Olympiakulta vai Kanada-malja

  • 10 882
  • 147

Olympiakulta vai Kanada-malja

  • Olympiakulta

    Ääniä: 302 54,5%
  • Kanada-malja

    Ääniä: 252 45,5%

  • Äänestäjiä
    554

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Kanada-malja aiheuttaisi henkilökohtaisesti aivan toisentasoiset fiilikset, ei kahta sanaa. Tosin sen odottamiseen ei välttämättä ikä ja terveys tule riittämään, joten kyllä tuo olympiakultakin olisi varmaan ihan mukavaa balsamia haavoille.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ilman muuta Kanada-malja. Suomen olympiakulta saisi minut leijumaan ehkä pari-kolme päivää, minkä jälkeen toki edelleen muistelisin suurella ilolla tapahtunutta, mutta Ässien suomen mestaruus aivan eri luokan juttu. Mutta entäs jos tuleekin molemmat samana vuonna? Sanoisin, että todennäköisyys sen tapahtumiseen saattaa hyvinkin olla nyt parempi kuin koskaan minun elinaikanani (sekä mennyt että vielä edessäoleva elämäni mukaanlukien).
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kanadamalja.

Olen paljon enemmän innoissani SaiPan edelleen mahdollisesta suorasta pudotuspelipaikasta kuin tästä olympiahuumasta, ja jos SaiPan joukkue jonain päivänä nostaisi kanadamaljaa, niin se olisi urheilumielessä suurin hetki minullekin ikinä/koskaan.

Toki Olympiakulta tulee heti perässä.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ilman muuta Tapparan mestaruus menee olympiakullan edelle. Oman joukkueen peliä kuitenkin seuraa koko pitkän kauden ajan, kun olympialaiset kestää vaan muutaman hassun pelin. Ja onhan se ihan eri asia kannustaa omia paikan päällä hallissa, kuin katsella pelejä kotisohvalla. Lisäksi maajoukkueen pelaajat eivät sillä tavalla ole "omia", esim. ei mulle joku Teemu Selänne merkitse mitään verrattuna vaikka Sami Venäläiseen. Ja älkää nyt tätä käsittäkö tahallaan väärin, en vertaile millään tavalla heidän pelitaitojaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kanada-malja. On vain niin paljon enemmän henkilökohtaisesti "kiinni" HIFK:ssa kuin maajoukkueessa. Mutta olen toki ahne ja vaadin molempia!
 

Kaivanto

Jäsen
HN kirjoitti:
Ilveksen elokuinen harjoitusottelu herättää enemmän tunteita kuin Suomen olympiafinaali.

Vaikea valinta, ihan siinä ja siinä. Mutta taidan kallistua samalle kannalle.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllähän semmoinen ihme kuin Ässien mestaruus menisi kaiken edelle. Ihan kaiken.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Kanada-malja ehdottomasti. Toki olympiakultakin on hieno juttu, mutta jos Suomi huomenna häviää, niin maanantaina tappio ei enää vituta. Jos HIFK taas häviäisi SM-finaalit, niin siitä ei viikon vitutuksella selvittäisi.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
1. Liigapronssi
2. Olympiakulta
3. Juhannuksen mölkkypelin dominointi&voitto
4. Kerhon mestaruus
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, eiköhän tuo Olympiakulta ja maailmanmestaruus varsinkin ole tärkeämpää vain niille, jotka eivät jääkiekkoa niin aktiivisesti ja intohimoisesti seuraa. Iso osa kansasta on sellaisia, jotka ryömii jääkiekon ääreen vasta kun on jotkut maaottelut kyseessä. Luulen, että monelle jonkun suosikki NHL-joukkueenkin Stanley Cupin voitto menee Suomen mitaleiden ohi.
 

Kyle

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Niin, eiköhän tuo Olympiakulta ja maailmanmestaruus varsinkin ole tärkeämpää vain niille, jotka eivät jääkiekkoa niin aktiivisesti ja intohimoisesti seuraa. Iso osa kansasta on sellaisia, jotka ryömii jääkiekon ääreen vasta kun on jotkut maaottelut kyseessä. Luulen, että monelle jonkun suosikki NHL-joukkueenkin Stanley Cupin voitto menee Suomen mitaleiden ohi.

Lisäksi äänestyksen ajankohta ei ole paras mahdollinen, näin olymppia finaaleiden alla ei ole mikään reiluin ajankohta tämmöttille äänestykselle.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Voisin ihan kevyesti vaihtaa Kärppien viime kevään mestaruuden olympiavoittoon Torino 2006. Vuoden 2004 Kärppä-mestaruutta en vaihtaisi mistään hinnasta yhtään mihinkään enkä myöskään mestaruutta 1981. Myös Leijona MM 1995 on täysin korvaamaton. Eli fifty-Fifty.
 

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Molemmat kelpaa, mutta...

Muotoillaan se nyt vaikka näin: Huomenna jos kultaa tulee, juhlin huomisen. Keväällä jos Kanadamalja tulee, juhlin viikosta kahteen.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Kyllä Olympiakulta on mulle kovempi juttu, ja nämä kovan luokan kansainväliset turnaukset pistää aina sydämen paljon kovemmalle kuin kotoiset playoffit.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Typerin kysymys mitä olen kuullut vähään aikaan. Mutta, niin vain näyttää löytyvän niitäkin joiden mielestä Kanada-malja menee ihan oikeasti Olympiakullan edelle. Ihmeellinen On Elämä.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Tämmöinen on minun järjestykseni:

1. Stanley Cup Pittsburghiin

2. Olympiakulta Suomeen
3. Kanadamalja Ouluun
4. Maailmanmestaruus Suomeen
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tällaiseen kysymykseen on vaikea vastata. Vastasin Kanada-malja Bluesille. Mutta eipä se olympiakultakaan paskalta maistuisi.
 

M10

Jäsen
Kerhon mestaruus olisi meikäläiselle paljon kovempi juttu, kuin Suomen olympiakulta. Se tuntuisi paljon henkilökohtaisemmalta ja vaikeasti voitettavalta. En oikein pysty edes kuvittelemaan, minkälainen olisi Rinkelinmäen huuma mestaruuden ratkettua (jos se Hämeenlinnassa ratkeaisi).
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Gerodz kirjoitti:
Lisäksi äänestyksen ajankohta ei ole paras mahdollinen, näin olymppia finaaleiden alla ei ole mikään reiluin ajankohta tämmöttille äänestykselle.

Tai sitten ajankohta on täysin oikea ja kertoo sen, kenelle seurajoukkue on maajoukkuehuumankin keskellä se tärkein...
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Suomen mahdollinen olympiakulta olisi toki hieno juttu ja niin edelleen, mutta vaihtaisin kuvitteellisessa valintatilanteessa todennäköisesti Suomen voittaman olympiakullan Ilveksen voittamaan runkosarjaotteluun, joten vaihtoehdot ovat samat kuin kysyttäisiin, että ottaisinko Lotossa päävoiton mielummin kuin Vakiossa 10 oikein.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Saku #11 kirjoitti:
Typerin kysymys mitä olen kuullut vähään aikaan. Mutta, niin vain näyttää löytyvän niitäkin joiden mielestä Kanada-malja menee ihan oikeasti Olympiakullan edelle. Ihmeellinen On Elämä.

Niin kysymyshän oli nimenomaan "Kumpi saa sinut juhlimaan enemmän?".

Olympiakulta on vaikeampi voittaa, se on selvä. Se on loistava saavutus ja kiekkoilijan maajoukkueuran huipentuma, jonka suomalaisille pitkän päivätyön tehneille pelaajille soisi. Itse juhlisin takuuvarmasti melkoisesti maajoukkueen voittoa ja tulen ylistämään Antero Niittymäkeä Jatkoajan ketjuihin. Itseäni maajoukkue on aina kiinnostanut suurien turnausten osalta, vaikka eurohockey-tourille lähinnä haistatankin paskat.

Mutta kun kysytään nimenomaan sitä, kumpaa tulisi juhlittua enemmän, niin ollaan täysin eri kysymyksen äärellä. Ilvestä on tullut seurattua vuosia. Itselläni ei ole edellisistä kultajuhlista mitään muistikuvaa. Pelkästään kahden viime kauden aikana lähes sata paikan päällä seurattua ottelua. Ilveksen seuraaminen on osa jokapäiväistä elämää siinä missä maajoukkueen seuraaminen ajoittuu 1-2 muutaman kuukauden pituiseen pätkään vuodessa.

Tämän vuoksi uskon, että vaikka huomenna olympiavoittoa pääsisikin juhlimaan, sen antama tunnetila on pientä siihen verrattuna, kun Kanada-malja kohoaa Ilveksen kapteenin käsissä kohti Hakametsän kattoa. Henkilökohtaisesti sanoisin, että huomenna puhutaan isoista asioista, Ilveksen voiton koittaessa lähes mittaamattomista. Olkoonkin, että analyyttisesti tarkasteltuna olympiavoitto on suurempi voitto, tunnetilojen suhteen Ilveksen Suomen mestaruus ajaisi edelle. Ilves, jota on tullut seurattua paikan päälläkin useamman sadan ottelun verran, yksinkertaisesti vain on henkilökohtaisempi. Ja mitä henkilökohtaisempi asia on, sitä enemmän sitä tulee juhlittua.
 

Dipsz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muovikuoriin pakattu HK'n sininen
Kyllähän Kanada-malja Tapiolassa menisi kaikesta huolimatta olympiavoiton edelle. Silti.

BLEG!!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Vaihtaisin Bluesin suoran playoff-paikan Olympiakultaan.
Tai edes nykyistä paremman sijoituksen yhdellä pykälällä.

Olympiakulta ei tunnu missään. Tai tuntuu, mutta ei voi verrata suosikkijoukkueeseen millään tavalla. Blues ajaa kaikessa edelle.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Kyllä JYPin liigamestaruus olisi jotain aivan uskomatonta. Olympiakulta jää niukasti kakkoseksi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös