The Original Jags
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Jokainen pelaajaa päättää henkilökohtaisesti tai agenttinsa opastuksella miten suuri tämän riskin realisoitumisen vaara on. Toistaiseksi näyttää siltä, että pelaajien mielestä riski ei ole niin iso että sen takia kannattaisi jättää tekemättä sopimus KHL-seuran kanssa. Uskon että pelaajilla ja agenteilla on asiasta parempi tieto kuin sinulla. Siinä vaiheessa kun merkittävä osa KHL:n ulkomaalaisista valitsee Sveitsin, Ruotsin tai jopa Suomen KHL:n sijasta niin voidaan puhua todellisesta muutoksesta.Ai no mut noi on ihan pikkusia riskejä. Ei tollasen riskin kanssa eläminen vaikuta pelaajan elämään millään lailla. Ei varmasti stressaa laisinkaan kun neukkuseurat ovat osoittaneet tasonsa luotettavina palkanmaksajina viime vuosina.
Itse uskon, että Sveitsi tulee olemaan jatkossa KHL:lle kovempi kilpailija huippupelaajista kuin mitä se oli pari vuotta sitten, mikäli Venäjän talous supistuisi tämän ja parin seuraavan vuoden aikana. Mutta se mihin Venäjän talous on kääntymässä on toinen keskustelun aihe. Sanotaanko niin, että olen itse sen suhteen vähän optimistisempi kuin vaikka suomalainen valtamedia.