Onko täällä lääkäriä?

  • 781 335
  • 2 657
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Itse olen omasta tilanteestani melkoisesti avautunutin jo tuolla kuumeketjun puolella, mutta pistetään nyt tännekin.

Eli elokuusta 2008 asti on ollut kuumeilua, päänsärkyä ajoittaisia vatsakipuja, lihas -ja hermokipuja sekä yleisesti vaan vittumainen puolikuntoinen olo. Verikokeita on otettu todella paljon, kaikki arvot kunnossa. Lisäksi kaula ja vatsa on kuvattu ultraäänellä, röntgen on otettu hampaista, keuhkoista ja aivoista. On käyty niin sisätauti -kuin korvalääkärin vastaanotolla, mutta mitään ei ole löytynyt.

Toissa yönä oli niin kovaa alavatsan kipua, ettei nukkumisesta tullut mitään. Lähdin aamulla keskussairaalaan, missä lääkäri ensin tunnusteli vatsaa ja eturauhasta (ei järin mieltäylentävä kokemus..), sitten otettiin pika-CRP ja lisää verikokeita. Maha katsottiin vielä ultraäänellä, eikä mitään hälyyttävää löytynyt. Tänään aamulla kävin vielä antamassa lisää verikkeita ja kusinäytteen, tuledusarvot eivät olleet koholla, joten passitettiin kotiin. Makuulla ollessa kivut eivät ole enää pahat, mutta kun on pitkään seisaaltaan tai istumassa, niin ne palaavat.

Eli kaikkiaan epämääräisiä oireita on ollut melkoisesti mutta lukuisissa testeissä ei ole löytynyt yhtään mitään. Vähän aikaa sitten aloin epäillä borrelioosia, vaikken itse ole punkinpuremaa huomannutkaan, joten pyysin lääkäriltä testit siihen. Lääkäri sanoi verikokeen perusteella, ettei minulla ole borrelioosia, eikä ole koskaan ollutkaan. Käsittääkseni kuitenkaan borrelioosikaan ei välttämättä näy verikokeissa.

Todella hermojaraastava tilanne, vielä kun osa lääkäreistä aivan selvästi pitää sivullekirjoitanutta luulosairaana, mistä ei todellakaan ole kyse. Esimerkiksi noin kuukausi sitten lääkäri sanoi labratestituloksia soittaessani "oletko varma, ettei sun kuumemittari oo vaan sekasin".
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myyräkuume? Umpisuoli natisee liitoksistaan?

Toivottavasti sun taudinaiheuttaja selviää! Tuollainen ei varmasti ole mukavaa. Käytkö yksityisellä vai terveyskeskuslääkärillä?
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Todella hermojaraastava tilanne, vielä kun osa lääkäreistä aivan selvästi pitää sivullekirjoitanutta luulosairaana, mistä ei todellakaan ole kyse. Esimerkiksi noin kuukausi sitten lääkäri sanoi labratestituloksia soittaessani "oletko varma, ettei sun kuumemittari oo vaan sekasin".

Juttusi on aivan kuin oma tilanteeni n. 5 vuotta sitten. Melkein kaikki samat oireet kuin minulla, kuumeilla taisin n. 2,5 kuukautta. Kipeänä oli seuraavan kahden vuoden aikana käytännössä melkein joka paikka. Oireet loppuivat vasta, kun oli joka paikka syynätty.

Jälkeenpäin diagnoosiksi jäikin vain jonkinlainen tulehdus, josta ensimmäiset oireet ja kuumeilu tulivat. Mutta kaikki loput oireet mm. pää/vatsakipu olivat stressin, valvomisen ja pelkäämisen mukanaan tuomia psykosomaattisia oireita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Luulosairaushan on oikea psykologinen sairaus. Ei se varmasti tietenkään ole mitään mieltä ylentävää, kun lääkäri semmoista epäilee ja itse on eri mieltä, mutta eikö se juurikin kuulu taudinkuvaan, että aivan aidosti uskoo olevansa sairas, vaikka ei ole.

Tai siis on, mutta vaiva ei ole se mitä itse luulee.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Minulla on nyt jo reippaan kuukauden ajan aina juostessa alkanut vasen pohje särkemään oikein kunnolla. Pohje ei kramppaa vaan sitä alkaa särkemään, eikä venytteleminen tai esim. voltaren auta yhtään. Lopulta pohje alkaa menemään jumiin, eikä sillä ole kovin hyvä enää sen jälkeen juosta. Olin tuossa viikon juoksematta, mutta samantien kun ensimmäiset juoksuaskeleet otin tauon jälkeen kipu alkoi uudestaan. Pohje on käytännössä kunnossa kävellessä eikä venytellessäkään huomaa mitään ihmeellistä. En oikein keksi mikä auttaisi, pitääkö vain pitää pitempi tauko kaikesta juoksemisesta?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Olkapääni leikattiin n. 3 kk sitten. Siihen laitettiin ankkureita (4 kpl). Nyt lääkärin diagnoosi oli, että olapää on ns. jäätynyt olkapää. Hoitona kokeillaan narkoosimanipulaatiota. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
 

Tunturisusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Narkoosimanipulaatiossa sinut nukutetaan hetkeksi, minkä aikana ortopedi taivuttelee kättäsi ääriasentoihin, jolloin liikkuvuuden pitäisi parantua ja kipujen hellittää. Todella karun näköistä ja kuuloista hommaa, mutta ilmeisesti auttaa, kun tuota harrastavat.
 
Osaako joku sanoa mikä minua mahdollisesti vaivaa..

Eli oli tuossa normiflunssa (pientä kurkkukipua, ei kuumetta), jonka jälkeen rupesi yskittämään. No normaaliahan tuo, mutta nyt on ruvennut aina nielurisat tai jotkin sieltä päin kipeytymään. Tämä on säädeltävissä Buranalla tosin, eli kun otan buranan kipu hellittää, mutta sitten palaa aina 5-6 tunnin päästä. Muutaman angiinan kokeneena osaan sanoa, että tämä ei ole ainakaan sitä.

Hieman tuolla kurkussa on semmonen turvonnut tunnelma muutenkin.
 

Särki

Jäsen
Tolerantikot huomio!

Ikää mittarissa karvan alle 30 ja juonut aina maitoa iloon ja suruun. Mutta nyt on matkaan tullut mutkia, viikon verran on maha ollut enemmän tahi vähemmän kipeä. Kipu ei ole jatkuvaa vaan ajoittaista, ainakin osittain kipu ajoittuu ruokailujen yhteyteen tahi sen jälkeiseen tuntiin. Maha on myös ollut kuralla koko tämän viikon. Viittaavatko oireet laktoosi-intoleranssiin? Voinko tähän "sairastua" tässä iässä, jos aikaisemmin ei ole vastaavasta kärsinyt? Miten tässä tulisi jatkaa, siirrynkö kokeeksi laktoosittomiin tuotteisiin?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Luulosairaushan on oikea psykologinen sairaus. Ei se varmasti tietenkään ole mitään mieltä ylentävää, kun lääkäri semmoista epäilee ja itse on eri mieltä, mutta eikö se juurikin kuulu taudinkuvaan, että aivan aidosti uskoo olevansa sairas, vaikka ei ole.

Tai siis on, mutta vaiva ei ole se mitä itse luulee.

Jep, tämän kyllä jo tiesinkin, mutta olen kyllä aivan varma, ettei kohdallani ole kyse luulosairaudesta (heh, niinhän varmaan ne kaikki luulosairaatkin ovat :). Ihan selviä oireita ennen täysin terveessä kehossa ollut kuitenkin jo yli vuoden ajan. Esim. kaulan oikeanpuoleinen imusolmuke turvonnut, sylkirauhanen turvonnut. Nämä ovat lääkäritkin todenneet, mutta ultraäänessä kävi selväksi, ettei kyse ole mistään pahanlaatuisesta ainakaan kaulan alueella.

Migreeniä on ollut, nimenomaan pään oikealla puolella. Nytkin päätä särkee ja kuumottaa juuri pään oikealla puolella, vasemmalla ei juuri lainkaan. Nuo alavatsan oireetkin olleet lähinnä oikealla puolella, tosin itse epäilen vatsaoireiden aiheuttajaksi "perhokalastajan ammattitautia", eli eturauhastulehdusta, mitä on erittäin vaikea todeta millään testeillä. Oireetkin täsmäävät. Kylmissä vesissä kuitenkin tullut kahlailtua melkoisesti, mikä altistaa helposti eturauhastulehdukselle. Vatsan oireetkin alkaneet hieman yli kuukausi sitten, juuri muutaman päivän Kemijoella kahlailun ja kalastelun jälkeen.

Myös jatkuva lämpöily on varsin outoa, ennen ruumiinlämpö ei melkein ikinä noussut yli 36,5 asteen, nyt heiluu aina iltaisin ja iltapäiväisin yli 37 asteessa. Hermosärkyjäkin on ollut säännöllisesti, kuten myös suun limakalvoissa pieniä tulehduksia ja verisuonten pullistumia. Kovan fyysisen rasituksen jälkeen olo vain huononee, mikä on vähentänyt liikuntaa ja sitä kautta peruskuntoa merkittävästi. Myös krapulat ovat pahentuneet melkoisesti, kun muutenkin olo on jo valmiiksi puolikuntoinen.

Eihän siinä mitään, jos tietäisi kyseessä olevan vain jonkun ohimenevän mystisen jutun, mutta aina aika-ajoin mieleen tulee, että jos tämä sittenkin on jotain vakavampaa. Varsin turhauttavaa vaan rampata enää lääkärissä, sen verran paljonkin tätä on tutkittu, etten oikeastaan jaksa enää edes uskoa sairastelun syytä löytyvän. Jotkut lääkärit ovat veikkailleet sairastelun syyksi elimistöön kytemään jäänyttä virusta.

Eihän tässä muu auta, kun elää mahdollisimman normaalia elämää. Mutta kyllä nyt viimeistään on oppinut arvostamaan terveyttä. Vaikka vanha fraasi onkin, niin terveyttä ei osaa arvostaa, ennen kuin sen menettää.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Ikää mittarissa karvan alle 30 ja juonut aina maitoa iloon ja suruun. Mutta nyt on matkaan tullut mutkia, viikon verran on maha ollut enemmän tahi vähemmän kipeä. Kipu ei ole jatkuvaa vaan ajoittaista, ainakin osittain kipu ajoittuu ruokailujen yhteyteen tahi sen jälkeiseen tuntiin. Maha on myös ollut kuralla koko tämän viikon. Viittaavatko oireet laktoosi-intoleranssiin? Voinko tähän "sairastua" tässä iässä, jos aikaisemmin ei ole vastaavasta kärsinyt? Miten tässä tulisi jatkaa, siirrynkö kokeeksi laktoosittomiin tuotteisiin?

Laktoosi-intorelanssia ei minulla ole, mutta tuttavallani oli lähes identtisiä oireita sinun oireittesi kanssa. Hän kävi lääkärissä, jossa tutkittiin ensin perus umpisuolen tulehdukset jne.. Mitään ei havaittu, mutta kun oma lääkäri käski kokeilla laktoosittomiin tuotteisiin siirtymistä, oireetkin hävisivät. Kannattaa siis varmasti kokeilla! Tälläkin kaverilla oli ikää lähemmäs kolmekymmentä, joten on hyvin mahdollista, että sinullekin on tullut laktoosi-intorelanssi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Laktoosi-intorelanssia ei minulla ole, mutta tuttavallani oli lähes identtisiä oireita sinun oireittesi kanssa. Hän kävi lääkärissä, jossa tutkittiin ensin perus umpisuolen tulehdukset jne.. Mitään ei havaittu, mutta kun oma lääkäri käski kokeilla laktoosittomiin tuotteisiin siirtymistä.

Ei monenkaan pakki kestä koko ikää tämän suomalaisen pilatun maidon juomista. Liiallinen hygieenisyys tekee maidosta myrkkyä. Itse huomasin tämän jo päiväkodissa, jonka jälkeen en ole maitoa juonut.

Käsittelemätöntä lehmänmaitoa pystyvät juomaan lähes kaikki, joilla on laktoosi-intoleranssi. Tästä voi päätellä mistä homma kiikastaa. Kohta kuolemme sellaisiin bakteereihin, jotka ovat ihan arkipäiväisiä. What the hell is world coming to?
 
Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten tässä tulisi jatkaa, siirrynkö kokeeksi laktoosittomiin tuotteisiin?
Hieman samaa ongelmaa oli reilu vuosi sitten itselle. Korjaantui siirtymällä luomu-maitoon. Nykyäänkin, jos ruokailun yhteydessä vetää tavallista maitoa edes lasillisen, on pakki sekaisin seuraavan päivän.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Ihan selviä oireita ennen täysin terveessä kehossa ollut kuitenkin jo yli vuoden ajan. Esim. kaulan oikeanpuoleinen imusolmuke turvonnut, sylkirauhanen turvonnut.Nuo alavatsan oireetkin olleet lähinnä oikealla puolella, tosin itse epäilen vatsaoireiden aiheuttajaksi "perhokalastajan ammattitautia", eli eturauhastulehdusta, mitä on erittäin vaikea todeta millään testeillä. Oireetkin täsmäävät.

Ihan selviä oireita ovat kaikki, psykosomaattisetkin. Eturauhastulehdus kyllä havaitaan usein verikokeilla. Pisti silmään tuo lauseesi 'itse epäilen', koska itse kyllä tuntee kipunsa, mutta diagnosointi kannattaa jättää asiantuntijoillle.

Eihän siinä mitään, jos tietäisi kyseessä olevan vain jonkun ohimenevän mystisen jutun, mutta aina aika-ajoin mieleen tulee, että jos tämä sittenkin on jotain vakavampaa.

Itselläni loppuivat oireet vasta, kun myönsin itselleni, että mikään vakava ei ollut kyseessä, kun periaatteessa koko kroppa oli tutkittu. En enää välittänyt mistään kivuista ja ne loppuivatkin pikkuhiljaa noin puolen vuoden aikana.

Eihän tässä muu auta, kun elää mahdollisimman normaalia elämää. Mutta kyllä nyt viimeistään on oppinut arvostamaan terveyttä. Vaikka vanha fraasi onkin, niin terveyttä ei osaa arvostaa, ennen kuin sen menettää.

Itse kyllä osaan terveyttä arvostaa, kun kävin tuon ruljanssin läpi. Olin aina tottunut pärjäämään omillani, enkä mennyt turhanpäiten lääkäriin. Ja nimenomaan se, että lähtötilanne oli täysin uusi aina terveenä olleelle, että piti selvänä alusta lähtien, että joku syy on löydyttävä. Sen jälkeen noidankehä onkin valmis.
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Miten tässä tulisi jatkaa, siirrynkö kokeeksi laktoosittomiin tuotteisiin?

Paras laktoosi-intoleranssin oire on pakin sekaisuuden lisäksi erittäin voimakkaalle tuoksuvat ilmavaivat. Yksilöllisiä kai nämäkin ovat, mutta aika yleinen merkki tästä intoleranssista.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Paras laktoosi-intoleranssin oire on pakin sekaisuuden lisäksi erittäin voimakkaalle tuoksuvat ilmavaivat. Yksilöllisiä kai nämäkin ovat, mutta aika yleinen merkki tästä intoleranssista.

Minä en ole vielä hyväntuoksuista pierua haistanutkaan, joten pelkän hajun perusteella saa olla aikamoinen pierumestari että pystyy erottamaan intoleranssin tuoksun perusteella. Sitäpaitsi omat pierut ovat jollain vaikeasti määriteltävällä tavalla aina "hyväntuoksuisia", mutta kavereiden pierut ovat linjastaan hirveää paskaa.
 

Veijari

Jäsen
kaasuttelu

Mistäköhän johtuu meikäläisen lisääntynyt kaasujen päästely? Erityisesti aamuisin kun alan heräilemään niin suolikin "herää" samalla. Vaimo sanoo, että öisinkin nukkuessani päästelen melkoisia trumpettisooloja joihin hän herää. Tätä vaivaa on jatkunut toista vuotta eikä loppua näy. Mitään vatsakipuja ei kuitenkaan ole enkä ole ruokailutapojani tai ruokavaliotani mitenkään muuttanut.

Itseää ei suuremmin ko. vaiva haittaa, mutta ei tämä ole mikään mukava ominaisuus, varsinkaan vaimon näkökulmasta katsottuna.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Onkos kellään jatkoaikalaisella kiertäjäkalvosin ilmoitellut itsensä olemassaolosta pistävällä kivulla?
Eilen kuntosalilla tein hyvällä tatsilla vipunostoja ja aamulla herätessäni vasen olka todella kipeä. Tunne oli sama kuin joku olisi kaivanut veitsellä sitä. Luulin, että okei siellä jokin hermo jumittaa, mutta ei. Koko päivä nyt kärvistelty tässä ja kysyin asiaa tutulta fysioterapeutilta, ja sanoi että tämä on itse piru kiertäjäkalvosin, ihmisen neljästä pienestä lihaksesta koostuva kimppu siellä joka jumittaa. Tarkasti siis supraspinatuksen jänne on ahtautunut, kun itsekin terveydenhuollon alaa opiskelen ja ihmisen anatomia on tuttu. Nyt vaan mietityttää paljon teillä tämän saman vittumaisen vaivan kärsineillä on mennyt aikaa, että on olka parantunut kylmällä tai levolla? Leikkauspöydälle en tässä iässä vielä halua ja jos ennen olen virnuillut vain niille ketkä sanovat, että tuo vipunosto on olkapäille murha liike niin nyt se tuli itse todettua. Voi vittu, en tee sitä enää ikinä, kun tästä selviää. Olkapäätä siis todella ei saa ysikympin kulmaan niin ettei alkaisi raastamaan.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kertokaapa joku paremmin lääketieteestä perillä oleva palstalainen, mistä johtuu selittämätön kutina. Tätä on esiintynyt arviolta parin viime kuukauden ajan, voimakkaimpana iltaisin. Mitään näkyvää ihottumaa tms. ei ole missään, mutta vitun voimakasta ja rasittavaa kutinaa ympäri kehoa. Tässä on toki viimeisen vuoden ajan tullut kupiteltua aika railakkaasti (maksa-arvot jonkin verran koholla), että selitys voisi kenties tuotakin kautta löytyä, mutta muita tuohon viittaavia oireita ei ole. Iho ei kellasta, silmät eivät kellasta edes humalassa jne.

Ja henkisestikin voin paremmin kuin aikoihin, joten tekisi mieli sulkea pois myös psykosomaattiset hommat tästä.

Syödä toki voisi terveellisemmin, kasvisravintoa laiminlyön aika lahjakkaasti, mutta vitamiineja puolestaan tulee valmisteista.

Liikuntaharrastuksena tällä hetkellä oikeastaan pelkkä kävelylenkkeily, mutta sitä runsaasti. Kestävyyskunto ei ole kovin hyvä tällä hetkellä, lihaskunto sen sijaan on ainakin melko hyvä.

Siis, mikä voisi aiheuttaa tämän selittämättömän ja perkeleen hermoa raastavan kutinan erityisesti iltaisin? Toivottavasti en johdattele viestilläni liikaa jne. Lääkäriin en ole viitsinyt vielä tässä vaiheessa mennä, ajattelin ensin kysyä "kadunihmisten" arvailuja.
 
