Mahtavaa!
Pamautin juuri äsken autolla suht jyrkän alamäen jälkeisen 120 asteen (eli tosi jyrkän) vasemmalle kääntyvän mutkan täysin suoraksi vauhdin ollessa mutkaan lähestyessä noin 20-25 km/h.
Ensin alamäki oli täysin jäässä ja mutkaan tultaessa loskaa oli tiellä tasaisesti noin 10-15 senttiä. Ei siinä paljon absit auta, kun jarrut pohjassa rattia kääntelee minne sattuu ja mitään ei tapahdu. Edes käsijarru ei auttanut yhtään mitään, vaan suoraan penkkaan mentiin tien levennyksen kohdalta noin 1.5 metrin verran.
Seuraavaksi ulos ja katsomaan vahingot. Normivahingot lumipenkkaan, ei siis ojaan asti, ajosta - kaikki on ehjänä. Auto vain turkasen jumissa ja ei ole edes lähellä penkasta irti lähtemistä. Eikä tietenkään lapiota mukana. Kotiin matkaa massiiviset 300 metriä. Ei jaksa lähteä hakemaan lapiota, joten käsipelissä aloin kaivamaan auton moottorin alta lumia pois.
Sitten alkoi tapahtua.
Kun olin noin minuutin kaivanut, niin ensimmäinen auto tulee paikalle ja pysähtyy! Ei siis ajanut vain ohi, mistä olin jo sangen yllättynyt. Näytän peukkua, että kaikki kunnossa ja jatkan kaivamista. Kuski aukaisee ikkunan ja kertoo, että asuu ihan vieressä ja hänellä on lumilapio kotona ja käy hakemassa sen. Olin vähän, että tämähän on todella hienoa! Kaivan käsipelissä autoa tovin verran ja kuski saapuu lumilapion kanssa takaisin.
Seuraavaksi alan työstämään hommaa lapiolla ja samalla toinen auto saapuu paikalle. Pysähtyy ja näytän taas peukkua ylöspäin. No tästä übermaastomonstertruckista nousee kaveri ulos ja katselee aikansa lapiointiani. Sitten ajaa maasturin autoni taakse, taikoo jostain hinausköyden ja voila, tästä innostuneena etsin hinauskoukun ja asennan sen autoni peräpäähän.
30 sekuntia myöhemmin autoni on takaisin tiellä täysin vahingoittumattomana. Fiilis oli suorastaan kuin olisi voittanut jotain.
Ja se johtuu kyllä näistä kahdesta kaverista jotka pelastivat päiväni ja palauttivat uskon ihmisten hyväntahtoisuuteen ja auttamisen haluun.
Suuri kiitos heille!
Valitettavasti minulla ei ollut antaa heille kun suuret kiitokset, kun he poistuivat sangen nopeasti paikalta, mutta toivon, että hekin saivat tästä saman hienon fiiliksen minkä itse tunsin.
Jos teille tulee esim. tällainen tilaisuus auttaa muita ihmisiä, niin käyttäkää se ihmeessä ja hyvä karma palaa varmasti takaisin.
Briljantti fiilis!