Seuraavaksi Sofiero! Nam.
Soliferia! Petrimatikaisolut. Autotalon K-Marketissa oli joskus pari vuotta sitten kylmäkaappi täynnä Soliferia. Ostin joskus sitä janoon sieltä. Monesti satuin olemaan kaiken lisäksi joko menossa (tai tulossa) matsiin silloin. Useimmiten Sonskille HIFK Fotboll-peli oli kyseessä. Jossain vaiheessa se tölkki muuttui isommaksi ja toisaalta aloin käydä peleissä vähemmän, joten se Soliferin ostaminen on jäänyt.
En tiedä kuinka laajalle Jatkoajassa on levinnyt tuo Nobelaner-fanitus, mutta kun yksi toinen kirjoittaja on lähes ominut sen tuotteen, niin en viitsi sitä ostaa. Itseasiassa en ole oikein ikinä pitänyt Nobelanerin mausta, joten olen juonut sitä elämäni aikana vain muutaman tölkillisen. Niinpä jos haetaan bulkin bulkkia eli sellaista tuotetta, mitä ostaa, jos pitää bulkkia viedä jonnekin ja ihmiset kysyvät: mitä tämä on niin Solifer on vahvoilla. Mutta kun sen saatavuus on heikko, niin olen nyt ottanut sen tilalle Varasto-oluen. Minusta on käsittämättömän hauskajuttu tuo, että lager=varasto. Siinä pilkataan lädejä sopivalla tavalla ja keravalaiset ovat tajunneet sen jo joskus ennen sotia. Lisäksi on huikea juttu se, että siinä tölkissä lukee Kerava. Bulkkiolut=Kerava-meininki. Mikä onkaan parempaa! Toivottavasti eivät vain mene lopettamaan sitä olutta, vaan kun minun pitää ottaa jonnekin oikein bulkkia olutta mukaan, niin en mä mitään Koffia, Lapparia tai Olvia halua ostaa, vaan Varasto-olutta, jotta ihmiset kysyisivät: Mitä hittoa tämä on? Ja pääsen vastaamaan: Kerava-meininkiä.
Silti olisi kiva kuulla, kuinka paljon täällä on aitoja, intohimoisia Nobelaner-faneja.