsellessa.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eilisessä Kärpät - Ilves -pelissä selostajakin kehui että näittekö kaikki nyt minkä kikan Heponiemi tekee ennen Heshkan maalia. No ei nähty kun ohjaaja näytti kuvaa Kärppien vaihtoaitiosta hyökkäyksen ollessa käynnissä. Sattuuhan sitä. Mutta miksei sitä nähty uusintanakaan?

Nyt vittu oikeasti. Eikö ole Suomessa ammattiohjaajia?

Tämä. Manasin ko. ottelun aikana useampaan otteeseen, kun kuvataan katsomoa/vaihtopenkkiä vaikka peli on käynnissä.
 

Telia

Jäsen
Ihan vinkkinä kaikille joilla on kuvanlaatuongelma, vaikka omasta mielestä kaikki on kunnossa. Laittakaa vikailmoitus Telialle ja keskustelkaa teknisen aspan kanssa. Tätä ette tietenkään pysty tekemään matsin aikana, koska silloin töissä Telialla kaksi ihmistä ja botti joka kertoo että ette mahdu edes jonoon. Mutta sen jälkeen.

Itsellä nimittäin auttoi, täysin vastoin omia odotuksia. Parin (teknisesti) hyvin toimineen matsin jälkeen alkoi täältä hyvin tuttu kuvanlaadun hirveä vaihtelu. Tämän sain korjattua keskusteltuani teknisen asiakaspalvelun kanssa. Tokihan siinä tuntui menevän elämästä aikaa hukkaan ja olisi ollut kivempi, ettei mitään ongelmia olisi ilmennyt. Mut ottakaa huomioon, että on mahdollista, että osaavat auttaa.

(Itsellä osoittautui, että olkkarin vanhahkot langattomat kaiuttimet tunkivat samalle wifi-kanavalle chromecastin kanssa, ja tätä kun vähän muutti niin yllättäen toimi taas.)

Teknisesti siis toimii taas. Sisällön osalta on edelleen paljon toivomisen varaa, ja omassa elämässä eniten vituttaa nuo ”koosteet”, joissa jokaisesta alkavasta tilanteesta tietää että se päättyy maaliin. Ja jokaisen maalin jälkeen menee sitten minuutti elämää hukkaan tuuletuksia tai videotarkistuksen tulosta odottavia henkilöitä katsellessa.

Kiitos @Gagarin tämähän olikin mielenkiintoinen ratkaisu ja vinkki toki kaikille muillekin. Poimin tämän vinkin talteen myös tuonne meidän Telia Yhteisön puolelle, jossa paljon pyritään ratkomaan teknisiä haasteita. Toisinaan nämä teknisten haasteiden ratkaisut kuulostaa varsin erikoisilta, mutta tärkeintä että se syy löytyy ja hommat toimii jatkossa.

Meidän tekninen asiakaspalvelu jeesailee myös täällä Jatkoajassa - aspa apunasi ketjussa Telian aspa apunasi – ilmoita viasta tai häiriöstä Liigan katselussa Toki jotkut ongelmat vaativat syvällisempää selvittelyä, jolloin suora kontakti tekniseen asiakaspalveluun on paras ratkaisu.

Tässä vielä vinkkinä yhteydenottokanavat:
Puhelin: 020 690 400
Chat: Kirjaudu telia.fi sivuille nettipankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella
Yhteydenottolomake
Facebook
Twitter
Kaikki yhteystiedot

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
Teknisesti siis toimii taas. Sisällön osalta on edelleen paljon toivomisen varaa, ja omassa elämässä eniten vituttaa nuo ”koosteet”, joissa jokaisesta alkavasta tilanteesta tietää että se päättyy maaliin. Ja jokaisen maalin jälkeen menee sitten minuutti elämää hukkaan tuuletuksia tai videotarkistuksen tulosta odottavia henkilöitä katsellessa.

Tämä. Manasin ko. ottelun aikana useampaan otteeseen, kun kuvataan katsomoa/vaihtopenkkiä vaikka peli on käynnissä.

Näitä kumpaakin asiaa kehitetään vielä eteenpäin, eli kauden edetessä tullaan näkemään kehitystä ja kaikkia virheitä pyritään välttämään. Koosteiden lisäksi tuodaan tarjolle myös paljon muuta lyhytvideosisältöä ja klippejä erillisellä sovelluksella, joka julkaistaan vielä syksyn aikana.

Niko / Telia
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
@Telia Kaipaisin vastausta, että enkö todella pysty katsomaan ulkomailta ostetulla aivan oikeasti omistamallani puhelimella palvelua? En tee käytännössä mitään koko paketilla jos en mobiilisti pysty katsomaan. Uutta puhelinta en rupea sitä varten ostamaan. Antaa siis virhekoodiksi, että laite on rootattu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Telia Kaipaisin vastausta, että enkö todella pysty katsomaan ulkomailta ostetulla aivan oikeasti omistamallani puhelimella palvelua? En tee käytännössä mitään koko paketilla jos en mobiilisti pysty katsomaan. Uutta puhelinta en rupea sitä varten ostamaan. Antaa siis virhekoodiksi, että laite on rootattu.
Veikkaanpa ettei Teliakaan näillä tiedoilla osaa auttaa. Jotain "normaalista" poikkeavaa siinä laitteessa on, jos Telian sovellus sanoo sen olevan rootattu, vaikka näin ei olisi. Todennäköisesti Telian sovelluksen saa siinä toimimaan, mutta jotain toimenpiteitä täytyy sen eteen tehdä. Suosittelisin olemaan yhteydessä Teliaan varsinaisia asiakaspalvelun reittejä pitkin, jolloin voit antaa heille yksityiskohtaisia tietoja käytössä olevasta laitteesta.

EDIT: Ymmärsin ensin, että laite ei olisi rootattu, mutta ilmeisesti se siis on. Miksi näin? Syyt rootatun laitteen toimattomuudelle ovat selvät, mutta eiköhän tuosta saa roottauksen pois, jos niin haluaa.
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
@Telia Kaipaisin vastausta, että enkö todella pysty katsomaan ulkomailta ostetulla aivan oikeasti omistamallani puhelimella palvelua? En tee käytännössä mitään koko paketilla jos en mobiilisti pysty katsomaan. Uutta puhelinta en rupea sitä varten ostamaan. Antaa siis virhekoodiksi, että laite on rootattu.
Veikkaanpa ettei Teliakaan näillä tiedoilla osaa auttaa. Jotain "normaalista" poikkeavaa siinä laitteessa on, jos Telian sovellus sanoo sen olevan rootattu, vaikka näin ei olisi. Todennäköisesti Telian sovelluksen saa siinä toimimaan, mutta jotain toimenpiteitä täytyy sen eteen tehdä. Suosittelisin olemaan yhteydessä Teliaan varsinaisia asiakaspalvelun reittejä pitkin, jolloin voit antaa heille yksityiskohtaisia tietoja käytössä olevasta laitteesta.

Syy tuohon tilanteeseen saattaa olla se, ettemme pysty takaamaan DRM (Digital Rights Managementin) toimivuutta rootatuilla laitteilla. Tämän vuoksi olemme pakotettuja sulkemaan ne palvelumme ulkopuolelle. Eli se roottaus on siellä se syy, ei niinkään se, että mistä laite on hankittu. Suosittelen vielä olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun, niin saadaan katsottua lähemmin tilannetta. Tässä meidän kaikki yhteydenottokanavat.

Tanja / Telia
 
Näitä kumpaakin asiaa kehitetään vielä eteenpäin, eli kauden edetessä tullaan näkemään kehitystä ja kaikkia virheitä pyritään välttämään.
Hyvä jos kehitetään, mutta onhan tuo aika erikoista kuinka kauan tuossa kehityksessä kestää. Tuosta kuvaamisesta on kuitenkin täälläkin keskusteltu päivästä yksi lähtien. Eihän tuossa nyt loppujen lopuksi ole paljon muuta kuin sanoa ohjaajalle että tee näin ja älä tee noin (zoomaus, kameroiden älytön vaihtelu kesken tilanteen, hidastuksien ja yleisön/vaihtopenkin näyttäminen kun peli on käynnissä).
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vikailmoitusta en pysty laittamaan, koska vaatii sisäänkirjautumisen, ja Telian järjestelmät eivät salli minun tunnistautua järjestelmäänsä (kaikille osapuolille, myös Telialle) tuntemattomasta syystä. Olen myöskin ollut puhelinyhteydessä Telian aspaan sekä tekniseen tukeen. Kiitos silti ihanista vinkeistä.
Ymmärrän edelleen harmituksesi tähän tilanteeseen liittyen, mutta kannattaakohan silti ihan oikeasti sarkastiseen sävyyn piilovittuilla niille palstaveljille, jotka yrittävät auttaa muita?

Vikailmoituksen varmasti voi tehdä puhelimitse yhtälailla kuin netin kauttakin, joten sen kyllä pystyy tekemään - ja varmaan onkin jo tehty?

Tuo kirjautumisongelma on kyllä outo juttu, jos kerran Teliakaan ei osaa sanoa sille syytä. Yleensä näihin kyllä nähdään Telian puolella selvät syyt varsin helposti, jos vain luurin toisessa päässä olevat Telian työntekijät tietävät mitä tekevät. Suosittelisin olemaan uudelleen yhteydessä aspaan ja tekniseen tukeen, vaikka se turhauttavaa onkin.

En ole vieläkään huomannut, että oletko täällä jossain välissä kertonut millaisella setupilla yrität lähetyksiä katsoa? Eli mitä laitteita käytössä ja millainen yhteys jne. Mielelläni ojentaisin auttavaa kättä mahdollisuuksien mukaan, jos saisin taustatietoja tilanteesta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja mainittakoon, että TeliaTVn kuvanlaatu vaihtelee myös ottelutallenteissa ja esim. Haloo Helsingin keikkatallennetta katsoessa. Mikäs on valistunut arviosi: kuuluvatko nekin siis tähän samaan striimattavaksi vaativien ohjelmalähteiden sarjaan kuin live-urheilu?
On selvää, että Telian sovellus vaikuttaa olevan todella herkkä nettiyhteyden vakauden osalta, joten kyse näköjään ole pelkästään live-lähetyksistä. Ymmärtääkseni käytössä on CC, joten seuraavaksi kysyisin, että onko se käytössä langattoman netin kautta, kuten yleensä? Uskaltaisin väittää, että langallisena toiminta olisi vakaampaa, jos sitä on mahdollisuus kokeilla.

Vaikka pääsyyllinen tässä on tietenkin Telia, niin asioille todennäköisesti pystyy itse jotain tekemään, koska ilmeisesti iso osa katsojista pystyy lähetyksiä seuraamaan ilman ongelmia. Turhautuminen tilanteeseen on ymmärrettävää ja pystyn siihen samaistumaan, mutta oman työni kautta olen tottunut näiden asioiden kanssa painimaan ja tähän säätöön on jollain tapaa turtunut, joten itseltäni löytyy ehkä normaalia enemmän kärsivällisyyttä.

Telian aspan kanssa asioidessa kannattaa olla asiallinen, mutta tiukka. Jos kerran on aiemminkin oltu yhteydessä ja homma ei vain toimi, niin se täytyy tehdä kristallinkirkkaasti selväksi ja vaatia sellaista palvelua, että ongelmat saadaan selviämään. Edelleen tämä on tietysti asia mitä Telian täytyy parantaa, mutta nämä vinkit annan sellaisesta näkökulmasta, joka on itselleni muodostunut, kun aikanaan seurasin sitä toimintaa luurin toisessa päässä. Siellä on nyt liigan myötä huomattavasti aiempaa enemmän ruuhkaa ja uusia työntekijöitä, joilta kaikilta vaaditaan nopeaa työskentelyä ruuhkan selvittämiseksi. Tämä johtaa sitten ajoittain siihen, että asiakkaat eivät saa tarvitsemaansa apua. Todella turhauttavaa, mutta myös tietyllä tapaa ymmärrettävää.

Ottakaas @Telia koppia tästä ja palautetta sinne aspan suuntaan. Asiakkaita ei saisi koskaan jättää yksin ongelmiensa kanssa, jos he ottavat aspaan yhteyttä asioita selvittääkseen.

Ja vittu sentään: Applessa (iPad/iPhone SE) TeliaTV + ChromeCast (Samsung TV). Wi-Fi 40-60M, 7-10ms. Hienoa, jos sulla on enemmän osaamista kuin koko Telialla yhteensä. Toki Telia oli sitä mieltä, kun ehdotin irtisanovani sopparin ja jättäväni laskun maksamatta, että vika on mun laitteissani. Kutsuin edustajansa käymään ja osoittamaan missä kohtaa laitteistoani vika on. Lupasin keittää kahvitkin. Eivät luvanneet tulla.
Minulla ei varmasti ole enemmän osaamista kuin koko Telialla yhteensä, mutta se ei tarkoita että en voisi yrittää auttaa.

Jos Wi-Fissä on kiinni muita laitteita, niin se voi ilmeisesti olla Telian sovellukselle kova pala purtavaksi joissain tapauksissa. Tämä siis tukee sitä, että langallinen yhteys saattaisi tilanteen ratkaista, kun se on joka tapauksessa langatonta vakaampi.

Turhautuminen vaikuttaa olevan jo niin pitkällä, että asiointi aspan kanssakin voi olla haasteellista. Sanon tämän nyt kaikella ystävyydellä ja tiedän millaista siellä aspan puolella on, kun turhautuneen asiakkaan kanssa yritetään asioita selvittää. Ei ole helppo tilanne kenenkään kannalta.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on kyllä totta ja ärsyttävää, että Telian tallenteet on todella vaativia nettiyhteyden suhteen. Tässä taannoin vuokrasin, siis ihan omalla kovalla rahalla Telia TV:n Vuokraamosta jonkun leffan, mutta ei sen katselusta tullut yhtään mitään kun kuvanlaatu meni puuroksi ja bufferoi jatkuvasti. Pitkätkään pause-tauot ei oikein auttaneet.
Lopulta hermo meni siinä määrin, että vuokrasin saman tien saman leffan Google Playsta, josta se pyöri HD-laadulla alusta loppuun keskeytyksettä ja täydellisesti. Chromecast oli molemmissa tapauksissa katseluvälineenä, ja nettinä 4G-Wlan, joka ei ole erityisen nopea, mutta kuitenkin ihan riittävä, ainakin siis Googlen mielestä.

Live-lähetykset on Telia TV+Chromecast -yhdistelmällä vastaavasti pyörineet todella hyvin ja häiriöttä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulla ei ole minkäänlaista käsitystä mitä tämä tarkoittaa. Jonkin lisälaitteen hankkimista Chromecastin yhteyteen? Jos, niin mitä arvelet, kuinka motivoitunut olen tekemään lisähankintoja huomatakseni, ettei vika ollutkaan minun laitteissani? Nim. CC tuli talouteen, koska Liiga ja Telia niin päättivät.
CC Ultrasta taitaa löytyä verkkopiuhalle paikka jo valmiiksi, mutta perus CC vaatii tosiaan lisähärpäkkeen: Ethernet-sovitin Chromecastille – Google Store

Ja ymmärrän kyllä, että lisähankintoja ei varmasti tee mieli tehdä, mutta halusin vain tuoda tämän vaihtoehdon esille.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onhan tuossa lähtökohtaisesti menty melko pahasti perse eellä puuhun jos ei ole ymmärretty nykyajan vaatimuksia saada tuote maksettua, katsottua ja irtisanottua mahdollisimman helposti. Eiköhän jokainen Teliallakin ole joskus katsonut muita suoratoistopalveluita ja melkosella varmuudella käyttäisivät näitä mieluummin kuin omaansa tällä hetkellä.

Eiköhän se siitä tasaannu kun jossain joku tulee järkiinsä ja ymmärtää helppokäyttöisyyden olevan avain onneen eikä konsernin kaikkien tuotteiden myyminen liigan kyljessä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän se siitä tasaannu kun jossain joku tulee järkiinsä ja ymmärtää helppokäyttöisyyden olevan avain onneen eikä konsernin kaikkien tuotteiden myyminen liigan kyljessä.
Tämä. Tyytyväisten asiakkaiden kautta sitä lisämyyntiä saadaan muihinkin tuotteisiin varmasti lopulta enemmän, kuin tällä pakottamistaktiikalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös