Onnellisuusketju

• 1 301 927
  • 7 871

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Routainen Sydän kirjoitti:
Tänää kiskotaan - ja sitä myöten ollaan aikamoisen muusissa, luultavasti - hääjuhlien jälkibileissä. Kaveri(t) astuvat avioliiton kukoistavaan elämään, joten onnittelut!
Vastataan tähän, jos perjantaina ei muista. Eli siis perjantaina kiskotaan. Ihan kunnolla. Maanantaina alkaa koulu ja sen jälkeen kiskominen on vaikeampaa. Eli perjantaina vielä kiskotaan eikä murehdita maailman murheita. Vaikkakin viikonloppuina tulee todennäköisesti kiskottua ensi perjantain jälkeenkin.

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Sistis kirjoitti:
Mihin aikaan? Tiedän sitten pysyä kaukana keskustasta. ;)

Huomenna tuskin lähdetään parkkikselta mihinkään, mutta ylihuomenna aamulla ei kannata Tampereella liikkua. Eikä kyllä ensi viikollakaan. Paree, että pysytte sisätiloissa seuraavan kuukauden. Ihav vaav varmuurev vuaks :)

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Evenuel kirjoitti:
Maanantaina tuli aloitettua autokoulu. Huomenna ensimmäinen ajotunti. Perhosia lentelee ja pieni tärinä on käsissä. Eihän se oikeasti voi niin vaikeaa olla?
Jännityksestä huolimatta - tai juuri siksi - olo on erittäin tyytyväinen.

Itse aloitin autokoulun viimeviikon maanantaina. Ensimmäiselle ajotunnille tosin pääsen vasta tämän viikon lopulla, mutta jännittää jo valmiiksi. Onneksi se oma vastuu on vain jotain 50 euroa. Eipähän tarvi itse maksaa jos törmäilen johonkin.

Suosikkijoukkue
HIFK
Enye kirjoitti:
Itse aloitin autokoulun viimeviikon maanantaina. Ensimmäiselle ajotunnille tosin pääsen vasta tämän viikon lopulla, mutta jännittää jo valmiiksi. Onneksi se oma vastuu on vain jotain 50 euroa. Eipähän tarvi itse maksaa jos törmäilen johonkin.

Ainakin silloin, kun itse olin ajokoulussa, alkoi ajo-opetus kentällä, missä ei ollut muuta liikennettä. Sitten, kun hallitsin auton ajo-opettajan mielestä riittävän hyvin, jotta voisimme lähteä liikenteeseen, lähdimme liikenteeseen.

Auton ajaminen oli opettajan vastuulla, kunnes mentiin ajokokeeseen - siinä vaiheessa olin ensimmäistä kertaa vastuussa ajamisestani.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
seeyou@jäähalli kirjoitti:
Ainakin silloin, kun itse olin ajokoulussa, alkoi ajo-opetus kentällä, missä ei ollut muuta liikennettä. Sitten, kun hallitsin auton ajo-opettajan mielestä riittävän hyvin, jotta voisimme lähteä liikenteeseen, lähdimme liikenteeseen.

Auton ajaminen oli opettajan vastuulla, kunnes mentiin ajokokeeseen - siinä vaiheessa olin ensimmäistä kertaa vastuussa ajamisestani.

Näinhän se menee. Ei ole pelkoa, Enye, että heti lähtisitte kunnon liikenteeseen. Joitain hiljaisia pikkuteitä saatatte ajella.

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pääsin kuin pääsinkin Lippupalvelun nettisivujen ruuhkasta läpi ja sain itselleni hommattua kenttälipun Depeche Moden maaliskuun keikalle! Jes!

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Jep, noinhan se menee. Itse kun kävin autokoulua, asustelin noin 6000:n asukkaan pikkukunnan keskustassa ja nuo alkeistunnit pidettiin puolestaan ihan suhteellisen lähellä olevalla syrjäisellä tiellä. Mutta liikenteen sekaan ei käytännössä menty.

Sitten, kun ajotaidot olivat suunnilleen kunnossa (2-3 harjoittelukertaa), lähdimme Hämeenlinnaan ajelemaan. Matkalla sai harjoiteltua isolla tiellä ajamistakin. Tosin pidemmän päälle se alkoi vituttamaan. Sama juttu kakkosvaiheessa. Omasta ajonarvioinnistani yli puolet muodostui isolla tiellä ajamisesta (reilut 30 min) ja loput 20min oli kaupunkiajoa.

Niin, ja ketjun aiheeseen: Tuhosin eilen vahingossa sähköpostia tyhjentäessäni kolme erittäin tärkeää sähköpostia (Ryan Airin vahvistus, parin hostellin vahvistukset). Kyllähän nuo varausnumeroiden tiedot olisi soittelemalla saanut selville, mutta se olisi ollut hirveän säädön takana, varsinkin kun noiden hostellien tietoja ei ole julkisena missään, vaan ne sai vasta ilmoittautumisen yhteydessä sähköpostiin.

