Harjoittelin tänään remonttireiskahommia tuossa illalla pikkaisen. Oli nimittäin pari lukulamppua tullut joskus ostettua ja ajattelin, että helpointa on varmaan, jos ne itse laitan ilman minkään tyypin paikallekutsumista. No ei ollut käytössä vatupassia tms. järeitä vehkeitä, mutta lainasin jonkun kuulemma hyvälaatuisen akkuporakoneen. Niistä lampuista puuttui selkeät asennusohjeet, mutta itsekin vähän ajan pohtimisen jälkeen jossain määrin ymmärsin, mistä on kyse (tosin yksi osa jää ylimääräiseksi). Ensimmäinen lamppu menikin seinään aika helposti. Poraaminenkin sujui ja se oli ilmeisesti 100v vanhaa tiiltä se punainen pöly mikä sieltä tuli ja ainoaksi ongelmaksi koin sen perusruuvausongelman eli se ruuvin kanta menee aina ruuvatessa muusiksi.
Toisen lampun kohdalla tulikin tenkkapoo. Pora meni molempien reikien osalta joku max 2cm sisään, jolloin siellä tuli selkeästi kivi vastaan. No homma jäi siihen. Savua ilman tulta oli lopputulos, koska se ei vaan mennyt eteenpäin. Hetken aikaa pähkäiltyäni soitin apua ja lopputulos on nyt se, että mun pitää ilmeisesti lainata iskuporakone. En tosin tiedä mikä se on, mutta ilmeisesti joku vehje, jolla pora menee seinään paremmin.
Vaikeata olla hetken remonttireiskana. Tosin nyt kun on puuhan aloittanut, ei haluaisi antaa heti periksi.
Toisen lampun kohdalla tulikin tenkkapoo. Pora meni molempien reikien osalta joku max 2cm sisään, jolloin siellä tuli selkeästi kivi vastaan. No homma jäi siihen. Savua ilman tulta oli lopputulos, koska se ei vaan mennyt eteenpäin. Hetken aikaa pähkäiltyäni soitin apua ja lopputulos on nyt se, että mun pitää ilmeisesti lainata iskuporakone. En tosin tiedä mikä se on, mutta ilmeisesti joku vehje, jolla pora menee seinään paremmin.
Vaikeata olla hetken remonttireiskana. Tosin nyt kun on puuhan aloittanut, ei haluaisi antaa heti periksi.