Sitä olen jo monta vuotta ihmetellyt, että miksi ihmeessä maahanmuutto tai pakoliskeskustelua ei voida käydä objektiivisesti ilman, että heti ollaan syyttämässä rasistiksi. Jos joku maahanmuuttaja esim tekee rikoksen sanotaan vaikka pahoinpitelee jonkun ja siitä sitten keskustelupalstoilla kirjoitetaan ja vaaditaan tekijälle rangaistusta, niin heti ollaan näitä kirjoittajia syyttämässä rasisteiksi.
Jos taas vastaavan rikoksen tekee kantasuomalainen ja nämä samat kirjoittajat vaativat tekijälle samoilla argumenteilla täysin samaa rangaistusta, niin tämä on kaikille aivan ok.
Mikä tekee sen, ettei maahanmuuttajien rikoksista tai epäkohdista voi puhua avoimesti, ilman että heti vedetään rasismikortti esiin sitä minä en ymmärrä?
Enkä syytä tässä pelkästään ketään Jatkoaikaan kirjoittajaa, vaan tämä on valtakunnallinen ellei jopa yleis Europpalainen ilmiö.
Ja lopuksi vielä ihmettelen, miksi Suomen kielessä sanaa neekeri pidetään nykyisin rasistisena nimityksenä? Kun minä olin pieni lapsi tuossa kuusikymmentäluvun puolivälissä, kaikki puhuivat neekereistä, eikä se silloin ollut mikään rasistinen nimitys, vaan ihan puhtaasti nimitys mustaihoisista ihmisistä. Aivan niin kuin intiaani, kiinalainen tai mustalainen ei minun lapsuudessani ollut, eikä vieläkään ole rasistinen nimitys vaan ihan puhtaasti erilaisten ihmisten nimitys kuten esim. sokea, kuuro, mykkä, Ruotsalainen, Saksalainen ym ym.
Minä puhun edelleenkin neekereistä, enkä tarkoita sillä mitään pahaa tai loukkaavaa, vaan se on suomenkielinen nimitys mustaihoisista ihmisestä jonka olen lapsena oppinut kun puhumaan olen joskus opetellut. No sen verran tietysti on nimitystä täytynyt korjata, että täällä USA:ssa ollessa ei voi muiden suomalaisten kesken puhua neekereistä, vaan pitää puhua mustista, koska eivät nämä mustat täällä tietenkään ymmärrä että meidän käyttämämme suomalainen sana neekeri ei ole pilkkanimi heitä kohtaan.