No kun olutketjussa ollaan, niin aika turha vertailla mun mielestä mihinkään koffeihin tai karhuihin yhtään mitään. Toki tuo Newcastle Brown Ale nuo peruslagerit hakkaa, mutta muuten ainakin mun mielestä melko vaisu ja mauton olut. Eilen tuli maisteltua Brooklynin Brown Alea, ja ainakin mun makuun toimi paljon paremmin.
Mistä löysit Brooklynin Brown Alea? Tuli pyörähdettyä tuolla panimolla pari viikkoa sitten, niin nyt olisi tietysti innostusta noihin. Harmittaa, kun en tajunnut ostaa Local 1 mukaan, koska sitä ei suomesta taida löytyä. Yhdestä delistä sentään sain napattua mukaan Pilsnerin, Lagerin, IPAn ja Pennant ALE '55. Kaksi viimeksi mainittua on vielä kokeilematta.
Lagereissa voidaan sitten omaa vertailuaan tehdä paljonkin. Aiemmassa viestissäni mainittu Brooklyn Lager esim. kyllä päihittää rinnan mitalla kauppojen oluet, mutta omasta mielestäni muutenkin lager on nelosvahvuisena parhaimmillaan melkein laidastaan. Toki ruokakaupoissakin hyviä lagereita löytyy, ei sillä.
Lagereista Brooklyn Lager ja Sam Adams maistui lomalla hyvin, joten nyt pitäis ehkä täälläkin suorittaa lager vertailua, koska yleensä en ole niistä pahemmin innostunut. Toki olut on mulle myös fiilisjuttu, mutta ei se varmaan pahaa tekis ottaa makuvertailuun jotain perus Koffia.
Kotona menee olutta nykysin maksimissaan se 2-3 pulloa viikonloppuna ja nyt kun on tullut oltua harvoin kotona, niin nekin annokset on tullut otettua jossain pubissa. Eilen tuli käytyä pitkästä aikaa alkossa ja seuraaviin upposi pyöreät 45 euroa...
2 x Brooklyn Local 2 (12,90kpl)
Young's Special London Ale
Innis & Gunn Rum Cask Finished
Belhaven Scottish Stout
Samuel Adams Boston Lager
Strong Suffolk Vintage Ale
Brookynissa nyt ei hinta/laatu tule varmaan kohtaamaan, vaikka olis miten hyvää, mutta pitikin ostaa toinen pullo juotavaksi ja toinen säilöön. Muutenkin mukavaa, että kotoa löytyy tarvittaessa isompaakin valikoimaa, jos tekee jotain tietyn tyylistä olutta mieli. Olen kyllä pyrkinyt maistelemaan mahdollisimman paljon uusia oluita, mutta
Lancaster Blondea on tullut ostettua talven aikana useampaankin kertaan. Voi olla, että kehuin sitä jo aiemminkin, mutta jos joku eksyy citymarketin oluthyllyille, niin kannattaa napata pullo kokeeksi mukaan.