On aika oluen

  • 673 803
  • 3 967

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Taloyhtiön pihajuhlat + ilmaista juomaa ja naposteltavaa + sai ottaa pari tölkkiä kotiinkin + en katsonut tarkemmin + ? = profit.
Mukava taloyhtiö. Jos meinaa erikoisoluita, eikä mitään halpoja sai juodakseen.

Itse olen happamien ystävä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mukava taloyhtiö. Jos meinaa erikoisoluita, eikä mitään halpoja sai juodakseen.

Itse olen happamien ystävä.
Näin OT:na kolme saavia, jossa oluita monenlaisia, viiniäkin eri plaatua, hodari- ja erikoiskahviständi ja sokerina pohjalla trubaduuri, joka tunsi Ragni Malmstenin. Siitä ei bileet parane.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viimeksi kuukausi sitten annoin vielä yhden mahdollisuuden sourille (en Sourille). Ihan vaan suullisen maistoin. Hanaan/hyllyyn jää jatkossakin.

Maistoitko suullisen hanasta vai hyllystä?

Ja joo, en minäkään noita juo. Olen joskus kokeillut, mutta noihin en ole saanut makuaistiani kehitettyä. Lisäksi tuppaavat närästämään meikäläistä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
PS. Kertokaas Tallinnan parhaat olutravintolat, pitäisi syyskuun puolivälissä käydä siellä pyörähtämässä.

Omia suosikkikohteita on Koht, Põhjala taproom, Purtse taproom, Põhja konn, Brewdog sekä uuteen paikkaan avautunut Pudel. Lisäksi uusi Brewklyn vaikuttaa mielenkiintoiselta Helsingin Pien shopin tyyliseltä paikalta.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mallasseppien mustaherukka-lakritsi sour sopii kyllä minun suuhuni. Ei ihan perinteinen olut, mutta hellepäivänä herkullinen viinimarjamehu
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mallasseppien mustaherukka-lakritsi sour sopii kyllä minun suuhuni. Ei ihan perinteinen olut, mutta hellepäivänä herkullinen viinimarjamehu
Kyllä. Oikea huikeus.

Itseasiassa kylmässä löytyy yksi sellainen juuri nyt.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jälleen yksi nurin; Olaf Brewing. Surullista.


 

444

Jäsen
Jälleen yksi nurin; Olaf Brewing. Surullista.


Tää on huono juttu. Erittäin huono juttu. Oma suosikkini. Uuden Englannin Nahkamies on oikeasti hyvää. Etenkin kun sen lipittää siinä linnan vastarannalla kioskin terassilla lämpimänä kesäiltana.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Sen verran jarrua, että tuossahan puhutaan "oman tuotannon lopettamisesta" eli ei varsinaisesti pillien pussiin laittamisesta. Reseptiikka ja brändi säilyvät, ja kenties Nahkamiehet ja Otan oluet tulevat naapurin panimolta vastaisuudessa.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Surullistahan tämä on. Ei ole sitten Savonlinnassakaan panimoa enää tämän jälkeen. Olafilla tosin brändi ja kaikki varsinaisen oluen ulkopuolella oli toteutettu selvästi paremmin kuin itse oluet, että sinänsä tässä ei nyt kaatunut laadultaan yksi parhaista kotimaisista. Silti harmi. Useamman kerran kesässä tuli käytyä panimolla hakemassa täydennystä mökkijääkaappiin.

Ja kyllä. Brändi säilyy (joka Olafilla olikin kunnossa) ja oluethan saattavat jopa olla jatkossa laadukkaampia ja parempia, kun tehdään muualla!?!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olaf tuli sikäli vähän yllätyksenä, että tosiaan markkinointi ja brändi ovat olleet kunnossa, ja oheistoiminta saanut luotua sellaisen mielikuvan, että homma rullaa. Toki tuo ydinmarkkina-alue on pieni ja kesäsesonki äärimmäisen lyhyt. Oluet sinänsä eivät mitään ykkösiä olleet, vaikkakin Otan ja Leopard upposivat ihan hyvin myös maultaan, eikä niitä tarvinnut pelkän kannatuksen vuoksi nauttia.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tuli käytyä naapurin Systembolagetissa niin hinnat yllätti. Tosi paljon hyviä lageroluita alle 10:90kr tölkki eli kruunun kurssilla alle 1€. Suurin yllätys oli Koppasbergin 0,5l Perry ja Apple 7,0% 19:90kr tölkki, niitä tuli ostettua sen verran kun jaksoin kantaa :D

Ja lähes kaikki muutkin premium oluet oli halvempia kun täällä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvoin tulee ihan totaalisia huteja ja jos tulee, se johtuu lähinnä täydellisestä mauttomuudesta. Mutta eilen testaamani Karhu Talvistout ei osunut omaan makuun sitten yhtään. Oli lähellä mennä viemäriin suurin osa siitä, mutta sinnittelin loppuun, koska oluen tuhlaaminen on kuolemansynti ja onneksi oli vain yksi tölkki.

Lähinnä tuli mieleen, että jonkun ei niin hyvän leivonnaisen kuorrute on muutettu nestemäiseen muotoon. Olisi varmaan maistunut paremmalta lämmitettynä ja sopivasti makeutettuna... Oli itse asiassa tarkoitus ostaa Karhun toinen kausiolut eli Lakuporter, joka puolestaan toimii minulle hyvin, mutta ei näkynyt olevan saatavilla siinä kaupassa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tässä on hyvä olut Brooklynilta: Fonio rising double pilsner. Enemmän makua kun useimmissa pilsnereissä tai joissain Ale-oluissa. Kyseistä olutta myydään hanaoluena Helsingissä mm. Nordiksella (joissain pisteissä) ja uusitussa Henry's baarissa Narinkkatorilla Kampin vieressä. Vanha linja-autoasema ja erillisrakennus siis.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään pipolätkän jälkeen Alkoon ja naismyyjältä kyselin hyvää Lager olutta.

Suositteli ukrainalaista Obolon olutta, ostopäätöksen tein välittömästi kun kuulin mistä maasta tuo oli lähtöisin.

Ei tuo nyt mitään ihmeellistä ole, mutta kun tietää tilanteen siellä niin kyllä maistuu.

Kassalla vielä hymy ja peukku kun kerroin että Uutenavuotena ammun ton hylsyn perkele Moskovaan!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tuo nyt mitään ihmeellistä ole, mutta kun tietää tilanteen siellä niin kyllä maistuu.

Kyllähän tuota aina Ukrainan tukemisen vuoksi kannattaa nauttia.

Itse en ole mikään näiden kliinisten massalagerien ylin ystävä, mutta Obolon on tuossa lajissa ihan kohtuullinen. Puhdas ja pehmeä maultaan, mutta jotenkin tylsä. Vähän samanlainen kuin Balkanilla vastaan tulleet paikalliset bulkit. Ajavat asiansa, ja maistuvat minulle paremmin kuin suomalaiset bulkkilagerit, mutta itse juon lähinnä, jos tarjotaan.

Itse join eilen aivan huikean imperial stoutin. Tai no, desin maistelulasi oli kyseessä, ja se oli ihan riittävästi, sillä olut oli tuhti ja sen juominen nautiskellen varsin hidasta. Basqueland Brewing oli panimo ja Fudge Fantasy oli oluen nimi. 12% vahvuutta ja ilmeisesti vaahtokarkkia käytetty maustamisessa. Huikean pehmeä imperial, jonka tuoksussa oli hyvällä tavalla toffeeta ja maussa jotain kahviin ja kermaan vivahtavaa. Alkoholin makua ei tullut läpi missään vaiheessa. Suutuntuma ja balanssi olivat lähes täydelliset.

Paljon olen oluita juonut, mutta tämä meni kyllä omalle Top-5 -listalleni.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Käytättekö Untappdia, Pint Pleasea vai ette mitään oluen arvostelusovellusta?

Itse olen Untappdin käyttäjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös