Olen tuossa huomannut, että monenlaista "erikoisolutta" löytyy yhden jos toisenkin suomalaismerkin valikoimista. On Olvi Halkoa, Koff Rockia ja niin edelleen. Onko monikin huomannut noissa mitään eroa niihin tavallisiin?
Minä join Ruisrockissa yhden Koff Rockin. Arvelin, että myyjätyttö-poloinen ei ymmärrä mitään oluen hienouksista, mutta kysyin kuitenkin ennen tilaamista, että miten Koff Rock eroaa tavallisesta Koffista. Vastaus oli aika odotettu: "En tiedä, mutta se on kuulemma ihan yhtä hyvää" (ja perään oikein pirteä hymy, jolla kokeiltiin saada vanha setä tyytyväiseksi).
Join yhden tölkillisen, ja totesin myyjän olevan oikeassa siitä, että ihan yhtä "hyvää" se tosiaan on. Seuraavat tuopit, joita nautin, olivat siideriä ja lonkeroa.
Paria vuotta aiemmin Koffin ExtraBrew taas yllätti jokseenkin positiivisesti. Bulkin maku sieltäkin tuli läpi, mutta humalointi kuitenkin toi oluthetkeen jotain potkuakin. Osaavathan ne tehdä siellä mahtavaa portteriakin... miksi tuo ei sitten näy muiden oluiden kohdalla laadussa...
Perjantaina Severiniä maistamaan.
Testaa samalla reissulla (oletan, että Plevnaan tiesi vie) myös heidän kausioluensa, Cotton Ale. Tätä on tehty Plevnassa jo kahdesti aiemminkin, mutta nyt heillä on uusi resepti ja uusi humala. Nautin eilen yhden tuollaisen ruoan yhteydessä, ja pidin kyllä tuosta ihan kohtuullisesti. Raikas, mutta maistuva humalointi, ei kuitenkaan niin vahvana kuin Severi-sedän tekeleessä.
Plevna on yleensä onnistunut noissa kausioluissaan ihan kohtuullisesti. En sitten tiedä, miksi niistä niin harva pääsee pysyvään hanaan. Joskus talvella hanasta löytyi mustaa alea, mikä oli minusta oikein pätevä tuote.
Kuudennen kaljan jälkeen ette edes erota stoutia lagerista sokkotestissä. Se maistelusta.
Otetaanko haaste? Tarjoat minulle ensin kuusi olutta ja sen jälkeen tehdään tuo sokkotesti. Jos erotan nuo, olet tarjonnut minulle illan. Jos en erota, maksan nuo oluet sinulle.