Tämän viestin jälkeen tunsin itseni melko dinosaurukseksi. @Breeze Harbour on mukava kirjoittaja, mutta nyt sattui.Olen katsonut aika paljon Napakymppi-jaksoja puhtaasti siksi että tykkään ylipäänsä katsella deittailuohjelmia. Laitan kuitenkin telkkarin mutelle joka kerta kun Niina Lahtinen pääsee ääneen. Katajassa on jo tarpeeksi kestämistä.
Millos se alkuperänen Napakymppi muuten pyörikään telkkarissa? Muistelisin että ehkä joskus ysärillä, mutta mitään muistikuvia ei niistä alkuperäisistä jaksoista itsellä ole, kun olin 90-luvulla alle kouluikäinen.Tämän viestin jälkeen tunsin itseni melko dinosaurukseksi. @Breeze Harbour on mukava kirjoittaja, mutta nyt sattui.
Millos se alkuperänen Napakymppi muuten pyörikään telkkarissa? Muistelisin että ehkä joskus ysärillä, mutta mitään muistikuvia ei niistä alkuperäisistä jaksoista itsellä ole, kun olin 90-luvulla alle kouluikäinen.
Piti oikein selata pikaisesti liigajoukkueiden sopimuspelaajat. Viidessä joukkueessa olisin syntymävuoden perusteella vanhin tai jaetulla sijalla. Neljässä joukkueessa on ainoastaan yksi minua vuoden vanhempi pelaaja (syntymävuoden perusteella).
Onko keski-ikä tippunut radikaalisti joukkueissa? Eihän siitä ole kauaa kun neljäkymppinen pelaaja ei ollut harvinaisuus, nyt ei kauheasti ole enää edes 80-luvulla syntyneitä.
Tuntee sitä itsensä vanhaksi kun nuoruuden bändeistä, telkkarihahmoista tai muista itselleen merkittävistä henkilöistä on vaihtanut hiippakuntaa.
Poistuin baarista kerran. Baarimikko huusi perään että hei, öö.. Herra!? Sulta unohtui tää sämpylä (tmv.). Tokaisin että öhöö herra :) mutta pian tajusin, että millä perkuleen nimellä mua olisi pitänyt sitten huutaa takas.. Mies? Tyyppi? Kundi? Äijähei? kun olin tuntematon siinä mestassa.Siinä vaiheessa kun ruokakaupan kassatytöt alkaa teitittelemään on peli menetetty.
Mä oon ens keväänä hakemassa johonkin uuteen alaan. Ei tule edes erityisen vanha olo, eiku. Taas kulutan kaikkien muiden verorahoja.No siis kun aloitin merkonomin opinnot vuonna 2016 ollessani silloin 23v ja suurin osa luokkakavereista oli suoraan peruskoulusta amikseen hakeneita teinejä, niin kyllähän siinä välillä tuli semmoinen fiilis että mun pitäisi varmaan toimia näille nuorille jonain esikuvana ja olla se porukan kypsin tyyppi.
Että kyllähän sitä ainakin siinä ympäristössä tunsi itsensä melko vanhaksi suhteessa melkein kaikkiin muihin oppilaisiin, vaikka olin itsekin vasta parikymppisilläni. Kaikki on suhteellista niin kuin sanotaan.
Kun ne teitittelijät eivät enää ole tyttöjä tahi neitejä niin peli on menetetty.Siinä vaiheessa kun ruokakaupan kassatytöt alkaa teitittelemään on peli menetetty.
Töihin tullut pari harjoittelijaa, juuri lukiosta päässeitä. Keskustelut heidän kanssaan tuntuvat usein olevan aika yksisuuntaisia, joita itse tunnun ohjaavan ja olevan se ns aloitteellinen. Yksittäiset vastaukset ovat usein määrätietoisen varmoja ja kaikki tietäviä. Lauseissa kuuluvat usein sanat "ignoor" ja "jep" puhelin tuntuu olevan liimattu käteen ja kaikki snäpit ja iigeet auki jatkuvalla syötöllä. Kuvia otetaan "salaa" ilmeisesti ladataan tarinaa omaan someen. Tästä piti huomauttaa viikolla, että nyt ollaan töissä! Tunnen silti itseni vanhaksi. Ja tähän joku hauska hymiö.
Ei tästä yöunet sentään mene, mutta näitä ihmisiä pitää kuitenkin ohjata työssä. Älypuhelimet ovat joskus isoin riesa mikä koettelee työtä ja työntekijän panosta firmalle.Onhan tuo kyllä syvältä, terveisin nuorehko setämies.
Erittäiin usein, no olenhan syntynyt 50-luvun loppupuolella. Aamuisin kestää muutama hetki saada jokainen nivel siihen asentoon, että taas mennään. Ehkä se on vain sitä että kroppa alkaa olla iällä, en tiedä. Parit perussairaudet on, mutta niihin auttaa lääkkeet ja säännöllinen liikunta.
Toisaalta vanhin lapsi täytti tänä vuonna 40, eli onhan tässä ehtinyt tehdä yhtä ja toista.
Hyvä puoli tuossa syntymävuodessa on, että saan jäädä 1,5 vuoden kuluttua eläkkeelle, tosin en jää. Jatkan jonkun aikaa aikaisimman mahdollisen ajankohdan jälkeen. Mutta se on taas toinen asia.
Nuori pojuhan sä vielä olet.Tämäpä. Ite olen 46 ja tässä on kroppa sanonut pitkälti itseensä irti. Jos 15v sitten vedin mäyräkoiran huiveliin niin seuraavana päivänä ei ollut ongelmia ylösnousussa tms. Nykyjään seuraava päivä menee dokauksen jälkeen levätessä. Ja muutenkin kroppa tarvii enempi huoltoa kun nuorempana.
Vanhaks ei ole tulemista.
Opettelu kysymys. Juo mieluummin 4-5 iltaan, etkä koe ikinä krapulaa.Tämäpä. Ite olen 46 ja tässä on kroppa sanonut pitkälti itseensä irti. Jos 15v sitten vedin mäyräkoiran huiveliin niin seuraavana päivänä ei ollut ongelmia ylösnousussa tms. Nykyjään seuraava päivä menee dokauksen jälkeen levätessä. Ja muutenkin kroppa tarvii enempi huoltoa kun nuorempana.
Vanhaks ei ole tulemista.