Nyt taitaa kyllä sullakin mennä mutkat aika suoriksi. Tarkoittaako "neuvottelu" automaattisesti sitä, että Kaski on päätösten hetkellä tosissaan harkinnut IFK:hon jäämistä, mutta IFK on homman sitten tottakai sössinyt? IFK tarjosi useampaan otteeseen Kaskelle jatkoa, joihin Kaski on antanut kerta toisensa jälkeen jollain tasolla kieltävän vastauksen. Ja mikä helvetin jeesusseura me nyt muka ollaan, etteikö kukaan muu taho voi muka koskaan tarjota mitään siihen tilanteeseen parempaa vaihtoehtoa ilman, että oltaisiin jotenkin mokattu?
Mä uskon että Kaski teki tässä kohtaa uransa kannalta hyvän päätöksen, kun lähti maakuntiin kehittymään.
Mikä ihmeen "neuvottelu"? Kyllä siellä on ihan neuvotteluja käyty. Muuten sulla tuntuu viuhuvan mun pointti ohi oikealta ja vasemmalta, osa saattaa mennä läpi längeistäkin. Minä olen nimenomaan korostanut vain sitä, että IFK:lla on ollut mahdollisuus pitää Kaski joukkueessaan, mistä kielii mm. se, että neuvotteluyhteys on onnistuttu pitämään auki. Kaikella ja kaikilla on hintansa on toinen ihan pätevä sananparsi tässä kohtaa. Nyt IFK ei ole käyttänyt mahdollisuuttaan, ja Pelsut kiittävät. Käsittääkseni en ole IFK:tä edes liiemmälti syyttänyt Kasken menetyksestä, todennut vain, että pidettävissä oli. Kysyttäessä olen todennut vastuun olevan koko organisaatiolla, mutta uj:n kantavan viimekäden vastuun sopimusneivotteluista. Ja tältäkin osin painottanut Nybondasin roolia. Toinen "kysymyksesi" ei ala kysymyssanalla mutta päättyy kysymysmerkkiin. Pistetään ymmärtämättömyyden aiheuttaman kiihkon piikkiin, ja seurataan tuota käytettyä välimerkkiä. Jeesusseuroista en tiedä mitään, enkä ole sellaisista kuuna päivänä puhunut tavullakaan. Lisäksi tuo mokaaminen on vain halua ymmärtää minun kirjoituksia väärin. Lue niitä aikaisempia viestejä oikein hartaudella niin se pointti aukeaa sinullekin.
Se, että tekikö Kaski uransa kannalta hyvän ratkaisun ei ole uskon asia, se on fakta. Tekikö parhaan, sitä emme voi tietää.
@Dennis olen kanssasi samaa mieltä rekrytoinnista, noin se toimii Euroopassa. Uj:lla on silti valta halutessaan antaa joitakin palasia valmentajalle tämän niitä pyytämättäkin. Vaikea mun on kuvitella Selinin pyytäneen esimerkiksi Miles Koulesia joukkueeseensa. Sen sijaan tämä on voinut pyytää hyökkääjää, tai alempien ketjujen hyökkääjää. Oletan Selinin pyytäneen myös Kasken profiilin pelaajaa, koska ROC meillä pelaa. Toki Selin on voinut preferoida ROCia, sitä en voi tietää. Sen sijaan minusta Kasken menetys näyttää pahalta Salmelaisen näkövinkkelistä, koska tämä viittasi nuoren potentiaalin tärkeyteen useaan otteeseen aloittaessaan työssään. Ylipäätänsä IFK:n kaltaisessa keskivertoa päättömämmässä organisaatiossa uj:n rooli korostuu. Hänen pitää pystyä päättämään laivan kurssi ja hankkia sitä tukevat työkalut.
@Postinjakaja Ensinnäkin Salmelaisen tehtävänä on paljon muutakin kuin kasata raha. Esimerkiksi sopivien pelaajien kartoitus ja seuran myyminen pelaajalle. Valmentajalla on varmasti iso rooli joukkueen kasaamisessa, mutta minkä suuruinen se on missäkin joukkueessa varmasti vaihtelee. Selinin roolin suuruudesta en tiedä, mutta eipä tuota ainakaan missään kohtaa korostettu joukkueen rakennuksen yhteydessä. En pidä Seliniä pyhänä. Ihmettelen vain, että miehen suolaaminen alkoi aikalailla samaan aikaan, kun mies sai potkut päävalmentajan tehtävästä. En muista sitä ennen lukeneeni haluttomuudesta tai intohimottomuudesta saatika kyvyttömyydestä myydä omaa visiotaan. Mies tuntuu olevan monelle Salmelaisen sympatiseeraajalle sopiva syntipukki nyt kun ei enää vaikuta seurassa.
Mitä taas tulee Kasken pitämisen mahdollisuuksiin, niin tosiaan meillä on vaan olettamat. Mutta minun olettamani toki perustuu muuhunkin kuin lehtijuttuihin. Se perustuu myös empiriaan, ihminen on ahne.