Itse kirjoitin tuonne aikaisemmin, että olympiakulta olisi kovempi juttu. Ja sitä se on edelleenkin.
Tähän itselläni yhtenä syynä on varmasti se, että ensimmäiset 21 vuotta elämästäni olen asunut paikkakunnalla, jossa ei pelata liigakiekkoa.
Ei voi mitenkään samaistua oman kaupungin joukkueeseen, ja oman kaupungin sankareihin, kun semmoisia ei ole.
No tulihan sitä joskus juhlittua Helsingissä WP-35:sen jääpallon mestaruutta, mutta eipä sitä voi jääkiekkoon verrata.
Jokerit on minulle aina ollut sm-liiga joukkueista se selvä ykkönen, mutta koska jokereihinkaan ei ole voinut luoda kunnon sidettä pikku poikana, niin maajoukkue ajaa ohi.
Ei sillä, että olisi nähnyt maajoukkueen pelejä sen enempää kun jokereiden, mutta oman maansa puolesta sitä tulee aina jännättyä mitä erikoisimpien lajien parissa.
Tuota taustaa vasten ymmärrän siis täysin, jos joillekkin oma seurajoukkue on suurempi juttu. Monet jatkoajankin kirjoittajista on pelannut junnuja omassa suosikki joukkueessaan, ja sillä tavalla luoneet sidettä seuraansa.
Ikävä kyllä itselläni ei tähän ollut mahdollisuutta. Joten minulle maajoukkue luo suurimmat fibat.