Onkos täällä mallareita (pienoismalliharrastajia)?

  • 43 132
  • 374

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Ford Mustang '65 Fastback

Viestin lähetti Predator
Oletko jo valinnut Mustangin korille värin?

Kiitoksia ehdotelmista. Ebayn kautta näin yhden burgundinpunaisen myynnissä olevan fastbackin, metalliväri tarkalleen ottaen. Tuosta ajattelin tempaista esikuvan mallilleni, joten olen tuohon burgundinpunaiseen metalliväriin päätymässä. Model Masterin värikartoista näyttäisi ko. väri ainakin löytyvän. Lisäksi tuossa mussessa näytti olevan musta nahkasisustus, ei mielestäni huono vaihtoehto.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
U-veneen (type VIIC) 1:72 miehistö!

No niin, ensin viime vuoden lopulla rakennussarjavalmistaja Revell toi markkinoille upean, ison Harmaan Suden - sukellusveneen mittakaavassa 1:72.

Nyt Revell on julkaissut "miehistösatsin".
Paketissa on 51 figuuria ja niitä voi sijoittaa U-veneen lisäksi esim. saman mittakaavan saksalaisen torbedoveneen S-100 kannelle.
Mukana on 12 kpl "lomakuteissa" seisovaa Kriegsmarinen sotilasta ja 5 niinikään lomakuteissa olevaa upseeria. Sopivat hyvin U-veneen kannelle (jos vaikka kuvitellaan että sotilaat seisovat kannella ikäänkuin "paraatitilanteessa" paatin lähtiessä/tullessa satamaan, tosin äijien määrä ei riitä. Pitänee hankkia muutama "satsi" äijiä lisää.
Mukana on myös miehistöä U-veneen torniin sijoitettavaksi - nämä ukot ovat vahvasti parrakkaita sadeasujensa alla. Myös kansitykkien miehistöä tulee mukana ja nämä ukot ovat sitten erilaisissa "toiminta-asennoissa".
Näiden figuurien materiaali on jotakin outoa muovin ja kumin pehmeätä seosta. Liimaamiseen siis tarvitaan pikaliimaa, polystyreeniliima ei käy. Muuten ihan jees satsi kaikille ison U-veneen rakentajille.
 

Petrick

Jäsen
Jokainen itseään kunniottava (auto)mallarihan hankkii Revellin Revellin Ford Escort Mk.II Rallyn Itse sain vähän aikaa sit käsiini.

On nimittäin vissii Suomesta enemmän ja vähemmän jo loppu, eikä maajantuojaltakaan saa. Kuin myös englannista on aika vaikea hakea.. Eikä mikään ihme, vuosia jo odotettukin. Rothmansin siirtokuvat ovat tulossa tässä kuussa, pitänee ostaa heti kun näkee.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Petrick kirjoitti:
Jokainen itseään kunniottava (auto)mallarihan hankkii Revellin Revellin Ford Escort Mk.II Rallyn Itse sain vähän aikaa sit käsiini.

Itse en ole moniin vuosiin automalleja rakennellut - aikoinaan paloi pinna lopullisesti kun ei sitten millään meinannut saada aikaiseksi tarpeeksi kiiltäväksi lakattua pintaa - ja jos sai, niin sitten kuivumisvaiheessa esim. keskelle kiiltävää konepeltiä oli jostakin leijaillut ISO KISSANKARVA! PERKELE! Sotakoneitten mattapintojen kanssa ei ole ihan niin tarkkaa tämä touhu, siinäpä yksi syy meikäläisen himoon rakentaa sotakoneita.

Oli minulla aikoinaan "rallikokoelmassa" mukana Ford Cortina, Sunbeam Imp, Ford Anglia ja joku Alfa Romeon malli - kaikki kuitenkin rallirasseja 1960-luvulta.
 

Petrick

Jäsen
Predator kirjoitti:
Oli minulla aikoinaan "rallikokoelmassa" mukana Ford Cortina, Sunbeam Imp, Ford Anglia ja joku Alfa Romeon malli - kaikki kuitenkin rallirasseja 1960-luvulta.

Ihan kivoja autoja ollut..

Itselläni ei vanhempia rallivehkeitä olekaan nyt valmiina, vaikka ne kiinnostavatkin. Kaapissa tuo Revellin Escort ja Lancia 037, työn alla Hellerin Pösö 205 Ev.2 ja osittain Tamiyan Quattro Rally jonka sain osaksi "rakennettuna", mut puuttuu kaikenlaista pisteosaa...

Tulossa Italerin Fiat 131 ehkä jo ensi viikolla.

Sarjaan "jossain vaiheessa hankin" kuuluvat Tamiyan tai Hellerin Rellu R5 riippuen saatavuudesta. Myös Renault A110 kiinnostais..
 

bunghole

Jäsen
Predator kirjoitti:
Jos tarkoituksesi ei ole rakentaa Stukasta mitään scifimallia, niin voit unohtaa sen rakentamisen "suomalaisin värein". Suomen ilmavoimilla ei näet ollut kyseistä lentokonetyyppiä koskaan käytössään - siis suomalaisin kansallistunnuksin ja Valtion lentokonetehtaan maaleilla maalattuna. Jos taas tarkoitat Karjalan Kannaksella toimineen saksalaisen Osasto Kuhlmeyn Stukia, niin niissähän oli normaali saksalainen naamiomaalaus ja saksalaiset kansallisuustunnukset + itärintamatunnukset.
Veteraanien kertomusten mukaan Kuhlmeyn koneita satunnaisesti lensivät myös muutamat suomalaiset miehistöt - siis satunnaisesti.

Puhutko nyt Ju-88:sta? Suomen ilmavoimilla oli jatkosodassa 24 kappaletta kyseisiä koneita, tarkemmin mallia A-4, vuodesta -43 lähtien. Eikä pelkästään kannaksella vaan myös Lapissa. Ilmavoimien viimeiset uhrit jatkosodassa tulivat kun Ju-88 A-4 palasi pommituslennolta Ranuan suunnalta ja putosi jonnekkin päin Lappia. Suomalaiset miehistöt eivät siis olleet mitenkään harvinaisuuksia näissä koneissa. Mannerheim-ristin ritareitakin löytyy kyseisen konetyypin lentäjistä ainakin Viljo Salminen ja tähystäjistä Rolf Winqvist.
Tuossa nyt nopeasti aiheesta jotain. Voidaan toki keskustella enemmänkin mutta kyseistä konetta on siis ilmavoimilla ollut.

EDIT: Ei siis liittynyt ketjun aiheeseen mitenkään, mutta oli kuitenkin pakko sanoa ettei kukaan luule maalaavansa mitään scifi-mallia kun maalaa Ju-88:a Suomen väreihin:D
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
erture kirjoitti:
Puhutko nyt Ju-88:sta? Suomen ilmavoimilla oli jatkosodassa 24 kappaletta kyseisiä koneita, tarkemmin mallia A-4, vuodesta -43 lähtien. Eikä pelkästään kannaksella

Ei kun siis puhun Stukasta, eli Ju-87:stä. Sitä ei siis ollut Suomen ilmavoimilla käytössä suomalaisin tunnuksin - kyseinen härveli oli Kannaksella saksalaisen osasto Kuhlmeyn syöksypommittajakalustoa.
 

bunghole

Jäsen
Predator kirjoitti:
Ei kun siis puhun Stukasta, eli Ju-87:stä. Sitä ei siis ollut Suomen ilmavoimilla käytössä suomalaisin tunnuksin - kyseinen härveli oli Kannaksella saksalaisen osasto Kuhlmeyn syöksypommittajakalustoa.

Oikeassa olet mutta Särki puhui ilmeisesti kuitenkin Ju-88:sta.

Tällä hetkellä on työnalla Ju-88 "raskas Stuka" ja tarkoitus olisi maalata se saksalaisiin väreihin, suurinpiirtein tällainen
http://www.squadron.com/old/ju88a4rm/ju88a4rmreview.htm
Ajattelin että tekisin ensin suomalaisissa väreissä, mutta päädyin tässäkin Stukassa saksalaisten väreihin. Sitten joskus kun tämän saan valmiiksi, on seuraava projekti todennäköisesti Ju-52.


Samapa tuolle nyt kuitenkin. Selväksi tuli. Väärinkäsityksiä sattuu.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
erture kirjoitti:
Oikeassa olet mutta Särki puhui ilmeisesti kuitenkin Ju-88:sta.

Tällä hetkellä on työnalla Ju-88 "raskas Stuka"


Niinhän se Särki puhui. En vaan ole koskaan noteerannut (liiemmin) moista termiä "raskas Stuka".
Eiköhän saksalaisten II-maailmansodan syöksypommittajien kyseessä ollessa Stukasta puhuttaessa tarkoiteta nimenoman yleensä härveliä nimeltä Junkers-87? Varsinkin kun asia liittyy tässä nimenomaisessa tapauksessa Suomen rintamiin?


Kolmas Valtakunta oli yhtä helvetin isoa "Stukaa", paitsi että tuossa syöksypommittajassa ei miehistössä ollut kellään laskuvarjoa eikä jarrusiivekkeitä...
 

Särki

Jäsen
Paikalla!

Piti oikein tarkistaa mitä olin täällä viimeksi aiheesta puhunut, kun keskustelu on jälleen noussut pintaan. Niin siis ensimmäinen Stuka (Ju-87) on rakennettu valmiiksi ja saksalaisten itärintaman väreihin. Ja viimeksi näytti olevan rakenteilla isompi Stuka (Ju-88). "Raskas Stuka" nimityksen löysin jostain alan kirjallisuudesta kun koneiden värityksiä etsin/katselin.

No rakenteilla tämä samainen kone on edelleen! Pakkaa olemaan hyvin kausi luontoista tämä innostus rakentamiseen, välissä on pitänyt vaihtaa työpaikkaa ja paikkakuntaa, joten rakentaminen on jäänyt vähän taka-alalle. Viime aikoina on jälleen kaapissa laatikossa lojuva kone alkanut kummittelemaan mielessä ja jahka syksy saa, kaivetaan kone todennäköisesti viimeisen kerran esille ja rakennetaan valmiiksi.

Tähän mennessä olen maalannut koneet osat ensimmäiseen kertaa, mutta yhtään osaa en ole vielä liimannut yhteen. Koneen alapuoli on suurinpiirtein valmis, kulumajälkiä lisätään kun kone saadaan kasaan. Siipien yläosat on yhdellä vihreän sävyllä maalattu, maastokuvio vielä puuttuu. Vielä ei ole mennyt mikään pilalle, mutta vielä ei ole mitään liimattukaan!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Lentävä ja kelluva Emily...

Rakennussarjavalmistaja Hasegawa on tehnyt "uusintapainoksen" japanilaisesta Kawanishi H8K lentoveneestä mittakaavassa 1:72. Tämä liittoutuneiden Emilyksi nimeämä valtavan kokoinen lentovene oli suurin lajissaan maailmassa toisen maailmansodan aikana.

Hasegawan mallin muotti on peräisin vuodelta 1979, mutta kyllä laatu noin yleisesti ottaen nykypäivänkin vaatimusten mukaan on ihan OK. Eniten häiritsee kohokuvioina toteutettu valtava niittimäärä siivissä ja rungossa, mutta ei niitä viitsi poiskaan ruveta hiomaan ja sitten korvaamaan omatekoisilla upotetuilla niitinkannoilla - nimittäin 1:72 mittakaavassa touhussa menee hyvin nopeasti hermot. Mallin sisustus on myös melko askeettinen, mutta ainahan sinne voi itse lisätä kaikenlaista leikkelemällä ja rakentelemalla esim. ohuesta muovilevystä (tätähän myydään alan kaupoissa erikseen monen paksuisena).
Mallin saumoihin rungon puoliskojen yhdistämisvaiheessa ja siipien yhdistämisessä runkoon kuluu peitekittiä kyllä runsaasti, sen verran huonosti osat istuvat yhteen.
Vaikka kyseessä on suhteessa pieni mittakaava, niin tästä japanilaisesta ilmojen jättiläisestä syntyy silti hulppean kokoinen hyllykön koriste.
Hintakaan ei ole paha - tasan 40 €.

Tällaisesta lentolaitteesta on kyse:

www.angelfire.com/fm/compass/H8K.htm
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kuvia Espoossa järjestetystä pienoismalli-tapahtumasta, ihan vaan kavereiden kesken.

http://www.aeromodelers.sr.org/david/Another beautiful scale model.jpg
- tässä bravuurini tälle vuodelle, hetkinen siinä rakentamisessa vierähtikin

http://www.aeromodelers.sr.org/david/Chip Hyde and his 3D model.jpg
- tapahtumassa oli myös vieras Argentiinasta, tämän hän rakensi viikonloppuna

http://www.aeromodelers.sr.org/david/Christophe ready to hover in CA warehouse.jpg
- tässä me kaikki ihastelemme konetta - naista tosin emme ole saaneet koskaan

http://www.aeromodelers.sr.org/david/Delegations of Chile and Spain.jpg
- mukavaakin oli

Mielenkiintoinen Air Scale 05 -tapahtuma oli Espoon Korpilammella. Tervetuloa muutkin ensi vuonna, paikkana Serenan laskettelurinteet.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
bozik kirjoitti:
Vaan tämä Model Expo, onko se joka vuosi samaan aikaan ? Itsehän olen täysin tumpelo erilaisten pienoismallien kanssa, mutta katselen sujuvasti ja aihe kyllä kiinnostaa.

No kyllä se on joka vuosi melko samaan aikaan, elikäs huhtikuun toiseksi viimeisellä viikolla Helsingin Jäähallissa. Tulevana keväänä 2006 messut ilmeisesti eivät ole ihan samaan aikaan - johtuen siitä, että tapahtuman pitopaikaksi saadaan nyt todella mahtavat puitteet, nimittäin Helsingin Messukeskus! Palaan asiaan kun tiedän päivämääristä tarkemmin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tommy kirjoitti:
Mielenkiintoinen Air Scale 05 -tapahtuma oli Espoon Korpilammella. Tervetuloa muutkin ensi vuonna, paikkana Serenan laskettelurinteet.

No teillä siellä Espoossa ollaan muutenkin hieman omituisia. Harmi ettet ole saanut koskaan naista.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tässä olis Tommylle, sinne kauas metsien taakse Espooseen, sellainen "pienoismalli miestä myöden".....

www.starshipmodeler.com/other/jj_wallace.htm

Liima myydään erikseen ja sitä ostettaessa pitää todistaa olevansa täysipäinen. Ja täysi-ikäinen.

Niin ja kiitokset Tommylle - eipä tarvitse tässä ketjussa harrastaa yksinpuhelua.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Otetaanpas tämä ketju ylöspäin Tommyn ja muidenkin mallareitten riemuksi.

Tämän alan harrastajille tulee aina välillä ongelmia valmiiksi rakennettujen pienoismallien säilytystilan suhteen - varsinkin jos ne rakennelmat tarvitsevat ihan lasivitriinejä säilytyspaikakseen.

Sivustolta www.hyperscale.com löytyy esimerkki todella ISOSTA pienoismallista - se vaatisi säilytyspaikakseen ihan oman talon tai jonkinlaisen teollisuushallin tapaisen. Kyseessä on japanilaisen taistelulaiva Yamaton pienoismalli mittakaavassa 1:10!

Kun menette sinne HyperScalen sivuille, niin klikatkaa itsenne etusivulta ensin Reference-osioon ja sieltä edelleen Discussion Groupiin. Sieltä klikkaatte itsenne Plastic Pics-osioon ja käyttäkää siellä olevaa Search-toimintoa hakusanalla Yamato 1:10. Silloin löytyy otsikko "So who likes their models big? Really big?" - ja sitten klikkaatte tuon otsikon auki.

Näkyviin tulee melko massiivinen pienoismalli.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Paitselo kirjoitti:
Kun menette sinne HyperScalen sivuille, niin klikatkaa itsenne etusivulta ensin Reference-osioon ja sieltä edelleen Discussion Groupiin. Sieltä klikkaatte itsenne Plastic Pics-osioon ja käyttäkää siellä olevaa Search-toimintoa hakusanalla Yamato 1:10. Silloin löytyy otsikko "So who likes their models big? Really big?" - ja sitten klikkaatte tuon otsikon auki.

http://album.nikon-image.com/nk/NK_ImageView.asp?key=555537&un=97313

tai sitten tuosta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Txjokeri kirjoitti:

Katos perhana, ja KIITOS kun huomasit nuo kuvat Kuren musosta hakea!

Tuli muuten mieleeni, että voisi olla ihan kivaa rakentaa vastaavan kokoinen pienoismalli vaikkapa saksalaisesta taistelulaiva Bismarckista. Siihen voisi sitten rakentaa ihan toimivan moottorin ja asiaan kuuluvat ohjauslaitteet - ja kuskille hyvin naamioitu "komentosilta" - kyllähän tuon kokoisen laivan sisälle mahtuisi piiloon hyvin aikuinen mies ohjailemaan. Sillä kun sitten purjehtisi vaikkapa Stadissa silakkamarkkinoille, niin voisi ihmisillä riittää ihmeteltävää...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Txjokeri kirjoitti:

Miten ihmeessä pienet keltaiset ihmiset ovat saaneet aikaiseksi jotakin noin älyttömän isoa? Tietenkin se alkuperäinen Yamato silloin 1940-luvulla oli vielä tätä "pienoismallia" huomattavasti älyttömämmän kokoinen, mutta kyllä tämä museossa esillä oleva "pikku lelukin" hiljentää katselijan.
Muuten, kun niitä kuvia tästä pienoismallista suurentaa koko tietokoneen näyttöruudun kokoiseksi, paljstuu todella ällistyttäviä yksityiskohtia - kuten esim. että niissä laivan tykkien putkissa on jopa RIHLAT putken sisällä! Ja onhan sinne laivan kannelle pantu seisoskelemaan muutaman merimies laivan mittakaavassa - näin vasta tajuaa tuon botskin valtavat mittasuhteet.

Voi herran pieksut, pitääkö tässä nyt vanhoilla päivillään ruveta harkitsemaan reissua Japaniin tämän ihmeellisen pienoismallin takia?
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paitselo kirjoitti:
Tuli muuten mieleeni, että voisi olla ihan kivaa rakentaa vastaavan kokoinen pienoismalli vaikkapa saksalaisesta taistelulaiva Bismarckista. Siihen voisi sitten rakentaa ihan toimivan moottorin ja asiaan kuuluvat ohjauslaitteet - ja kuskille hyvin naamioitu "komentosilta" - kyllähän tuon kokoisen laivan sisälle mahtuisi piiloon hyvin aikuinen mies ohjailemaan. Sillä kun sitten purjehtisi vaikkapa Stadissa silakkamarkkinoille, niin voisi ihmisillä riittää ihmeteltävää...
Meinaatko jotain tämäntapaista? http://www.bismarck-class.dk/shipmodels/german_models/admiralgrafspeeterra.html
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
werther kirjoitti:

Juu meinaan! Olin noita kuvia netissä katsellut joskus aika monta vuotta sitten ja silloin ei tämän Admiral Graf Speen kansilla vielä näkynyt "henkilökuntaa" - rakentaja on näköjään päivittänyt laivansa varustelua - ja näkyihin siellä kansilla muutenkin nyt entistä enemmän kaikenlaista "sälää".

Onhan tuo "Amiraali" kyllä surkean pieni Yamatoon verrattuna...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Mitä järkeä?

Nimimerkki Tommy ja muutkin mallarit ovat varmasti joskus joutuneet pohtimaan sitä Syvintä Kysymystä - MIKSI RAKENTELEN? Onko tässä mitään järkeä?

Tämä harrastus ei ole mitenkään edullinen rahallisesti ja aikaakin tämä touhu vie melkoisen paljon. Kämppä ja kaikki varastotilat alkavat pikku hiljaa täyttyä rakennetuista malleista ja tietysti myös niitä rakentamattomia malleja laatikoissaan löytyy monelta harrastajalta melkoinen keko - sellainen keko, että moni saattaa vakavasti miettiä että ehtiikö niitä elämänsä aikana edes valmiiksi väsätä?
Työskentelytila vie myös asunnosssa tilaa muilta "toimilta" ja harrastus vaatii muilta perheenjäseniltä välillä hyvinkin pitkää pinnaa.

Mikä tässä touhussa sitten kiehtoo?

Noh, väittäisin että ihmisellä on tarve saada aikaiseksi jotakin konkreettista omilla käsillään. Ja jokaisen "projektin" kohdalla työskentelytaito & erilaisten työkalujen käyttötaito - se varsinainen "Know How" kasvaa sitä mukaa kun homma etenee. Taidot kasvavat tietysti yrityksen & erehdyksen kautta ja väittäisin että tämä harrastus kehittää myös itsehillintää.

Mitä pidemälle harrastus kehittyy, sitä varmemmin huomaa myös että se varsinainen "rakentaminen" on vain yksi PIENI osa-alue siitä kokonaisprojektista. Esimerkiksi moni yrittää rakentaa tarkan pienoismallin jostakin oikeasta olemassa olleesta laitteesta - olkoon sitten vaikkapa joku lentokone, Formula 1 vuodelta 1962, tai vaikkapa jäävuoreen törmännyt Titanic. Ennenkuin varsinainen rakentaminen edes pääsee alkuun, on ensin tutkittava "lähdekirjallisuutta" tai hyvä keino on hakea netistä tietoa ja kuvia siitä rakennusprojektiksi valitusta pienoismallin alkuperäisestä esikuvasta. Internet on muutenkin avannut aivan mahtavan keinon olla yhteydessä saman alan harrastajiin eri puolilla maapalloa - on aivan arkipäiväistä olla nettiyhteydessä esim. Uudessa-Seelannissa tai vaikkapa Meksikossa vaikuttaviin pienoismallirakentajiin. Samalla tulee tutkittua menneen maailman historiaa ja muita kulttuureja ja sehän ei ole koskaan paha juttu se, päinvastoin.

Moni asiaan perehtymätön kuitenkin ihmettelee, että miksi "isot miehet jaksavat leikkiä pikkulentsikoilla tai pikkutankeilla" - noh, eivätpä tiedä ollenkaan mistä puhuvat.
 

Petrick

Jäsen
Viimeisin tuotos on Kellogs Nascar, joka onnistui ihan mainiosti. Detaljointi aika minimaallista, automalleihin ei kovin helppoa ole Suomesta löytää aftermarket-roinaa, paitsi jotain vanne-/siipisarjoja tuningi-autoihin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kyösti ilmoittautuu

Ilmoittaudumpa minäkin tähän porukkaan.

Itse rakensin suht paljon nuorempana kundina kaikkea autoista lentokoneisiin. Jostain syystä noin 12-vuotiaana rakentaminen jäi kokonaan viideksi vuodeksi. Tässä myöhemmässä vaiheessa keskityin ainostaan panssarivaunuihin, mutta sittemmin oman sotilaalisen suuntautumiseni takia keskityin sotalaivoihin.

Viimeisin projektini oli suuri ja mahtava Bismarck, joka jäi valitettavasti valmistumatta. Tästä kiitos serkulleni, joka oli auttamassa muutossa helmikuun liukkailla. Tämä sankari sitten onnistui vetämään lipat juuri sen lootan kanssa, missä purkki oli. Voin kokemuksesta kertoa, ettei paljon jää ehjää kun 90-kiloinen kaveri kaatuu mallin päälle. Meni siitä rakenteluhalut, mutta jäihän mulle muistoksi naamiomaalattuja muovinpaloja, joitakin osia kyllä taitaa olla ehjänä, mikäli joku rakentaa Tamiyan Bismarckia ja tarvitsee varaosia, niin YV:tä kehiin.

Nyt tekee mieli taas rakentaa jotakin, jokin laiva. Onko teillä kokemusta näistä puisista malleista joita esim Billing Boats tekee, kuinka suuri harppaus muovimallejen teosta on näihin? Mitä työkaluja tarvitsee etc.

Palailen asiaan, kun saan jotain taas aikaiseksi.

Ps. Olisi kiva nähdä kättenne töiden kuvia enemmänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös