Onnellisuusketju

  • 1 294 647
  • 7 895

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lisätään tähän nyt sitten vielä että liigan kärkipaikka!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Monta päivää ihmetyttänyt Saksasta saapuneen kirjatun kirjeen mysteeri on ratkennut. En ehtinyt aikaisemmin postiin enkä mitenkään keksinyt mitä minulle on lähetetty, kun en ainakaan tiennyt mitään tilanneeni.

Ainoa viime aikojen kontakti on Hamburg Freezers, mietin olisinko ehkä vaikka voittanut jossain kilpailussa. Yhteystietoni heillä kyllä on, mutta en ainakaan muistanut osallistuneeni mihinkään.

No, siellähän oli Sveitsin kisojen otteluliput, olisikohan tuo Ticketcorner sitten kenties saksalainen yritys tai miten.

Eipä olekaan sitten vuoden 1996 kisojen jälkeen ollut finaalilippua hanskassa kuin ehkä viikkoa ennen peliä ja joskus myöhemminkin. Tietenkin ajattelin, että eihän näitäkään lähetetä kuin joskus keväällä.

Mielenkiinnolla odottelen taas joka keväistä keskustelua höntsäkisoista, ihan miten haluatte, menenpä nyt kuitenkin taas kerran katsomaan hyvää kiekkoa. Lennot ja majoituskin on muuten hoidettuna, koko setti jää alle tonniin. Esimerkiksi SMT järjestää vastaavaa pakettia vaatimattomaan 2100e hintaan, mutta onhan siinä lentokenttäkuljetukset ja matkaopas.

Vai vetääköhän joku välistä.
 

J.Petke

Jäsen
Onnellinen ehkä väärä sana kuvaamaan mutta oli kiva huomata, että loppuvuoden tuloista ei mene veroa kuin pari hassua prosenttia. Voi käydä hieman jo kaupoillakin jotain hankkimassa ja miettiä esim risteilyä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Pitkästä aikaa miellyttävä kohtaaminen. Ei tiedä, vaikka päätyisi joskus lähiaikoina toiseenkin ketjuun. Mukava tunnelma kuitenkin vähintään.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Jes \o/

Kuukauden mittainen porttikielto on nyt päättynyt ja fewe0 aikoo kiusata teitä jatkossa ilman sääntöjen rikkomista ;)

Piankkoin saunaan. Voisikohan tämä tästä enään parantua? ..Ai niin, pitkävedosta on tulossa rahaa tässä vaiheessa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
3 perättäistä voittoa eri vedoista (pitkä, tulos ja pitkä), eipä rahaa tullut kuin 50e about yhteensä, mutta kelpaa tän pitkän kuivan kauden jälkeen ja nyt vois pistää vetoihin vähän panostakin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jokerien pelin jälkeen ei uskoisi olevan hyvä fiilis, mutta nyt on:
sain tulosvedossa kiinni tuloksen 1-0, sillä uskoinkin matsista tulevan juuri sitä paskaa nuhjauskiekkoa, mitä siitä sitten tulikin.

Hienoa.

Kämmenet hikosivat ekaa kertaa tällä kaudella Jokerimatsissa, kun Rita oli tehdä lopussa tyhjiin, muttei onneksi onnistunut.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Vaikka työviikko alkoikin ja töihin piti raahautua aikaisin, niin ihan hieno fiilis loistavan viikonlopun jäljiltä. Perjantaina kaikkien aikojen keikka, Leonard Cohen Hartwall Areenalla ja sitten sunnuntaina kaikkien aikojen ensimmäinen puolimaraton onnistuneesti maaliin asti itseä tyydyttävällä ajalla.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Aleksanteri Pieni (Alexandre, eli Aku)

Pikkuruinen ranskanbulldoggi liittyi perheeseemme. Aivan ihana koira, vaikka pierut haisee haisee todella pahalle. Tämä veijari myös kuorsaa tuon pieremisen ohella ja syö kuin isompikin koira, eli melkein yksi yhteen mun kanssa. Ei tuota koiraa voi nauramatta katsella. Ainoa mikä hieman vituttaa on se, että ulos päästään vasta n. kuukauden kuluttua.

Pentu on nyt kymmenen viikkoa vanha, joten rokotus on parin viikon päästä ja sen jälkeen vielä joku tehostettu rokotus. Onneksi asustellaan rivarissa, joten saa tuo vauva edes vähän ulkoiltua. Olen muuten melko ylpeä itsestäni, sillä pystyin heti keräilemään kakkoja pois, vaikka epäilin sitä vahvasti. Pistän jossain vaiheessa vielä kuvankin, jahka tuo poikapuoli tulee siinä mua neuvomaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pikkuruinen ranskanbulldoggi liittyi perheeseemme. Aivan ihana koira, vaikka pierut haisee haisee todella pahalle. Tämä veijari myös kuorsaa tuon pieremisen ohella ja syö kuin isompikin koira, eli melkein yksi yhteen mun kanssa. Ei tuota koiraa voi nauramatta katsella. Ainoa mikä hieman vituttaa on se, että ulos päästään vasta n. kuukauden kuluttua.

Pentu on nyt kymmenen viikkoa vanha, joten rokotus on parin viikon päästä ja sen jälkeen vielä joku tehostettu rokotus. Onneksi asustellaan rivarissa, joten saa tuo vauva edes vähän ulkoiltua. Olen muuten melko ylpeä itsestäni, sillä pystyin heti keräilemään kakkoja pois, vaikka epäilin sitä vahvasti. Pistän jossain vaiheessa vielä kuvankin, jahka tuo poikapuoli tulee siinä mua neuvomaan.
Onneksi olkoon! Mitään mukavampaa kuin koira talossa on vaikea kuvitella. Ranskikset ovat kyllä hurmaavia otuksia ja pentuina aivan käsittämättömän suloisia. Jos laitat kuvaa, niin muista söpöysvaroitus.

Ainoa, mikä minua kirjoituksessasi vähän kummastuttaa on se, miksei koiraa voisi viedä jo nyt ulos? Itse olen vienyt pennun kävelemään pieniä lenkkejä heti alusta alkaen, kun nuo viikot ovat aika tärkeitä koira sosiaalistumisen kannalta.
 

Anzi23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Oulun Kärpät
Ainoa, mikä minua kirjoituksessasi vähän kummastuttaa on se, miksei koiraa voisi viedä jo nyt ulos? Itse olen vienyt pennun kävelemään pieniä lenkkejä heti alusta alkaen, kun nuo viikot ovat aika tärkeitä koira sosiaalistumisen kannalta.
Sitä itsekin vähän mietin, sillä mekin käytettiin meidän jackrussellinpentua - jonka hommasimme kesän alussa - pienestä pitäen pihalla, eikä siinä mitään ongelmaa ollut. Paitsi tietty se, että täältä kerrostalon kolmoskerroksesta vähän veemäinen kuljetella sitä alas. :) Nyt koira on ollut jo hyvän aikaa sisäsiisti eikä sen sosiaalisuudessakaan ole puutteita, vaan päinvastoin se on turhan ylisosiaalinen välillä. ;) Tarkoitatko sitten sitä, että koira voisi saada jonkun taudin sieltä pihalta?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ainoa, mikä minua kirjoituksessasi vähän kummastuttaa on se, miksei koiraa voisi viedä jo nyt ulos? Itse olen vienyt pennun kävelemään pieniä lenkkejä heti alusta alkaen, kun nuo viikot ovat aika tärkeitä koira sosiaalistumisen kannalta.
Ulos voi toki viedä, mutta rokottamatonta koiraa en päästäisi kontaktiin muiden koirien kanssa. Rokottamaton koira itse vaarassa tartunnoille paikassa, jossa kulkee muita eläimiä. Omassa pihassakin saattaa kulkea elöimiä, jotka levittävät tauteja, joita vastaan rokotusta ei ole vielä saatu.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ulos voi toki viedä, mutta rokottamatonta koiraa en päästäisi kontaktiin muiden koirien kanssa. Rokottamaton koira itse vaarassa tartunnoille paikassa, jossa kulkee muita eläimiä. Omassa pihassakin saattaa kulkea elöimiä, jotka levittävät tauteja, joita vastaan rokotusta ei ole vielä saatu.
Pennulla on aika hyvä suoja emän maidosta ja esimerkiksi perheessä joissa on ennestään jo koira (koiria) on täysin mahdotonta ja tarpeetonta eristää pentua. Itse olen antanut pentujen varovasti tutustua muihin koiriin, kun olen ensin varmistunut siitä, että toinen koira on rokotettu ja muutenkin ystävällinen kaveri. Enkä ole luonnollisestikaan päästänyt pentua haistelemaan kakkakasoja tms. Mutta jokainen luonnollisesti toimii pentunsa kanssa oman, parhaan näkemyksensä mukaan.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Ulos voi toki viedä, mutta rokottamatonta koiraa en päästäisi kontaktiin muiden koirien kanssa. Rokottamaton koira itse vaarassa tartunnoille paikassa, jossa kulkee muita eläimiä. Omassa pihassakin saattaa kulkea elöimiä, jotka levittävät tauteja, joita vastaan rokotusta ei ole vielä saatu.

Tuossa se on kiteytettynä. Pelkään, että pentu voi saada jonkun tartunnan tuolla ulkona. Ennen rokotusta emme tee tuon kanssa mitään pidempiä lenkkejä, niin on varmempi. Perjantaina lähdemme mökille ja siellä tontilla hän saa kyllä juoksennella.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tuossa se on kiteytettynä. Pelkään, että pentu voi saada jonkun tartunnan tuolla ulkona. Ennen rokotusta emme tee tuon kanssa mitään pidempiä lenkkejä, niin on varmempi. Perjantaina lähdemme mökille ja siellä tontilla hän saa kyllä juoksennella.

Parempi tietty olla varovainen jos vähänkin epäilyttää ja jos alueella vaikkapa asuu paljon koiria, vaikka, kuten Alamummo mainitsi, pentu saa aika hyvän suojan emän maidosta elämänsä alkuun mutta silti - varovaisuus on kuitenkin valttia.

Tyhmää liene sanoa mutta kannattaa opettaa pentu hyvissä ajoin myös muihin ihmisiinkin jottei siitä kasva ihmisarka. Tämähän onnistuu oivallisesti kun pentu kasvaa ja pääsette tekemään kunnollisia lenkkejä, samalla onnistuu sitten tutustuminen muihin koiriin ihmisten ohella.

Onnea pienokaisen johdosta!

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mukavaa olla taas töissä! Enpä muista, milloin olisin ollut viimeksi näin motivoitunut töihin. Pitäisikö heittää oikein teemuselännemäinen lausunto, että "ajan tällä hetkellä joka aamu hymyssä suin" työpaikalle. En tosin millään urheiluautolla. Mutta on kuitenkin helvetin mukavaa, kun aamulla herätyskellon soidessa ei vituta. Itse asiassa olen viime aikoina heräillyt jo ennen kellon soittoa.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Pikkuruinen ranskanbulldoggi liittyi perheeseemme.
Hyi helvetti kun iski meikäläiselle semmoinen söpöyskohtaus että oksat pois. Siinäpä vasta maailman pirtein ja sympaattisin koiramerkki. Meillähän ei moista vaimon allergian takia ole, mutta tuossa naapurissa 10 kuukautinen vastine ja mitä parhain jannu on kyseessä.

Vähästä se harmaa mieli kirkastuu...ranskanbulldog. Hehee. Tahtoo saman.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Tuossa se on kiteytettynä. Pelkään, että pentu voi saada jonkun tartunnan tuolla ulkona. Ennen rokotusta emme tee tuon kanssa mitään pidempiä lenkkejä, niin on varmempi. Perjantaina lähdemme mökille ja siellä tontilla hän saa kyllä juoksennella.

Tottakai on syytä muistaa myös pikkukaverin terveys, mutta ennenkaikkea pienelle koiralla on tärkeää päästä kontaktiin ja tottua mitä erilaisimpiin asioihin. Etunenässä tarkoitan nyt toisia koiria. Tietty järki täytyy pitää mukana, ettei minkä tahansa kulkukoiran kanssa päästä omaa pentuaan leikkimään. Kokemuksesta voin kertoa, että siitä on vain ja ainoastaan plussaa mitä pienempänä koira pääsee leikkimään ja tutustumaan toisiin koiriin. Ja onnea kovasti uuden asukkaan johdosta. Meidän mopsipoikamme "tyttöystävä" tuosta naapurustosta on ranskis ja on kyllä oikein mahtava tapaus.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Pieniä onnentunteita; vapaapäivä ja tilaamani t-paita tuli. Noista printtipaidoista ollut ihmettelyketjussa puhetta, ettei niitä kehtaa päällään pitää, mutta tätä kannan ylpeydellä. Kyseessä siis oranssi Syracuse Bulldogsin paita, selässä luonnollisesti numero 2 ja Ogilthorpe. Kelpaa bostailla kaupungilla kyseisessä vaatteessa tulevana kesänä... johon nyt ei enää pitkä aika olekaan, heh :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös