Onko sinulla parantumaton sairaus tai vamma?

  • 42 852
  • 159

Onko sinulla parantumaton sairaus tai vamma?

  • Kyllä, minulla on parantumaton sairaus tai vamma.

    Ääniä: 205 35,2%
  • Ei, minulla ei ole parantumatonta sairautta tai vammaa.

    Ääniä: 327 56,1%
  • Minulla on pitkäaikaista hoitoa vaativa sairaus/vamma.

    Ääniä: 51 8,7%

  • Äänestäjiä
    583

Glove

Jäsen
Uusimpana pitkään listaan voi merkitä kuluman olkapäässä. Milläpä sekään paranisi kun on käytössä ja kulutuksessa koko ajan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen tainnut joskus kirjoittaa tänne että on minulla ainakin sellainen parantumaton sairaus kuin pakkoliikkeet. Näillä on kai jokin virallisempikin nimi, oliko joku TIC-liike.

Ja sellainenkin kai sairaus minulla on että säpsähtelen välillä ihmisen/ihmisten läheisyydessä. Joskus voimakkaammin, joskus miedommin. Tuntuu että sekin liittyy jotenkin hermoihin. Mitä hermostuneempi olenkin niin sen enemmän tällaista säpsähtelyä esiintyy.

Helvetin noloa kun sellaisesta voisi kuvitella mitä vain kai? En tiedä. Ainakin aina pelkään sellaisen säpsähtelyn esiintyessä että mitäköhän tuokin minusta ajattelee. Mutta ei siihen oikein liity mitään, että sen suurempia päätelmiä siitä ei kannata tehdä mielestäni. Sitä voi jostain syystä esiintyä sekä miehen tai naisen kohdatessa ja sun muuta.

A-klinikalla aikoinaan lääkäri diagnosoi että tuo johtuu paniikkihäiriöstä. Siksi hermostuneen oloisesti välillä säpsähtelen ihmisiä kohdatessa. Ei tuo kai kovin yleistä ole mutta jollain tavalla sairaus sen on oltava koska se tulee ilman omaa tahtoa. Vaistomaisesti?
 

Glove

Jäsen
Olen tainnut joskus kirjoittaa tänne että on minulla ainakin sellainen parantumaton sairaus kuin pakkoliikkeet. Näillä on kai jokin virallisempikin nimi, oliko joku TIC-liike.

Ja sellainenkin kai sairaus minulla on että säpsähtelen välillä ihmisen/ihmisten läheisyydessä. Joskus voimakkaammin, joskus miedommin. Tuntuu että sekin liittyy jotenkin hermoihin. Mitä hermostuneempi olenkin niin sen enemmän tällaista säpsähtelyä esiintyy.

Helvetin noloa kun sellaisesta voisi kuvitella mitä vain kai? En tiedä. Ainakin aina pelkään sellaisen säpsähtelyn esiintyessä että mitäköhän tuokin minusta ajattelee. Mutta ei siihen oikein liity mitään, että sen suurempia päätelmiä siitä ei kannata tehdä mielestäni. Sitä voi jostain syystä esiintyä sekä miehen tai naisen kohdatessa ja sun muuta.

A-klinikalla aikoinaan lääkäri diagnosoi että tuo johtuu paniikkihäiriöstä. Siksi hermostuneen oloisesti välillä säpsähtelen ihmisiä kohdatessa. Ei tuo kai kovin yleistä ole mutta jollain tavalla sairaus sen on oltava koska se tulee ilman omaa tahtoa. Vaistomaisesti?
Luultavasti se on yleisempää kuin kuvitteletkaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen joskus klikannut vaihtoehdon parantumaton, vaikka tuossa kohtaa taisi tilanne olla enemmän tuo pitkäaikainen hoito.

No, päteehän tuo parantumaton nyt. Pelkällä epilepsialla olisi voinut pysyäkin pitkäaikaisessa hoidossa, mutta toinen vaivani muistuttikin itsestään.

Huomennahan on Harvinaisten sairauksien päivä, nyt käynnissä jotkut messut. Harvinaisiin kuulun tuon toisen vammani kanssa, kun en enää edes tiedä oikeaa diagnoosia. Erikoistuvat lääkäritkin saavat harjoitusta, kun arpovat paperiin jotain. Koitan sitten heitä opettavien erikoislääkäreiden kanssa setviä, mitä nuo toiset tarkoittikaan. Taidan olla ihan hyvä keskustelija noiden ammattilaisten suuntaan.

Tämä on myös niitä, miksi en oikein käytä yleislääkäreiden palveluja. Menee liian suuri osa ajasta, kun selitän jo olemassa olevia vikojani. Onneksi on yliopistollinen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pistin rastin tuohon pitkäaikaishoitoa vaativan vamman/sairauden kohtaan. Minulla on nimittäin lievää törkeämpi nivelrikko oikeassa polvessa, joka pikkuhiljaa etenee ja korjautuisi vain tekonivelleikkauksella. Tuon voisi tietysti luokitella parantumattomaksikin.
Sitten on yli 20 vuotta sitten diagnosoitu mt-ongelma, ja se nyt ainakin on vaatinut pitkäaikaishoitoa. Olen jo jonkin aikaa mennyt kokonaan ilman lääkitystä, mutta ei tää sairaus ehkä koskaan jätä minua kokonaan. Tosin, se on ollut samalla elämäni suurin ja vaativin opettaja ja suunnannäyttäjä....
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Erittäin rohtuneet huulet?
Ja parantumaton lahjakkuus.
Jotain astmantynkää on tässä ollut. Kummasti vaan lääkityksen vaikuttavan aineen kerta-annos taitaa olla huomattavasti pienempi kuin naapureilla. Tämän yhdenkin Sundbyn (vai kuka se kärynnyt oli) verestä löytyi 25-kertainen määrä vaikuttavaa ainetta minun kerta-annokseeni nähden. Mahtaako siitä edes kaikki imeytyä kiertoon.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Minulla on pitkäaikainen hermovamma ja siitä vittuilu aiheuttaa sen, että vittuilijat on vaarassa nähdä nakkikioskilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös