Onko kellään lääkärillä tietoa siitä, että mikä voi olla vikana kun polvessa tuntuu ihan järkyttävää kipua kun polvi on n. alle 90 asteen kulmassa? Esim. automatkoilla kipu on melkoinen ja kun siihen ei tunnu muu auttavan, kuin jalan suoristus..
Onko kellään lääkärillä tietoa siitä, että mikä voi olla vikana kun polvessa tuntuu ihan järkyttävää kipua kun polvi on n. alle 90 asteen kulmassa? Esim. automatkoilla kipu on melkoinen ja kun siihen ei tunnu muu auttavan, kuin jalan suoristus..
Yksi vaihtoehto on itseänikin vaivaava polvilumpion kondromalasia
http://www.mehilainen.fi/dynamic/fin/index.php?module=Sport&func=vaiva&location=alaraaja&ID=45
Minulla vastaava vaiva tähystettiin aikanaan, polvi "siivottiin." Tähystyksestä on jo 12 vuotta ja viime vuosina on välillä vaivannut uudelleenJuuri tästä saattaa olla kyse, eli oikeastaan mitään ei ole tehtävissä.. Kiitoksia avusta!
Olipas sopivasti tällainen ketju ensimmäisellä sivulla.
Osaako joku auttaa/ onko vastaavia kokemuksia?
Minulla on ollut koko elämäni jonkun asteisia vatsavaivoja, mutta viikko sitten olin ravintolassa syömässä ja alkoi sattua aika kovaa ylävatsaan. Siitälähtien on ollut vaihtelevasti vatsa kipeä, -tyhjän oloinen ja myöskin kun syö niin alkaa oksettamaan, mutta oksennusta ei kuitenkaan tule. Tätä ravintola sessiota edelsi, noin parinviikon ummettuneisuus ja tämä samanlainen jumitus on jatkunut nyt koko ajan.
Kaksi kertaa olen käynyt nyt lääkärissä ja ensimmäinen peilasi ainoastaan edellisiin mahakipuihini, mutta jälkimmäinen päätteli minulla olevan mahakatarrin. Itse en kuitenkaan vielä pysty tyytymään tähänkään diagnoosiin vaan epäilen, että voisiko olla jopa mahahaava. Poltan tupakkaa ja juon erittäin paljon kahvia, mutta alkoholia en. Muuten olen ihan hyväkuntoinen n. kolmekymppinen.
edit. Näiden lisäksi on ollut myö seuraavia oireita: Ruokahaluttomuus, kipu/outo tunne vasemmassa kädessä, pientä rinta pistelyä/kipua, päänsärkyä, väsymystä, nivelkipua, voimattomuutta, pientä hengitysvaikeutta.
Tällainen ongelma: pari päivää sitten minut tönäistiin siten, että löin oikean puolen takaraivosta seinään. Heti lähti vasemmasta korvasta kuulo, ja on soinut ja ollut lukossa siitä asti. Hieman ovat oireet lieventyneet parissa päivässä, ja ajattelin, että kyllä se siitä itsestään ohi menee. Nyt on kuitenkin 3. päivä menossa ja oireita edelleen on. Ovatko nämä esim. aivotärähdyksen normioireita / pitääkö alkaa huolestua?
Outoja oireita, vol. 666.
Noin viikon verran on esiintynyt kosketusarkuutta vasemmalla puolen ruhoa, tarkalleen ottaen kyljessä ja myös selän sekä vatsan puolella. Tuntuu hiukan samalta kuin olisi iso läjä mustelmia, mutta mitään näkyviä vammoja tai jälkiä ei ole. Lisäksi tämä kosketusarkuus rajoittuu vain ihoon, eli kovemmin painettaessa esim. kylkiluissa ei tunnu mitään outoa, vain iho on helvetin arka. Tämä kosketusarka alue on myöskin tässä viikon kuluessa laajentunut, aluksi vain selkäpuoli oli kipeä, nyt myös kylki ja vatsanseutu.
Mystistä.
Olisikohan jollakin selitystä tällaisille oudoille oireille:
Tässä on flunssa nyt vaivannut vajaan viikon, nuhaa, kurkkukipua ja yskää, ei kovin pahana kuitenkaan. Tänään on sitten iskenyt aivan outo oire, jos sattuu aivastamaan niin olkapäiden/rinnan yläosan paikkeilta lähtee kipuaalto kohti käsiä ja leviää jonnekin kyynerpään seutuville asti, siitä se sitten vähitellen taas laimenee ja parin minuutin päästä ei taas enää mihinkään satu. Koskaan ennen ei tällaistä oiretta ole ollut.
Niskatreeni? Jos on kyseessä puhtaat normaalit oikeaoppiset saliliikkeet, mutta liian kovilla painoilla, niin eiköhän kyseessä ole ihan lihasrevähdys. Pientä revähdystä ei välttämättä edes huomaa kesken rajuimman viimeisen puristuksen, mutta viimeistään seuraavana aamuna homma on selvä kivun myötä.Pitänee soittaa huomenna lekurille niskani vuoksi. Tein ilmeisesti liian rankan niskatreenin
En minä yleensä kovin herkästi ole lääkäreitä häirinnyt, mutta tämä tuntuu sen verran ilkeältä, että taidan ainakin soittaa. Tuskin kyseessä mikään vakava on, kun välillä pää kääntyy aivan normaalisti. Eipä tuo silti mitään maksa kysyä.
Niskatreenillä meinasin ihan spesiaalisti sille tarkoitettuja liikkeitä, siltaan rullailua niskan kautta yms. pientä.
Teetkö töitä ydinvoimalassa tai muualla jossa olisi säteilyä. Teeveessä aina lähtee hiukset kun päähenkilö saa altistuu säteilylle tai muuten joutuu alttiiksi radioaktiiviselle materiaalille.Hiuksia lähtenyt nyt parin päivän aikana ihan tolkuton määrä. ...
Olisi kiva jos jollain olisi vähän apua heittää tähän.
Hiuksia lähtenyt nyt parin päivän aikana ihan tolkuton määrä. Olen aina ollut tuuheahiuksinen, mutta tätä menoa muistutan viikonloppuna jo pälvikaljuista. Ei ole kauhean kivaa. Tyynyliina aamulla aina täynnä hiuksia ja samoin jos päivällä on pipo päässä niin sekin.
Raudan- ja sinkinpuute vaivaa varmasti, mutta aiheuttaako se näin nopeaa hiustenlähtöä? Samoin noista oikeista hiustenlähtösairauksista olen ymmärtänyt että parissa vuodessa huomattavat muutokset ovat nopeita. Mulla on kaikki tapahtunut viikossa.
Olisi kiva jos jollain olisi vähän apua heittää tähän.
Itsellä harveni myös melko nopeaan tahtiin ja keskeltä en ole suoranaisesti kalju, mutta paljon ohuempaa hiusta mitä sivuilta. Lääkärissä käydessä setä totesi että kyseessä ovat perintötekijät. Jotain hiustenlähtönappeja olen myös siloin tällöin popsinut. Jälkikäteen olen tosin huomannut että päänahkani on aivan jäätävässä kunnossa (kuiva, hilseilee ym), joten voi johtua ihan siitäkin. Onko suvussa harvahiuksista jengiä? Myös jokin tulehdus voi olla kyseessä, joten kandee käydä lääkärillä. Hiusten lähtö on mielestäni todella perseestä...
Päälaki kutisee ihan pirusti, ja sitten kun raapii niin tulee hiuksia mukana. Huomenna ajattelin vakioparturiltani käydä vähän kyselemässä jos osaisi auttaa.
Kannattaisi kenties ennemmin kääntyä lääkärin tai edes terveydenhoitajan puoleen. Itsellä oli hiton kutiava päälaki ja selvisi, että sientähän se. Nyt Nizoralilla kurissa.Huomenna ajattelin vakioparturiltani käydä vähän kyselemässä jos osaisi auttaa.