Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 97 873
  • 660

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Opettelu kysymys. Juo mieluummin 4-5 iltaan, etkä koe ikinä krapulaa.

No en tiedä tostakaan. Jos iltatissuttelussa menee 2-3 paremmalle puolelle niin melkein samanlainen fiilis aamulla, kun silloin joskus kun aloitti 10x0,5l ja raflakaljat päälle (tappiin asti).

No ainakin pääsee halvemmalla jos ei muuta.

Kyllä sitä aina välillä tulee niitä vanhan tuntemuksia. Yks kerta oli silloin kun luin lehdestä että lyövät Pasilan Aseman moukarin alle ja rakentavat uuden. Mietiskelin että justhan ne rakensi sen... kun kuljetttiin tuliterän aseman läpi kohti Nordista tai stadikkaa ja paluumatkalla Carrolsin kautta kotiin.

... ja sitten tajuaa että onhan tuostakin tosiaan muutama vuosi vierähtänyt.
 

SgtMarkov

Jäsen
Viime vuodenvaihteessa havahduin siihen, että voihan helvetti. Tässä ollaan nyt eletty jo viidellä eri vuosikymmenellä. Mutta sekään ei saanut tuntemaan itseäni yhtä vanhaksi kuin erään naisen kommentti vuosia sitten.

Olin siis 16-vuotiaana jossain amiksen työharjoittelujaksolla eräässä elekroniikkaliikkeessä joka oli osa isompaa kauppakeskusta. Kävin aina kahvitauolla hakemassa viereisestä kahvilasta kupillisen ja menin sitä juomaan henkilökunnan taukotilaan. Yhtenä päivänä muuan pentu meinasi kävellä päin ja hänen mutsinsa huomautti tälle, "varohan vähän kun sedällä on kahvia."

Se jäi pitkäksi aikaa vaivaamaan, että mikäs helvetin setä mä sulle olen. Setä saatana. En ollut sitä termiä aikasemmin kuullut käytettävän itsestäni.

Onneksi nuokin traumat on huuhdottu jo moneen kertaan. Vaikka tässä jo käy lähempänä neljääkymmentä kuin kolmeakymmentä niin edelleen kaupassa kysytään henkkarit. Ja itse asiassa ei ole montaakaan päivää aikaa kun kauppareissulla taas oli joku kersa kävellä päin. Tällä kertaa hänen huoltajansa sanoi, "katoppa vähän eteesi ku poika tulee vastaan." Se tuntui hyvältä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
No en tiedä tostakaan. Jos iltatissuttelussa menee 2-3 paremmalle puolelle niin melkein samanlainen fiilis aamulla, kun silloin joskus kun aloitti 10x0,5l ja raflakaljat päälle (tappiin asti).

No ainakin pääsee halvemmalla jos ei muuta.

Kyllä sitä aina välillä tulee niitä vanhan tuntemuksia. Yks kerta oli silloin kun luin lehdestä että lyövät Pasilan Aseman moukarin alle ja rakentavat uuden. Mietiskelin että justhan ne rakensi sen... kun kuljetttiin tuliterän aseman läpi kohti Nordista tai stadikkaa ja paluumatkalla Carrolsin kautta kotiin.

... ja sitten tajuaa että onhan tuostakin tosiaan muutama vuosi vierähtänyt.
Aika jännä, siis tuo tissuttelu. Itsellä jäänyt nyt päälle tavaksi se muutama joka ilta, mutta darroja ei ole, kun ajoissa menee nukkumaan. Jäänyt nuo överit kokonaan pois, joten elimistö varmaan tottunut.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Enenemässä määrin. Ikää alkaa olla kohta jo 35 eikä esim. perhettä ole perustettu edelleenkään eikä edes asuntolainaa otettuna. Välillä tuntuu että aika alkaa monen asian suhteen loppua kesken vaikka sitä kuinka tolkuttaa itselleen että ei ole terve ajatusmalli.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ikää alkaa olla kohta jo 35 eikä esim. perhettä ole perustettu edelleenkään eikä edes asuntolainaa otettuna
Noin kauan kun olet pystynyt em. elämänjarruja välttelemään niin etköhän pääse päätyyn asti. Tsemppiä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hitsit kun täällä(kin) on nuorta porukkaa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Viime vuodenvaihteessa havahduin siihen, että voihan helvetti. Tässä ollaan nyt eletty jo viidellä eri vuosikymmenellä. Mutta sekään ei saanut tuntemaan itseäni yhtä vanhaksi kuin erään naisen kommentti vuosia sitten.

Olin siis 16-vuotiaana jossain amiksen työharjoittelujaksolla eräässä elekroniikkaliikkeessä joka oli osa isompaa kauppakeskusta. Kävin aina kahvitauolla hakemassa viereisestä kahvilasta kupillisen ja menin sitä juomaan henkilökunnan taukotilaan. Yhtenä päivänä muuan pentu meinasi kävellä päin ja hänen mutsinsa huomautti tälle, "varohan vähän kun sedällä on kahvia."

Se jäi pitkäksi aikaa vaivaamaan, että mikäs helvetin setä mä sulle olen. Setä saatana. En ollut sitä termiä aikasemmin kuullut käytettävän itsestäni.

Sama, viidellä vuosikymmenellä on eletty, mikä tuntuu matemaattisesti absurdilta kun tässä vielä on hiukan alle nelikymppinen :D

Sedäksi kutsuminen on kyllä sellainen herättävä kokemus, vaikkakin kyse on tietysti siitä että pienelle lapselle puhuttaessa moni vieras aikuinen on tietenkin luonnollisesti setä/täti. Itsekin jo reilu kymmenen vuotta sitten tähän törmästi, uimahallissa olin menossa pukemaan, niin vieressä oleva isä sanoi pienelle lapselleen että "väistäpäs vähän niin setä pääsee kaapilleen". Varmaan itsekin siinä muutaman sekunnin pyörin että mikä setä missä, olenko minäkin tässä nyt jonkun tiellä.. kunnes tajusin että minusta puhuttiin

Mutta kyllä sitä saa niin vanhaksi itseään tuntea nykyäänkin. Oma poika on viisivuotias, ja hänelle on esimerkiksi suuri hämmästyksen aihe, jos jossain laitteessa/pinnassa ei olekaan kosketusnäyttöä :D että ihan tässä on pysähtynyt miettimään mihin maailmaan nykylapset syntyvät verrattuna kun minä olin viisivuotias. En ole alkanut edes kertomaan hänelle esimerkiksi mustavalkotelevisiosta, puhelinkopeista tai veivattan numerolevyn omaavista puhelimista..
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Viime vuodenvaihteessa havahduin siihen, että voihan helvetti. Tässä ollaan nyt eletty jo viidellä eri vuosikymmenellä.

Jep, itsekin havahduin eläneeni jo kuudella vuosikymmenellä. Melko hämmentävää.

Tuorein vanhuuden oire on varmaan se, että autossani on ollut jo pitkään päällä Kasari-radiokanava. Eikä ees hävetä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Poika tuossa pelasi kaverinsa kanssa messengerin videopuhelusoftassa olevia näitä erilaisia pelejä, joita pelataan siis vaikkapa päätä liikuttelemalla tai ihan vain suuta aukomalla (esimerkiksi hampurilaisten syönti) puhelimen kameralle. Ihan oikeasti sitä katsellessa: jos minun ollessani tuollainen noin eskari-ikäinen joku olisi tullut sanomaan, että sitten sinun poikasi lapsuudessa on tuollaisia pelejä, niin olisin tunkenut hepulle nuppiin niin paljon sähköä, että Olkiluodossakin olisivat alkaneet valot himmenemään..
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Kävin maski päässä Alkossa ja tajusin, ettei minulla ole kuin pankkikortti mukana. Kassa kyseli muilta papereita, joten ajattelin välttää nolon kassatilanteen ja kysyin myyjältä ennakkoon, että kysyttekö nyt kaikilta maskillisilta paperit? Vanhempi naismyyjä katsoi minua hetken ja sanoi "kyllä me melkein kaikilta kysytään, mutta ei meidän kyllä sinulta tarvitse enää kysyä"
Tuli vanha olo!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jep, itsekin havahduin eläneeni jo kuudella vuosikymmenellä. Melko hämmentävää.

Tuorein vanhuuden oire on varmaan se, että autossani on ollut jo pitkään päällä Kasari-radiokanava. Eikä ees hävetä.
Mulla on ollut radio Nova jo kolme kuukautta. En erityisemmin pidä kanavasta, mutta vanhuuden merkki on se etten viitsi tai ehdi vaihtaa kanavaa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Kävin maski päässä Alkossa ja tajusin, ettei minulla ole kuin pankkikortti mukana. Kassa kyseli muilta papereita, joten ajattelin välttää nolon kassatilanteen ja kysyin myyjältä ennakkoon, että kysyttekö nyt kaikilta maskillisilta paperit? Vanhempi naismyyjä katsoi minua hetken ja sanoi "kyllä me melkein kaikilta kysytään, mutta ei meidän kyllä sinulta tarvitse enää kysyä"
Tuli vanha olo!

Minulla taas oli tänään päinvastainen kokemus, kun Alkossa kysyttiin paperit ja olin varmasti myyjää vanhempi. Hyvä fiilis tuli!

Pahoittelut offtopicista ja nuoruudellani rehvastelusta.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu, vanhahan tässä jo ollaan. Lapset täysi-ikäisiä ja itse olisin jo valmis lopetteleen duunin, vaan ei voi. Pelolla odotan isoisäksi tuloa, ei niiden lasten takia, vaan koska silloin tiedän olevani jo tosi vanha. Ehkä liian vanha. Vaan mieli on vielä kuin nuorukaisella, mikä varmaan jutuistakin ilmenee ;).
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nyt. Etsiskelen ketjua, johon voisin vuodattaa kaiken sappeni siitä kuinka Rolling Stones ja Beatles ja The Who on aina vitun paljon parempia kuin mikään. Setämiesten ketjua. En löydä. Pakko kai sitten tähän yrjötä että vittu, onko muuta olemassa edes kuin Beatles ja Stones ja Who? Onko muuta musiikkia?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Setämiesten ketjua.
Ai jumankauta että olis hianoo jos joku avais Setämiesketjun! Mulla ei luultavasti olsi tarpeeksi paukkuja tehdä kansankielistä alustusta, olen nääs niin syvällä tässä hommassa ettei modet kummiskaan tajuais ja löisivät lukolla oitis.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sillon kun ei oo mitään sopivaa ketjua aktiivisena johon vois heittää hassunhauskaa hetulaa kalsareissa, niin alat pikku nousuissa ottaan egoboostia ja selaileen omia vanhoja viästejäs. Sitten hokaat että vittu, säähän oot kirjottanu vuasien varrella useita samoja tsoukkeja käärittynä vähän erilaisiin karkkipapereihin. Vittu. Ja aina on pitäny laittaa muka ihan vitun originellia ja hauskaa komediaa. Mikskähän tämän hokaa vasta puoliseniliinä Setämiehenä...?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sillon kun ei oo mitään sopivaa ketjua aktiivisena johon vois heittää hassunhauskaa hetulaa kalsareissa, niin alat pikku nousuissa ottaan egoboostia ja selaileen omia vanhoja viästejäs. Sitten hokaat että vittu, säähän oot kirjottanu vuasien varrella useita samoja tsoukkeja käärittynä vähän erilaisiin karkkipapereihin. Vittu. Ja aina on pitäny laittaa muka ihan vitun originellia ja hauskaa komediaa. Mikskähän tämän hokaa vasta puoliseniliinä Setämiehenä...?
Kyllä me muut ollaan tä huomattu, mutta antaa sedän kirjoitella.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Olen kohta 38v. Eilen olin kuntosalilla ja siinä oli kaksi noin 18 kesäistä tyttöä tekemässä kyykkyä ja minä en saanu silmiä niistä perseistä irti vaikka yritin ja itseinho valtasi mielen. Ei vaan voi teinien perseet kiinnostaa, mutta kiinnosti ne siltikin.
Hyi mikä setä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen kohta 38v. Eilen olin kuntosalilla ja siinä oli kaksi noin 18 kesäistä tyttöä tekemässä kyykkyä ja minä en saanu silmiä niistä perseistä irti vaikka yritin ja itseinho valtasi mielen. Ei vaan voi teinien perseet kiinnostaa, mutta kiinnosti ne siltikin.
Hyi mikä setä.
Olette selvästikkin hieno mies. Tuo itseinho vaan hut helvettiin ja tervetuloa kerhoon.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Olette selvästikkin hieno mies. Tuo itseinho vaan hut helvettiin ja tervetuloa kerhoon.

Totta puhuakseni ei ole mitään itseinhoa. Olen itseluottamukselta pelkkää rautaa, osaan, uskallan ja ilkeän.
En vain ymmärrä. Sen ikäiset ei kiinnosta mutta sen ikäisten perseet näemmä edelleen kiinnostaa.

Ja helpotti kyllä kun peilin kautta huomasi että setääkin on kiva katsella.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ja helpotti kyllä kun peilin kautta huomasi että setääkin on kiva katsella.
Vuodattiko Setämies onnen kyyneleen boksereille? Mulla käy vastaavissa tilanteissa niin.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Joo. Tässä vaiheessa, kun syntymävuosi alkaa ykkösellä eikä kakkosella ja nuoriso alkaa nauramaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Työterveyslääkäri käski ostamaan verenpainemittarin ja seuraamaan paineita, koska ovat koholla. Jos en saa niitä alenemaan niin pitää lääkitystä miettiä. Onneksi olen aloittanut jo lenkkeilyn hyvän aikaa sitten ja vähä katsonut ruokavaliotakin. Nyt pitää alkaa katsomaan enemmän mitä suuhun pannaan. (Ei seksuaalisia merkityksiä) Lohdutukseksi voisi sanoa, että lukemat olisivat olleet vuosi sitten todennäköisesti rumemmat.

Nyt kai pitää luopua suurista herkuista, kuten sipsit ja juustot. Tai ainakin vähentää reilusti. Olen niitä välillä syönyt ihan liikaa, se myönnettäköön.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös