aatelisode
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Onnellisuutta löytyy tänään potenssiin 100, tällänen löytyy autokatoksesta ensi keväänä: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery C/Yamaha r125 08 2.jpg
Ei voi sanoa muuta kuin, että WAU. Hieno on.Onnellisuutta löytyy tänään potenssiin 100, tällänen löytyy autokatoksesta ensi keväänä: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery C/Yamaha r125 08 2.jpg
Onneksi olkoon! Mitään mukavampaa kuin koira talossa on vaikea kuvitella. Ranskikset ovat kyllä hurmaavia otuksia ja pentuina aivan käsittämättömän suloisia. Jos laitat kuvaa, niin muista söpöysvaroitus.Pikkuruinen ranskanbulldoggi liittyi perheeseemme. Aivan ihana koira, vaikka pierut haisee haisee todella pahalle. Tämä veijari myös kuorsaa tuon pieremisen ohella ja syö kuin isompikin koira, eli melkein yksi yhteen mun kanssa. Ei tuota koiraa voi nauramatta katsella. Ainoa mikä hieman vituttaa on se, että ulos päästään vasta n. kuukauden kuluttua.
Pentu on nyt kymmenen viikkoa vanha, joten rokotus on parin viikon päästä ja sen jälkeen vielä joku tehostettu rokotus. Onneksi asustellaan rivarissa, joten saa tuo vauva edes vähän ulkoiltua. Olen muuten melko ylpeä itsestäni, sillä pystyin heti keräilemään kakkoja pois, vaikka epäilin sitä vahvasti. Pistän jossain vaiheessa vielä kuvankin, jahka tuo poikapuoli tulee siinä mua neuvomaan.
Sitä itsekin vähän mietin, sillä mekin käytettiin meidän jackrussellinpentua - jonka hommasimme kesän alussa - pienestä pitäen pihalla, eikä siinä mitään ongelmaa ollut. Paitsi tietty se, että täältä kerrostalon kolmoskerroksesta vähän veemäinen kuljetella sitä alas. :) Nyt koira on ollut jo hyvän aikaa sisäsiisti eikä sen sosiaalisuudessakaan ole puutteita, vaan päinvastoin se on turhan ylisosiaalinen välillä. ;) Tarkoitatko sitten sitä, että koira voisi saada jonkun taudin sieltä pihalta?Ainoa, mikä minua kirjoituksessasi vähän kummastuttaa on se, miksei koiraa voisi viedä jo nyt ulos? Itse olen vienyt pennun kävelemään pieniä lenkkejä heti alusta alkaen, kun nuo viikot ovat aika tärkeitä koira sosiaalistumisen kannalta.
Ulos voi toki viedä, mutta rokottamatonta koiraa en päästäisi kontaktiin muiden koirien kanssa. Rokottamaton koira itse vaarassa tartunnoille paikassa, jossa kulkee muita eläimiä. Omassa pihassakin saattaa kulkea elöimiä, jotka levittävät tauteja, joita vastaan rokotusta ei ole vielä saatu.Ainoa, mikä minua kirjoituksessasi vähän kummastuttaa on se, miksei koiraa voisi viedä jo nyt ulos? Itse olen vienyt pennun kävelemään pieniä lenkkejä heti alusta alkaen, kun nuo viikot ovat aika tärkeitä koira sosiaalistumisen kannalta.
Pennulla on aika hyvä suoja emän maidosta ja esimerkiksi perheessä joissa on ennestään jo koira (koiria) on täysin mahdotonta ja tarpeetonta eristää pentua. Itse olen antanut pentujen varovasti tutustua muihin koiriin, kun olen ensin varmistunut siitä, että toinen koira on rokotettu ja muutenkin ystävällinen kaveri. Enkä ole luonnollisestikaan päästänyt pentua haistelemaan kakkakasoja tms. Mutta jokainen luonnollisesti toimii pentunsa kanssa oman, parhaan näkemyksensä mukaan.Ulos voi toki viedä, mutta rokottamatonta koiraa en päästäisi kontaktiin muiden koirien kanssa. Rokottamaton koira itse vaarassa tartunnoille paikassa, jossa kulkee muita eläimiä. Omassa pihassakin saattaa kulkea elöimiä, jotka levittävät tauteja, joita vastaan rokotusta ei ole vielä saatu.
Ulos voi toki viedä, mutta rokottamatonta koiraa en päästäisi kontaktiin muiden koirien kanssa. Rokottamaton koira itse vaarassa tartunnoille paikassa, jossa kulkee muita eläimiä. Omassa pihassakin saattaa kulkea elöimiä, jotka levittävät tauteja, joita vastaan rokotusta ei ole vielä saatu.
Tuossa se on kiteytettynä. Pelkään, että pentu voi saada jonkun tartunnan tuolla ulkona. Ennen rokotusta emme tee tuon kanssa mitään pidempiä lenkkejä, niin on varmempi. Perjantaina lähdemme mökille ja siellä tontilla hän saa kyllä juoksennella.
Hyi helvetti kun iski meikäläiselle semmoinen söpöyskohtaus että oksat pois. Siinäpä vasta maailman pirtein ja sympaattisin koiramerkki. Meillähän ei moista vaimon allergian takia ole, mutta tuossa naapurissa 10 kuukautinen vastine ja mitä parhain jannu on kyseessä.Pikkuruinen ranskanbulldoggi liittyi perheeseemme.
Tuossa se on kiteytettynä. Pelkään, että pentu voi saada jonkun tartunnan tuolla ulkona. Ennen rokotusta emme tee tuon kanssa mitään pidempiä lenkkejä, niin on varmempi. Perjantaina lähdemme mökille ja siellä tontilla hän saa kyllä juoksennella.
Tomi Maanojaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pikku-huuhkajat!