Onko täällä lääkäriä?

  • 781 088
  • 2 657

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Kuinka helposti olkapään kiertäjäkalvo voi pamahtaa paskaksi?

Otin nimittäin tuossa pari päivää sitten kaapista teippiä jossain ihmeellisessä asennossa, ja olkapäästä kuului naps. Sen jälkeen tuo on ollut todella kipeä, ja välillä ei nouse edes vaakasuoraksi asti.
Metin vain kun vanhemmillani on molemmilta leikattu kyseinen kiertäjäkalvo, joten jos se olisi jokin sukuvika.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kun kiertää ylävartaloa, niin miksi kylkiluut naksahtelevat? Tätä esiintyy varsinkin aamuisin.

Tuo on varmasti ihan normaalia, eikä haittaakaan muulloin, kuin silloin, kun sattuu sinne johonkin väliin, ja se pitäisi saada naksahtamaan, mutta ei naksahda. Lähinnä vain mielenkiinnosta kyselen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onko tietoa, voiko lapsena sairastettu aivokuume aiheuttaa vanhemmalla iällä mielenterveysongelmia?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
En osaa sanoa tuohon juuta enkä jaata, mutta liittyykö tämä mitenkään siihen mitä olet naisasiat-ketjussa viimeaikoina puinut?

Ehkä ei liity, mutta minulla on tapana aina laskea 1+1 asioita..

Viittaan masennukseen, bipolaarihäiriöön ja GAD:hen, mitkä eivät sinänsä johdu parisuhteesta vaan ovat syntyneet sen aikana tai osa jopa ennen parisuhdetta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuinka helposti olkapään kiertäjäkalvo voi pamahtaa paskaksi?

Otin nimittäin tuossa pari päivää sitten kaapista teippiä jossain ihmeellisessä asennossa, ja olkapäästä kuului naps. Sen jälkeen tuo on ollut todella kipeä, ja välillä ei nouse edes vaakasuoraksi asti.
Metin vain kun vanhemmillani on molemmilta leikattu kyseinen kiertäjäkalvo, joten jos se olisi jokin sukuvika.
Kannattaa mennä ihan oikeaan lääkäriin. Mun olkapäävaiva täyttää kohta vuoden. Välillä liikettä on enemmän, välillä vähemmän. Kuntoutuminen on joka tapauksessa pitkä prosessi, mutta oikealla hoidolla ei ainakaan tilanne huonone. Et halua jäätynyttä olkapäätä, trust me.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Perskules sentään, tuas tuppaa vaivaa.

Ukkovarpaan sivustat ovat pientä kovettumaa keränneet jo jonkun aikaa, eihän siinä mitään, mutta nyt varpaisiin tullut uutta oiretta tunnottomuutta. Vähän kuin ois puudutettu tahi jotkut pehmustyynyt ois varpaitten alla. Tunne on yhtäjaksoista. Missä vika, osaako joku arvata?
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Helvetillinen ihon kutina, mikä alkoi uudenvuoden aattona. Lähinnä vaiva on selässä kun sitä ei voi itse helposti voidella. Jalkapohjat oli myös ihan helvetillisen kipeät - hyvä että kävellä pystyi. Niitä kun voiteli eri voiteilla helpotti vaiva. Selän kutina taasen ei.

Mikä avuksi?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Helvetillinen ihon kutina, mikä alkoi uudenvuoden aattona. Lähinnä vaiva on selässä kun sitä ei voi itse helposti voidella. Jalkapohjat oli myös ihan helvetillisen kipeät - hyvä että kävellä pystyi. Niitä kun voiteli eri voiteilla helpotti vaiva. Selän kutina taasen ei.

Mikä avuksi?

Mulla on yleensä ollut tapana vaihtaa suihkusaippuamerkkiä. Se on tepsinyt monesti kutinaan. Oletkos saanut joulupukilta suihkusaippuasetin?

Kuvittelepa, jos olisit keskiaikainen täyteen sotisopaan sonnustautunut ritari. Vois vähän ahistaa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Lämmönnousua tuntuis olevan, *pää on vasemmalta puolelta kipeä, samoin vasen *korva.
*Kipu ei ole yhtämittaista, vaan esiintyy silloin tällöin yhtenä pitkänä sykäyksenä.

Vois olla korvatulehdus, mutta mutta....
 

rey

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mikäköhän mua vaivaa? Toiseen kylkeen ilmestynyt semmonen noin kämmenen kokoinen ihan selvästi "pullottava" turvonnut alue tai ehkä sitä voisi myös patiksi kutsua.

Alue on siis kyljessä kylkiluiden ja vyötärön välisellä alueella.
Painellessa ihan pehmeä ja mitään punoitusta tai vastaavaa alueella ei ole. Ilmestynyt noin viikon kuluessa,mutta tästä en ole täysin varma. Kipua tai muita oireita ei ole ollut, paitsi nyt on alkanut hieman painamaan kyljessä.

Huomenna lääkärille, mutta olisi kiva mitä tämä voisi olla? Joku tulehdus tai ehkäpä jonkinlainen tyrä?
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Onkohan kuinka noi solisluun murtumat parantuneet? Itsellä murtui tuossa kolmisen kuukautta sitten lätkäpelissä. Sitä ei leikattu vaan pidettiin vain levossa pari kuukautta. Moni on kehunut, että mitään kummallista ei ole tuntunut sen jälkeen kun on luutunut kuntoon.

Itsellä kyllä tuntuu välillä ja kipeytyykin jonkin verran miltei aina kun ollut esim. lätkäreeneissä tai salilla. Penkkiä ei pysty tekemään enää laisinkaan kun jokin painaa hermoon ja tuntuu käsivarteen aika pahalta. Lisäksi olkapää on kyllä huomattavasti enemmän naksunut kuin ennen. Välillä työmaallakin tuntuu kun kättä heilauttaa huolimattomasti tmv.
 

Aatos

Jäsen
Onkohan kuinka noi solisluun murtumat parantuneet? Itsellä murtui tuossa kolmisen kuukautta sitten lätkäpelissä. .

Täysluutuminen vie vuoden, jolloin lopullisen tilanteen näkee. Totta on että näitä ei voi kipsata, vaan hoito on lepuuttamista. Tosin joskus tarvitaan operaatiota esim. jos. murtuma on kovin pirstaleinen.

On toki mahdollista että alueelle on syntynyt hermopinne joka tuottaa kipua.

Mutta kipu voi tulla luukalvosta, joka kolmen kuukauden jälkeen ei vielä ole kunnossa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Taustatietoa seuraavaan:
Parit kolmet huonot yöunet, stressi parista kolmesta asiasta ainakin, turhan vähäinen energiansaanti oireiden ensimmäisenä päivänä (varmaan alle 1500 kcal/päivä, jopa reilustikin).

Oireet näyttäisivät viittaavan jonkinlaiseen häikkään sydämessä. Kummallinen "närästävä" tunne (ei kuitenkaan happamia röyhtäyksiä), huomattavan nopea syke, huono pahoivointia muistuttava olo (ei oksentamista), ehkä erittäin lievää hengenahdistusta + kipua rinnan alueella. Periaatteessa kaikki edelläolevat oireet voisivat selittyä valvomisella, huonolla syönnille jne jne., mutta oireet ovat nyt kestäneet enemmän tai vähemmän esiintyen pari päivää putkeen. Pää kuitenkin pelaa, eikä olo ole erityisen heikko ottaen huomioon valvomisen. Ja kyllä, äidin puolelta tulee kyllä taipumus sydänsairauksiin.

Olen kuitenkin parikymppinen, keskivertoa paremmassa kunnossa oleva nuori mies. En käytä minkäänlaisia päihteitä, polta tupakkaa tms, eikä minulla ole koskaan ollut sydänoireita aikaisemmin, lukuunottamatta jotain todella mitättömiä rytmihäiriöitä. Kuinka pitkään edelläkuvatun kaltaisia oireita kannattaa katsella? Lääkäriin ei viitsisi lähteä kuitenkaan luulotauteilemaan tai mitään, tuskin tässä mistään vakavasta on kyse (kuuluisia viimeisiä sanoja ;D).
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
En tiedä mihin ketjuun kuuluisi, mutta kysyn nyt täällä.

Eli onko mitään kotihoitokeinoja aknen hoitoon olemassa? Minua on jo muutaman vuoden vaivannut finnit ja olen vain normaalilla kasvojen pesulla (2x päivässä) yrittänyt saada ne häviämään, mutta ei onnistu. Nyt kysynkin, että miten Jatkoaikalaiset ovat selättäneet tuon "taudin"?
 

ditrim

Jäsen
Eli onko mitään kotihoitokeinoja aknen hoitoon olemassa? Minua on jo muutaman vuoden vaivannut finnit ja olen vain normaalilla kasvojen pesulla (2x päivässä) yrittänyt saada ne häviämään, mutta ei onnistu. Nyt kysynkin, että miten Jatkoaikalaiset ovat selättäneet tuon "taudin"?

Ennen vanhaan naamat pestiin pirtulla ja sitten juostiin pakkaseen. Tätä toistettiin niin kauan kunnes toimi. Tai ei toiminut. Tai sitten naama irtosi. Etkös sinä ole vielä sen verran nuori, että voit odottaa aknen menevän ohi iän myötäkin? No joka tapauksessa, suosittelen sinua hakeutumaan ihotautilääkärin puheille.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mihin ketjuun kuuluisi, mutta kysyn nyt täällä.

Eli onko mitään kotihoitokeinoja aknen hoitoon olemassa? Minua on jo muutaman vuoden vaivannut finnit ja olen vain normaalilla kasvojen pesulla (2x päivässä) yrittänyt saada ne häviämään, mutta ei onnistu. Nyt kysynkin, että miten Jatkoaikalaiset ovat selättäneet tuon "taudin"?

Ihan ensin - miksi kotihoitoa? Apuja saa lääkäriltäkin.
Mutta jos olet lääkärikammoinen ehdottaisin ensin alkuun ruokavalion tarkastamista. Saatko riittävästi A-vitamiinia ja sinkkiä? Antibakteerinen kasvovesikin voisi auttaa, näistä voi kysyä vaikka apteekista lisää.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kenelläkään kokemuksia pohje-ongelmista?

Itse olen jotain tehnyt viime perjantai yönä kännissä, kun lauantaista lähtien on vasen pohje ollut kipeänä. Siihen sattuu kävellessä ja varpailleen ei pysty nousta, kun kipu menee liian suureksi. Muuten levossa se on ihan ok.

Joten onko kenelläkään kokemuksia tuosta? Ja kuinkahan kauan mahdollisesti on kipeänä?

Oletettavasti paranee ilman lääkäriä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kenelläkään kokemuksia pohje-ongelmista?

Kuulostaa ihan normaalilta revähdykseltä, tai revähdykseksi olen tuollaisen itselläni aina mieltänyt. Onko turvotusta, onko lihas kova, tavallaan kuin krampissa koko ajan? Voltaren niin pillereinä kuin kipuvoiteena olisi ratkaisu jota itse suosittelisin, koska ei kuulosta siltä, että jalassa varsinaisesti vikaa olisi.

Joten onko kenelläkään kokemuksia tuosta? Ja kuinkahan kauan mahdollisesti on kipeänä?

On kokemusta, paljonkin. Liikuntaa harrastaessa tuollaisen saa helposti, kun ei lämmittele kunnolla. Kännissä riittää joku kunnon ponnistus, jota ei välttämättä edes huomaa tehneensä. Seuraavana päivänä lihas on jumissa ja juuri tuolla kuvailemallasi tavalla kipeä. Diklofenaakki (Voltaren) auttaa kyllä. Sirdalud (lihasrelaksantti) on myös kova sana, jos sellaisia sattuu olemaan käsillä. Omalla kohdalla tuollaiset ovat kestäneet pari-kolme päivää, tapauksesta riippuen.
 
Viimeksi muokattu:

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Ongelmani on lähinnä kosmeettinen. Ajattelin kuitenkin täällä kysyä, ennenkuin menen millekkään alan lääkärille näyttämään. Nimittäin toisessa kainalossa juuri taipeen kohdalla on ulkoneva LUOMI, joka on usein kipeä, kun se hiertyy kovassa urheilussa paidan saumaa ja taivetta vasten. Onko mahdollista nyppästä irti kotikonstein ilman kuiviin vuotamista/tulehdusta? Mummoni ehdotti siimalla "hirttämistä", eli muutama kiepautus siimaa ympäri ja yön aikana pitäisi tippua kuivana pois, mutta olisiko jotain nykyaikaisempaa, järkevämpää konstia? Esimerkiksi teroitetut papukaijapihdit?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On kokemusta, paljonkin. Liikuntaa harrastaessa tuollaisen saa helposti, kun ei lämmittele kunnolla. Kännissä riittää joku kunnon ponnistus, jota ei välttämättä edes huomaa tehneensä. Seuraavana päivänä lihas on jumissa ja juuri tuolla kuvailemallasi tavalla kipeä. Diklofenaakki (Voltaren) auttaa kyllä. Sirdalud (lihasrelaksantti) on myös kova sana, jos sellaisia sattuu olemaan käsillä. Omalla kohdalla tuollaiset ovat kestäneet pari-kolme päivää, tapauksesta riippuen.

Ok, hyvä tietää. Emmä taida jaksaa lähtee hollantilaiseen apteekkiin arpomaan noita lääkkeitä, mutta tuo tieto siitä ettei se kovin pitkään pitäs kestää, riittää jo sinällään. Kiitokset!
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Älä nyt vain oikeasti mene itse repimään luomea irti. Kuiviin tuskin vuodat, enkä tiedä tulehtuukokaan, mutta minulle ainakin on sanottu, että ikinä ei saa mennä luomea räveltämään. Tosin taisi vasta olla jokin tuore tutkimus, jonka mukaan luomen räplääminen ei saa sitä muuttumaan melanoomaksi.

Lääkärin se kuitenkin pitää poistaa ja tutkitaanpa siitä vielä mahdolliset solumuutoksetkin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ok, hyvä tietää. Emmä taida jaksaa lähtee hollantilaiseen apteekkiin arpomaan noita lääkkeitä...

No helvetti, siellähän saa kaffeshopista luonnonlääkkeet lihaskireyteen ja kipuihin.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Älä nyt vain oikeasti mene itse repimään luomea irti.

Ok, kiitoksia tiedosta. Ei huvittaisi mitään hirveetä lääkärirumbaa käydä yhden nuppineulanpään kokoisen ihon epämuodostuman takia, mutta kai se on sitten lekurille soitettava. Hoitaakos tälläiset toimenpiteet ihan terppakeskuslääkärit, vai onko jollekkin erikoislääkärille aikaa varattava?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös