Vesalle
Olen itsekin oikeastaan vähän naureskellut, että tässähän saa oikein kitisijän maineen, kun joutuu niin usein kitisemään siitä, että muut valittavat Ilveksen toimintaa. minusta kuitenkin on yritettävä puuttua siihen , että meidän kannattajien suhtautuminen olisi vähän toisenlaista, että enemmän keskittyisimme niihin positiivisiin asioihin. Olisi tärkeä miettiä, että jos vaadimme Ilvekseltä lisää satsauksia ja riskinottoa, niin miten sitä tavoitetta auttaa se, että mollaamme Ilveksen johtoa ja toimintaa netissä ihan alvariinsa.
Minusta nämä vaatimukset ja kirjoitukset ovat pahasti ristiriidassa keskenään. Me kaikki voimme auttaa Ilvestä levittämällä tietoa seurasta, tuomalla seuraa esiin hyvässä mielessä, käymällä peleissä, kantamalla fanituotteita jne. Olemalla aloitteellisia.
Silti en tarkoita suinkaan sitä, että meidän tulisi luopua kaikesta kritiikistä, ei suinkaan. En minäkään mitään neukkulaa halua. Minusta esimerkiksi HN ja Mad Dog ovat aivan loistavia esimerkkejä siitä, millainen on olla asiantunteva, Ilvestä sydämessään rakastava ja Ilvestä ikuisesti kannattava, mutta kuitenkin kriittisyyden säilyttävä kirjoittaja ja kannattaja. Heidän kirjoituksiaan on ilo lukea ja ne seikat, jotka he näkevät Ilveksen toiminnassa negatiivisena, ovat sitä usein myös minun mielestäni. Itse olen liian positiivinen kirjoituksissani, sen myönnän, mutta meitäkin tarvitaan niiden monen niin kovin kriittisen vastapainoksi.
Erityisen paljon minua ärsyttävät kirjoitukset, joissa näen ja tiedän olevan suoranaisia valheita ja virheitä, joihin edellisessä kirjoituksessa viittasin. jos niihin liittyy suoranaista henkilöön menevää parjausta, on niihin minusta pakko puuttua. Kuten totesin, monet ottavat nettiin kirjoitetut asiat tosissaan ja uskovat kaiken. Se on vaarallista. Ilveksen tämän hetkinen johto on tehnyt erittäin hyvää työtä, on motivoitunut, erittäin Ilveshenkistä. Minkäänlaista oman voiton pyyntiä tms ei ole. Meidän tulisi antaa heille edes jonkinlainen työrauha ( en tietenkään kuulu tuohon porukkaan , mutta tunnen heitä jossain määrin).
Kohtuutonta oli minun mielestäni myös se, että avasit tämän ketjun siinä vaiheessa, kun oli pelattu kaksi ottelua, jotka kuitenkin olosuhteet huomioon ottaen olivat mennet kohtuullisesti, ei suinkaan mitenkään penkin alle. Kolmas peli oli sitten jo parempi ja nyt on tullut kaksi voittoa. Sitten, jos marraskuussa olemme viimeisillä sijoilla, sitten voidaan pohtia, mikä meni pieleen. Vielä ei ole sen aika.
Jos ajatellaan esimerkiksi kahta viime kautta, niin olimme todella lähellä päästä välieriin 2004. Ettei se lopulta natsannut, oli pienestä kiinni eikä siitä voi mitenkään syyttää oikeastaan ketään( jos esim Raipella ei olis ollut olkapäävammaa, niin todennäköisesti olis iskenyt sen voittomaalin, jota ei sit tullut ja josta heti Hifki karkasi sen tekemään).Välieräpaikka olisi ollut kova juttu.
Sykoran lähdöstä ei voi myöskään missään tapauksessa syyttää johtoa. Päin vastoin se hoiti hommansa hienosti palkkaamalla Curren ja Hyvösen.
Jos virheitä onkin tehty, ne ovat olleet pieniä, pahin varmasti Allenin sopimus. Mutta kuka meistä on virheetön. Ilmoittautukoon heti, haluan saada hänet työtiimiimme. Eli ei me voida aina hakea vain virheitä virheiden perään. Joskus pitää katsoa eteenpäin.
Se, miksi en kirjoita ilves.comiin , johtuu muutamasta tekijästä. Ensinnäkään en luota siellä nimimerkkien salassapitoon, mikä on minusta ehdoton edellytys kirjoittamiselle. Toiseksi siellä on aivan liian paljon näitä lähes vihamielisesti Ilvekseen ja sen johtoon suhtautuvia kirjoittajia. Vierastan sitä. Loistavat kirjoittajat, kuten Ragulin ,Nuck, Gene Simmons, G, Mad Dog, Artsi, Mane jne hukkuvat siellä näiden negojen joukkoon. ( tästä saa toki aiheen kysyä, miksi sitten luen niitä. Siksi että kaikesta huolimatta haluan pysyä ajan tasalla siitä, mitä ajassa liikkuu sekä em kirjoittajien kirjoituksista, joita haluan lukea)
Eli vastauksena kysymykseesi on, etten pidä kirjoittamista comiin mahdollisena. Toivon, että siellä valtaisi alaa vähän positiivisempi suhtautuminen. Tämä jatkoaika on ollut kaiken aikaa tässä suhteessa parempi.