Onko täällä lääkäriä?

  • 782 297
  • 2 661

BobbyFromMars

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Puutunut kantapää

Onko täällä ketään joka olisi kärsinyt puutuneesta kantapäästä"? Eli tässä on nyt noin viikon verran ollut vasemman jalan kantapää puuduksissa. Tarkemmin sanoen lähinnä kantapään keskiosio. Ei tuo käytännössä mitään haittaa kun ei ole kivulias ja esim. lenkillä pystyy käymään ongelmitta.

Lähinnä kiinnostaisi mistä moinen voi johtua...

Juoksua tulee normaalisti harrastettua 1-3 kertaa viikossa ja päälle salibandya yms. jokunen kerta viikossa.
 

Aatos

Jäsen
Onko täällä ketään joka olisi kärsinyt puutuneesta kantapäästä"? Eli tässä on nyt noin viikon verran ollut vasemman jalan kantapää puuduksissa. .

Hermopinne tai vaurio hermosäikeessä. Pinne helpottaa levolla, mutta jos ei haittaa korvien väliä, ei merkitystä.

Jos siinä on vaurio, se palautuu, mutta ottaa aikaa. Nyrkkisääntö on n. 2mm kuussa. Toki en tiedä tarkalleen aluetta jkoten arvion tekeminen on näin vaikeaa.

Mutta tässä suuntaa.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Eli tässä on nyt noin viikon verran ollut vasemman jalan kantapää puuduksissa. ...
Juoksua tulee normaalisti harrastettua 1-3 kertaa viikossa ja päälle salibandya yms. jokunen kerta viikossa.
Hermokompressio. Tyypillinen juoksijoilla, erityisesti jos on vähänkin enemmän painoa. Lenkkeile vähemmän, laihduta jos olet läski, tai osta paremmat lenkkarit.
 
On viime aikoina välillä tullut seurattua verenpainetta. Luulisi sen olevan korkea, kun on epäsäännöllisessä vuorotyössä ja suolan käyttö ei ole ihan vähäistä. Mutta sen sijaan verenpaine on luokkaa 95/58. Pääasiassa yläpaine on ollut just yli sadan, mutta välillä siis menee sen alle. En nyt sitten tiedä olisko aihetta mennä lääkäriin, vai nauraako ne vaan pihalle sieltä. Noin vuosi sitten työterveyslääkärin tarkastuksessa ei lekuri mitään muistaakseni sanonut asiasta, vaikka alhaalla oli silloinkin paineet. Onneksi huimausta ei juurikaan esiinny, mutta jotenkin on veto poissa aika usein ja väsyttää. No, kai tää on sitten parempi kuin liian korkea verenpaine.
 
Unettomuudesta

Mulla on usein suuriakin vaikeuksia yksinkertaisesti nukahtaa. Teen vuorotyötä ja esimerkiksi siirtyminen iltavuorosta aamuvuororytmiin tarkoittaa käytännössä sitä, että teen kolme-neljä työpäivää 0-4 tunnin yöunilla. En heräile kesken unien (korkeintaan janoon baari-illan jälkeen), mutta ongelmana nimenomaan on päästä uneen. Hyvin tyypillistä on, että jos menen vaikka klo 22 nukkumaan, niin pyörin sängyssä johonkin klo 03:een asti ja herätä pitäisi klo 5. Mikä helvetti siinä on niin vaikeeta? Sitten näiden parin tunnin unien jälkeen zombinen duunipäivä pakettiin ja himaan. Siinä vaiheessa väsymys on kovin. Päikkärit? Ei, sitten ei saa unta taas illalla. Kahvia? Joo, ei tässä muuten pysy hereillä iltaan saakka. Kahvia en tosin enää viiden jälkeen juo.

Mutta, sitten taas kun on aika mennä nukkumaan. Olo on todella väsynyt ja kaiken järjen mukaan pitäisi nukahtaa nanosekunnissa. Mutta ei. Ei millään. Ajatus laukkaa kun viimeistä päivää, ja mitä lähemmäksi herääminen tulee, sitä ahdistavammalta ja vaikeammalta uneen pääseminen tuntuu. Monesti tulee melkein itku kurkussa kiroiltua ja taottua nyrkkiä tyynyyn että "nyt vittu, mikä tässä on niin vaikeeta?!"

Ei puhuta kuitenkaan mistään kovin lyhyestä aikavälistä, kun tätä on esiintynyt. Eli mikään yksittäinen streessaava tuleva tapahtuma ei tätä aiheuta. Sanoisinko noin 3-4 vuotta kestänyt. Koskaan en ole ollut mikään salamanukahtaja. Suoraan sanottuna kadehdin ihan niitä helvetisti ihmisiä, jotka nukahtavat kun tahtovat.

Olisiko mitään vinkkejä ongelmaan? Tiedän toki perusjutut: nuku viileässä huoneessa, älä katso tv:tä ennen nukkumaanmenoa jne. En ole mikään lääkekammoinen, mutta silti vähän askarruttaisi joku unilääkekoukku. Tiedä sitten, antaisiko lääkäri tuollaiseen reseptiä.
 

Rocco

Jäsen
Olisiko mitään vinkkejä ongelmaan?
Onko mitään mahdollisuutta liikunnan harrastamiseen? Itse olen nukkunut laadukkaasti aktiiviurheiluaikanani. En siis pidempään, mutta aina nukkuessa uni on ollut nopeasti päällä ja herännyt virkeänä. Nyt kun urheilu ja liikunta on jäänyt vähemmälle, unet venyvät ja olen silti usein väsynyt, eikä se nukahtaminenkaan ole kovin nopeaa. Liikuntaa siis ei tarvi harrastaa ennen nukkumaanmenoa, vaan oikeastaan koska vaan päivän aikana.
 

Aatos

Jäsen
.

Olisiko mitään vinkkejä ongelmaan? Tiedän toki perusjutut: nuku viileässä huoneessa, älä katso tv:tä ennen nukkumaanmenoa jne. En ole mikään lääkekammoinen, mutta silti vähän askarruttaisi joku unilääkekoukku. Tiedä sitten, antaisiko lääkäri tuollaiseen reseptiä.

Perusongelma on vuorotyö, tämän tosin tajuat itsekin. Rytmit sekaisin jolloin keho joutuu todelliseen ylirasitus tilaan. Kroppa sammuu ja syttyy omia aikojaan. Päivällä nukuttaa paikka paikoin sairaalloisesti, ja ehtoolla kun nukkua pitäsi levyä kuupassa ei saa pysäytettyä. Tähän kannattaa reagoida.

Jos lääkäriin päädyt, sulle tod.näköisesti kirjoitetaan ns. nukahtamislääkkeitä, joita ovat esim. Imovane ja Tenox. Pysyvää ratkaisua näistä ei löydy, väliaikaisesti toki. Usein näissä lääkkeissä toleranssi kasvaa (ei kaikilla), jolloin kierre on mahdollinen. Määrät kasvaa. En suosittele, vaikka yleislääkärit näitä helpohkosti määräävät..

Parhaita näissä hommissa on ehdottomasti psykiatrit, jolloin asiaa ajatellaan pidemmälle. Ei pelkästään parin viikon päähän. Vaihtoehtoja on useita, eikä tänne kukaan valvomaan jää. Tiedän että tässä kohta hymähdät että ei vai.
Mahdollisia lääkkeitä on esim. Remeron pienellä määrällä, sopii aika monelle eikä kyseessä ole edes kolmiolääke. Yleisin haittavaikutus on lisääntynyt ruokahalu ja aamulla uneliaisuus, joka helpottaa yleensä.

Kenties paras vaihtoehto todennäköisesti on melatoniini valmisteet, näissäkin on monta mahdollisuutta. Uutena ns. supermelatoniini, jolla tosin hintaa on toista euroa per pilleri. Kela ei vielä tätä korvaa. Ja melatoniini paikkaa vuorotyön haittoja auttamalla rytmin käännössä.

Muitakin vaihtoehtoja löytyy, arsenaali ei ihan äkkiä lopu.

Kärsimällä kärsii lisää, ei nukkumattomuudesta mitalia saa, joten mene lääkäriin ja mieluiten erikoislekuriin, jolloin saat pysyvää apua. Elämänlaatu paranee uskomattomasti hyvillä unilla, joten homma hoitoon eikä enää tekosyitä ,)

Jos haluat voit ottaa yhteyttä Yv:llä, unettomuudesta ja vuorotyöstä jotain luulen tietäväni.

Aatos !
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Mulla on usein suuriakin vaikeuksia yksinkertaisesti nukahtaa. Teen vuorotyötä ja esimerkiksi siirtyminen iltavuorosta aamuvuororytmiin tarkoittaa käytännössä sitä, että teen kolme-neljä työpäivää 0-4 tunnin yöunilla. En heräile kesken unien (korkeintaan janoon baari-illan jälkeen), mutta ongelmana nimenomaan on päästä uneen. Hyvin tyypillistä on, että jos menen vaikka klo 22 nukkumaan, niin pyörin sängyssä johonkin klo 03:een asti ja herätä pitäisi klo 5. Mikä helvetti siinä on niin vaikeeta? Sitten näiden parin tunnin unien jälkeen zombinen duunipäivä pakettiin ja himaan. Siinä vaiheessa väsymys on kovin. Päikkärit? Ei, sitten ei saa unta taas illalla. Kahvia? Joo, ei tässä muuten pysy hereillä iltaan saakka. Kahvia en tosin enää viiden jälkeen juo.

Mutta, sitten taas kun on aika mennä nukkumaan. Olo on todella väsynyt ja kaiken järjen mukaan pitäisi nukahtaa nanosekunnissa. Mutta ei. Ei millään. Ajatus laukkaa kun viimeistä päivää, ja mitä lähemmäksi herääminen tulee, sitä ahdistavammalta ja vaikeammalta uneen pääseminen tuntuu. Monesti tulee melkein itku kurkussa kiroiltua ja taottua nyrkkiä tyynyyn että "nyt vittu, mikä tässä on niin vaikeeta?!"


Ei puhuta kuitenkaan mistään kovin lyhyestä aikavälistä, kun tätä on esiintynyt. Eli mikään yksittäinen streessaava tuleva tapahtuma ei tätä aiheuta. Sanoisinko noin 3-4 vuotta kestänyt. Koskaan en ole ollut mikään salamanukahtaja. Suoraan sanottuna kadehdin ihan niitä helvetisti ihmisiä, jotka nukahtavat kun tahtovat.


Olisiko mitään vinkkejä ongelmaan? Tiedän toki perusjutut: nuku viileässä huoneessa, älä katso tv:tä ennen nukkumaanmenoa jne. En ole mikään lääkekammoinen, mutta silti vähän askarruttaisi joku unilääkekoukku. Tiedä sitten, antaisiko lääkäri tuollaiseen reseptiä.
En ole lääkäri, mutta olen itsekin kärsinyt vastaavasta ongelmasta vuosia sitten. Yksi mikä voisi auttaa on pari lämmintä olutta, vähän nettipeliä puoli tuntia (vaikka älypäätä), ja sitten lukemaan jotain erittäin tylsää kirjaa sen jälkeen. Kannattaa tosin valita se lukuasento siten, ettei se kirja tipahda käsistä, ja siten herätä samalla. Ja jos alkaa väsyttämään kesken lukemisen, niin laita kirja alas ja ala kuvittelemaan jotain mielenkiintoisempia tulevia tapahtumia...

PS. Olen itse tehnyt vuorotyötä jo vuosia ja joskus yli 80 tuntia viikossa. Ei ole herkkua se, mutta tiedän kyllä miten selvitä univajeesta. Pitkään sitä ei kestä, mutta positiivinen asenne työntekemiseen on se millä sen kestää.
 
Viimeksi muokattu:

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Joskus myös olen hakenut lääkäriltä reseptin nukahtamispillereille. Ne siis on eri asia, kuin unilääkkeet ja vain auttavat nukahtamaan ja niihin ei jää koukkuun tai mitään. Mulle riittää puolikas pilleri ja nukahdan varttitunnissa. Ei tartte ottaa kun yhtenä tai kahtena iltana ja unirytmi palautuu normaaliksi.
Eivät nukahtamislääkkeet ihan niin eri planeetalta ole kuin muut unilääkkeet, vaikuttavissa aineissa ei välttämättä ole paljoa eroa. Addiktiojutut ovat muutenkin usein enemmän psyykkisiä kuin fyysisiä.

Itse taidan olla napsinut Stellaa (olikohan vaikuttava aine tsolpideemi, samankaltainen kuin Imovane kuitenkin) lähes vuoden melkein joka ilta, ja teho taitaa olla jo katoamassa ja annoksen tuplaus pyörii mielessä.

Valioyksilölle sen verran, että voihan se olla että ratkaisu löytyy vaikka pillereistä tai muista tempuista, mutta voi myöskin olla että tulevaisuudessa joudut miettimään sellaista työtä missä ei tarvitse vuorotella. Itse en pystyisi ikinä tekemään vuorotyötä, kun jo viikonlopun aiheuttamat heilahdukset rytmissä aiheuttavat väsymystä moneksi päiväksi.
 

pot67

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Olkapää

Viikko sitten kävin pelaa kiekkoa ja törmäsin vastustajaan olkapää edellä. Olkapääni oli alhaalla, koska kurotin kiekkoon. Heti törmäyksessä olkapäätä vihlaisi ja piti mennä vaihtoon. Kuitenkin loppuun asti pelasin, mutta laukoa ei voinut enää. Ajan myötä olkapää-rinta alue tummui. Mitään murtumaa ei ole, koska käsi pyörii hyvin. Mutta jokin olkapään luu on noussut "ylös", eli sen hoksaa koskettamalla olkapäätä, ja siitä kohtaa käsi onkin kipeä. Toisella puolella luuta ei hoksaa koskettamalla. Tietyissä asennoissa käy vieläkin kipeää, vaikka iskusta on yli viikko aikaa.

Eräällä kaverillani käynyt joskus myös näin, ja kyseessä kuulemma jääkiekkoilijoiden vamma. Onko jollakin enempää tietoa asiasta ja neuvoja, mitä kannattaisi tehdä?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mulla on usein suuriakin vaikeuksia yksinkertaisesti nukahtaa.

Hyvinhän täällä on jo kerrottu asiat, mutta lisään pari sanaa, joita uskon lääkärisi kertovan sinulle, jos sinneasti menet.

-Alkoholin käytöstä varmaan kyselee ja kofeiinipitoisten juomien käytöstä. Kertoo varmaan, ettei kahvia, energiajuomia tai edes kolakokaa ennen nukkumaanmenoa.

-Urheilusuorituksia tulisi välttää iltasella ( ennen nukkumaan menoa). Kroppa kun ei kaikilla rauhoitu heti ja tavallaan käy vielä kovaa.

-Syytä varmaan kyselee, että mitkä asiat rullaa kuupassa, kun uni ei tule; kartoittaa varmaan stressiä tms...

Noista napeista vielä. Kuten tuossa kerrottiinkin, niin unilääkkeitä tuskin saat, koska kyse ei ole siitä, ettetkö nukkuisi, vaan saat todennäköisesti Tenoxia tai Imovanea nukahtamisongelmaan. Samallalailla näihinkin saa itsensä koukkuun, kuten melkein mihin tahansa. Lääkkeitä saat varmaan, jos vaan menet niitä hakemaan; lääkärin on helpompi määrätä niitä sulle, kuin esim varata aikaa kunnolliselle keskustelulle ja miettiä jotain muuta vaihtoehtoa. Sitä se "hoito" valitettavasti nykyään on, nappipurkki tumppuun ja "seuraava sisään"...

