Individual
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Post-rock/ Post-punk
Se vissiin alkuperäisempi, tai "oikeampi" BATUSHKA saapuu Dark Funeralin ja Belbegorhrhrhrhrärärin kanssa Hellsinki Metal Festivalin Winter Editioniin Kaapelitehtaalle 14.12.2024.
Tämä kuuluisi ehdottomasti pistää tuonne Omat (musiikki)tuotokset tuomiolle -ketjuunkin. Siellä on vähän yksipuolista keskustelua muuten.
Ja kyllähän se kannatti biisin perusteella aktivoitua!
Nyt en voi sanoa, että osaava bändi olisi välttämättä ketjun otsikon mukaisesti, mutta tulipahan näin setämies-kilsoilla julkaistua metallibändimme kanssa musavideo, ja eka sinkku tulevalta levyltänme, joka onkin jo nauhoitettu. Kolmekymppisenä kitarakamoista oli valtaosa laitettu kiertoon, mutta näin nelikybäsenä homma taas maistuu :)
Kiitos kaikille, jotka jaksoitte vilkaista. Allekirjoittanut soittelee machine headin paidassa kitaraa
Viime yönä julkaistiin toinen single Chainmörderiltä, ja lyriikkavideon kera. Vähän perinteisempää rässiä, ja sitten iisi väliosa. henk koht pidän tästä kappaleesta tosi paljon tunnelman takia ennen kaikea. Tässäkin paljon nyt keskusteluissa uuden levyn myötä pyörineen Swallow the sunin kitaristi on tosiaan äänittänyt albumin. Jos jollain on tarvetta nauhoittaa musiikkia, niin vahvia suositus Sound Spiral audiolle myös samalla.
Olkaa hvyät (ja myös pahoittelut oman bändin härskistä mainostamiseta).
Tanskalainen IOTUNN on itselle uusi tuttavuus ja todella miellyttävä sellainen. Bändin juuri julkaistu 2. levy Kinship on suunnilleen parasta mitä melodisen/progressiivisen death metalin saralla on julkaistu viimeiseen viiteen vuoteen. Vokalisti Jón Aldarán suoritusta on pakko kehua erikseen, helvetin komiasti lähtee niin puhtaat kuin örinät.
Meshuggah. En voi mitenkään käsittää, kuinka näitä biisejä tehdään - saati soitetaan. Tässä häiskä näköjään huiskii menemään Marrow -biisin rummut tuosta vaan. En mä rummun lyömisestäkään mitään käsitä, mutta aika työntäyteiseltä näyttää.
Sepulturan entinen rumpali, Slipknotin nykyinen. Mutta muusikot kiertää nykyään niin paljon bändeistä toiseen että hankalahan noita on aina muistaa :DTämä häiskä tosiaan on Sepulturan nykyinen rumpali Eloy Casagrande. Metallimusiikin piireissä niinkin kova huiskija, että hänet arvostetaan tällä hetkellä lajinsa parhaimmistoon.
Totta tosiaan. Itse jotenkin vain oletin Eloyn kiertävän vielä Sepulturan jäähyväiskiertueen ennen uutta pestiään, mutta näinhän se ei tosiaan ole. Alkuvuodesta jo näemmä hypännyt uusiin haasteisiin.Sepulturan entinen rumpali, Slipknotin nykyinen. Mutta muusikot kiertää nykyään niin paljon bändeistä toiseen että hankalahan noita on aina muistaa :D
Tässä yksi vuoden kovimmista levyistä! Romanialainen Sur Austru, mukana pari tyyppiä Negura Bungetista. Todella tunnelmallista hieman black metalliin kallellaan olevaa folk metallia. Pari aikaisempaakin levyä ovat tutustumisen arvoisia.
Toivottavasti tulevat Suomeen käymään, sillä huikean laulajan tuuraajaksi valittua huikeaa laulajaa erinomaisessa bändissä kuuntelisi mielellään. Tuskassa tuli kauan aikaa sitten nähtyä, ja vaikka auringonpaiste sekä päälava ei tässä kontekstissa tehnyt kunniaa niin kyllähän My Dying Bride ansaitsee huomiota.Tällaista uutista:
![]()
Swallow the Sunin Mikko Kotamäestä brittiläisen doom-legendan uusi solisti
Brittiläinen doom metal -legenda My Dying Bride julkaisi keväällä uuden pitkäsoittonsa, mutta pian sen jälkeen yhtye perui kaikki sovitut keikkansa ja ilmoitti vetäytyvänsä tauolle. ”Uusimman levyn tekeminen oli niin vaivalloista ja haastavaa, että yhtyeessä ilmeni tuotannon aikana säröjä. Nämä...www.soundi.fi
Tässä yksi vuoden kovimmista levyistä! Romanialainen Sur Austru, mukana pari tyyppiä Negura Bungetista. Todella tunnelmallista hieman black metalliin kallellaan olevaa folk metallia. Pari aikaisempaakin levyä ovat tutustumisen arvoisia.
Mukava kuulla, että maistuu! Kannattaa ottaa kuunteluun myös toinen Negura Bunget-johdannainen, eli Dordeduh. Yksi EP ja pari pitkäsoittoa on bändiltä julkaistu. Musiikki on aika samansuuntaista kuin Sur Austrulla.Kiitos vinkistä! Laitoin viikonloppuna kaverin testailemaan tätä bändiä, että ”kokeilepa vaikka tuota jos et muuta keksi”. Hän tykästyi aivan täysin ja aika pian sitten laitoin itsekin soimaan. Tässä nyt on tullut monta päivää luukutettua aika paljon noita bändin kolmea levyä. Hyvin maistuu!
En ole bändiä vielä livenä nähnyt, mutta tuo niiden uusin albumi Ihmispyramidi oli kyllä positiivinen yllätys. Täysin erilaista musaa kuin KT, mutta menisin itse ilman muuta katsomaan, jos vähän nopeatempoisempi metalli kiinnostaa.Tänään on liput Kotiteollisuuden keikalle jossa lämppärinä Tyrantti. Onkos kunnollinen bändi kyseessä? En ole ennen kuullut ja mietin, että pitäiskö tuonne jo suunnata hyvissä ajoin että kuulen senkin.
No itse asiassa sellainen musa kiinnostaa periaatteessa enemmän kuin KT. Olen kuitenkin varttunut aikuiseksi perinteisten Maidenin, Judas Priestin ja Helloweenin parissa ja kotimaisista esim. Sratovarious on aina iskenyt. Eiköhän tuonne Mössölle pidä sitten puoli ysin aikoihin suunnata.En ole bändiä vielä livenä nähnyt, mutta tuo niiden uusin albumi Ihmispyramidi oli kyllä positiivinen yllätys. Täysin erilaista musaa kuin KT, mutta menisin itse ilman muuta katsomaan, jos vähän nopeatempoisempi metalli kiinnostaa.
Varsinkin Priestistä tuossa Tyrantin musassa on mielestäni runsaastikin vaikutteita.No itse asiassa sellainen musa kiinnostaa periaatteessa enemmän kuin KT. Olen kuitenkin varttunut aikuiseksi perinteisten Maidenin, Judas Priestin ja Helloweenin parissa ja kotimaisista esim. Sratovarious on aina iskenyt. Eiköhän tuonne Mössölle pidä sitten puoli ysin aikoihin suunnata.
Juuri näin, ja itselleni tämä nimenomaan oli hyvä asia.Omaan korvaan tuo Tyrantin kolmas levy on vähän "aikuismaisempi" eikä enää kuulosta nahkahousuhevibändin parodialta. Levyllä oli pari kappaletta, jotka laulukertseineen muistutti välillä jopa Sta1minaa.
Se, että onko tämä hyvä vai huono asia on kuulijan korvassa.