Viimeksi muokattu:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Siis, mikä voisi aiheuttaa tämän selittämättömän ja perkeleen hermoa raastavan kutinan erityisesti iltaisin? Toivottavasti en johdattele viestilläni liikaa jne. Lääkäriin en ole viitsinyt vielä tässä vaiheessa mennä, ajattelin ensin kysyä "kadunihmisten" arvailuja.

Epäilen lievää atooppisuutta. Joko asut betonibunkkerissa, jossa on aivan liian kuiva ilma, tai sitten kotonasi tai työpaikallasi on homeongelma (toivottavasti ei). Nämä siis arvauksia. Viina pahentaa noita oireita. Atooppinen ihottuma ei näy heti varsinaisena ihottumana, vaan ensin ihon kuivumisena. Ensi oire on se, että saunassa irtoaa ihoa vähän helvetisti.

Jos tunnistit tuosta itsesi, niin kokeile rasvata itsesi miedolla kortisonivoiteella jokusena iltana. Älä kuitenkaan ota tavaksi, kortisonia vain tarvittaessa, pitkäaikaisesta käytöstä, ulkoisestikin, on haittaa.

Toinen mieleen tuleva vaihtoehto on sieni-infektio. Tai paremminkin lievä allergia iholla normaalisti elävään priboroskum-jotain sieneen. Tähän auttaa säännöllinen pesu esimerkiksi apteekista löytyvällä Nizoral-liuoksella tai vastaavalla. Usein toistuva hikiliikunta pahentaa tästä johtuvia oireita.

Pieni editti: kokeile ihan allergialääkettä, Zyrtek tai mielummin vastaava halvempi joku ilta pari tuntia ennen nukkumaanmenoa inessiiviin. Jos kutina katoaa/lieventyy kysymys on jostain allergiasta.

t. moni-iho-ongelmaisen naisen kanssa asuva hanu
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Toinen mieleen tuleva vaihtoehto on sieni-infektio. Tai paremminkin lievä allergia iholla normaalisti elävään priboroskum-jotain sieneen. Tähän auttaa säännöllinen pesu esimerkiksi apteekista löytyvällä Nizoral-liuoksella tai vastaavalla. Usein toistuva hikiliikunta pahentaa tästä johtuvia oireita.

Kyllä tuo atooppinen ihokin voisi olla kyseessä, ihoni on kuiva ja saunassa paskanahkaa on viime aikoina irronnut melko kiitettävästi. Mutta näistä esittämistäsi vaihtoehdoista tuo sieni-infektio kuulostaisi ehkä vieläkin todennäköisemmältä vaihtoehdolta. Päänahan kutinaa ja hilseilyä aiheuttava sieni on turhankin tuttu meikäläiselle. Ehkä on jälleen kyse siitä, nimittäin aiemminkin, kun hilseily on ollut erittäin voimakasta, on kutinaa esiintynyt muuallakin kehossa, eritoten kasvoissa. Ja mikä vielä lisää tuon vaihtoehdon todennäköisyyttä, on se, että se on meikäläisellä ollut aina pahinta syksyisin ja kas, syksyhän tässä on meneillään ollut tämän kutinan kanssa kärvistellessäni. Nizoral on aiemmin sen hävittänyt, mutta kun käytön on lopettanut, on kutina jälleen palannut osaksi elämääni. Mutta jos sillä saa edes hetkeksi pois tämän vittumaisen olotilan, niin käytän sitä mielelläni.

Toivottavasti kyse siis todellakin on "vain" sieni-infektiosta, eikä mistään sisäelimen piiputtamisesta kielivästä signaalista. Ainahan ne pahimmat vaihtoehdot sieltä mieleen ensimmäisenä tulevat.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaapa joku paremmin lääketieteestä perillä oleva palstalainen, mistä johtuu selittämätön kutina. Tätä on esiintynyt arviolta parin viime kuukauden ajan, voimakkaimpana iltaisin. Mitään näkyvää ihottumaa tms. ei ole missään, mutta vitun voimakasta ja rasittavaa kutinaa ympäri kehoa.

Kutina voi kyllä viitata maksan toimintahäiriöönkin. Kun maksa toimii huonosti ja/tai ylikuormitettuna oireina voi olla kutina, ihottumat, pahanhajuinen hengitys, body odour tai runsas hikoilu. Saatko helposti mustelmia?

Kupittelu pois kuudeksi viikoksi ja maksa kiittää. Luontaistuotepuolelta voi kokeilla latva-artisokkaa sisältäviä tuotteita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toivottavasti kyse siis todellakin on "vain" sieni-infektiosta, eikä mistään sisäelimen piiputtamisesta kielivästä signaalista. Ainahan ne pahimmat vaihtoehdot sieltä mieleen ensimmäisenä tulevat.

Kuten tuossa edellisellä sivulla jo sanotaan, maksalla on erittäin hyvä toipumiskyky ja rehellisten holistienkin maksalla on aika myöhäisessäkin vaiheessa vielä mahdollisuus tulla kuntoon.

Ole tosiaan vaikka tuo kuusi viikkoa kokonaan kupittamatta, niin johan ovat maksa-arvot palautuneet normaaleihin lukemiin, ainakin jos ei ole tolkutonta ylipainoa. Arvot käyt tietenkin vielä varmistamassa lääkäriltä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kutina voi kyllä viitata maksan toimintahäiriöönkin. Kun maksa toimii huonosti ja/tai ylikuormitettuna oireina voi olla kutina, ihottumat, pahanhajuinen hengitys, body odour tai runsas hikoilu. Saatko helposti mustelmia?

En saa mustelmia erityisen herkästi. Tai ainakaan sen herkemmin kuin koskaan ennenkään. Mitään mystisiä näkyviä ihottumiakaan ei ole ollut. Hikoilen kyllä runsaasti, jopa kiusallisenkin runsaasti etenkin hellepäivinä, mutta sekin on jo vanhempi ilmiö kuin parin kuukauden ikäinen. Se on ollut ominaisuuteni aina.

Kupitteluni on lisäksi vähentynyt radikaalisti sen jälkeen, kun loppukesällä taas palasin säännölliseen työelämään. Viikottainen alkoholimääräni on ainakin puolittunut. Toki sitä menee runsaasti edelleen (eli ennen vähentämistä sitä meni törkeitä määriä), mutta mielestäni alkoholinkäyttöni on tällä hetkellä aika normaalia tämänikäisen, alkoholia nyt ylipäätäänkin käyttävän äijän kulutusta.

Pitää tosiaan katsoa, onko Nizoralilla vaikutusta asiaan. Jos ei ole, niin kait se on sitten lääkärin puheille mentävä. On nimittäin ajoittain todella voimakasta se kutina, ja haluan siitä eroon ihan tosissani.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt on lähiaikoina ollut kahdenlaisia vammoja:

Kyynärpää naksahtelee kipeästi vähän väliä kun kättä liikuttaa. Erittäin ärsyttävän tuntuista. Jatkunut nyt noin viikon ajan, noin 20 kertaa päivässä.
Ennen naksahteli hyvin harvoin samalla tavalla. Voiko kyseessä olla mikään hoidettava vamma?

Toinen. Ranne tuntuu erittäin kipeältä jokaisen rannelaukauksen (salibandy) aikana. Muulloin ei ranteessa mitään kipua tunnu. Olen yrittänyt "lämmitellä" rannetta ennen treenejä, sen mukaan miten sitä nyt lämmitellä edes voi. Jätin myös parin viikon reenit väliin sen takia, mutta heti paluun jälkeen ensimmäinen rannelaukaus ja kipu tuntuu jälleen.

Molemmat oireet vasemmassa kädessä, mutta tuskin ovat yhteydessä toisiinsa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös