Olympiakulta vai Kanada-malja

  • 10 882
  • 147

Olympiakulta vai Kanada-malja

  • Olympiakulta

    Ääniä: 302 54,5%
  • Kanada-malja

    Ääniä: 252 45,5%

  • Äänestäjiä
    554

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Nyt kun tarkemmin miettii niin Bluesin yksittäinen runkosarjavoitto ajaa olympiakullan edelle. Tämä matsi jännittää ehkä yhtä paljon kuin Blues-Tappara -runkosarjaottelu.

Ihan kiva jos voittavat mutta ei se nyt maailmaa kaada jos häviävät.
Jatkuisi jo SM-liiga.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Onhan tuossa olympiakullassa sentään jotain poikkeuksellista - tuplatriplojen jälkeen mikään ei tunnu enää miltään...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itse olen aina seurannut jääkiekkoa pääosin maajoukkueen kautta. Joten olympiakulta vie voiton helposti jokereiden mestaruudesta.
Kumpaakaan en kuitenkaan juhlisi mitenkään erikoisesti, koska en ole itse saavuttanut siinä mitään. Olen vain perkeleen tyytyväinen siitä, että minun suosikki joukkueeni on voittanu jotain.

Tosin molempien joukkueiden tärkeitä matseja tulee jännättyä ihan yhtä paljon. Ja viime keväänä, kun jokerit oli hävinnyt kärpille, ja sitä oli paikanpäällä katsomassa, niin kyllähän se vitutti kuin pientä oravaa, jonka käpy on jäässä.

Järjestys siis jokseenkin:

Olymppia voitto
Maailmamestaruus
Jokereiden suomenmestaruus
Jokereiden voitto hifk:stä
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Hifk:n menestys tottakai menee aina lätkässä kaikessa edelle. Mutta on se Olympiakultakin helvetin hieno juttu.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Kaivanto ja HN:

Asia pihvi. Vastasitte otsikon kysymykseen, ja siitähän ketjussa on kysymys. Oma vastaukseni on täsmälleen sama, mikään urheilussa tapahtuva asia ei koskaan voisi tulla edes biljoonasosien päähän Unelmasta.


Reagoin kuitenkin HN:n lausahdukseen, jonka mukaan parhaiden pelaajien olympiafinaali ei herätä käytännöllisesti katsoen minkäänlaisia tunteita, ja tähänhän Kaivanto siis yhtyi. Rakkaudesta lajiin en voi tähän mitenkään yhtyä. Vähän samoin kuin jalkapallon MM-finaali saa selkäpiini kutiamaan (=tunteeni kohoamaan) täysin joukkueista riippumatta.



Ranger
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllä tuo Kerhon mestaruus olisi jotain aivan uskomatonta, ei sillä mitenkään tämän päivän kultaa väheksyen. Suomi on kyllä aina Suomi! Menee Kerholle..
 

puujalkapakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Suomi ja Kärpät
Te jotka pidätte Kanada-maljaa arvokkaampana, niin sehän on sama asia kun arvostaisi enemmän Tero Pitkämäki SM-kultaa kun hänen OLYMPIAKULTAA! Aivan prikulleen sama asia.
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
puujalkapakki kirjoitti:
Te jotka pidätte Kanada-maljaa arvokkaampana, niin sehän on sama asia kun arvostaisi enemmän Tero Pitkämäki SM-kultaa kun hänen OLYMPIAKULTAA! Aivan prikulleen sama asia.
Höpöhöpö. Kelaa vähän mitä sä heität!
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
puujalkapakki kirjoitti:
Te jotka pidätte Kanada-maljaa arvokkaampana, niin sehän on sama asia kun arvostaisi enemmän Tero Pitkämäki SM-kultaa kun hänen OLYMPIAKULTAA! Aivan prikulleen sama asia.

Ei, vaan sama asia kuin arvostaisin veljeni voittamaa SM-kultaa enemmän kuin jonkun helvetin teropitkämäen voittamaa olympiakultaa.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Olympiakulta. Sitten 4vuoden päästä...huoh.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä ennemmin Kanada-maljan ottaisin. Toki olympiakulta tulee siinä tuntumassa. Stanley Cupilla voidaan mun puolesta pyyhkiä persettä, ihan sama kuka voittaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tuo olympiakulta olisi ollut sen verran ainutkertainen tapaus, että olisin uhrannut yhden HIFK:n mestaruuden sen vuoksi. Nakkikattila on sentään jaossa joka vuosi.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kyllä se on Ilveksen mestaruus, ei kysettäkään. Ei nyt sentäs ihan niin että yksi harjoituspelissä onnistunut syöttökin hienompaa kuin Olympia- tai mm-kulta, mutta kyllä sm-kulta menee KIRKKAASTI ohi.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Olympiakulta, tietenkin. World Cupkin menee Kanada-maljan edelle, joka puolestaan kyykyttää MM-kisafinaalia nykyoloissa mennen tullen.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Gagne kirjoitti:
1. Liigapronssi
2. Olympiakulta
3. Juhannuksen mölkkypelin dominointi&voitto
4. Kerhon mestaruus
Aika nappiin. Variaatioitahan tuohon saisi sillä, että pronssiottelun voittaja palkittaisiin hopealla ja loppuottelun häviäjä pronssilla. Tuskin aikamme suomalaisen kiekkosukupolven legendojakaan ketuttaisi tulla Kauppatorin juhlaan, jos olisi loppuottelussa voitetut pronssit kaulassa.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Kanada-malja olisi mulle Lukon kannattajana hienompi tapahtuma kuin Suomen Olympia-kulta jonka voittaminen olisi sekin ollut helvetin hienoa, suhde Lukkoon on kuitenkin läheisempi mulle kuin suhde maajoukkueeseen.
 
Viimeksi muokattu:

puujalkapakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Suomi ja Kärpät
Mane kirjoitti:
Ei, vaan sama asia kuin arvostaisin veljeni voittamaa SM-kultaa enemmän kuin jonkun helvetin teropitkämäen voittamaa olympiakultaa.
Ei vaan sinun kaupungin oman poikasi keihään heittäjän SM-kulta vai Pitkämäen Olympiakulta.
 

puujalkapakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Suomi ja Kärpät
Vielä oma arvostuslistani:

1. Suomen Olympiakulta
2. Suomen World Cup-kulta
3. Suomen MM-mestaruus
4. Pittsburghin Stanley Cup
5. Kärppien Kanada-malja
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Grillmeister kirjoitti:
Sopuli, mitä junttimaista on siinä, että on ylpeä suomalaisuudestaan ja juhlii Suomen voittoa enemmän kuin kannattamansa seurajoukkueen voittoa? Voi sitä juhlia ilman karjala-lippistäkin.

Jaa-a, paha sanoa..?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vaihtoehdoista ei oikeastaan kumpikaan, maajoukkuekiekkoilu kuuluu kategoriaan "kiinnostavat tapahtumat" johon verrattuna liigakiekko on jotakuinkinm samalla tasolla mutta minulle on loppujen lopuksi sama kuka turnaukset voittaa. Tärkeimmäksi mestaruudeksi noussee edelleen kaikesta huolimatta Stanley Cup - vaikka sekään ei ole enää sillä entisellä tasollaan arvostuksessa, laskee lähelle "viidyttävää lätkää".

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
1. Olympiakulta
2. World Cupin voitto
4. Maailmanmestaruus & Ilves

Jokaiseen näistä riittää kuitenkin oma mielenkiintonsa. Esim. kesäkuun alussa Stanley Cupin finaalit vievät kaiken huomion (riippuen hiukan joukkueista), olympialaisten ajan ei tule ilvekset edes mieleen, ja toisaalta taas Ilveksen taistellessa jossain neljännesvälierissä en muista enää olympialätkää. Tällä hetkellä soisin Suomelle maailmanmestaruuden ennen Ipan mestaruutta, olympiakullasta saisi Ilves pudota vaikka divariin, kyllä se sieltä ylös nousisi seuraavaksi syksyksi.
 
K

kiwipilot

puujalkapakki kirjoitti:
Te jotka pidätte Kanada-maljaa arvokkaampana, niin sehän on sama asia kun arvostaisi enemmän Tero Pitkämäki SM-kultaa kun hänen OLYMPIAKULTAA! Aivan prikulleen sama asia.

Ehkä typerin vertaus ikinä. Nyt oli kyse suosikkijoukkueen SM-kullasta. Ei Jonkun keihäänheittäjän tms. kultamitalilla ei mulle ole mitään merkitystä, tuli se Olympialaisista, Kalevan kisoista tai Väli-Muonion piirikilpailuista. Vaikka miten vituttaa niin kannattaa miettiä hetki ennenkuin painaa sitä enteriä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös