apulais-GM
Jäsen
Tuomo Ruudulla ei tällä hetkellä ole mitään asiaa olympiajoukkueeseen. Tuomo Ruudulla on selkeästi vain rooli spekuloitaessa ja vertailtaessa kemioita esim edellisten joukkueiden ja Sotshiin muodostuvan joukkueen sisällä.
Niemi ja Lehtonenkin ovat 0+2 tehoillaan osoittaneet saman hyökkäyspään potentiaalin. On totta, että Ruudulla on pienentynyt ruutu joukkueessaan, mutta on hämmästyttävästi saanut silti ylivoima-aikaakin (esim. 4 viime pelissä yhteensä yli 6 min). Tehot ovat anteeksiantamattoman surkeita ja tehosaldo murheellinen.
Itse jopa antaisin Ruutun paidan maajoukkueessa mielummin vaikka the Jarkon kannettavaksi.
Olen kyllä samaa mieltä, mutta tuntuu vaan että on pakko uskoa siihen, että Ruutu sitten maajoukkuepaidassa pyörii ihan moitteettomasti muiden mukana.
On noissa fantasiarostereissa aikamoinen läjä jätkiä jotka eivät tee pistettäkään tällä hetkellä NHL:ssä. Ruudun saldot ovat todella murheelliset ja Selännekin tehnyt pisteen joskus kauan aikaa sitten. Toivottavasti kisoissa sitten aukeaa jos siellä pelaavat.
Tässä tullaankin isoon kysymykseen: jos Ruutu jätetään pois, tarkoittaa se minun "papereissa" sitä, että joukkueesta tulisi astetta eurooppalaisempi.
Olen OJ-fani, mutta nyt ei kyllä oikein löydy Jokiseen luottoa isossa kaukalossa. Enkä laittaisi myöskään Barkovia sinne sentteriksi, vaan europelaaja mukaan.
Se vaan on todellisuus, ettei Westerlundilta löydy rohkeutta luottaa europelaajiin ohi NHL-miesten, kun pitää saada kokoon "paras mahdollinen joukkue" joka pelaa isossa kaukalossa parhaita mahdollisia maajoukkueita vastaan. Vaikkei siellä NHL:ssä suomalaiset juuri tehoile.
Samoin on syytä tarkoin harkita, ovatko 19-vuotiaat keltanokat Ristolainen ja Määttä todella parempia vaihtoehtoja isoon kaukaloon huippukovaan turnaukseen, vai olisiko sittenkin viisaampaa valita monet arvoturnaukset pelanneita pakkeja Euroopasta.
Sehän olis hemmetinmoinen katastrofi ja kohu jos Tuomo Ruutu jätetään rannalle. Tai Selänne tai Saku Koivu.