4
444
Vaikka itse olen Pyynikin osakas (toki kovin pieni sellainen), niin siitä huolimatta jätän ko. oluet kauppaan. Juuri tuon mainitsemasi laadun vaihtelun vuoksi. Vähän on jäänyt sellainen fiilis, että eivät ota tuota asiakkailta ja osakkailta tullutta palautetta riittävän vakavasti. Sääli sinänsä, kun tuote muuten on kunnossa. Tuli tuo yhteistyö Lidlin kanssa ilmeisesti vähän ”äkkiä” ja tuotantoa ei saatu sopeutettua noin valtaviin tilausmääriin. Lopputuloksena on sitten valitettavan vaihtelevaa tekemistä.Ihan kohtuullinen maitokauppaolut tuo Mosaic, ja Citrasta pidän jopa enemmän. Pyynikin maitokauppaoluista oma suosikkini on kuitenkin vain Lidlin valikoimista löytyvä Pacific Pale Ale. Samaten Norwich Pale Ale toimii ihan kohtuullisesti. Ja erityismaininnan annan tuolle Premium IPA:lle, joka taitaa olla yksi harvoja brittityylin IPA-oluita, joita Suomessa tehdään.
Sellainen ikävä asia noissa Pyynikin oluissa kuitenkin on, että laatu vaihtelee paljon. Tätä omaa havaintoani tukevat myös tuttavieni havainnot sekä muutamankin olutblogistin kertomukset. Ikävän usein saattaa tulla vastaan tunkkaiseksi muuttunut olut, kun edellisellä kerralla tarjolla on ollut mukavan raikas saman sarjan edustaja.
Itselläni tuli kesällä vastaan souriksi muuttunut Norwich. Ja vain viikkoa sen jälkeen ummehtunut Pacific Pale Ale. Sen jälkeen olen useimmiten jättänyt Pyynikit kauppaan, koska pettymys noissa tilanteissa on ollut suuri.
Ymmärrän myös sen, että ihan jokaiseen palautteeseen ei vain voi eikä kannata reagoida, mutta juuri tästä aiheesta palautetta tulee mielestäni liian paljon, että se kannattaisi sivuuttaa.