Olen kovin pettynyt Seppälän kirjoitukseen. Oikeudet ja velvollisuudet menevät molempiin suuntiin tässäkin asiassa, sanoisin. Eli Ristolaisella ei ole mitään kunniavelkaa tai velvoitetta osallistua maajoukkuetoimintaan. Mutta samaan aikaan maajoukkueella ei ole mitään velvoitetta Ristolaisen suuntaan toimia Ristolaisen halujen mukaisesti. Myöskin muutama olkinukke heitettiin kirjoitukseen. Pata kattilaa jne.
Tommi Seppälä kirjoitti:
Tässä kohtaa herää väkisinkin kysymys, että milloin suomalaisessa jääkiekossa olympiapaikka alettiin ansaita MM-kisojen kautta?
Vastaus lienee ei koskaan, jos Tommi tätä tosissaan kysyy. Eipä siellä Olli Juolevilla, Urho Vaakanaisella tai Tuukka Raskillakaan ole kovinkaan montaa MM-turnausta taustalla. Tämän kysymyksen jälkeen Seppälä esittää läjäpäin lisää kysymyksiä, mutta kun alkupremissi on jo pielessä, niin kuinka mielekästä näihin on enää edes lähteä vastaamaan?
Sitten Tommi toteaa, että MM-kisoissa ei pelaa parhaat. Tämä on ihan Sherlock-tason oivallus. Sen jälkeen Tommi tosiaan kysyy tuosta kunniavelasta, johon otinkin kantaa ensimmäisessä virkkeessä. Sitten tämän jälkeen Seppälä esittää täysin kummallisen argumentin Kanadan ja Ruotsin maajoukkueesta, en ihan saa selvää tästä olkinukesta.
Noin muuten olen samaa mieltä siitä, että pöytä tulee putsata mahdollisimman pian ja toivoisin, että molemmat osapuolet olisivat tässä aloitteellisia. Olen myös Seppälän kanssa siitä samaa mieltä, että Suomen maajoukkuetoiminnassa ei olisi varaa tällaisiin arvovaltakiistoihin.