Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 786 022
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Telia

Jäsen
Tänään taas täysi kierros, eli 7 peliä ja tarjolla myös Liiga TV -kanavalla #Liigalive360 -studio 16:30!
Ottelut alkaa näköjään tänään hieman erilaisiin aikoihin, joten laitoin listaan myös lähetyksen alkamisajat näkyville.

Illan selostajina:

KooKoo–JYP 15:45: Juho Kokko @JuhoKooo
HIFK–KalPa 16:45 : Sebastian Waheeb @SebastianWaheeb & Ismo Lehkonen @IsmoLehkonen
HPK–Ilves 16:45: Jani Alkio @AlkioJani
Kärpät–Lukko 16:45: Juhopekka Pietilä @Juhopek_Pietila
Tappara–SaiPa 16:45: Aleksis Ärje @aleksisarje
TPS–Pelicans 18:15: Olli Eronen @eronenolli
Ässät–Sport 18:15: Velja Engström @veljaengstrom

Niko / Telia
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja tämä erittäin iso osa on ne kuluttajat, jotka asuvat ulkomailla ilman Suomalaista pankkitiliä. Väittäisin, että potentiaalisista asiakkaista puhuttaessa tämä erittäin iso osa on alle 0,1%.

Toki harmillinen asia heidän kannaltaan, mutta menee hieman liioittelun puolelle nämä erittäin isot osat.

Anteeksi, hieman kielikuva. Kuinka paljon kauppakeskusta kiinnostaa esteettömyys. Ne eivät sitä omasta halusta rakenna vaan siitä, että joku painostaa niitä tekemään sen.

Teliaa ei kukaan painosta vaan saavat tehdä mitä ikinä tekevätkään. Potentiaalisia asiakkaita on todella vähän, vaikka oikeasti niitä on paljon, mutta ei aiheuta toimenpiteitä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Anteeksi, hieman kielikuva. Kuinka paljon kauppakeskusta kiinnostaa esteettömyys. Ne eivät sitä omasta halusta rakenna vaan siitä, että joku painostaa niitä tekemään sen.

Teliaa ei kukaan painosta vaan saavat tehdä mitä ikinä tekevätkään. Potentiaalisia asiakkaita on todella vähän, vaikka oikeasti niitä on paljon, mutta ei aiheuta toimenpiteitä.
Eli edelleen ihan tosissasi ajattelet, että ei olisi Telian etu, jos kaikki potentiaaliset asiakkaat saisivat tilattua heidän tuotteitaan mahdollisimman helposti? Että Telia ihan tarkoituksella tekee tilaamisesta vaikeaa tai mahdotonta, koska haluavat rajoittaa potentiaalisten asiakkaiden määrää?

Selvä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Taidat olla tosissasi. Ja jos ja kun olet, niin ei ole oikein mitään sanottavaa. Eikä vääriä tietoja jonkun päähän voi korjata.
Kyse oli saako hän näkymään palvelua Tampereen alueella vai ei. Se on aivan puhtaasti kiinni omasta halusta. Sinä et saa ja se on aivan takuulla tullut kaikille selväksi. Toivottavasti siihen ei tule muutosta jatkossakaan niin saamme nauttia noista aivopieruista jatkossakin.
 

Telia

Jäsen
@Telia En tiedä, onko seuraavasta ongelmatilanteesta mainittu vielä:

Kun ottelua oli enää n. 5 minuuttia jäljellä, laitoin siinä kohtaa pelin pauselle nähdäkseni loput vähän myöhemmin. Sitten kun palasin takaisin katsomaan, niin nuo jäljelle jääneet peliminuutit jäivätkin näkemättä, koska ottelu oli reaaliajassa jo päättynyt pausen aikana. Viimeiset 5 minuuttia jäivät siis kokonaan näkemättä.

Onko tällaiseen ongelmaan ratkaisua?

Tästä on itseasiassa jossain vaiheessa ollutkin puhetta. Livelähetystä ei voi laittaa pauselle, vaan käytännössä se pysähtyy kokonaan. Mikäli käynnistää ottelun ohjelmakirjaston kautta tai toiminteella "aloita alusta", niin pause ja kelaus on mahdollisia. Tästä on toki välitetty kehityspuolelle palautetta, että tämä ominaisuus olisi hyvä ja toivottu juttu.

Myös ne top-torjunnat/maalit/taklaukset/erikoisuudet olisi hienoa nähdä. Toki vielä hienompaa olisi jos se HTML5 saataisiin jo pikkuhiljaa kuntoon.

Koosteet tulee tästä vielä kehittymään. Tarkoitus on tuoda myös paljon muita klippejä ja lyhytvideosisältöjä tarjolle tässä syksyn aikana. Tästä kerrotaan tarkemmin myöhemmin.

HTML5 soittimen osalta ei ihan tarkkaa aikataulua ole tiedossa, mutta alustavan tiedon mukaan se tulee valmistumaan tässä alkavan talven aikana. Tämä on siis tulossa kyllä. Ehdottomasti tärkeä ja tarpeellinen uudistus tuonne meidän nettipalveluun.

Niko / Telia
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kyse oli saako hän näkymään palvelua Tampereen alueella vai ei. Se on aivan puhtaasti kiinni omasta halusta. Sinä et saa ja se on aivan takuulla tullut kaikille selväksi. Toivottavasti siihen ei tule muutosta jatkossakaan niin saamme nauttia noista aivopieruista jatkossakin.

Missään vaiheessa ei mielestäni ollut edes kyse tästä saanko palvelua näkymään Tampereen alueella. Kysyit mikä minua estää tilaamasta, johon vastasin että ei mikään. Kerroin myös syyn, miksi en tilaa. Tuota en ymmärrä, missä vaiheessa keskustelu meni ylipäänsä tuolle tielle, mutta minä en ole missään vaiheessa ollut sitä mieltä, etteikö pirkanmaalaiskuluttaja voisi halutessaan palvelua tilata.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Telia saatteko muiden pelien muuttuvia tilanteita näkymään näyttöön yksittäistä peliä katsellessa?
 

Telia

Jäsen
@Telia saatteko muiden pelien muuttuvia tilanteita näkymään näyttöön yksittäistä peliä katsellessa?

Tämäkin ominaisuus ollaan tuomassa lähetyksiin kyllä, mutta toiminnallisuuteen halutaan löytää sellainen ratkaisu joka miellyttäisi mahdollisimman hyvin kaikkia katsojia. Käytännössä kaikki sellaiset asiat, mitä lähetyksissä on totuttu aiemmin näkemään, tulee näkymään myös jatkossa ja näiden lisäksi tuodaan myös uusia juttuja.

Niko / Telia
 

chubster

Jäsen
Tämäkin ominaisuus ollaan tuomassa lähetyksiin kyllä, mutta toiminnallisuuteen halutaan löytää sellainen ratkaisu joka miellyttäisi mahdollisimman hyvin kaikkia katsojia. Käytännössä kaikki sellaiset asiat, mitä lähetyksissä on totuttu aiemmin näkemään, tulee näkymään myös jatkossa ja näiden lisäksi tuodaan myös uusia juttuja.

Niko / Telia

Wau. Melkoinen katselukokemus luvassa. Osaatko sanoa onko nämä + muut uudistukset tulossa ensi vai sitä seuraavalle kaudelle? #tuotekunnossakunpelitalkaa
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pelaajien nimet olisi mukava saada oikein. Esimerkkinä Jakub Krejcik ei ole Krejcic. Eilen ei osunut moinen virhe silmiin mutta nyt osui.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Eli pelkkä valintakysymys. Haluaako näkymään vai, kustannukset muutaman kympin. Jos ei halua, on turha vikistä ettei saa näkymään.

Minusta taas ihan vitun turhaa itkemistä ja vikinää jos joku ei halua hankkia mitään lisähärpäkkeitä vain yhden palvelun ja urpojen takia, kun ei vaan ole voinut toteuttaa hommaa siten, että näkyisi kaikille kaikkialla olemassa olevilla laitteilla ja systeemeillä tilaamalla vaan oikeuden katsella.

Vaikka maksaisi kaksi senttiä, ja saisi käden ojennuksella, niin miksi asiakkaan pitäisi? Miksei palvelun tarjoajan pidä, kun kerran haluaa tuotettaan myydä ja rahaa siitä vastineeksi haluaa. Silloin parasta toimittaa tuote toimivana ja sellaisena että asiakkaalle kelpaa, sitten tilataan ja maksetaan kyllä. Ennen sitä ei. Jos ei kiinnosta, niin voi voi, sit ei käy kauppa niin hyvin kuin voisi.

Muutenkin ihmetyttää miksi helvetissä täällä on pari samaa nimim. hokemassa joka välissä "kyllä minulla toimii miksei muilla, kyllä minulle kelpaa pitää kelvata muillekkin, kyllä helposti saa kun hankkii sitä ja tätä" jne. Helvetin hyvä homma teille, mutta jos joillakin ei oikeasti näy tai toimi, tai ei ole edes mahdollista tilata, tai halua hankkia lisää matolaatikoita ym. Niin mikä helvetti siinä kaivaa teitä? Mikä on teiltä pois?

Miksi pitää tulla tänne itteään kiusaamaan kun selvästi häiritsee että toiset kritisoi - syystä. Jos teillä toimii ni tosiaan hyvä homma, mut ei täällä tarvii siitä olla jatkuvasti vänkäämässä. Muita joilla ei, ärsyttää vaan enemmän kun Telian kanssa jo saa tapella ihan tarpeeksi niin ei tarviis besserwissereitä siihen enää vittuilemaan joka väliin samat asiat jotka tulleet esiin jo miljoona kertaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tappara-SaiPa
Telia TV, Google Chrome, Macbook Air = kuva ok
Sennheriser HD 25 SP II = ääni ok, oikeastaan varsin mukavan kuuloinen miksaus.

#littipeukku

edit: otetaan sellainen kommentti, että vähän klippaa soundi, tai menee särölle, kun Hakametsä herää ja maalilaulu lähtee soimaan + stereokuvassa hallimusat ja kuuluttajan ääni tulee vasemmalta enempi.
Perun myöskin puheeni aiemmasta, että olisi niin helppoa miksata tuo signaali, tai mikit sijoitella.
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Seuraako Liigalive myös klo 18.30 alkavia pelejä loppuun asti?

Liigalive360 kestää noin 3,5h, eli tuonne klo 20 saakka mennään.

Wau. Melkoinen katselukokemus luvassa. Osaatko sanoa onko nämä + muut uudistukset tulossa ensi vai sitä seuraavalle kaudelle? #tuotekunnossakunpelitalkaa

Uusia juttuja tuodaan tälläkin kaudella, mutta kyllä meillä on halu kehittää tuotetta kokoajan eteenpäin. Tullaan siis näkemään kehitystä ja uusia ominaisuuksia jokaiselle kaudelle tulevaisuudessakin.

Niko / Telia
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämäkin ominaisuus ollaan tuomassa lähetyksiin kyllä, mutta toiminnallisuuteen halutaan löytää sellainen ratkaisu joka miellyttäisi mahdollisimman hyvin kaikkia katsojia. Käytännössä kaikki sellaiset asiat, mitä lähetyksissä on totuttu aiemmin näkemään, tulee näkymään myös jatkossa ja näiden lisäksi tuodaan myös uusia juttuja.

Niko / Telia
Eikö näiden vanhojen ja uudistuksien pitänyt toimia kauden alusta? Kuinka paljon saamme alennusta viallisesta tuotteesta, joka ei täytä edes viime vuosien palvelun tasoa? Mites muuten tuo minuutin viive aiotaan korjata, vai pystyttekö sitä ikinä edes korjaamaan?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Minusta taas ihan vitun turhaa itkemistä ja vikinää jos joku ei halua hankkia mitään lisähärpäkkeitä vain yhden palvelun ja urpojen takia, kun ei vaan ole voinut toteuttaa hommaa siten, että näkyisi kaikille kaikkialla olemassa olevilla laitteilla ja systeemeillä tilaamalla vaan oikeuden katsella.
Tuo vaateesi edellyttää helvetinmoisen sovellusviidakon, koska eri laitteitta ja laiteyhdistelmiä on pilvin pimein. Tällä hetkellä palvelun saa todella pienin laitehankinnoin hyvin vaatimattomilla kustannuksilla.

Vaikka maksaisi kaksi senttiä, ja saisi käden ojennuksella, niin miksi asiakkaan pitäisi? Miksei palvelun tarjoajan pidä, kun kerran haluaa tuotettaan myydä ja rahaa siitä vastineeksi haluaa. Silloin parasta toimittaa tuote toimivana ja sellaisena että asiakkaalle kelpaa, sitten tilataan ja maksetaan kyllä. Ennen sitä ei. Jos ei kiinnosta, niin voi voi, sit ei käy kauppa niin hyvin kuin voisi.
Eipä tule mieleen palvelua jonka nähdäkseen asiakkaan ei tarvitse hankkia tarvittavaa laitteistoa. Tulitikkuaskista et näe yhden ainutta palvelua.

Muutenkin ihmetyttää miksi helvetissä täällä on pari samaa nimim. hokemassa joka välissä "kyllä minulla toimii miksei muilla, kyllä minulle kelpaa pitää kelvata muillekkin, kyllä helposti saa kun hankkii sitä ja tätä" jne. Helvetin hyvä homma teille, mutta jos joillakin ei oikeasti näy tai toimi, tai ei ole edes mahdollista tilata, tai halua hankkia lisää matolaatikoita ym. Niin mikä helvetti siinä kaivaa teitä? Mikä on teiltä pois.
Ymmärrän oikein hyvin kritiikin siitä, että ulkomailla asuvat eivät voi palvelua tilata. Aivan päin persettä hoidettu homma, joka olisi pitänyt hoitaa aikaa sitten kuntoon. Suomessa asuville palvelu on saatavissa, jos vaan kiinostaa niin paljon, että haluaa tilata. Mahdollisuus on jos on halua.
 

Telia

Jäsen
Eikö näiden vanhojen ja uudistuksien pitänyt toimia kauden alusta? Kuinka paljon saamme alennusta viallisesta tuotteesta, joka ei täytä edes viime vuosien palvelun tasoa? Mites muuten tuo minuutin viive aiotaan korjata, vai pystyttekö sitä ikinä edes korjaamaan?

Tuote ei ole mielestäni viallinen, vaikka meillä on tarkoitus kehittää asioita myös tulevilla kausilla eteenpäin ja tuoda uusia ominaisuuksia ja tekniikoita käyttöön. Sellaista tilannetta ei vaan tule, että jossain vaiheessa todettaisiin kehityksen päättyvän, kun mitään asioita ei enää voida kehittää eteenpäin. Tekniikka kehittyy kokoajan ja uusia innovaatioita syntyy, joten tottakai asioita halutaan viedä tulevaisuudessa kokoajan eteenpäin. Viiveet on tällä hetkellä samalla tasolla, kuin muissakin suoratoistopalveluissa, mutta meillä on tähänkin asioita kehitteillä joilla viivettä pyritään pienentämään jatkossa.

Niko / Telia
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuote ei ole mielestäni viallinen, vaikka meillä on tarkoitus kehittää asioita myös tulevilla kausilla eteenpäin ja tuoda uusia ominaisuuksia ja tekniikoita käyttöön. Sellaista tilannetta ei vaan tule, että jossain vaiheessa todettaisiin kehityksen päättyvän, kun mitään asioita ei enää voida kehittää eteenpäin. Tekniikka kehittyy kokoajan ja uusia innovaatioita syntyy, joten tottakai asioita halutaan viedä tulevaisuudessa kokoajan eteenpäin. Viiveet on tällä hetkellä samalla tasolla, kuin muissakin suoratoistopalveluissa, mutta meillä on tähänkin asioita kehitteillä joilla viivettä pyritään pienentämään jatkossa.

Niko / Telia
Jos se ei ole viallinen, niin se on vajaa, sillä olette myyneet tätä kaikilla mahdollisilla parannuksilla keväästä asti ja me hyväuskoiset olemme sen ostaneet. Ette ole vielä päässeet edes edellisen toimijan tasolle. Jos tuote ei ole luvatun tasoinen, se tarkoittaa aina hyvitystä, tai rahojen palautusta!?
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Tuo nykyinen eritauko-kello kävisi loistavasti myös pelikelloksi pienillä muokkauksilla. Oikeassa paikassa ja sopivan pelkistetty.
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
KooKoo-JYP

Posia:
- Laatu on hyvää, eikä ole nykinyt kertaakaan.

Negaa:
- Hidastukset/uusinnat täysin luokattomia. Jäähyjä on tullut reilusti ja tasan yhdestä on tullut ylipäätään minkäänlainen uusinta. Vaarallisista tilanteistakin vain silloin tällöin. Maaleissa taas kiekkoa ei näy koko kuvassa zoomin takia.
- Kentän äänet eivät kuulu.
- Pelikellografiikka on täysin sekaisin. Pelikatkoilla kello ei pysähdy vaan jatkaa rullaamista. 5-3 ylivoimilla grafiikka ei osaa näyttää, miten kauan kahden miehen ylivoima kestää. Sen sijaan välillä ylivoimakello kuluu loppuun, vaikka mies istuu vielä tovin jäähyaitiossa.
- Selostaja on pihalla pelaajien nimistä. Kahteen erään sekoittanut pelaajat puolenkymmentä kertaa.

Muuta:
Jostain syystä Liiga-kanava pätkii noin minuutin välein, chromecastilla. Joukkueiden omat kanavat toimivat erinomaisesti. Sama toistunut joka kierroksella, jolloin olen Liigakanavaa katsonut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös