Tottakai tilanneseuranta muista otteluista tarvitaan!! Sehän on aivan olennainen osa katsojakokemusta, että mitä muissa otteluissa tapahtuu. Siis aivan perusasia. @Telia
@Zamboni @wild wild west @charger @pernaveikko
Mun muistaakseni täällä jatkoajassa kesän aikana useampi käyttäjä toivoi, että muita ottelutilanteita ei spoilattaisi noilla "plingeillä". Mä ainakaan en plingejä kaipaa, saatan joskus katsoa toisen pelin peräkkäin tahi esim tällaisena rauhallisena sunnuntaiaamuna, ja se on huomattavasti antoisampaa kun ei tiedä lopputulosta etukäteen. Paras kompromissi olisi tietysti se, että tuo olisi ominaisuus jonka voi kytkeä päälle/pois. Helpompi ratkaisu taas olisi se, että selostaja kertaa kerran-pari erässä sopivalla katkolla muiden paikkakuntien tilanteet varoittaen ensin katsojia jotta tietävät laittaa mutelle jos haluavat välttää spoilerit.
Mukava oli tästä ketjusta huomata, että joillakin kuvanlaatu on hyvä. Yltä omat kokemukseni Telian tarjoamasta kuvanlaadusta.
Hiukan hetkittäin harmittaa, että en voi käyttää Elisa Viihde -boksiini tuleva kuparilankaa Liigaa katsellakseni, koska Telia on puolestani sen päätöksen tehnyt.
Tästä on tosiaan ollut pitkän keskustelun aikana useaan otteeseen puhetta. Vaikea sanoa, että kumpi vaihtoehto saa enemmän kannatusta, mutta ollaan saatu palautetta puolesta ja vastaan. Toiset tykkää siitä, että muiden paikkakuntien tilanteet päivittyy ruutuun ja jotkut toivoo, että sitä ei näytetä. Löytyy kuitenkin niitä innokkaita, jotka haluavat kenties katsella useamman matsin illan aikana.
No tottakai olisi ihanteellisinta jos plingin saisi päälle ja pois, mutta jos ei sitä saada ollenkaan niin onhan se selvä huononnus vanhaan nähden.
No sitä halusi riittävän monta tähän ketjuun osallistunutta nimimerkkiä, joten toive on toteutettu. Tai sitten jäänyt vahingossa muuten vaan blingit toteuttamatta. SItähän emme saa varmaan koskaan tietää. Tässä kohtaa mielipiteet kyllä jakautuvat niin jyrkästi, että ehkä jonkinlainen äänestys olisi ollut parempi kuin totella muutamaa asiaa pyytänyttä.Mitä helkuttia taas @Telia ? Tottakai pitää tulla muista peleistä maalit ja plingit. Muutenkin on lähetys jo minuutin jäljessä oikeaa aikaa, niin ei voi seurailla samalla mitään livetuloksia ja Twittereitä yms. muutenkaan. Eihän tämä ole edes todellista, että mietitään edes, että näytetäänkö muista peleistä maalit...
Muutenkin minun on vaikea käsittää tuota spoilaus-keskustelua, kun en ikinä milloinkaan katso urheilua jälkilähetyksenä niin että yrittäisin pitää jännitystä yllä tms. Ihan kummallinen ajatuskin. Jos olen urheilu-uutispimennossa niin eka asia, jonka teen kun sieltä pääsen, on tulosten/tilanteiden tarkastus. Koskee toki muutakin elämää, uutisia ja niin edelleen. Kaikkein mielenkiintoisimmat urheilut saatan toki katsoa jälkilähetyksenä tai ainakin koosteena, mutta en mä nyt herrajumala niistäkään jätä lopputulosta tarkastamatta heti kun se käytettävissä on. Sehän se on koko urheilun pointti että kuka voittaa kenet ja kuinka paljon, ei mikään (keinotekoinen) jännitys.
Itse asiassa mulle koko urheilun pointti on jännitys, enkä ole koskaan ymmärtänyt niitä joita kiinnostaa vain tulos. Jos tietää tuloksen etukäteen, ei penkkiurheilussa ole mitään mieltä. Toki itsekin tulokset vilkaisen jos en peliä ehdi edes jälkikäteen katsoa, mutta vain sellaisista lajeista ja sarjoista joiden pelejä katson myös aktiivisesti. En ymmärrä mitä joku saa irti esimerkiksi siitä, että tietää reaaliajassa tilanteen toisella liigapaikkakunnalla, poislukien ottelut joilla on suora merkitys vaikkapa pudotuspelipaikkaan tai jos on rahaa kiinni vedonlyönnissä.Sehän se on koko urheilun pointti että kuka voittaa kenet ja kuinka paljon, ei mikään (keinotekoinen) jännitys.
Tottakai katson tuloksen heti. Jos joku NHL-seura olisi minulle tärkeä niin saattaisin herätä yölläkin tarkastamaan pelkän tilanteen/tuloksen. En todellakaan heräisi aikaisemmin katsoakseni jonkun jo pelatun pelin nauhalta, ja jos heräisin niin tietysti katsoisin tuloksen etukäteen. Ei minua kiinnosta mikään itsekeksimäni jännitys, vaan Lukon pelin tapahtumat ja tulos, reaalimaailmassa ja -ajassa.Eli jos yöllä tulee Viasatilta änärit ja haluat katsoa pelin aamulla ennen töihin lähtöä, niin sä katsot tuloksen ensin? Ja sun on siis vaikea ymmärtää, miksi vaikkapa minä en näin tee? Mutta niinhän se on, että meitä on moneen kelkkaan.
Näin juuri se pitää toteuttaa. Jos olisi kysytty niin olisin muistanut Ruudun lähetyksissä blingin olleen juuri tuolla pienellä viiveellä mutta ilmeisesti näin ei siis ollut.Tuo Elitserien-pling oli hyvä ehdotus, eli pieni viive.
Niin minäkin ja piti oikein tarkistaa Ruudun tallenteista. Samalla hetkellä tuli pling ja muuttunut tilanne.Jos olisi kysytty niin olisin muistanut Ruudun lähetyksissä blingin olleen juuri tuolla pienellä viiveellä mutta ilmeisesti näin ei siis ollut.
Paitsi että tämä ongelmahan on jo sikäli ratkennut, että selostusäänet saa halutessaan pois päältä. Selostajienkin kohdalla jopa riittäisi se, että vähän varoitettaisiin ennen spoilereita. Tosin nuokin oppii haistamaan silloin kun eivät tule ihan puskista.Ja ainakin perjantain Rauman pelissä Waheeb kertoili satunnaisesti tilanteita muilta paikkakunnilta. Sekään tuskin on näiden spoilaantujien toiveissa. Eli jos ei plingiä saada, niin sitten ei tietenkään selostajatkaan saa sanallakaan mainita muiden pelien tilanteista. Tässä kohtaa @Telia jo tajunnee että tässä ei ole mitään järkeä.
Canal plussan Elitserien-lähetyksissä joku 13 vuotta sitten blingit saatiin ruudun alakulmaan kolmen sekunnin ajastimella, jolloin halutessaan pystyi helposti olemaan katsomatta muuttunutta tulosta. Selostajat pitivät pään kiinni muuttuneista tilanteista ja halukkaat pystyivät myöhemmin katsomaan toisia pelejä. Mutta saattaa olla näin Herran vuonna 2018 liian vaikea toteuttaa jotain samanlaista systeemiä tänne Suomeenkin.
Eli jos yöllä tulee Viasatilta änärit ja haluat katsoa pelin aamulla ennen töihin lähtöä, niin sä katsot tuloksen ensin? Ja sun on siis vaikea ymmärtää, miksi vaikkapa minä en näin tee? Mutta niinhän se on, että meitä on moneen kelkkaan.
Näin joukkuepassin tilaajana melkoisen sama, onko blingejä vai ei. Ymmärrystä tulee kuitenkin niille, jotka haluavat esim. erätauoilla katsoa jotain toista peliä tietämättä tilannetta.
Onko kehityksen tarvetta minulla vai Telialla, koska peilaus kännykästä Apple TV:n kautta ei onnistu? Lähetystä yrittäessä ympyrä juttu vaan pyörii antaen hetken päästä virheilmoituksen. Telilan appi toimii Apple TV:n kautta ok.
Mistä johtuu, että Chromecastille peilatessa kuvan lähetys hyppää noin minuutin verran taaksepäin verrattuna tabletin lähetykseen? Tuossa tulee aika rankka viive luvattuun verrattuna.
Mitä helkuttia taas @Telia ? Tottakai pitää tulla muista peleistä maalit ja plingit. Muutenkin on lähetys jo minuutin jäljessä oikeaa aikaa, niin ei voi seurailla samalla mitään livetuloksia ja Twittereitä yms. muutenkaan. Eihän tämä ole edes todellista, että mietitään edes, että näytetäänkö muista peleistä maalit...
Aika harva noita pelejä jaksaa enää jälkikäteen katsella. Mielestäni vaihtoehdot ovat niin, että ne blingit laitetaan sinne pysyvästi tai sitten niin, että ne voi kytkeä halutessaan pois päältä. Mutta jos niitä ei saa ollenkaan, niin se on todellakin huononnus vanhaan. Tällä hetkellä tuon lähetyksen viive on myös sitä luokkaa, että esim. jos Liigan sivuilta yrittää vilkuilla tuloksia niin spoilaantuu varmasti. @Telia
Canal plussan Elitserien-lähetyksissä joku 13 vuotta sitten blingit saatiin ruudun alakulmaan kolmen sekunnin ajastimella, jolloin halutessaan pystyi helposti olemaan katsomatta muuttunutta tulosta. Selostajat pitivät pään kiinni muuttuneista tilanteista ja halukkaat pystyivät myöhemmin katsomaan toisia pelejä. Mutta saattaa olla näin Herran vuonna 2018 liian vaikea toteuttaa jotain samanlaista systeemiä tänne Suomeenkin.
@Telia ilmoitti että ovat täällä kellonaikojen mukaan liiga kierroksilla mut kun pelit ja ongelmat alkoivat niin ainoa viesti oli ettei tänne keretä. Miten tämä nyt OIKEASTI on?
Onko kehityksen tarvetta minulla vai Telialla, koska peilaus kännykästä Apple TV:n kautta ei onnistu? Lähetystä yrittäessä ympyrä juttu vaan pyörii antaen hetken päästä virheilmoituksen. Telilan appi toimii Apple TV:n kautta ok.
Varmaksi paha sanoa mutta samalla kombolla kokeilin lauantaina ja hyvin toimi. Itsestään selvä kysymys mutta ovat samassa verkossa? Itsellä joskus ollut sama ongelma kunnes olen hoksannut että puhelimessa on Vpn- softa päällä ja se sekoitti asiaa jotenkin.