Kimmo Stasi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Leijonat
No en tiedä. Tuollainen yltiöisänmaallinen paasaus nyt on aika amerikkaa, eikä oikein istu suomalaiseen kansanluonteeseen.
Yleisessä tiedossa on, että suomalaiset NHL-pelaajat haluaisivat pelata olympialaisissa ja kyllä se mulle ainakin on riittävä "todiste" isänmaallisuudesta.
Onko siis sinun mielestäsi esim. Selänteen, Timosen ja Nummisen puheissa ollut jotain sellaista, joka "ei oikein istu" suomalaiseen kansanluonteeseen?
Ettet vaan sattuisi itse kuulumaan juuri tuohon nuorempaan ikäpolveen, jolle isänmaa ja kansallismielisyys ei enää merkitse yhtään mitään? Tai ei nyt leimata koko sukupolvea, sillä onhan siellä näitä esimerkillisiä leeviselänteitä, jotka reilusti esittelevät isoja Leijonakorujaan julkisuudessa, tietäen hyvin kuinka täällä Suvakkilandiassa moisiin suhtaudutaan.
Kyllä Suomessa on ainakin ennen "paasattu" paljonkin isänmaan ja suomalaisuuden puolesta ja kun sellainen henki on näkynyt myös jääkiekkojoukkeissa, niin onhan sitä ollut hienoa seurata. Menestystäkin on kivasti tullut, vaikka paperilla sitä ei kukaan ole koskaan odottanutkaan. Itse väitän suurimmaksi syyksi menestymiseen heikommalla yksilömateriaalilla joukkuehengen ylivertaisuuden.