Onnellisuusketju

  • 1 290 613
  • 7 895

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
On tää saatana hienoa elämää! Suomi voitti! Mä olin mestoilla!

Tapahtuuko tällaista muualla kuin leffoissa? Mulle ei ainakaan ole juuri tapahtunut. Olen aivan helvetin onnellinen että sain olla todistamassa paikan päällä Suomen mestaruutta.

IHANAA SAATANA!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vaimo sai kahdeksi vuodeksi työn. Tämä oli todellinen helpotus meille ja erityisesti vaimolle, sillä freelancerina eläminen on stressaavaa. Nyt hänellä on sitten kuukausipalkka ja minullakin on ainakin ensi vuoden tammikuun loppuun saakka (elättelen pientä toivetta, että joku tälle meikäläiselle jatkossakin maksaa näistä mun jutuistani).
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
- Meneillään on kolmen päivän työviikko. Sen päätteeksi on viisi päivää vapaata.
- Lonkka ja selässä/kyljessä oleva lihas eivät ole enää kipeitä. Jos sitä olisi täysin kunnossa ylihuomisessa sählyssä. Olisi todella hienoa aloittaa viiden päivän vapaat sählyn jälkeen!
- Maaliskuukin on jo reilusti yli puolessavälissä ja kevätaurinkoakin on näkynyt ihan mukavasti.
- Olin viime viikonlopun kokonaan selvinpäin joten nyt on maanantaiksi pirteä ja skarppi olo. Pääsiäisenä onkin sitten luvassa kahden päivän putki, jota odottelen kovasti.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
En todellakaan ole onnellinen siitä, että itseni tähän jamaan aikoinaan ajoin, mutta nyt 4 vuoden ulosottopiina tuli päätökseen tänään. Äsken lähti viimeinen maksu ja nyt on alunperin viisinumeroiseksi kertynyt summa kokonaisuudessaan maksettu. Ja sopivasti 4 päivää ennen 30:a ikävuotta!

Ei enää ikinä. Jos sitä vaikka saisi puolen vuoden päästä ostettua ihan omaa asuntoa!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
4 vuoden ulosottopiina tuli päätökseen tänään
Onneksi olkoon! Tosi hieno homma! Muistan kun luin ekan kerran sun piinasta joitain vuosia sitten täältä Jatkoajasta, ja silloin ylämäki tuntui olevan aikamoisen jyrkkä kiivettävä. Tuntuu varmaan tosi hyvältä olla nyt siellä laella. Uusi kymmenluku ja uudet kujeet! Olen kyllä onnellinen sun puolestasi!
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Onneksi olkoon! Tosi hieno homma! Muistan kun luin ekan kerran sun piinasta joitain vuosia sitten täältä Jatkoajasta, ja silloin ylämäki tuntui olevan aikamoisen jyrkkä kiivettävä. Tuntuu varmaan tosi hyvältä olla nyt siellä laella. Uusi kymmenluku ja uudet kujeet! Olen kyllä onnellinen sun puolestasi!

Kiitos mukavista sanoista! Ja tuntuu todella, todella hienolta. Tunne varmasti konkretisoituu seuraavan palkkalaskelman yhteydessä, kun sieltä on se "Ulosotto" -rivi hävinnyt kokonaan ja käteen jääkin huomattavasti enemmän tuosta palkasta.

Monta kertaa toivoin näiden neljän vuoden aikana, että joku taho olisi ilmestynyt ja tarjoutunut maksamaan kaikki mun velat pois. Nyt voi kuitenkin sanoa, että onneksi maksoin kaiken itse. Tässä tuli opittua todellakin niin kantapään kautta, miten rahaa kuuluu käyttää. Parempi aikuistua myöhään kuin ei milloinkaan :)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tuosta hiljaiseksi/surulliseksi -ketjun tämän hetken aiheesta tuli mieleeni, että olen varsin onnellinen tupakoinnin lopettamisestani. Poltin säännöllisesti kymmenen vuotta ja lopetin kuin seinään 1.9.2014. Sen jälkeen en ole käyttänyt lainkaan nikotiinia missään muodossa ja ainoa tupakan kaltainenkaan tuote tuli nautittua Amsterdamissa ns. "puhtaana".
 

Valumato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kokkolan Hermes, KalPa
Tuosta hiljaiseksi/surulliseksi -ketjun tämän hetken aiheesta tuli mieleeni, että olen varsin onnellinen tupakoinnin lopettamisestani. Poltin säännöllisesti kymmenen vuotta ja lopetin kuin seinään 1.9.2014. Sen jälkeen en ole käyttänyt lainkaan nikotiinia missään muodossa ja ainoa tupakan kaltainenkaan tuote tuli nautittua Amsterdamissa ns. "puhtaana".
Itse näin kohta parikymmentä vuotta polttaneena on pakko kysyä että oliko vaikeinta lopettamisessa rutiinien muuttaminen vai pelkästään nikotiinin vieroitusoireet? Itsekin tekisi mieli lopettaa, mutta purukumit eivät auta ja laastareihin sun muihin en senkään vertaa luota.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itse näin kohta parikymmentä vuotta polttaneena on pakko kysyä että oliko vaikeinta lopettamisessa rutiinien muuttaminen vai pelkästään nikotiinin vieroitusoireet? Itsekin tekisi mieli lopettaa, mutta purukumit eivät auta ja laastareihin sun muihin en senkään vertaa luota.
Itse asiassa noista kumpikaan ei ole vaikeaa. Ja vielä laveammin, tupakoinnin lopettaminen ei ole vaikeaa. Tämä kuulostaa vähän kummalliselta väitteeltä, ja vaatiikin selitystä ja avaamista, mutta totuus on se, että ihmiset eivät onnistu lopettamaan tupkointia, koska eivät suhtaudu siihen niin kuin pitäisi.

Noista korvaavista nikotiinituotteista on erikseen sanottava, että ne eivät auta lainkaan tupakoinnin lopettamisessa sillä ne ylläpitävät ns. myrkytystilaa elimistössä. Ts. kun elimistö saa nikotiinia, se ei helpota mitään muuta kuin edellisen nikotiiniannoksen aiheuttaman vieroitusoireen tuskaa.

Myöskään pelottelu sairauksista, kuolemasta, pahasta hajusta, aistien heikentymisestä jne ei auta. Jos ne auttaisivat, ihmiset lopettaisivat, koska kaikkihan me tiedämme ja ymmärrämme tupakoinnin haitat ja vaarat.

Se, minkä lopettaminen vaati on ymmärrys siitä, että se ei ole vaikeaa. Tuo ymmärrys taas vaatii sekä asennemuutoksen että sen havainnon, että tupakointiin liittyy uskomattoman suuri määrä suoranaista aivopesua, joista tärkeimmät ovat juurikin lopettamisen vaikeus (esim nyt telkkarissa pyörii loopilla mainos, jonka ensimmäiset sanat ovat "tupakoinnin lopettaminen on vaikeaa") sekä jatkuvasti pönkitettävä mielikuva siitä, että tupakointi helpottaisi jotain, esim stressiä.

Jälkimmäiseen: tupakan polttaminen helpottaa ainoastaan edellisen tupakan polttamisen aiheuttamaan puutostilaan. Vähän sama kuin laittaisi jalkaan kolme numeroa liian pienet kengät kokeakseen helpotusta ottaessaan ne viideksi minuutiksi pois vain pukeakseen ne uudelleen päälleen taas tunniksi tai pariksi. Tupakoimattomilla ei ole sen vaikeampaa tai helpompaa keskittyä tai sietää stressiä kuin tupakoivilla. Tupakointi ei auta sellaiseen.

Nämä eivät ole omia ajatuksiani, mutta olen omaksunut ne, koska pidän niitä hyvin oivaltavina ja totuudenmukaisina. Ajatukset ovat peräisi Allen Carrilta, joka tupakoi 60-100 kertaa päivässä monta vuosikymmentä ja lopetti lopulta kuin seinään ymmärtäessään mistä kaikessa oli kyse. Hän kirjoitti kirjan "EASYWAY to stop smoking", joka on suomennettu ainakin nimillä "Stumppaa tähän" ja "Vihdoinkin vapaa tupakasta". Englanninkielisen version voi ladata PDF:nä ilmaiseksi, suomenkielisen version saa pokkarina alle parin askin hinnalla. Jos todella haluaa lopettaa, kannattaa ottaa avuksi tuo kirja, sillä sen jälkeen on aidosti vaikeaa olla lopettamatta. Myös metodi on loistava; Carr kieltää lopettamasta ennen kuin on lukenut kirjan loppuun. Viimeinen tupakka poltetaan kirjan lukemisen jälkeen.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Salon Vilpas on tarjonnut niin hienoja hetkiä kuluneen kauden aikana. Tänään yksi hienoimmista kokemuksista urheilukatsomossa ikinä. Unelma elää,
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Meikäläinen pääsi vihdoin viimein jatko-opiskelemaan. Työn ohessa kylläkin, eli hikistä meininkiä ja aikataulujen loputonta sovittamista on tiedossa, eikä tuo koulukaan ihan naapurissa ole, mutta who cares! Kyllä tätä on jahdattu. Meikäläisestä tulee joku sisältötuottaja.
Eilen tämä saaga tuli sitten viimein päätökseen. Aika kauan siihen meni, kun välillä en oikeastaan ollut koulussa kuin paperilla, jos sitenkään ja teknolevyjen soittelu ja tapahtumajärjestäminen kiinnosti kahden vuoden ajan enemmän. Paletissa olivat myös jonkinasteinen depressio, sekä lievät talousvaikeudet ja isän menehtyminen, mutta nyt tämä on ohi ja medianomin tutkinto plakkarissa. Viime syksynä ja tänä keväänä tuli rempastua tiiviissä tahdissa paljon opintopisteitä kasaan, mutta olisi kai tämä helpomminkin voitu hoitaa.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Nyt täytyy sanoa, että on onnellinen olo. Tänään oli Helsingissä pääsykokeen toinen vaihe ja jännitys tottakai sen mukaista. En tiedä mistä hitosta mä sen voiman energian ammensin, kun tunsin itteni tosi iloseksi ja vapautuneeksi siinä itse pääsykoetilanteessa vaikka ennen sitä tuntuu että pyörtyy. Päätös voi toki olla silti kieltävä, koska hakijoita on muitakin todella päteviä, mutta oikeesti jäi semmonen fiilis, että mä en ois voinu tehdä mitään paremmin. Olin iloinen, rento, mutta siltikin pystyin tuomaan asiat esille selkeellä puheella ja taisin olla omasta ryhmätilateestani ainut joka on perillä alan keskustelunaiheista, kun viittasin omissa puheenvuoroissani juurikin niihin. Yksilötilanteessa kyseltiin kaikkea graduista ja miksi olet juurikin täällä. Toki muutamia sanoja ois voinu sanoo eri tavalla, mutta jäätymisiä eikä miettimisiä tullut ja jäi sellanen kuva et haastattelijatkin tykkäs olla siinä tilanteessa. Toki ilmaisin myös, että oon valmistautunu tosi huolella tähän, niin ehkä annoin sellasen käsityksen, että vastaan kuin joku robotti näihin kysymyksiin. En ollut robotti, mutta jokaiseen kysymykseen tiesin tasan tarkkaan mitä vastaan. Tähän suoritukseen ei voi olla pettynyt vaikka vastaus olisikin kieltävä, koska nyt sain imettyä itsestäni kaiken irti ja jäi kiva mieli.

Huikeeta!!!
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka SSRI-myrkyn alasajo meinaa vieläkin hermoja kiristää, sen kiristyksen taustalla muhii iso onnellisuus...

Keväällä voitettiin kihlatun kanssa kahden hengen matka Pietariin katsomaan MM-kisoja. Se jo itsessään meinasi mennä yli ymmärryksen, että tämmöinen tuuri kävi. Pitkäaikainen unelma; nähdä leijonat livenä jossain arvokisoissa naulattiin kolmen pelin voimin kiinni. En jäänyt toimettomaksi. Jo viime syksystä päässä muhinut ajatus siitä, että jollain minun näköisellä jutulla kosin puolisoani. Ja nyt se paikka ns avautui. Niinpä päätin, että jos vain luoja suo, kosin miljoonien ihmisten ja kameran edessä kesken pelin puolisoani. No sitä koitettiin säätää, mutta tuli liian äkkiä jotta grafiikat ja musat olisi olleet synkassa jne. Niinpä jännitys siirtyi tuonnemmaksi. Pusukamera ei oikein palvellut sitä ja tuntui, että pää räjähtää siitä paineesta. No se sunnuntain Slovakiamatsi meni siinä ohi ja oli aika palata hotellille. En kestänyt ajatusta, että pitäisi kokeilla tiistaina Kanadapelissä siitä uudelleen, oli liian kova paine. Niinpä sitten laskeuduin toisen polven varaan siellä hotellilla ja vastaus oli myöntävä.

Näinpä sitä sitten syksyllä olisi häiden aika. Asian, mitä aikoinaan nuorena poikana vannoin, etten koskaan tule tekemään. Tämä(kin) todistaa sen, että älä koskaan sano ei koskaan :)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vaikka SSRI-myrkyn alasajo meinaa vieläkin hermoja kiristää, sen kiristyksen taustalla muhii iso onnellisuus...

Näinpä sitä sitten syksyllä olisi häiden aika. Asian, mitä aikoinaan nuorena poikana vannoin, etten koskaan tule tekemään. Tämä(kin) todistaa sen, että älä koskaan sano ei koskaan :)

Onnea kummastakin, sekä SSRI:n alasajosta että naimisiinmenosta! Ensinmainitusta minulla ei ole kokemusta, mutta jälkimmäisestä on. Tervetuloa vain syksyllä sitten ukkomiesten klaaniin!

Kannattaa järjestää ihan omanlaiset häät sen mukaan miltä tuntuu ja mikä luontevinta on. Mitään mega-über-mahtihäitä ja naistenlehtien väkinäisten häänumeroiden mukaan väännettyä spektaakkelia ei ainakaan allekirjoittaneen häihin järjestetty tai kaivattu. Olennaisinta on kahden ihmisen lupaus toisilleen, ei mikään muu.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onnea myös täältä @Lunatico! Hienoa, että joillain onnistaakin. Kaikkea kivaa elämäänne.

Itsellä taas onnellinen olotila johtuu siitä, että pääsin "turkkulaisesta"eroon! Kumma juttu, kun tuntuvat nuo ukot olevan turhasta mustiksia, mutta ite kyllä pettävät helposti. Siinä olisikin ihmettelyketjuun aihetta. Itsekin pettänyt, mutten tietämättä. Aikani, kun katselin eksän touhua ja kärähtelyä, niin totesin, että teen saman homman, mutta niin, että tiedät.
Siitä olen ylpeä, etten ole koskaan ollut se eka, joka petti. Enää en yritä ymmärtää yhtäkään miestä, vaan saa lähteä, jos pettää. Kyllä noita tulijoita tilalle on aina. Meinaan, jos ei tarvi kuin seksiä. Syvempi juttu onkin sit eri asia.

Nyt kuitenkin kevyt ja hyvä, onnellinen olo, kun ei tarvi normielämää ja menemisiä kenellekään selitellä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos palstatoverit! Häät tulee olemaan meidän näköiset. Pienet, mutta tomerat. Ei todellakaan mitään megasiistejä ja tonneja maksavia ökyhäitä, vaan meidän budjettiin sopivat jonneka kutsutaan vain ne kaikista läheisimmät ihmiset. Eiköhän siitä tule just sellaiset mitä me halutaan. Bestmanit ja kaasot oli selkeät valinnat joita ei tarvinnut edes miettiä. Aika siistiä kieltämättä ja niinkuin ylempänä todettiin, niin se vaan elämä vie. Ei ole edes pitkä aika, kun kaikki tämä mitä nyt on ja mitä tapahtuu, oli todella kaukaisia ja epärealistisia juttuja. Onneksi en luovuttanut :)

SSRI:stä vielä, ääniin nyt on tasan 2 viikkoa viimeisestä napista ja alkaa helpottaa. Oikeastaan ei edes enää huomaa, mutta oli kyllä puoltoista viikkoa aika veemäistä. Siitäkin selvittiin :)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Just nyt mä olen todella onnellinen islantilaisten puolesta! Aivan helvetin onnellinen koko sydämeni pohjasta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös