Kuittaan kyllä sen verran että tulee aivan suoraan ranskasta (excusez-moi), ääntyy sinnepäin kuin olet kuvaillut."Ekskusemuaah?" Sana tulee englannin kielestä (excuse me) ja on tietyissä tilanteissa mitä loistavin vastaus, etenkin kyseisen naisen suusta tulleena.
Itse tuon termin olen bongannut Jatkoajan pissaliisaketjusta, jossa sitä nähdäkseni on ensimmäisenä käyttänyt nimimerkki mission16w tässä viestissä. Tiedä sitten, että mistä se on alunperin liikkeelle lähtenyt ja ihmisten puheeseen päätynyt.Urospissaliisoista käyttämäni lajitermi vittumarkot näyttää nimittäin levinneen melko ahkeraankin käyttöön.
En tiedä, voinko ottaa kunniaa itselleni, mutta teen niin kunnes toisin todistetaan. Urospissaliisoista käyttämäni lajitermi vittumarkot näyttää nimittäin levinneen melko ahkeraankin käyttöön. Googlekin löytää satoja osumia lähinnä keskustelupalstoilta.
Spädäri = Pyttipannu
Itse tuon termin olen bongannut Jatkoajan pissaliisaketjusta, jossa sitä nähdäkseni on ensimmäisenä käyttänyt nimimerkki mission16w tässä viestissä.
Tiedä sitten, että mistä se on alunperin liikkeelle lähtenyt ja ihmisten puheeseen päätynyt.
Joo, eikä siinäkään vielä mitään, mutta taisi olla niin, että koko ketjun avausviesti oli kopioitu joltain toiselta palstalta. :)Taisi eräskin (yhteen Arskan leffaan viittaava) nimimerkki täällä kaiken muun paskanjauhamisen lisäksi ottaa taannoin itselleen krediitit pissaliisi/pissis -sanan keksimisestä, mikä huvitti itseäni kyllä suuresti, kun oli sitä itsekin tullut käytettyä huomattavasti aiemmin kun hän sen Jatkoajassa "uutena" juttuna lanseerasi.
Niin näin, mutta onneksi huomasin virheeni ennen kuin ehdit korjaamaan. Ärsyttävää olla väärässä niin, ettei itse huomaa sitä olevansa.Näit väärin :-)
*edit* Niin, tutkin aikani kuluksi lisää asiaa ja kyllä sä Everton olit sitä ennen tuossa ketjussa käyttänyt. Haku ei vaan löytänyt, koska en vaan osannut.
Taidan olla nörtti?
Silloin kun meidän Leevi oli vauva, eli noin 10v sitten sanoin lakin alle laitettavaa ohutta huppumaista pipoa "kypärämyssyksi" sen mukaan kun formulakuskeilla oli samanlainen kypäränsä alla.
Kysyttäessä mielipidettä jostain asiasta tulee monesti käytettyä sanontaa "sehän on ihan tertun oma asia". Kuvastamaan siis sitä, että ei ole mielipidettä juuri siihen asiaan.
"mitä mieltä olet, pitäisikö tämä homma hoitaa tänään vai huomenna?"
"sehän nyt on ihan tertun oma asia"