Ja mainittakoon, että TeliaTVn kuvanlaatu vaihtelee myös ottelutallenteissa ja esim. Haloo Helsingin keikkatallennetta katsoessa. Mikäs on valistunut arviosi: kuuluvatko nekin siis tähän samaan striimattavaksi vaativien ohjelmalähteiden sarjaan kuin live-urheilu?
On selvää, että Telian sovellus vaikuttaa olevan todella herkkä nettiyhteyden vakauden osalta, joten kyse näköjään ole pelkästään live-lähetyksistä. Ymmärtääkseni käytössä on CC, joten seuraavaksi kysyisin, että onko se käytössä langattoman netin kautta, kuten yleensä? Uskaltaisin väittää, että langallisena toiminta olisi vakaampaa, jos sitä on mahdollisuus kokeilla.
Vaikka pääsyyllinen tässä on tietenkin Telia, niin asioille todennäköisesti pystyy itse jotain tekemään, koska ilmeisesti iso osa katsojista pystyy lähetyksiä seuraamaan ilman ongelmia. Turhautuminen tilanteeseen on ymmärrettävää ja pystyn siihen samaistumaan, mutta oman työni kautta olen tottunut näiden asioiden kanssa painimaan ja tähän säätöön on jollain tapaa turtunut, joten itseltäni löytyy ehkä normaalia enemmän kärsivällisyyttä.
Telian aspan kanssa asioidessa kannattaa olla asiallinen, mutta tiukka. Jos kerran on aiemminkin oltu yhteydessä ja homma ei vain toimi, niin se täytyy tehdä kristallinkirkkaasti selväksi ja vaatia sellaista palvelua, että ongelmat saadaan selviämään. Edelleen tämä on tietysti asia mitä Telian täytyy parantaa, mutta nämä vinkit annan sellaisesta näkökulmasta, joka on itselleni muodostunut, kun aikanaan seurasin sitä toimintaa luurin toisessa päässä. Siellä on nyt liigan myötä huomattavasti aiempaa enemmän ruuhkaa ja uusia työntekijöitä, joilta kaikilta vaaditaan nopeaa työskentelyä ruuhkan selvittämiseksi. Tämä johtaa sitten ajoittain siihen, että asiakkaat eivät saa tarvitsemaansa apua. Todella turhauttavaa, mutta myös tietyllä tapaa ymmärrettävää.
Ottakaas
@Telia koppia tästä ja palautetta sinne aspan suuntaan. Asiakkaita ei saisi koskaan jättää yksin ongelmiensa kanssa, jos he ottavat aspaan yhteyttä asioita selvittääkseen.
Ja vittu sentään: Applessa (iPad/iPhone SE) TeliaTV + ChromeCast (Samsung TV). Wi-Fi 40-60M, 7-10ms. Hienoa, jos sulla on enemmän osaamista kuin koko Telialla yhteensä. Toki Telia oli sitä mieltä, kun ehdotin irtisanovani sopparin ja jättäväni laskun maksamatta, että vika on mun laitteissani. Kutsuin edustajansa käymään ja osoittamaan missä kohtaa laitteistoani vika on. Lupasin keittää kahvitkin. Eivät luvanneet tulla.
Minulla ei varmasti ole enemmän osaamista kuin koko Telialla yhteensä, mutta se ei tarkoita että en voisi yrittää auttaa.
Jos Wi-Fissä on kiinni muita laitteita, niin se voi ilmeisesti olla Telian sovellukselle kova pala purtavaksi joissain tapauksissa. Tämä siis tukee sitä, että langallinen yhteys saattaisi tilanteen ratkaista, kun se on joka tapauksessa langatonta vakaampi.
Turhautuminen vaikuttaa olevan jo niin pitkällä, että asiointi aspan kanssakin voi olla haasteellista. Sanon tämän nyt kaikella ystävyydellä ja tiedän millaista siellä aspan puolella on, kun turhautuneen asiakkaan kanssa yritetään asioita selvittää. Ei ole helppo tilanne kenenkään kannalta.