Onneksi olin tallentanut nuo varauksen yhteydessä tulleet tiedot www-sivuina työpöydälleni. Niistä löysin tuon lentovarauksen ja linkin, josta pystyi tarkistamaan omat hostellivarauksensa.

scholl

Jäsen
Helsingissä oli tapana 80/90l taitteen paikkeella sellainen meininki autokouluissa, että ensimmäiset ajotunnit olivat hiljaisilla paikoilla kuten Hietsun uimarannan tuntumassa sekä Hernesaaressa. Maikka ajoi sinne ja siellä sitten harjoiteltiin. Itse kävin ainoastaan kerran joku muutama minuutti varsinaisella kentällä, mikä oli hiekkainen parkkis Hietsussa. En muista, mitä siinä tehtiin, mutta se ei ollut todellakaan ensimmäinen ajokerta. Eli siis kyllä ainakin itse pääsin liikenteen sekaan jo heti kättelyssä, mutta tosiaankin noilla hiljaisilla alueilla ei pahemmin liikennettä ollut.

scholl

Jäsen
Sistis kirjoitti:
Sitten, kun ajotaidot olivat suunnilleen kunnossa (2-3 harjoittelukertaa), lähdimme Hämeenlinnaan ajelemaan. Matkalla sai harjoiteltua isolla tiellä ajamistakin. Tosin pidemmän päälle se alkoi vituttamaan. Sama juttu kakkosvaiheessa. Omasta ajonarvioinnistani yli puolet muodostui isolla tiellä ajamisesta (reilut 30 min) ja loput 20min oli kaupunkiajoa.
.

Itselläni ei tainnut olla autokoulussa isolla tiellä ajamista muulloin kuin silloin kun mentiin ykkösvaiheen radalle. Muuten se oli Freda 61:sestä kurvailua kaupungissa, paljon stop-merkkejä ja taskupysäköintiä.

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Auto ei mennyt rikki, eikä ketään sattunut. Aikas loistavaa. Jotain ihme kengurubensaa olivat kyllä tankanneet. Onneksi sitä oli jäljellä vain vähän, joten aika pian pääsi jatkamaan tavallisella bensalla :)

Pyynikin parkkiksia kierreltiin ja sitten sain ajaa takaisin koululle, tuosta Hämeenpuiston läpi ja kaikkea. Mahtawaa.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Evenuel kirjoitti:
Auto ei mennyt rikki, eikä ketään sattunut. Aikas loistavaa. Jotain ihme kengurubensaa olivat kyllä tankanneet. Onneksi sitä oli jäljellä vain vähän, joten aika pian pääsi jatkamaan tavallisella bensalla :)
Tuo kengurubensa on aika tavallista. Vaan anyway, voisiko sano njotta miehen/naisen työ ajaa kortti. Et sä ketään edes pysty teilaamaan, vastuullinen kuljettaja on se vieressä istuva. So don't worry, kaasua vaan.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään yks tunti koulua ja sitten 100 aamu juhlinta alkaa!!! Koko yö kavereiden kanssa ja sitten aamulla pyjamissa kouluun. Hyväst tuntoo.

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Selvisin säikähdyksellä! "Yritin" äsken tappaa pomoni.
Söin lounastauolla pizzaa ja tarjosin palasta pomollenikin.
Rupes syömään sitä ja kysyi vasta sitten mitähän mahtaa
pizza sisältää. Vastasin ja tää rupee sylkemään suun sisältöä
pois ja lähtee juosten vastapäätä olevaan apteekkiin. Hällä on
erittäin paha katkarapu-allergia ja hengitystiet menee täysin
tukkoon mikäli sitä syö.Lääke auttoi ja oireita ei tullut, onneksi.
Ois näyttäny hieman huonolta CV:ssä, jos ois tädiltä henki lähteny.
HUHHUH!

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Olen onnellinen, sain perkeleen hyvän idean. Tuli vaan päähän yht äkkiä, on se ihmeellinen juttu, saas nähdä !

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Sama se siellä kaupungissa. Täällä pikkukylässä taas harjoitellaan n. 5 minuuttia pysähdystä ja liikkeellelähtöä ja painetaan sen jälkeen kylälle pyörimään. Mutta hyvinpä tuo meni. En tappanut ketään ja autokin pysyi tiellä. Jes! Lisäksi vaihteet sujuivat hyvin, eikä autoni ollut syönyt niin kamalasti sitä kengurubensaa. ^^

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ai saatana! Tänään työt loppui jo klo 13:00 ja huomenna ei töitä ollenkaan! Tai no kotona teen täyden päivän mutta se on täyttä juhlaa! Ja illalla ottamaan!

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muutama tunti vielä hommia ja sitten parin viikon lomalle, josta tosin ensimmäinen viikko työaikaliukumilla ja jälkimmäinen palkatonta. Mutta pakko se on vähän tuulettua, kun on koko kesän paiskinut hommia. Breikki tekee hyvää.

Ja joo, pitänee käväistä vähän ulkomaillakin...

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli hirveä krapula koulussa mutta hitto ettei ole varmaan koskaan ollut noin hauskaa iltaa. Oli tämän hirveän olon arvoista, ehdottomasti!
Harvoin sitä nukkuu paperiroskiksessa keskellä Munkkiniemeä.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
girlzilla kirjoitti:
Harvoin sitä nukkuu paperiroskiksessa keskellä Munkkiniemeä.

Yritä sitten hieman vanhennuttuasi löytää sammumismesta hieman syrjempää. Olen jotenkin erittäin pettynyt, että kyseisen nimimerkin piti välttämättä laittaa tuo ilmoitus tälle palstalle. Ootsä nyt sitte kova gimma?

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paitselo kirjoitti:
Yritä sitten hieman vanhennuttuasi löytää sammumismesta hieman syrjempää. Olen jotenkin erittäin pettynyt, että kyseisen nimimerkin piti välttämättä laittaa tuo ilmoitus tälle palstalle. Ootsä nyt sitte kova gimma?

Te olette niin asenteellisia ettei edes pitäisi vaivautua vastaamaan näihin. Ei, mä en ole nyt sit kova gimma. Mä olen niskasärkyinen tyttö. En todella ole ihminen joka etsii tällaisia "villejä ja hurjia" kokemuksia ja sitten ylpeilee niillä. Tämä nyt oli vain tällainen hauska lopetus viestille. Olen pahoillani että sinun huumorintajusi ei riittänyt siihen. Kiitos ja hyvää yötä.

Tuli tässä mieleen, että kylläpäs ihmiset ottaa näitä asioita vakavasti...

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
girlzilla kirjoitti:
Tämä nyt oli vain tällainen hauska lopetus viestille. Olen pahoillani että sinun huumorintajusi ei riittänyt siihen. Kiitos ja hyvää yötä.

Ei vanhat ymmärrä. Vanhat eivät ole kuolemattomia.

Ei sillä, kunnioitettavaa että joku jaksaa opettaa täälläkin nuorisoamme. Oikein on se. Hyödyttääkö se? En tiedä.

Joku roti.

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
girlzilla kirjoitti:
. Kiitos ja hyvää yötä.

Missä päin Munkkaa könysit paperikeräyksestä ulos? Olisi ollut tälle aamulle sellainen kruunu moinen näky; ei krapulaa, ei vituta ja näkisi nuoren olevan samassa mielen tilassa kuin itse on jokaisena aamuna. Krapula aamut olkoot jotain noin nuorilta sensuroitua.

-duud-

ps. mä kerran nukuin siinä Ukkomunkin vieressä olevan kentän puistossa ja aamulla klo 09:00 olin duunissa. Menin tosin parkkihallin kautta sillä kertaa.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
duud kirjoitti:
Missä päin Munkkaa könysit paperikeräyksestä ulos? Olisi ollut tälle aamulle sellainen kruunu moinen näky; ei krapulaa, ei vituta ja näkisi nuoren olevan samassa mielen tilassa kuin itse on jokaisena aamuna. Krapula aamut olkoot jotain noin nuorilta sensuroitua.

-duud-

ps. mä kerran nukuin siinä Ukkomunkin vieressä olevan kentän puistossa ja aamulla klo 09:00 olin duunissa. Menin tosin parkkihallin kautta sillä kertaa.

Siinä urheilukentällä, taitaa olla IBM:n omistuksessa... Siinä koulun vieressä olevalla.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Gagne kirjoitti:
Ei vanhat ymmärrä. Vanhat eivät ole kuolemattomia.

Ei sillä, kunnioitettavaa että joku jaksaa opettaa täälläkin nuorisoamme. Oikein on se. Hyödyttääkö se? En tiedä.

Opettaa nuorisoa? En minä mitään yrittänyt opettaa, kunhan vain olin ihmeissäni. Olisi kai sitten pitänyt olla hiljaa - varsinkin kun olen itse täällä avautunut huomattavasti idioottimaisemmista tempauksista kuin roskikseen sammumisesta. Joten älä zilla "ota nokkaasi" - nokkaan, joka muuten on varsin nätti.

Nonni, nyt tais mennä liian imeläksi...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy