Onnellisuusketju

  • 1 293 903
  • 7 895

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eilen 24.11.04 Soittelin Silja Linen ja Viking Linen toimistot. Tyly ilmoitus että loppuunmyytyä on. Illalla päätin kokeilla Matkavekkaa ja tärppäs heillä oli 1 hytti (Turisti I) jäljellä 3.12 Silja Europalle. Vähintään 2vrk hubaa tiedossa porukalla jolla lähdemme. 1-7.12 lomaa. 3.12 Tulee kaikenlisäksi veronpalautukset.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomenna n. klo 10 koeviikko on taas kerran ohitse, jipii.

Olen ahkerasti lukenut tänäänkin, vielä 60 sivua luettavana, jaksaa jaksaa jaksaa...

Ai niin ja poikaystävä on kans aika ihana.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Karamahti
Enää puuttuu neitokainen apukuskin paikalle. Noh, sitä varten ne pikkujoulut on keksitty.

Itse vanhana kyynikkona näkisin, että pikkujoulut ovat lähinnä parisuhteen hajottamiseen tähtäävä tapahtuma. Yhtäkään pikkujouluissa toisiinsa tutustunutta paria en ole vielä tavannut.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Punkkupullo toi hyvän olon. Nyt voisi pian madella nukkumaan, kun yömyssy on otettu.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti sopuli
Itse vanhana kyynikkona näkisin, että pikkujoulut ovat lähinnä parisuhteen hajottamiseen tähtäävä tapahtuma.

Mikä tuli taas todistettua viime yönä
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Perjantaista asti jatkunut helvetti sai tunti sitten päätöksen. Päätös oli elämästä ja kuolemasta valittaessa elämä. Ehkä Jumala on sittenkin olemassa.
 

Hammasharja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea, Jokerit, JYP
Palasin Ukrainasta kotiin

Olin Ukrainassa 29.9-29.11.2004 World Without Borders -projektissa, jonka
tarkoituksena oli eri kansallisuuksia edustavien ihmisten integroituminen
sekä suvaitsevaisuus kansojen kesken. Projekti toteutettiin kouluissa sekä
yliopistoissa, joissa meidän opiskelijoiden oli määrä antaa opetusta sekä kasvatusta englannin kielellä. Henkilökohtaisina tavoitteina minulla oli
englannin kielen puhumiseni kehittäminen sekä oman maailmankuvani laajentaminen.
Projekti oli luonnollisesti suunnattu ukrainalaisnuorisolle, jossa nojaa
maan tulevaisuus.

Minun oli määrä astua Ukrainaan 29.9, jolloin oli ensimmäinen työpäivä.
Ensimmäiset kolme päivää kuluivat Kiovassa, jonne kokoontuivat kaikki 45
työharjoittelijaa eri puolilta maapalloa. Maan pääkaupungin jälkeen meidät
jaettiin 11 eri ryhmään. Jokainen ryhmä muutti eri kaupunkiin; esimerkiksi
minut järjestäjät siirsivät "Itä-Ukrainan teollisuuskeskukseen", Donetskiin.
Donetskissa kiersin kouluja, yliopistoja sekä osallistuin eri konferensseihin
sekä seminaareihin. Kaupungin kouluissa pidin esitelmiä Euroopan unionista, Suomesta sekä maailman tulevaisuudesta yleisesti ottaen. Kouluissa oppilaat esittivät kysymyksiä, kuten "kuka on Suomen presidentti?", "mitä pidät ukrainalaisista?" tai "onko suosikkisi Janukovitsh vai Jushtshenko?".

Donetskissa asuin kolme viikkoa ja jouduin muuttamaan noin kahdenkymmenen päivän aikana yhteensä viisi kertaa. Jokainen voi kuvitella, ettei matkalaukkuja voinut purkaa, kun ei tiennyt, joutuuko muuttamaan seuraavana päivänä toiseen asuntolaan. Joka tapauksessa asuin Donetskissa yhdessä puolalaisen, makedonialaisen sekä romanialaisen tytön kanssa. Pidin siitä ryhmästä, vaikka välillä tunsinkin oloni erilaiseksi, koska olin porukan ainoa länsimaalainen sekä miespuolinen. Itse kaupunkina Donetsk on upea, lähes kahden miljoonan metropoli, jonka ongelmana on saasteisuus.

Lokakuun ja marraskuun välissä asuin kolme päivää Odessassa, joka on kaupunki Mustanmeren varrella. Odessa on nätti kaupunki, mutta todellista mahdollisuutta minulla ei ollut tutustua siihen. Kaikki me 45 opiskelijaa kokoonnuimme Odessaan, kaupunkiin, josta siirryttiin eri puolille Ukrainaa vaihdetuissa ryhmissä. Järjestäjien idea oli siirtää lokakuussa Länsi-Ukrainassa työtä tehneet opiskelijat maan itärajalle sekä tietysti toisin päin. Koska olin
itäukrainalaisessa Donetskissa lokakuussa, minut siirrettiin länsiukrainalaiseen Ivano-Frankivskiin marraskuuksi.

Ivano-Frankivsk on kaupunki lähellä "Euroopan toista Pariisia", Lviviä.
Historia toisti itseään, sillä myös Länsi-Ukrainassa vietin kolme viikkoa
itäeurooppalaisen tyttöjen kanssa: makedonialaisen, romanialaisen sekä armenialaisen. Ryhmä vaikutti aluksi todella mukavalta, mutta ongelmat kärjistyivät loppua kohti. Erimielisyydet eivät olleet vakavia, mutta henkilökohtaisesti en voinut hyväksyä esimerkiksi sitä, että tytöt myöhästelivät liian usein.

Marraskuun aluksi asuin itse asiassa puolitoista viikkoa kylässä nimeltä
Dolyna, jossa ruoka oli erityisen halpaa verrattuna esimerkiksi Kiovaan
tai Odessaan. Donylasta muistan ennen kaikkea kauniit vuoristot. Kauniiden
maisemien jälkeen siirryin asumaan Ivano-Frankivskin keskustaan. Ivano-Frankivskista sekä Dolynasta jäi mieleen, että työpäivät saattoivat loppua vasta 19.30, sillä meidän opiskelijoiden tuli työskennellä myös aikuisryhmille. Työpäivät olivat Länsi-Ukrainassa siis selvästi pitempiä kuin Donetskissa, jossa keskimääräinen
työpäivä oli vain 4-tuntinen.

Loppuaika 26-28.11 kului Lvivissä, jonne kaikki opiskelijat viimeisen kerran
kokoontuivat. Kyseisessä kaupungissa kerroimme projektin loppuyhteenvedon,
ja periaatteessa kaikki osapuolet olivat tyytyväisiä siihen. Koska projektin,
World Without Bordersin, tavoitteena oli kansojen integroituminen sekä rasisminvastaisuus, todellinen lopputulosta on vaikea arvioida - se riippuu nuorisosta.

Kuten varmasti tiedätte, Ukrainan poliittinen tilanne oli erittäin epävakaa
presidentinvaalien toisen kierroksen jälkeen, sillä Moskovan suosikki Viktor
Janukovitsh "voitti" vaalit 22.11. Myönnän, että viimeinen viikko oli lähes
painajaismainen, sillä kaikki koulut sulkeutuivat, ja maan poliittinen sekä
sosiaalinen tila oli erittäin jännitteinen. Jopa suuri osa opettajista osallistui
mielenosoituksiin opposition ehdokkaan, länsimielisen Viktor Jushtshenkon
puolesta. Väitetään, että joissakin kylissä vaalien toisen kierroksen äänestysprosentti olisi noussut yli 100 %:n ja monet olisivat äänestäneet peräti 40 kertaa. Lisäksi televisiossa on viime aikoina näytetty kuvaa jopa välivaltaan turvautumisesta
sekä mustehuijauksista. Kirjettä kirjoittaessani presidentinvaalien jälkipyykki on maan oikeuden käsiteltävänä.

Myönnän, että olin jossain vaiheessa epäuskoinen palaamisestani Suomeen
oletetussa aikataulussa. Joka tapauksessa kaikki meni loppujen lopuksi sovitusti. Kuitenkaan mitään todellista fyysistä uhkaa ei ollut, vaan pikemminkin päinvastoin. Ihmiset tanssivat ja suoraan sanottuna juhlivat niin kutsutuissa "mielenosoituksissa".
Ainoa uhka kotiutumiselleni oli huhuttu yleislakko, joka olisi saattanut
sulkea lentoasemat.

Viime aikojen ongelmista huolimatta en missään tapauksessa kadu työharjoitteluani Ukrainassa. Aivan varmasti ihminen oppii jotain uutta, kun elää toisessa, vieraassa kulttuurissa. Englannin kielen puhumiseni sekä tietoisuuteni useista maailman maista ja kulttuureista kehittyivät. Joka tapauksessa kaikista tärkeintä olisi suvaitsevaisuus niin ukrainalaisten kuin muidenkin maiden kansallisuuksien kesken! Toivon todella, että lähiajat Ukrainassa tulevat pysymään rauhallisina.


Jakuju, paka Ukraine (kiitos ja näkemiin Ukraina)
 
Viimeksi muokattu:

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Sain opiskelumestan, joka tuntuu ihan kiinnostavalta. Ainakin saan jättää tämän paskan mitä nyt teen taakse. Yes! Vielä duunipaikkakin irtosi loppuvuodeksi. Paskahommia, mutta mitä välii? Kuukauden kestää aina. Helpottaa ainakin vähän tätä ahdistusta.

Niin, ja päivän myöhässä: JOHN MADDEN! Megamatkaankin enää vain reilu viikko!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Täytyy sanoa, että olen tänään edelleen onnellinen. Eilinen oli loistava päivä Maddenin julkaisuineen sun muineen. Ja tänään jatkui, olin kahvilla vanhan ystäväni kanssa, jota en ole nähnyt vuoteen. Katsotaan kuinka kauan tämä onnekkuus jatkuu, todennäköisesti ei kovin kauaa..
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Pärde
Katsotaan kuinka kauan tämä onnekkuus jatkuu, todennäköisesti ei kovin kauaa..

Nouti Pärde hyvä onnellisuudentunteesta, sen tapana on olla häviävän lyhyt ja vieläpä päättyä vallan usein katkeriin kyyneliin.

vlad.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Pitkän ja vakaan harkinnan jälkeen päätin jatkaa työpaikassani. Sairasloma päättyy ensiviikolla ja paluu arkeen on edessä, kuusi viikoa ollut hermolomalla ja eikun siivoamaan jälkiä.

Mutta nyt on energiaa ja kuitenkin vakituinen työpaikka nykypäivänä kaupan alalla on asia josta kannattaa pitää kiinni.

Ja jo rahallisesti mahdollinen liiton rahoille jäänti olisi tiennyt noin 400€ lovea tilipussissa..Varastopäällikkö back in busines..
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Blondi tuli taloon theraphosa blondi nimittäin! On se hieno elukka, kun pikkusormen mittaisesta sirkasta ei jää mitään jäljelle. On siinä kissoillakin ollut ihmettelemistä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Taistelu tietokoneen matoa vastaan päättyi onnekkaasti minun edukseni. Tosin Windowsin asentaminen uudestaan lievensi onnea hieman, mutta kuitenkin. Jäi aika hyvä fiilis, kun kone taas toimii.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
JES!

Töissä helpottaa. Projekti on lähes paketissa, enää pari pikkujuttua kesken.

Työläs harkkatyö meni läpi ja saatiin vielä bonuspistekin.

Bändin demokin saanut etupäässä positiivista palautetta webissä...
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Vajaa 3h enää ja Sami Kapanen astuu reilun 10 vuoden tauon jälkeen Niiralan montun jäälle.
Tekis jo melkein mieli lähtee hallille, tuntuupas tämä hyvälle.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
laskin juuri tukiopetuksessa kaksi kokonaista tuntia matematiikkaa. Ärsyttävää ja rankkaa, mutta ah miten ylpeä olo itsestään nyt. Tajusinkin saatana kaiken.
 
Enpä muistanutkaan, että tuolla taivaalla silloin tällöin näkyvällä keltaisella möllykällä on mielialaa kohottavia vaikutuksia.

Eipä ole mokomaa nimittäin hetkeen ainakaan täällä Keski-Suomessa näkynyt, mutta heti kun näkyy, niin elo maistuu ja huolet häviää.

Niin, puhun muuten auringosta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Veropalautuksia 1000 € ja huomenna Alkossa vierailemaan sen kunniaksi. Ainoa miinus on se, että poikamiesviikonloppu on tulossa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Pari tuntia duunia jäljellä, sitten kaupan kautta himaan saunomaan ihanan vaimoni kanssa. Pari kaljaa ja sitten nukkumaan...

Huomenna sitten Tampereelle Ilves-IFK-peliin huutelemaan. Sunnuntai vapaa ja samoin maanantai, ehkä myös tiistai.

Pari noppaa tuli tilille ja saatan saada erittäin paljon himoamani duunin, jos onni on myötä. Perkele, miten mulla voi olla näin hyvä elämä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomenna naula päähän virkistävässä mökkiympäristössä muutaman muun koltiaisen kanssa. Veikkaisin viihtyväni kohtuullisen hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös