Oma kokemukseni Telian asiakaspalvelusta tänään.
Lupasin hoitaa vanhemmalle ihmiselle käyttöön Telian kaapelikortin, joukkuepassin ja maksukortinlukijan jotta saisi mahdollisuuden katsoa jääkiekkoa.Tämä tietysti ottamalla kaapelikortti kanavineen omiin nimiin ja hoitamalla koko paketti. Itse en ole Telian kaapeliasiakas vaan katselen Telia TV-sovelluksen kautta.
Menin jonottamaan Telian liikkeeseen, koska kuvittelin saavani asian hoidettua siellä saman tien. Ei järjestynyt, joka oli ylläri ainakin itselleni.
Kuulemma kaapelikorteista halutaan eroon ja alkoi kauppaamaan nettiä. Totesin vielä toisen kerran, että tässä tapauksessa vain kaapelikortti maksukortinlukijan kautta tulee kyseeseen, eikä tämä tule itselleni käyttöön. Noh ei muutakuin jonottamaan puhelimella aspaan.
Selvisi, että kaapelikortin toimitus maksaa 12 euroa.
Kysyin puhelimessa, että onnistuuhan kaapelikortin linkitys maksukortinlukijan kanssa tässä samalla ja vastaus oli, että ilman muuta.
Annoin maksukortinlukijan takaa tarvittavan tiedon ja linkitys kuulemma kunnossa.
Myöhemmin saapui sitten viesti, että kun saan kaapelikortin niin pitää olla yhteydessä Telian aspaan, että linkitys voidaan tehdä.
Selvä, eikun chattiin varmistamaan asiaa, kun linkitys piti jo olla kunnossa. Chatissa henkilö ei meinannut päästä kartalle.
Ei ollut linkitystä tehty eikä löytänyt kaapelikortin numeroa. Oli vaikea käsittää miten Telia ei näe minulle tehdyn ja lähetettävän kaapelikortin numeroa.
Toinen kysymys oli, että miksi lähettivät tilausvahvistukset sähköpostiin jota ei ole Telian asiakastiedoissani.
Tähän asiakaspalvelija kyselee, että mikä on minun sähköpostiosoitteeni, että korjataan se tietoihini.
Aloin olla kyllästynyt ja sanoin, että ei pitäisi olla mitään tarvetta korjata mitään, koska tiedoissani oleva sähköpostiosoite on oikein ja siihen on aina tullut laskut ja tilausvahvistukset, mutta kysymykseni oli, että miksi tilausvahvistuksia ei lähetetty tähän osoitteeseen johon pitäisi.
Jonka jälkeen asiakaspalvelija kyselee, tarkistinko roskapostit. Huokaus....vielä kerran rautalangasta vääntäen, että tilausvahvistukset eivät ole roskapostien joukossa, koska ne on lähetetty osoitteeseen johon niitä ei olisi pitänyt lähettää, osoitteeseen jota ei ole asiakastiedoissani olemassakaan. Olin toki roskapostit tarkistanut sen sähköpostitilin osalta johon tilausvahvistuskin olisi pitänyt tulla, kun ei kuulunut eikä näkynyt.
Tässä pintaraapaisu kokemuksesta, mutta kokonaisuutena jäi aika sekava ja epävarma kuva Telian toiminnasta ja tärkeimpänä asiana tuntui olevan myynti, eikä ehkä niinkään hyvä ja toimiva palvelu. Ei kaadu maailma todellakaan tähän, mutta kokonaisuus ei ollut ihan toimivin ja paras sellainen.
Edit: Korjattu muutama silmiin osunut kirjoitushärö, kun tuli kiireessä kirjoitettua.