Yksi järkevä vaihtoehto voisi olla myös se, että menet työterveyteen ja koitat joko sitäkautta tai pomosi kanssa sovittua esimerkiksi jonkun jakson, missä teet vaikka 2-vuorotyötä 3-vuorotyön sijaan. Tai jollain muulla järjestelyllä, mikä voisi rauhoittaa tilannetta esim. ei aamuksi duuniin illan jälkeen. Voi ehkä tuntua "ei niin järkevältä", mutta aika moni on joutunut erilaisten syiden takia tekemään erikoisjärjestelyitä duuninsa suhteen. Kaikille se ei ole mahdollista, mutta aika monella kuitenkin toimiva yhtälö.
 

Pub_Winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Amputaatio vai ei?

Saa itse valita!

Mitäs huonoja puolia sääriamputaatiossa on? Entäs hyvät puolet?

Jos vaihtoehtona olisi paljon kysymysmerkkejä sisältävä korjausleikkaus jossa heikennettäisiin tervettä jalkaa jotta saataisiin rikki oleva "hyväksyttävään" kuntoon, jossa kuitenkin säilyisi riski sille, ettei tule kestämään edes normaaleja arkeen liittyviä asioita saati vahinkoja....

hmm... ollakko vaiko eikö olla...
 
Valioyksilölle sen verran, että voihan se olla että ratkaisu löytyy vaikka pillereistä tai muista tempuista, mutta voi myöskin olla että tulevaisuudessa joudut miettimään sellaista työtä missä ei tarvitse vuorotella. Itse en pystyisi ikinä tekemään vuorotyötä, kun jo viikonlopun aiheuttamat heilahdukset rytmissä aiheuttavat väsymystä moneksi päiväksi.

Niin, tähän tietenkin pyritään. :)

Kiitoksia kaikille vastauksista. Joku tarjosi liikuntaa, siitä ei ole kyse, sillä harrastan urheilua niin paljon kuin vapaa-ajan puitteissa ehtii. Illalla ei tule treenattua, nimenomaan sen vuoksi että ei saa sitten millään unta.

Luulenpa, että täytyy turvautua nukahtamislääkkeisiin. Ei tätä millään poppakonsteilla ratkota. Tiedän tosin yhden lääkkeen, mikä on ainakin omalla kohdallani toiminut nimenomaan nukahtamisongelmaan, mutta harmi kyllä tuo rikkaruoho määritellään lainsäädännössämme huumausaineeksi.

Öitä!
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Saa itse valita!

Mitäs huonoja puolia sääriamputaatiossa on? Entäs hyvät puolet?

Jos vaihtoehtona olisi paljon kysymysmerkkejä sisältävä korjausleikkaus jossa heikennettäisiin tervettä jalkaa jotta saataisiin rikki oleva "hyväksyttävään" kuntoon, jossa kuitenkin säilyisi riski sille, ettei tule kestämään edes normaaleja arkeen liittyviä asioita saati vahinkoja....

hmm... ollakko vaiko eikö olla...

Olipas aika kovaa tekstiä, ainakin minulle.

Tilanteesta mitään tietämättä, vastaan että, älä valitse amputaatiota. Onko mitään mahdollisuutta, että kykenisit vielä joskus kävelemään normaalisti? Entäs jos ensiksi valitset leikkauksen ja vasta sitten, jos ei onnistunut niin se amputaatio. Onhan tuossa sitten se ylimääräinen sairaalassa olo, mutta kyllä varmaan itse sen silti valitsisin.

Ajatus elämisestä ilman toista jalkaa, kuulostaa itselle kyllä todella pahalta. Toivottavasti asiat kääntyy niin hyviksi kuin mahdollista. Jaksamista ja voimia sinulle.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viikko sitten kävin pelaa kiekkoa ja törmäsin vastustajaan olkapää edellä. Olkapääni oli alhaalla, koska kurotin kiekkoon. Heti törmäyksessä olkapäätä vihlaisi ja piti mennä vaihtoon. Kuitenkin loppuun asti pelasin, mutta laukoa ei voinut enää. Ajan myötä olkapää-rinta alue tummui. Mitään murtumaa ei ole, koska käsi pyörii hyvin. Mutta jokin olkapään luu on noussut "ylös", eli sen hoksaa koskettamalla olkapäätä, ja siitä kohtaa käsi onkin kipeä. Toisella puolella luuta ei hoksaa koskettamalla. Tietyissä asennoissa käy vieläkin kipeää, vaikka iskusta on yli viikko aikaa.

Eräällä kaverillani käynyt joskus myös näin, ja kyseessä kuulemma jääkiekkoilijoiden vamma. Onko jollakin enempää tietoa asiasta ja neuvoja, mitä kannattaisi tehdä?

Ilmeisesti et ole käynyt edes röntgenissä? Röntgenkuvista pitäisi ainakin nähdä onko solisluu murtunut/poikki jne. Varsinaiset olkapäävammat ovatkin sitten hankalampia selvittää ja vaativat usein avukseen magneettikuvauksen. Jos röntgenkuvissa ei näy mitään murtumaa, niin suosittelen hakeutumaan lääkärin vastaanotolle, joka on erikoistunut olkapäävammoihin.
 

Veijari

Jäsen
Futismatsissa tein nopean suunnan muutoksen ja jotenkin kompuroin siinä samalla. Mitään kipua en tuntenut jalassa mutta tuon kompuroinnin jälkeen jalalle ei pysty laittamaan lainkaan painoa sillä polvi ikäänkuin pettää heti alta. Nukutun yön jälkeen polvelle painoa laittaessa tuntuu pientä kipua polvitaipeen puolelta ja samanlainen polven pettäminen jatkuu. Mikä rikki?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saa itse valita!

Mitäs huonoja puolia sääriamputaatiossa on? Entäs hyvät puolet?

Jos vaihtoehtona olisi paljon kysymysmerkkejä sisältävä korjausleikkaus jossa heikennettäisiin tervettä jalkaa jotta saataisiin rikki oleva "hyväksyttävään" kuntoon, jossa kuitenkin säilyisi riski sille, ettei tule kestämään edes normaaleja arkeen liittyviä asioita saati vahinkoja....

hmm... ollakko vaiko eikö olla...

Huh huh, aika rajua... Vaikeahan tuohon on kenenkään ulkopuolelta mitään neuvoja antaa, mutta jos miettii että vaihtoehtoina on yksi hyvä jalka + proteesijalka tai sitten yksi heikko jalka ja yksi "välttävä" jalka niin itse saattaisin kallistua tuon amputaation puolelle. Vaan kun itse ei tuollaisessa tilanteessa ole koskaan ollut niin ei pysty kyllä varmasti sanomaan mikä se ratkaisu lopulta tulisi olemaan, ei tuollaista amputaatiotakaan varmasti niin helppoa ole hyväksyä. Mutta käsittääkseni nämä tämän päivän proteesit ovat niin hyviä että tuo amputaatio saattaisi lopulta olla pienimmän riesan tie.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mikähän helvetti mulla on korvassa? Oikea korva ei kuule yhtä hyvin kuin vasen. Esim. basson lisäämisen oikea korva ei reagoi mitenkään ja sitten kun painaa sormella korvaa tai laittaa sormen korva käytävään, niin vasen korva humisee niin kuin pitää, mutta oikeassa ei tapahdu minkäänlaista vaikutusta. Ei tuo korva ole mitenkään kipeä, mutta alko huolestuttamaan, että onkohan tuosta tärykalvo mennyt. Kesällä ulkomailla huusi yksi kaiutin kyllä aika suoraan korvaan ja viime viikonlopunna käväsin vähän discolattialla pyörähtelemässä, mutta en mitenkään huomannut, että olisin erityisemmin paljon melulle altistunut. Voihan se tietenkin olla, että tuo korva on ollut jo kesästä asti tuommonen ja nyt vasta huomasin ja sitten alkoi vaivaamaan. Lisäksi olen ollut aika räkänen tässä viime päivät, että olisikohan tuolla vaikutusta asiaan?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Lisäksi olen ollut aika räkänen tässä viime päivät, että olisikohan tuolla vaikutusta asiaan?
Omat korvat on tukossa nuhaisena, yhäkin kuulon kanssa hieman häikkää vaikka ei nokka niin enää vuoda, toisella kuulee paremmin kuin toisella. Menee ohi kunhan pää räästä tyhjenee.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ja vielä silmälääkäriäkin kaivataan!

Vasemmassa silmässä ollut tässä jo viikon verran sellainen ihmeellinen piste, joka näkyy koko ajan tuossa "kuvaruudussa". Näyttää siltä kuin joku hemmetin banaanikärpänen lentelisi naaman edessä jatkuvalla syötöllä. Ei särje eikä ole muutenkaan kipeä mutta hulluksi tuollainen tekee.

Optikon kautta silmälääkäriin pääsee vasta kesäkuussa ja sen vuoksi pitääkin varmaan hakea työpaikkalääkäriltä lähete silmäpolille.

Semmosta. Onko kellään ollut vastaavaa?

Aika vähäpätöinen juttu tuon Pub Winstonin yllä postaamaan verrattuna mutta kuitenkin.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Vasemmassa silmässä ollut tässä jo viikon verran sellainen ihmeellinen piste, joka näkyy koko ajan tuossa "kuvaruudussa". Näyttää siltä kuin joku hemmetin banaanikärpänen lentelisi naaman edessä jatkuvalla syötöllä. Ei särje eikä ole muutenkaan kipeä mutta hulluksi tuollainen tekee.
Onko se piste paikallaan? Vai liikkuuko kun esimerkiksi käännät päätä nopeasti? Jos jälkimmäinen, voi kyseessä olla silmän sisällä oleva kuollut verisolu tai vastaava. Näin ainakin silmälääkäri minulle kertoi eikä sille voi kuulemma mitään. Mutta tuo nyt on pienin vaivoistani varmaan, eikä haittaa pimeässä!
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Ja vielä silmälääkäriäkin kaivataan!

Vasemmassa silmässä ollut tässä jo viikon verran sellainen ihmeellinen piste, joka näkyy koko ajan tuossa "kuvaruudussa". Näyttää siltä kuin joku hemmetin banaanikärpänen lentelisi naaman edessä jatkuvalla syötöllä. Ei särje eikä ole muutenkaan kipeä mutta hulluksi tuollainen tekee.

Optikon kautta silmälääkäriin pääsee vasta kesäkuussa ja sen vuoksi pitääkin varmaan hakea työpaikkalääkäriltä lähete silmäpolille.

Semmosta. Onko kellään ollut vastaavaa?

Aika vähäpätöinen juttu tuon Pub Winstonin yllä postaamaan verrattuna mutta kuitenkin.
Snadeja säätöjä on silmissäni ollut aina, mutta ei mitään suurempia pisteitä ikinä. Eli ei haittaa näkemistä eikä niitä näe kuin silloin kun katsoo jotain eriväristä pintaa tai jos keskittyy katsomaan niitä. En anna sen häiritä elämääni, kun ei ole mitään vakavaa se.

Ei siis kannata stressata suuremmin, jos se ei ole häiritsevän suuri piste.

PS. Silmälääkäri pari vuosikymmentä sitten sanoi, että näitä on kaikilla. Kaikki ei vain niitä havaitse.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Onko se piste paikallaan? Vai liikkuuko kun esimerkiksi käännät päätä nopeasti?

Liikkuu juuri sinne suuntaan minne katson. Eli silmässä se on. Taidan kuitenkin käydä näyttämässä, niin saan mielenrauhan. Tosin ei se muuten häiritsekään mutta jotenkin siihen kiinnittää huomiota koko ajan. Ehkä tohtorisedän sanat vapauttavat mieleni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös