Onko Jatkoaika.com piilorasistinen keskustelupalsta?

  • 11 090
  • 115

Onko Jatkoaika.com piilorasistinen keskustelupalsta?

  • Kyllä

    Ääniä: 51 27,0%
  • Ei

    Ääniä: 138 73,0%

  • Äänestäjiä
    189

godspeed

Jäsen
Vaan kysymys onkin, että miksi lähteä "sarkastisesti" vastaan, mikäli on samaa mieltä. Kirjoittelijahan tuolla "sarkasmillaan" hyökkää niitä vastaan, jotka kaiketi ovat jopa hänen kanssaan samaa mieltä? Miksi tehdä näin?
 
Kirjoittelijalla ei ole mitään vaikeuksia sisäistää tuota, tämä tulisi ymmärtää jos on vähänkään hänen kirjallisiin tuotoksiinsa tutustunut.

Onko sulla itse asiaan jotain kantaa? Hyväksytkö sinä termin "pakolaistulva" käytön? Nimimerkiltä @V-G- tähän kysymykseen ei kuulunut vastausta. Neuman jo ilmoitti oman kantansa ja paljasti samalla, että ei kuulu Suomen todelliseen älymystöön, joka ymmärtää kielen olevan vallankäytön väline ja tunnistaa hieman "kurakikkeliä" ja "mutakuonoa" hienovaraisemmatkin etnisten ryhmien välistä eriarvoisuutta uusintavat kielenkäytön rakenteet.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Onko sulla itse asiaan jotain kantaa? Hyväksytkö sinä termin "pakolaistulva" käytön? Nimimerkiltä @V-G- tähän kysymykseen ei kuulunut vastausta. Neuman jo ilmoitti oman kantansa ja paljasti samalla, että ei kuulu Suomen todelliseen älymystöön, joka ymmärtää kielen olevan vallankäytön väline ja tunnistaa hieman "kurakikkeliä" ja "mutakuonoa" hienovaraisemmatkin etnisten ryhmien välistä eriarvoisuutta uusintavat kielenkäytön rakenteet.

Minä en koskaan ota kantaa, en edes ranskanleivästä mutta pakolaistulva on melko kuvaava termi tämän hetkiseen tilanteeseen. Ja termi ei ole mitenkään rasistinen koska siinä ei puututa pakolaisten ihonväriin tai rotuun mitenkään. Pakolaistulva on siis käypä termi tämänhetkiseen tilanteeseen. Jos mielestäsi tulva-sanan käyttö asettaa vesistöt eriarvoiseen asemaan suhteessa pakolaisiin niin se on jo sitten toinen asia.
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Koitetaan nyt vielä kerran siteerata Emmi Pääkkösen hienoa twiittiä, josko se saisi sinutkin hieman ajattelemaan:
Mikähän tässä on niin vaikeaa: ihmiset liikkuvat, muuttavat, lähtevät - eivät vyöry, tulvi jne.

Älä nyt vaan tukehdu siihen semantiikkaan. Hengitä välillä ja jatka sen jälkeen imuttamista.
 

Jeffrey

Jäsen
Koitetaan nyt vielä kerran siteerata Emmi Pääkkösen hienoa twiittiä, josko se saisi sinutkin hieman ajattelemaan:
Mikähän tässä on niin vaikeaa: ihmiset liikkuvat, muuttavat, lähtevät - eivät vyöry, tulvi jne.

Kuka helvetin on Emmi Pääkkönen, ja mitä ihmettä hän on sellaista tehnyt, että ansaitsisi tulla siteeratuksi jatkoaika comiin?

Painukoon yksisarvisen vittuun tollanen feministi possu mun keskustelupalstalta!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirjoittelija hihittelee taas Hervannan kaksiossaan... Jättäkää nyt hyvät ihmiset hänen kirjoituksensa huomioimatta, hänen tarkoituksensa on vain ärsyttää. Tätä on jatkunut pakolaiskeskustelussa jo kuukausia. Oikeasti hän on maahanmuuttokriittinen, mutta on keksinyt hauskan harrastuksen. Aluksi hänen oli ilmeisesti tarkoitus olla sarkastinen, mutta kirjoitustyyli on alkanut elämään omaa elämäänsä ja säännöllisesti joku nappaa siitä kiinni.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Näemmä ainakin täällä saa nykyisin kirjoittaa avoimen rasistisia viestejä ilman sanktioita.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Jatkoajan keskustelupalstan käyttäjäkunta on aika konservatiivinen, ei välttämättä rasistinen ellei halua laittaa yhtäläisyysmerkkejä näiden välille. Yritän itse tosin pysyä poissa näistä mamukeskusteluista, kun ne herättävät aika voimakkaita tunteita, mutta sitä mitä itse olen seurannut niin ei täällä nyt niin kovin avoimen tai piilorasistista ole. Mitä itse tähän pakolais"tulva" määritteeseen niin mielestäni tätä sanaa voi käyttää, koska sitä porukkaa nyt sattuu tulemaan tännekin syrjään moninkertaisesti verrattuna aikaisempaan. Euroopan mittakaavassa tänne tulee vain murusia, mutta jonnekin Keski-Eurooppaan sitä pakolaisia tulee aivan älyttömiä määriä, jota täällä ei oikein tunnuta edes ymmärtävän.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Aika avoimestihan täällä näyttää muutamat nimimerkit olevan rasisteja. Mielenkiintoisempi puoli asiassa on se, että modet ei näytä tähän mitenkään puuttuvan, vaikka ainakin eurooppalaisessa urheilussa on aika lailla nollatoleranssi rasismia kohtaan. Ehkä tämä jollain tasolla on siis piilorasistinen palsta, kun siihen ei puututa.
 
Mitä itse tähän pakolais"tulva" määritteeseen niin mielestäni tätä sanaa voi käyttää, koska sitä porukkaa nyt sattuu tulemaan tännekin syrjään moninkertaisesti verrattuna aikaisempaan.

Tulvasta puhumisen ongelma on se, että se dehumanisoi hädänalaisia ihmisiä. Siksi valistuneet koulutetut ihmiset eivät hyväksy tuota termiä.

Kuka helvetin on Emmi Pääkkönen, ja mitä ihmettä hän on sellaista tehnyt, että ansaitsisi tulla siteeratuksi jatkoaika comiin?

Hän kiteytti ensiluokkaisen hienosti ongelman, johon monet häntä arvovaltaisemmatkin tahot ovat puuttuneet.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Muutama vuosi sitten tuli tällä palstalla todettua, että "en ole rasisti, mutta...". Noh, nyt lienee aika tulla ulos kaapista ja myöntää, että olen jonkin verran rasistinen ihminen.
En ole aina ollut tällainen, sillä vielä 2000-luvun alkuvuosiin asti pidin itseäni erittäin liberaalini ja suhtauduin eri kansallisuuksiin jos en nyt ylitsevuotavan ihailevasti niin vähintäänkin neutraalisti. Vuodet ovat kuitenkin tehneet tehtävänsä ja silmäni ovat avautuneet näkemään koko kuvan, joten tässä sitä nyt ollaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Rasisti tai suvaitsevainen - yhtä kaikki molemmat yhtä ahdaskatseisia omaan napaansa (= viitekehykseensä) tuijottavia toistensa näkökantoja ymmärtämättömiä ja tuomitsevia, niin tälläkin palstalla. Joku täällä ketjun alkuaikoina ihmetteli, kunka termi "suvaitsevainen" on tällä palstalla saanut kovin negatiivisen sävyn - niiiiiinpä!

Mielestäni tämä palsta on juuri niin rasistinen/suvaitsevainen kuin sen ulkopuolinen maailmakin kaikkine ylilyönteineen. Toisaalta, vierastan rasismiksi kutsuttua retoriikkaa yleisesti, mutta kyllä vahvasti itseään suvaitsevaisiksi kuvailevien/luulevien kirjoittajienkin tapaa määritellä jonkin (yksittäis-)tapauksen (tätä termiä käytetään erittäin tarkoitushakuisesti puolin ja toisin oman agendan ajamiseksi) jokin tiettyä suomalaista ihmisryhmä esim. "elukoiksi" - kysymyshän on kuitenkin vain useinmiten poliittisista tjsp. mielipide-eroavaisuuksista ja sen myötä (pinta-)periaatteellisesta(!) suhtautumisesta johonkin (yksittäis-)tapahtumaan ajattelematta asiaa juurikaan sen syvällisemmin.

Mutta joo - jokainenhan saa/voi/täytyy tulla onnelliseksi omalla tavallaan. Toiset kivittävät (lähinnä verbaalisesti kuitenkin) joitakin ja ne toiset kivittävät niitä joidenkin kivittäjiä rasismin/suvaitsevaisuuden nimissä ja viitekehyksessä ja juuri toistensa määrittelemänä. Otapa tästä sitten selvää....

PS. Rupesi vituttamaan taas koko vellova paska niin, ettei mua huvita taas yhtään mikään (feat. Matti Näsä) - pitäkää tunkkinne...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös