Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 97 879
  • 660

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joka ikinen päivä. Ja omat lapset jaksavat siitä vielä oikein erikseen muistuttaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oon ruvennu viimeaikoina kestään miltei minetin. Ensin aattelin että jotain on vialla, mutta sitten vaimo sano että musta on vissiin vaan tullu vanha, ei hätiä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen katsonut aika paljon Napakymppi-jaksoja puhtaasti siksi että tykkään ylipäänsä katsella deittailuohjelmia. Laitan kuitenkin telkkarin mutelle joka kerta kun Niina Lahtinen pääsee ääneen. Katajassa on jo tarpeeksi kestämistä.
Tämän viestin jälkeen tunsin itseni melko dinosaurukseksi. @Breeze Harbour on mukava kirjoittaja, mutta nyt sattui.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tämän viestin jälkeen tunsin itseni melko dinosaurukseksi. @Breeze Harbour on mukava kirjoittaja, mutta nyt sattui.
Millos se alkuperänen Napakymppi muuten pyörikään telkkarissa? Muistelisin että ehkä joskus ysärillä, mutta mitään muistikuvia ei niistä alkuperäisistä jaksoista itsellä ole, kun olin 90-luvulla alle kouluikäinen.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millos se alkuperänen Napakymppi muuten pyörikään telkkarissa? Muistelisin että ehkä joskus ysärillä, mutta mitään muistikuvia ei niistä alkuperäisistä jaksoista itsellä ole, kun olin 90-luvulla alle kouluikäinen.

Jossain 80-luvulla napakymppi aloitti.

Tuntee sitä itsensä vanhaksi kun nuoruuden bändeistä, telkkarihahmoista tai muista itselleen merkittävistä henkilöistä on vaihtanut hiippakuntaa. Hei muistatko sen vuoden lausahdus saa miettimään sitä, joko siitäkin on jo 30 tai neljäkymmentä vuotta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
90-luvullahan se Napakymppi pyöri yhdessä Speden Spelien, Karpon, Onnenpyörien, Kymppitonnien, Levyraatien ja Suomen tietoviisaiden kanssa.

Kaikki oli ysärin katsotuimpia ohjelmia ymmärtääkseni.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Piti oikein selata pikaisesti liigajoukkueiden sopimuspelaajat. Viidessä joukkueessa olisin syntymävuoden perusteella vanhin tai jaetulla sijalla. Neljässä joukkueessa on ainoastaan yksi minua vuoden vanhempi pelaaja (syntymävuoden perusteella).

Onko keski-ikä tippunut radikaalisti joukkueissa? Eihän siitä ole kauaa kun neljäkymppinen pelaaja ei ollut harvinaisuus, nyt ei kauheasti ole enää edes 80-luvulla syntyneitä.

Minusta on ollut omituista huomata, miten 30-vuotiaita NHL-pelaajia pidetään jo veteraaneina ja osin jo liian vanhoina. Armoton laji tuo jääkiekko. En ole ajatellut tuota 30-vuoden rajaa mitenkään hirveästi, olen ajatellut että kyllähän se on jo vanha ikä. No itse täytin tänä vuonna 30 ja mielessä vaan pyörii tuo, miten jos olisin jääkiekkopelaaja, saattaisi parhaat vuodet olla jo takana ja jalka painaisi. Sinänsä hassua verrata jääkiekkoilijoihin itseäni, kun en ole lajia pelannut, mutta ei siltä voi välttyä, kun lajia seuraa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuntee sitä itsensä vanhaksi kun nuoruuden bändeistä, telkkarihahmoista tai muista itselleen merkittävistä henkilöistä on vaihtanut hiippakuntaa.

Tämä on oikeastaan niitä pahimpia muistutuksia ikääntymisestä. Jotkut hahmot, jotka ovat olleet aina olemassa, eivät yhtäkkiä enää olekaan. Jos vaikka omia suosikkibändejä miettii, niin muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta tyyppien iät alkavat vähintään kolmosella, yleensä nelosella tai sitä suuremmalla. Paljon on jo eläkeikäisiä ja jotkut ovat ehtineet jo kuolla ihan vanhuuteen, eikä huonoihin elintapoihin. Ehkä tämä kertoo rockmusiikista laajemminkin. Mutta kuoleehan niitä räppäreitäkin, vaikka ovat nuorempia, siellä kaadutaan välillä jo ennen 27-kerhoa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Siinä vaiheessa kun ruokakaupan kassatytöt alkaa teitittelemään on peli menetetty.
 

redpecka

Jäsen
Siinä vaiheessa kun ruokakaupan kassatytöt alkaa teitittelemään on peli menetetty.
Poistuin baarista kerran. Baarimikko huusi perään että hei, öö.. Herra!? Sulta unohtui tää sämpylä (tmv.). Tokaisin että öhöö herra :) mutta pian tajusin, että millä perkuleen nimellä mua olisi pitänyt sitten huutaa takas.. Mies? Tyyppi? Kundi? Äijähei? kun olin tuntematon siinä mestassa.

Mutta yleisesti, tunsin itseni kovin vanhaksi ja raskaaksi jo kolmikymppisenä. Nyt en ole enää se sama ihminen ja degeneroituminen kohti kuoriutumatonta munaa on pitkällä.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Kaksiteräinen miekka. Mutta hyvällä tuurilla on tullut kairattua 13v nuorempi naikkonen vierelle niin hänen seurassa tulee jatkuvasti tilanteita joissa tunnen itseni vanhaksi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No siis kun aloitin merkonomin opinnot vuonna 2016 ollessani silloin 23v ja suurin osa luokkakavereista oli suoraan peruskoulusta amikseen hakeneita teinejä, niin kyllähän siinä välillä tuli semmoinen fiilis että mun pitäisi varmaan toimia näille nuorille jonain esikuvana ja olla se porukan kypsin tyyppi.

Että kyllähän sitä ainakin siinä ympäristössä tunsi itsensä melko vanhaksi suhteessa melkein kaikkiin muihin oppilaisiin, vaikka olin itsekin vasta parikymppisilläni. Kaikki on suhteellista niin kuin sanotaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No siis kun aloitin merkonomin opinnot vuonna 2016 ollessani silloin 23v ja suurin osa luokkakavereista oli suoraan peruskoulusta amikseen hakeneita teinejä, niin kyllähän siinä välillä tuli semmoinen fiilis että mun pitäisi varmaan toimia näille nuorille jonain esikuvana ja olla se porukan kypsin tyyppi.

Että kyllähän sitä ainakin siinä ympäristössä tunsi itsensä melko vanhaksi suhteessa melkein kaikkiin muihin oppilaisiin, vaikka olin itsekin vasta parikymppisilläni. Kaikki on suhteellista niin kuin sanotaan.
Mä oon ens keväänä hakemassa johonkin uuteen alaan. Ei tule edes erityisen vanha olo, eiku. Taas kulutan kaikkien muiden verorahoja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Yritin eilen illalla katsoa elokuvan, kun vaimo ja jälkikasvu oli mennyt nukkumaan. Heräsin vähän puolen yön jälkeen sohvalta. Totesin, että sain taas varmaan vartin katsottua ja kömmin sänkyyn.

Eikä tällä mitään tekemistä ole elokuvan laadun kanssa, vaan kun ei yksinkertaisesti enää pysy hereillä puolilta öin.
 

rpeez

Jäsen
Monesti:
21v - apua, täytän jo 21
25v - hemmetti, 25 ja sinkkuna taas
n.35v - nuorehko nainen heitti pikkukunnan baaritiskillä ikävän ikääni liittyvän kommentin
>50v - tämä on hetki kun oikeasti alkoi tuntea olemaan iän puolesta nuoruus menetetty lopullisesti, ja alamäki alkanut, sen huomaa mm ympärillä olevien käyttäytymisestä ja omasta kehostakin osin.

Nuo oli negatiiviset mieleen jääneet asiat.

Väliin mahtuu onneksi monta positiivistakin tapahtumaa tyyliin "hyvin meni vaikka ikää on jo näinkin paljon".
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Erittäiin usein, no olenhan syntynyt 50-luvun loppupuolella. Aamuisin kestää muutama hetki saada jokainen nivel siihen asentoon, että taas mennään. Ehkä se on vain sitä että kroppa alkaa olla iällä, en tiedä. Parit perussairaudet on, mutta niihin auttaa lääkkeet ja säännöllinen liikunta.

Toisaalta vanhin lapsi täytti tänä vuonna 40, eli onhan tässä ehtinyt tehdä yhtä ja toista.

Hyvä puoli tuossa syntymävuodessa on, että saan jäädä 1,5 vuoden kuluttua eläkkeelle, tosin en jää. Jatkan jonkun aikaa aikaisimman mahdollisen ajankohdan jälkeen. Mutta se on taas toinen asia.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Töihin tullut pari harjoittelijaa, juuri lukiosta päässeitä. Keskustelut heidän kanssaan tuntuvat usein olevan aika yksisuuntaisia, joita itse tunnun ohjaavan ja olevan se ns aloitteellinen. Yksittäiset vastaukset ovat usein määrätietoisen varmoja ja kaikki tietäviä. Lauseissa kuuluvat usein sanat "ignoor" ja "jep" puhelin tuntuu olevan liimattu käteen ja kaikki snäpit ja iigeet auki jatkuvalla syötöllä. Kuvia otetaan "salaa" ilmeisesti ladataan tarinaa omaan someen. Tästä piti huomauttaa viikolla, että nyt ollaan töissä! Tunnen silti itseni vanhaksi. Ja tähän joku hauska hymiö.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Töihin tullut pari harjoittelijaa, juuri lukiosta päässeitä. Keskustelut heidän kanssaan tuntuvat usein olevan aika yksisuuntaisia, joita itse tunnun ohjaavan ja olevan se ns aloitteellinen. Yksittäiset vastaukset ovat usein määrätietoisen varmoja ja kaikki tietäviä. Lauseissa kuuluvat usein sanat "ignoor" ja "jep" puhelin tuntuu olevan liimattu käteen ja kaikki snäpit ja iigeet auki jatkuvalla syötöllä. Kuvia otetaan "salaa" ilmeisesti ladataan tarinaa omaan someen. Tästä piti huomauttaa viikolla, että nyt ollaan töissä! Tunnen silti itseni vanhaksi. Ja tähän joku hauska hymiö.

Onhan tuo kyllä syvältä, terveisin nuorehko setämies.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Erittäiin usein, no olenhan syntynyt 50-luvun loppupuolella. Aamuisin kestää muutama hetki saada jokainen nivel siihen asentoon, että taas mennään. Ehkä se on vain sitä että kroppa alkaa olla iällä, en tiedä. Parit perussairaudet on, mutta niihin auttaa lääkkeet ja säännöllinen liikunta.

Toisaalta vanhin lapsi täytti tänä vuonna 40, eli onhan tässä ehtinyt tehdä yhtä ja toista.

Hyvä puoli tuossa syntymävuodessa on, että saan jäädä 1,5 vuoden kuluttua eläkkeelle, tosin en jää. Jatkan jonkun aikaa aikaisimman mahdollisen ajankohdan jälkeen. Mutta se on taas toinen asia.

Tämäpä. Ite olen 46 ja tässä on kroppa sanonut pitkälti itseensä irti. Jos 15v sitten vedin mäyräkoiran huiveliin niin seuraavana päivänä ei ollut ongelmia ylösnousussa tms. Nykyjään seuraava päivä menee dokauksen jälkeen levätessä. Ja muutenkin kroppa tarvii enempi huoltoa kun nuorempana.

Vanhaks ei ole tulemista.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tämäpä. Ite olen 46 ja tässä on kroppa sanonut pitkälti itseensä irti. Jos 15v sitten vedin mäyräkoiran huiveliin niin seuraavana päivänä ei ollut ongelmia ylösnousussa tms. Nykyjään seuraava päivä menee dokauksen jälkeen levätessä. Ja muutenkin kroppa tarvii enempi huoltoa kun nuorempana.

Vanhaks ei ole tulemista.
Nuori pojuhan sä vielä olet.

Ei ole kroppa tosiaan entisensä. pari viikkoa tuo selkä ollut ihan jumissa ja se vetää koko elon sekaisin. Kun se ei futaa niin ei toimi mikään muukaan. Huomenna taas piikkitohtorille. Sanoo tietysti taas että liiku. No liikkuisin jos pystyisin. Aamulla kävin kävelyllä ja entistä enemmän jumissa. Mutta kun en osaa kävellä silleen rauhallisesti. Joko mennään tahi sitten ei.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Tämäpä. Ite olen 46 ja tässä on kroppa sanonut pitkälti itseensä irti. Jos 15v sitten vedin mäyräkoiran huiveliin niin seuraavana päivänä ei ollut ongelmia ylösnousussa tms. Nykyjään seuraava päivä menee dokauksen jälkeen levätessä. Ja muutenkin kroppa tarvii enempi huoltoa kun nuorempana.

Vanhaks ei ole tulemista.
Opettelu kysymys. Juo mieluummin 4-5 iltaan, etkä koe ikinä krapulaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Janne Ojasen ollessa liigan vanhin pelaaja ja omissa silmissä ikäloppu jäähdyttelijä se olikin melkein kuukauden minua nuorempi. Sen jälkeen peli menetetty eikä edes pahemmin vituta kun suulas teini-ikää lähestyvä tyttäreni muistuttaa iästä vähän joka yhteydessä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Vastaus: Joka helvetin aamu. Kolottaa ja jomottaa vähän sieltä sun täältä, ja menee se tunti pari aamusta, että saa ittensä edes jonkinlaiseen toimintakuntoon. Ennen vaan pomppasi sängystä ylös, ja menoksi. Nyt ei ole puhettakaan sellaisesta. No toisaalta kun kolottaa, niin tietää olevansa hengissä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös