Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 769 822
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Sleipner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä samaa ihmettelin, jos tarkoitus on testata joka halli niin miksi nyt Turussa ollaankin Marli arenalla eli Tuton kotihallissa? Onkohan joku hiukan mokannut ja vaan katsonut et peli on Turussa, mutta ei ole katsonut missä hallissa
Hetken jo luulinkin, että Telia on saanut Turun halliin hyvän kuvakulman kameroille. Gatorade Areenalla kamerat kun on niin pirun ylhäällä. Tampereella muistaakseni sama juttu. Onkohan tuohon asiaan muuten kiinnitetty huomiota? Tässäkin voisi ottaa mallia NHL-lähetyksistä tai lähempää Jokereiden peleistä. Huomattavasti mielekkäänpää katseltavaa, kun on tarpeeksi alhaalta kuvattu.
 

Telia

Jäsen
Eipä näy Liiga-osiossa muuta kuin pelkkä mainos pre-seasonista :(

Liiga valikon kautta ei näy mitään tällä hetkellä, vaan peli pyörii tv/ohjelmaoppaan kautta, kun etsii muiden kanavien joukosta Liiga TV -kanavan.

Niko / Telia
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Telia tv.n hakutoiminto ja etusivu ei tunne edes mitään ohjelmaopasta. Ei digipoksin, eikä mobiilisovelluksenkaan kautta
Kanavat yle1, yle2, yle teema, TLC, FOX, Frii ja Nat.Geopr kyllä näkyvät <---- näiden joukostako etsin sitä?
 

Telia

Jäsen
Telia tv.n hakutoiminto ja etusivu ei tunne edes mitään ohjelmaopasta. Ei digipoksin, eikä mobiilisovelluksenkaan kautta
Kanavat yle1, yle2, yle teema, TLC, FOX, Frii ja Nat.Geopr kyllä näkyvät <---- näiden joukostako etsin sitä?

Boksilla pitäisi menu-napilla päästä valikkoon, josta löytyy ohjelmaopas. Sieltä voi kanavalistalta etsiä Liiga Tv -kanavan.
Sovelluksella ohjelmaopas valikko löytyy nimellä TV ja sieltä selaamalla Liiga TV -kanava.

Mikäli Liiga TV -kanavaa ei löydy, niin silloin pakettia ei ole tilattu tai se ei ole aktivoitunut. Tai kanavat ei ole päivittynyt listalle, eli voit yrittää napata boksista virtajohdon pois seinästä ja laittaa 30sek jälkeen takaisin, niin pitäisi hakea kanavat uudelleen.

Niko / Telia
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen tilannut paketin nyt yhteensä neljään eri kertaan. Ollut yhteydessä tuntikaupalla chatissa ja puhelimessa. Myös telian boksi ja yhteydet on nyt. En usko enää tähän huijaukseen!
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Miten tästä palvelusta on saatu edes näin takkuinen ja vaikea? Ilmeisesti tietokoneellekin tarvitsee Telia TV -sovelluksen (miksi)? Kun menen tuonne omille sivuille, klikkaan "Lataa Windows tietokoneeseen" (tarkoitettu varmaan "Lataa Windows-tietokoneeseen") ja siitä sitten "hanki sovellus", niin yhtään mitään ei tapahdu. Ei mitään. Onko tämä siis ainut keino katsoa mitään, että lataa tuon sovelluksen, ja sitten sitä ei edes saa tuolta?

Olen myös jo tilannut tuon joukkuepassin, ja tuon tilauksen jälkeen jossain omilla sivuilla vain luki, että "tilausta käsitellään". Nyt siellä ei lue tästä tilauksesta mitään, ja näyttäisi edelleen olevan mahdollista tilata näitä paketteja, vaikka olen jo sellaisen tilannut. Tuota pakettia tilatessa muuten kävi myös sellainen hauska juttu, että siinä yhteenvedon tapaisessa kun oli ne Telia TV (0,00€) ja joukkuepassi (19,90€), ja näiden molempien tuotteiden vieressä sellaiset ruksit, joista olisi oletettavasti voinut yksitellen poistaa näitä tuotteita ostoskorista, niin kun klikkasi sitä Telia TV:n ruksia, niin ostoskori räjähti taivaan tuuliin, sivu vaihtui, eikä missään ollut enää tietoakaan mistään tilauksesta. Voi jumalauta.

Telia TV on turha, mikään noilla sivuilla ei toimi niin kuin pitäisi ja toistetaan nyt vielä: mikään noilla sivuilla ei toimi niin kuin pitäisi. Mikä siinä olisi niin vaikeaa, että apinoisi Ruudulta pääpiirteittäin tuon käytettävyyden, joka oli aivan loistavaa tasoa? Ei, on pakko pakottaa tuota ylimääräistä käyttäjätiliä ja Telian paskaa joka väliin, eikä mikään jumalauta tästä katastrofista toimi.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Taukomusiikki tulee jo nyt korvista ulos. Ruudussa ei ollut niin ärsyttävä. Tää lienee kuitenkin huolista pienimpiä..
 

Vexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Erätauoille toivoisi jotain liikkuvaa kuvaa. Meitä plasmatv:n omistajia on vielä hetken aikaa olemassa, kunnes saamme ostettua järkevään hintaan yhtä hyvää laatua. OLED hinnan laskua odotellessa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taukomusiikki tulee jo nyt korvista ulos. Ruudussa ei ollut niin ärsyttävä. Tää lienee kuitenkin huolista pienimpiä..
No kyllä se Teflon Brothersin Meijän biisikin aka. Liiga Anthem eli tuon nykyisen biisin edeltäjä alkoi tulla korvista ulos kun sitä tarpeeksi kuunteli ainakin omalla kohdalla. Tuli tuosta nykyisestä jumputuksesta jotenkin mieleen Eric Prydzin takavuosien hitti Pjanoo Eric Prydz - Pjanoo (Official Video) - YouTube (Linkki Pjanoon musiikkivideoon YouTubeen)
 

Telia

Jäsen
Miten tästä palvelusta on saatu edes näin takkuinen ja vaikea? Ilmeisesti tietokoneellekin tarvitsee Telia TV -sovelluksen (miksi)? Kun menen tuonne omille sivuille, klikkaan "Lataa Windows tietokoneeseen" (tarkoitettu varmaan "Lataa Windows-tietokoneeseen") ja siitä sitten "hanki sovellus", niin yhtään mitään ei tapahdu. Ei mitään. Onko tämä siis ainut keino katsoa mitään, että lataa tuon sovelluksen, ja sitten sitä ei edes saa tuolta?

Olen myös jo tilannut tuon joukkuepassin, ja tuon tilauksen jälkeen jossain omilla sivuilla vain luki, että "tilausta käsitellään". Nyt siellä ei lue tästä tilauksesta mitään, ja näyttäisi edelleen olevan mahdollista tilata näitä paketteja, vaikka olen jo sellaisen tilannut. Tuota pakettia tilatessa muuten kävi myös sellainen hauska juttu, että siinä yhteenvedon tapaisessa kun oli ne Telia TV (0,00€) ja joukkuepassi (19,90€), ja näiden molempien tuotteiden vieressä sellaiset ruksit, joista olisi oletettavasti voinut yksitellen poistaa näitä tuotteita ostoskorista, niin kun klikkasi sitä Telia TV:n ruksia, niin ostoskori räjähti taivaan tuuliin, sivu vaihtui, eikä missään ollut enää tietoakaan mistään tilauksesta. Voi jumalauta.

Telia TV on turha, mikään noilla sivuilla ei toimi niin kuin pitäisi ja toistetaan nyt vielä: mikään noilla sivuilla ei toimi niin kuin pitäisi. Mikä siinä olisi niin vaikeaa, että apinoisi Ruudulta pääpiirteittäin tuon käytettävyyden, joka oli aivan loistavaa tasoa? Ei, on pakko pakottaa tuota ylimääräistä käyttäjätiliä ja Telian paskaa joka väliin, eikä mikään jumalauta tästä katastrofista toimi.

Mikäli tietokoneella katselee pelejä, niin vaihtoehtona on käyttää palvelua osoitteessa tv.telia.fi

Tai Windows 10 käyttäjille suositeltavampaa on ladata windowsin sovelluskaupasta Telia TV -sovellus.

Niko / Telia
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siinä missä Ruudun palvelut sain aikanaan toimintaan muutamassa minuutissa, Telian tuotteen kanssa on nyt tapeltu puoli tuntia ilman tulosta. En sano etteikö käyttäjänkin ymmärrys olisi siihen osasyy, mutta juuri siksi näiden asioiden pitäisi olla hyvin yksinkertaisia.

Nyt sen lisäksi että tein tuon Telia-tilin, piti keksiä reitti ladata tv-sovellus, jonne sitten en päässyt kirjautumaan kun muka salasana on väärä, eikä resetointi onnistu. Ostoskoriin kun yrittää pakettia laittaa tv-sovelluksen kera tulee teksti "onneksi olkoon, sinulla on jo Telian tv-sovellus. Voit poistaa sen ostoskorista". Kun tuon tekee niin siitä häviää myös Liiga-paketti... Lopulta sitten löysin Telian -tilin tietojeni kautta aktivoinnin tuolle tv-sovellukselle, joka nyt on "käsittelyssä". Mitäköhän tässä pitää käsitellä? Salasanani ei edelleenkään toimi tv-sovelluksen puolella.

Toivottavasti tämä on vain alkukankeutta ja homma toimii jatkossa paremmin. Huomattavasti yksinkertaisempi pitäisi tehdä tuosta palvelun käyttöönotosta, jotta jopa kaltaiseni nolla-kärsivällisyydellä varustettu teknologiarajoitteinen tapaus onnistuisi palvelua käyttämään ilman hermojen menemisestä aiheutunutta pöydän hakkaamista ja kiroilua.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Mikäli tietokoneella katselee pelejä, niin vaihtoehtona on käyttää palvelua osoitteessa tv.telia.fi

Tai Windows 10 käyttäjille suositeltavampaa on ladata windowsin sovelluskaupasta Telia TV -sovellus.

Niko / Telia

Kannattaisi kyllä olla aika paljon paremmin linkkejä tuohon osoitteeseen, tai ylipäätään edes yksi. Sama ongelma oli muinoin CHL-pelien kanssa, kun niitä pystyi katsomaan Sonera Viihteen kautta. Tilaaminen ja muut muodollisuudet onnistuivat helposti, mutta missään ei kerrottu, missä osoitteessa pelejä voi katsoa. Asiakaspalvelijakin oli hieman ihmeissään, että no eipäs täällä todella ole mitään linkkiä sinne. Tuollaiset osoitteet ovat varmasti teille itsestäänselvyyksiä, mutta kannattaisi näitä sivujakin katsoa enemmän asiakkaan näkökulmasta.

Siinä missä Ruudun palvelut sain aikanaan toimintaan muutamassa minuutissa, Telian tuotteen kanssa on nyt tapeltu puoli tuntia ilman tulosta. En sano etteikö käyttäjänkin ymmärrys olisi siihen osasyy, mutta juuri siksi näiden asioiden pitäisi olla hyvin yksinkertaisia.

Nyt sen lisäksi että tein tuon Telia-tilin, piti keksiä reitti ladata tv-sovellus, jonne sitten en päässyt kirjautumaan kun muka salasana on väärä, eikä resetointi onnistu. Ostoskoriin kun yrittää pakettia laittaa tv-sovelluksen kera tulee teksti "onneksi olkoon, sinulla on jo Telian tv-sovellus. Voit poistaa sen ostoskorista". Kun tuon tekee niin siitä häviää myös Liiga-paketti... Lopulta sitten löysin Telian -tilin tietojeni kautta aktivoinnin tuolle tv-sovellukselle, joka nyt on "käsittelyssä". Mitäköhän tässä pitää käsitellä? Salasanani ei edelleenkään toimi tv-sovelluksen puolella.

Toivottavasti tämä on vain alkukankeutta ja homma toimii jatkossa paremmin. Huomattavasti yksinkertaisempi pitäisi tehdä tuosta palvelun käyttöönotosta, jotta jopa kaltaiseni nolla-kärsivällisyydellä varustettu teknologiarajoitteinen tapaus onnistuisi palvelua käyttämään ilman hermojen menemisestä aiheutunutta pöydän hakkaamista ja kiroilua.

Ja täällä täysin sama tarina. Muotoillaan nyt vielä selkeäksi kysymykseksi, tai useammaksi:

Miksi Telia haluaa tehdä Liigan katsomisesta näin vaikeaa? Ruudun systeemit olivat yksinkertaiset, eikä tarvittu useita tilejä. Miksei Telia näe sitä vaivaa, että katsoisi tätä palvelua asiakkaan näkökulmasta, ja tekisi asioinnista mahdollisimman helppoa?
 

Telia

Jäsen
Ymmärrän, että tilauskuvio voi vaikuttaa haastavalta ja siinä meillä on varmasti parannettavaa vielä.

Tässä kuitenkin selkeät ohjeet, joiden mukaan tilaus menee onnistuneesti

Minulla on jo Telian TV-palvelu käytössä
  1. Kirjaudu telia.fi sivujen kautta nettipankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella sisään
  2. Valitse Liittymäni ja palveluni -> Telia TV
  3. Valitse Kanavapaketit ja laita täppä kohtaan Saatavilla
  4. Klikkaa Urheilu-kategoriaa ja valitse haluamasi passi
  5. Avautuvalla sivulla hyväksy ehdot ja lähetä tilaus. Saat vahvistuksen sähköpostiisi.

Tarvitsen myös TV-palvelun

Telia TV –sovellus + Liiga
  1. Tilaa Liiga ja Telia TV -tunnus verkkokaupastamme
  2. Valitse haluamasi passi ja lisää se ostoskoriin
  3. Tarkista ostoskori, tunnistaudu ja seuraa verkkokaupan ohjeita
  4. Saat tilauksen jälkeen kaksi sähköpostia. Toisessa on tilausvahvistus ja toisessa linkki, jonka kautta saat luotua tunnukset Telia TV -sovellukseen.
  5. Asenna sovellus App Storesta tai Google Play –sovelluskaupasta ja kirjaudu tunnuksilla palveluun.
Telia.fi sivuille (omien liittymien hallintaan) on eri tunnistautuminen/tunnukset, kuin sitten Telia TV -sovellukseen. Tämä siitä syystä, että yhdellä asiakkaalla voisi olla monta Telia TV tiliä/tunnusta käytössään yhden asiakkuuden alla.

Toivottavasti nämä ohjeet selkiyttää asiaa hieman ja tarvittaessa lisää ohjeita löytyy täältä.

Niko / Telia
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Testasin tuota selainkäyttöä tänään vähän paremmin kolmella eri tasoisella kannettavalla tämän päivän pelistä. Kaikkia käytettiin samassa verkossa, joka mittausten mukaan 10-10.5 Mbt/s ja koneet eivät olleet TV:ssä tai erillisessä näytössä kiinni. Muuta kuormaa verkossa ei kokeiltaessa ollut. Havainnot huonommasta parhaimpaan.

Asus X200M
Windows 8.1 64bit, Intel Celeron 1.86GHz, 4Gt Ram.

Kuva bufferoi hetkeksi (1-2s) noin 15 sekunnin välein. Kuvanlaatu vaihtelee keskinkertaisen ja hyvän (720p?) välillä. Kun streami on ollut päällä noin 4-5 min niin kuva jämähtää paikalleen, mutta selostus jatkuu normaalina. Testattu livestreamissa ja pelin jälkeen kirjastotallenteessa ja molemmissa sama juttu. Kokeiltu myös suoraan piuhalla kiinni modeemissa langattoman kaistanvaihtelun eliminoimiseksi.

HP Probook 430 G1
Windows 10 Pro 64 bit, Intel Core i3 1,7GHz, 4Gt RAM, Intel HD Graphics family

Livestreamissa kuva bufferoi hetkeksi noin parin minuutin välein. Lisäksi tapahtui satunnaisia nykäyksiä muutaman minuutin välein. Ilmeisesti meinasi bufferoida, muttei sit viitsinytkään. Kuvanlaatu pysyy kuitenkin kohtuullisen hyvänä (ilmeisesti 720p). Kirjastotallenteessa kuva on pätkimätön ja ok-laatuinen.

Dell Precision 7510
Windows 10 Pro 64 bit, Intel Core i7 2,7 GHz, 16 Gt RAM, Nvidia Quatro M2000M

Tällä katselin pätkän kirjastosta ja kuvanlaatu oli hyvä (720p?). Ei minkäänlaista bufferointia tai nykimistä. Livestream pitää vielä jossain kohtaa testata.

Johtopäätöksenä selaimen kautta katsottuna raapaisee ihan hyvin resursseja ja halvemman pään laitteilla hommasta ei tahdo tulla oikein mitään. TeliaTV-sovellus todennäköisesti toimii vielä niissäkin vehkeissä, missä selaintouhun kanssa kone lentää seinään.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
En joutanut tänäistä enempiä katselemaan, mutta testasin tuossa pelin aikana tätä jo aiemmin mainitsemaani bugia tuossa w10 tv sovelluksessa ja kyllä se vaan niin oli, että jos siirsin lähetyksen työkalupalkkiin hetkeksi, koko stiimi loppui siihen, joka kerta. Lähetykseen takaisin toki pääsi, mutta joka kerta piti uudelleen käynnistää lähetys, johon tietysti tuhraantui aivan liika aikaa pelistä. Miksi näin? Eihän tuossa ole järkeä, ettei lähetystä voi siirtää työkalupalkkiin, satunnaisen nopean muun sovelluksen käytön takia, tärkeätä olisi silloin kuulla se selostus, jos pelissä tulee joku äkkitilanne jotta voi kääntää pikatahtiin toiselta sovellukselta takaisin. Minusta tämä on harmittava toiminnallinen bugi ja se olisi syytä korjata pikimmiten ennen kauden alkua, moni saattaa tehdä töitänsä "siinä sivussa" ja seurata peliä parhaansa mukaan.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Ymmärrän, että tilauskuvio voi vaikuttaa haastavalta ja siinä meillä on varmasti parannettavaa vielä.

Tässä kuitenkin selkeät ohjeet, joiden mukaan tilaus menee onnistuneesti

Minulla on jo Telian TV-palvelu käytössä
  1. Kirjaudu telia.fi sivujen kautta nettipankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella sisään
  2. Valitse Liittymäni ja palveluni -> Telia TV
  3. Valitse Kanavapaketit ja laita täppä kohtaan Saatavilla
  4. Klikkaa Urheilu-kategoriaa ja valitse haluamasi passi
  5. Avautuvalla sivulla hyväksy ehdot ja lähetä tilaus. Saat vahvistuksen sähköpostiisi.

Tarvitsen myös TV-palvelun

Telia TV –sovellus + Liiga
  1. Tilaa Liiga ja Telia TV -tunnus verkkokaupastamme
  2. Valitse haluamasi passi ja lisää se ostoskoriin
  3. Tarkista ostoskori, tunnistaudu ja seuraa verkkokaupan ohjeita
  4. Saat tilauksen jälkeen kaksi sähköpostia. Toisessa on tilausvahvistus ja toisessa linkki, jonka kautta saat luotua tunnukset Telia TV -sovellukseen.
  5. Asenna sovellus App Storesta tai Google Play –sovelluskaupasta ja kirjaudu tunnuksilla palveluun.
Telia.fi sivuille (omien liittymien hallintaan) on eri tunnistautuminen/tunnukset, kuin sitten Telia TV -sovellukseen. Tämä siitä syystä, että yhdellä asiakkaalla voisi olla monta Telia TV tiliä/tunnusta käytössään yhden asiakkuuden alla.

Toivottavasti nämä ohjeet selkiyttää asiaa hieman ja tarvittaessa lisää ohjeita löytyy täältä.

Niko / Telia
Minkä takia spämmäät tätä samaa koko ajan? Alkaa vaikuttamaan jo vittuilulta asiakkaita kohtaan..
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
En joutanut tänäistä enempiä katselemaan, mutta testasin tuossa pelin aikana tätä jo aiemmin mainitsemaani bugia tuossa w10 tv sovelluksessa ja kyllä se vaan niin oli, että jos siirsin lähetyksen työkalupalkkiin hetkeksi, koko stiimi loppui siihen, joka kerta. Lähetykseen takaisin toki pääsi, mutta joka kerta piti uudelleen käynnistää lähetys, johon tietysti tuhraantui aivan liika aikaa pelistä. Miksi näin? Eihän tuossa ole järkeä, ettei lähetystä voi siirtää työkalupalkkiin, satunnaisen nopean muun sovelluksen käytön takia, tärkeätä olisi silloin kuulla se selostus, jos pelissä tulee joku äkkitilanne jotta voi kääntää pikatahtiin toiselta sovellukselta takaisin. Minusta tämä on harmittava toiminnallinen bugi ja se olisi syytä korjata pikimmiten ennen kauden alkua, moni saattaa tehdä töitänsä "siinä sivussa" ja seurata peliä parhaansa mukaan.

Itselläkin tapahtui tuolla Windows sovelluksella täsmälleen samoin eli tuo lähetys ns. "jäätyi" jos availin muita sivuja! Ottelua katsoessa tulee välillä tehtyä muutakin siinä ohessa! Esim. katselen jalkapallo-otteluiden tuloksia, luen Jatkoaikaa yms.
Toivottavasti tuo homma saadaan kuntoon ennen Liigan alkua!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Itselläkin tapahtui tuolla Windows sovelluksella täsmälleen samoin eli tuo lähetys ns. "jäätyi" jos availin muita sivuja! Ottelua katsoessa tulee välillä tehtyä muutakin siinä ohessa! Esim. katselen jalkapallo-otteluiden tuloksia, luen Jatkoaikaa yms.
Toivottavasti tuo homma saadaan kuntoon ennen Liigan alkua!

Sama ongelma täällä.

Pitää näköjään pyhittää yksi kone pelkästään streemaukseen ja toisella vehkeellä selata nettiä. Melko alkeellista!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös