Oletko koskaan ajatellut muuttaa pois Suomesta ilmaston takia?

  • 16 144
  • 141

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
pernaveikko kirjoitti:
Jos vedät tuollaiset herneet bussikuskin käytöksestä, niin et ole tainnut lukuisilla reissuillasi käyttää ikinä taksia.

Tervetuloa melkein jokaiseen maailman maahan!


Eipä olla siiten samalla maapallolla reissattu.

edit: Sampion kommentin jälkeen huomioin otsikosta sanan ´ilmasto´,jätän tämän ja lennän aamusella Ranskaan,jossa kohdekaupungissa ainakin nyt sataa.
Muuten en tässä isompia sairaan vittuilun aiheita huomaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mun isi raiskaa teiän isiä.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sv veinikretski kirjoitti:
Tästä jutusta tuli mieleeni Lontoon kaksikerros bussien rahastajat, avuliaampaa jengiä saa hakea (onko enää en tiedä ? ), he sähläsivät neuvoivat opastivat ja mitä hyvänsä, sellaista asiakaspalvelua saa todellakin hakea mitä nämä herrat edustivat ! Monet kerrat he meinasivat jäädä itse bussista kun neuvoivat jossakin kadunkulmassa juntteja :) Nyt kirjoitan näistä perästä avo-ovilla varustetuista jutuista. On huima ero Suomalaiseen bussi-kuskiin. ON.

Eikös viimonen kakskerrosdösä siirretty juuri pois Lontoon liikenteestä. Harmi sinällään, siihen oli niin mukava hypätä pienessä vauhdissa kyytiin nimenomaan sieltä peräloosterin puolelta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Fläppis kirjoitti:
Eikös viimonen kakskerrosdösä siirretty juuri pois Lontoon liikenteestä. Harmi sinällään, siihen oli niin mukava hypätä pienessä vauhdissa kyytiin nimenomaan sieltä peräloosterin puolelta.
Sitten kannattaa mennä Gibraltarille hyppimään, jos ystävääni on uskominen. Pääsiäisenä tyyppi oli siellä käväissyt, ja mainitsi muun muassa nuo värkit.
 
sampio kirjoitti:
Sitten kannattaa mennä Gibraltarille hyppimään, jos ystävääni on uskominen. Pääsiäisenä tyyppi oli siellä käväissyt, ja mainitsi muun muassa nuo värkit.

Ne vanhat Routemaster bussit ovat poistuneet kokonaan. Se taphtui joskus joulukuussa 2005. Toki jokunen taitaa vielä olla käytössä muutamalla reitillä turistien takia. Nykyään uudet kaksikerrosbussit ovat huomattavasti käyttöystävällisemmät liikuntavammaisille. Ei ne double-deckerit ole mihinkään katoamassa, ne ovat vaan joutuneet uudistamaan kalustoa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Reggie Dunlop kirjoitti:
Ne vanhat Routemaster bussit ovat poistuneet kokonaan. Se taphtui joskus joulukuussa 2005. Toki jokunen taitaa vielä olla käytössä muutamalla reitillä turistien takia. Nykyään uudet kaksikerrosbussit ovat huomattavasti käyttöystävällisemmät liikuntavammaisille. Ei ne double-deckerit ole mihinkään katoamassa, ne ovat vaan joutuneet uudistamaan kalustoa.
Juu, voi olla, että kaverini tarkoitti vain näitä uusia, tai sitten sattui bongaamaan turistipyydyksen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
sampio kirjoitti:
Juu, voi olla, että kaverini tarkoitti vain näitä uusia, tai sitten sattui bongaamaan turistipyydyksen.

Jos kaverisi olikin Tallinnassa, sielläkin on yksi tälläinen. Tosin kiinteillä avattavilla ovilla. :)

Ps. Sattuuhan sitä !

veini
 

Puster

Jäsen
Tämäkin taitaa olla jälleen ajankohtainen ketju, vaikka taisi alunperin olla valitusta liian kuumista kesistä.

Pimeää ja kurjaa, eikä kelikään ole kummoinen. Vettä sataa vaakasuoraan ja jalkakäytävät ovat peilikirkkaat jäästä. Tätä samaa luvassa vielä monta päivää eikä niistä lumisista pikkupakkasista ole tietoakaan. Pari viime vuotta olivat poikkeuksia ja nyt on sitten palattu "normaaliin". Toki tammi-, helmikuussa on sitä oikeaakin talvea mutta ainakin Tampereen korkeudella ja etelämmässä on talvet todennäköisesti taas tätä.

Aamupäivä menikin töissä mukavasti ulkomaiden työtilanteita ja vuokratasoa tutkiessa. Jatkan tätä hiljaista jupinaa toistaiseksi ja tyydyn kohtalooni.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Joka päivä. Sillä aikaa parannan oloa matkustamalla kaikki lomat lämpöön. 3 päivän päästä kutsuu Thaimaa vajaaksi kuukaudeksi.
Pikkupakkaset ja lumi maltillisessa määrin menevät vielä. Räntä ja vesi ja pimeä, tai -30 metri lunta ja jäätä ilman että aurinkoa näkee kuukausiin, ei ole minun juttuni.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Itse pidän sekä talvesta että kesästä. Luminen talvi mahdollistaa monia juttuja, mitä ei voi tehdä kesällä ja päinvastoin. Sitävastoin hyppäisin mielelläni kevään ja syksyn yli. Ideaalitapauksessa pystyisi asumaan keväät ja syksyt jossain kaukomailla lämpimässä, ja sitten joulu-helmikuun sekä kesä-elokuun Suomessa. Melkoista reissaamistahan tuo tosin olisi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ilmasto ei ole se syy, miksi olen ajatellut muuttaa täältä pois. Ongelma liittyy tiettyihin ihmisiin, joita ei vaan voi olla näkemättä Stadissa asuessani. Kyseessä eivät ole ns. julkimot.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kesällä voisin pari kuukautta asua jossain muualla. Rakastan Suomen talvea enemmän kuin mitään muuta vuodenaikaa ja en voisi kuvitellakaan asuvani silloin muualla. Kesällä voisin asua vuorotellen Euroopan maissa pari kuukautta. Esimerkiksi Italian maisemia kiertäen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kesän viihdyn Suomessa, mutta talveksi voisin muuttaa johonkin lämpimään. Asiaa olen miettinyt, mutta mitään en ole tehnyt sen eteen.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kylmä on perseestä,kuuma on perseestä. Pari viime vuotta ovat olleet yhtä helvettiä kun talvet ovat olleet sitä -25 ja metri lunta etelässäkin ja kesällä taas jatkuvaa +25 auringonpaistetta. Kuumuus on kuitenkin ehkä rasittavampaa, kylmää sentään pääsee sisätiloihin pakoon. Lisäksi vituttaa median hehkutus ihanista helteistä ja joidenkin ihmisten kitinä ettei kuumuudesta saa kitistä kun Suomessa on sitä niin harvoin. Imekää paskaa!

Syksyssä on sitä jotain.
Elokuusta lokakuun puoliväliin eikä jatkuvia sateita niin bueno.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Muutin pois jo kauan sitten. Taitaa tosiaan tuo myöhäissyksyn pimeys, kosteus ja kylmyys olla se pahin asia, mutta eivät ne -20 - -35 C pakkasetkaan herkkua ole, varsinkin jossain intin ulkoleirillä. Vieläkin sulattelen luitani niistä ajoista ja +40 C menee hyvin, +45:kin. Ja nykyisessä asuinmaassani pääsee kuumuutta pakoon (jos nyt niin hullusti olonsa tuntisi) sisätiloihin kun on ilmastointia joka paikassa. Mutta aina vaan kysytään minulta "miksi olet noin kylmissäsi, olethan Suomesta, sinun pitäisi olla tottunut siihen". Mutta ei siihen vaan koskaan totu. Tai en minä ainakaan tottunut. Ihanteena olisi joku kuiva ja ympäri vuoden lämmin paikka. Sellaisia paikkoja kai on harvemmassa, jollei sitten jossain etelä-Saharassa ehkä. Sieltä ei paljon kai työpaikkoja sitten löydy.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuumuus on kuitenkin ehkä rasittavampaa, kylmää sentään pääsee sisätiloihin pakoon. Lisäksi vituttaa median hehkutus ihanista helteistä ja joidenkin ihmisten kitinä ettei kuumuudesta saa kitistä kun Suomessa on sitä niin harvoin. Imekää paskaa!
Sanasta sanaan samaa mieltä näistä. Kylmä ei itseäni haittaa juurikaan, mutta sitä enemmän vituttaa kun kesällä kiroaa helteitä ja tulee sitä "kyllä sulla talvella on näitä kelejä taas ikävä, niin!" no eipä ole. Suomen kesä on kaunis ja valoisa, ja tosi jees niin kauan kun lämpötila pysyy siellä +20-23-tienoilla, mutta parin viime kesän aikaiset monen viikon helleaallot ovat aivan silkkaa kärsimystä, varsinkin kun ulkona töitä joutuu tekemään. Toissakesänä taisi olla 2½ viikkoa heinäkuun lopuilla likimain 30+ astetta joka päivä ja tämän ajan vietin 72-tuntista työviikkoa tehden ulkosalla. Ei muuten talvipakkasilla hetkeäkään tuota aikaa kaivannut.

Itse tosin olen enemmän kevätihmisiä, siinä on sitä jotain kun lumet sulavat ja lehtiä alkaa puhjeta puihin. Ja ne ensimmäiset plussan puolelle menevät päivät kun tuntuu, että voisi vedellä vaikka t-paidassa, vaikka samaiset lämpötilat syksyllä pistivät hytisemään. Sitten saa ihailla meren sulamista ja naisväen alati vähenevää vaatetusta. Aijai!
 

scholl

Jäsen
Olen. Onhan tämä talvi ollut nyt aivan uskomattoman ankea. Sää tai ilmasto ei ole kuitenkaan Suomessa pahin asia, vaan ihmiset. Persuja, maalaisia, demareita tai muuten vain kusipäitä on ihan älyttömän paljon, eikä ole mitään luokkaeroja. Monessa muussa maassa voi olla enemmän rikollisuutta, joten sen puolesta riskejä, mutta ihmiset ovat ystävällisiä, ruoka parempaa, kulttuuri tuhansia vuosia vanhaa ja asiakasta kohdellaan herrana. Niinpä on vain ajan kysymys kunnes yhä suuremmat osat kansalaisista jättävät tämän persläven, jota Suomeksi kutsutaan. Työpaikkatyypit voivat hakea töitä muualta ja muuttaa maasta. Itse taas, joka olen työmarkkinoiden ulkopuolella, olen pyrkinyt siihen suuntaan, että pystyn ansaitsemaan liiketoiminnalla ulkomailla. Toisin sanoen Suomessa ei tarvitse tienata pennin hyrrää. EU:n hyvä puoli on juuri se, että voi toimia rajojen yli.

Kysymys on vain sitten siitä, koska aika on sopiva siihen, että käyttäisi aikaa perehtymään esim. asuntomarkkinoihin, jottei tulisi kusetetuksi ja päättää mistä haluaisi kämpän hankkia. Ei sekään ole ihan yksinkertainen juttu, koska suurkaupungit eivät välttämättä ole merenrannalla ja pienemmissä kaupungeissa voi olla tylsää, joten jonkinlainen kompromissi pitäisi löytää. Treenimahdollisuudetkin pitää ottaa huomioon. Joka tapauksessa Suomi on paskamaa. Varmasti yksi yliarvostetuimmista maailmassa. Ei pelkästään sään, vaan asukkaiden ja kulttuurin vuoksi.
 

scholl

Jäsen
Sanasta sanaan samaa mieltä näistä. Kylmä ei itseäni haittaa juurikaan, mutta sitä enemmän vituttaa kun kesällä kiroaa helteitä ja tulee sitä "kyllä sulla talvella on näitä kelejä taas ikävä, niin!" no eipä ole.

Joo heikot aina valittavat kuumuudesta. Itse olen pystynyt lenkkeilemäänkin 40 asteen lämpötilassa. Ei mitään ongelmaa. En muutenkaan ymmärrä, että mitä valittamista siinä on, kun kerrankin on merivesi niin lämmintä, että siinä voi uida. Siis viittaan viime ja edelliseen kesään. Sisätiloissa taas on mahdollista käyttää ilmastointia. Nyt on jokaisessa perusautossakin ilmastointi ja esim. muutamalla satasella saa häkkyrän, joka viilentää vaikkapa makuuhuoneen. Eikä täällä niin kuuma ole, että olisi liian kuuma ajaa avoautolla tai veneillä kuten esim. Floridassa ajoittain kesällä. Ainoa huono juttu Suomessa ovat tietyt julkiset tilat, jotka ovat kesällä kuumia kuin saunat, mutta sitten täytyy vain välttää niissä ajanviettoa. Sään syytä sekään kuumuus ei ole, vaan arkkitehdin tai muun suunnittelijan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
En nyt suoranaisesti ilmaston takia, mutta en kiellä etteikö joku Espanjan aurinkorannikon ilmasto houkuttelisi. Talvi-ihminen en ole lainkaan, vaikka kylmän kanssa pärjäänkin. Toivoisin, että Suomessa tuo kevät-kesä jakso kestäisi vähän pitempään kuin nyt. Tiettyjä asioita olen tässä elämässäni yrittänyt saavuttaa, mutta osa niistä tuntuu sen verran vaikeilta, että olen miettinyt josko kokeilis jossain muualla. Mitä sitä lyömään päätä seinään, kun maailma on ihmeitä täynnä. Toisaalta taas, suurin osa meistä suomalaisista on enemmän ja vähemmän mukavuusalueellaan kun täällä asustelee, että kynnys lähteä muualla voi olla iso.

Mikä yhdistää pappia, kommaria ja schollia? Kaikki puhuvat siitä, että rajan takana on niin paljon hienompaa, mutta kukaan em. henkilöistä ei kuitenkaan ole saanut aikaiseksi sinne mennä. :)
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Nykyään en enään halua muuttaa muualle, kyllästyisin missä vain samalla tavalla kuin suomessa. Täällä sentään saa nauttia suuresta vitutuksesta talvella ja kesällä taas nauttia lämmöstä myös. Riittää ihan hyvin.

Lomalla voi käydä ulkomailla mutta saa jäädä siihen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joka päivä, joka ikinen tunti syyskuun alusta toukokuun loppuun kiroan moneen kertaan tämän arktisen maan ja sen vittumaisen ilmaston. Heti kun se on taloudellisesti ja muutoin mahdollista, karistan lumet kannoiltani ja muutan Suomesta sellaiseen paikkaan, jossa käsitteet lumi ja pakkanen eivät ole edes etäisesti tuttuja.


Joka tapauksessa Suomi on paskamaa. Varmasti yksi yliarvostetuimmista maailmassa. Ei pelkästään sään, vaan asukkaiden ja kulttuurin vuoksi.
Teutoninen veljeni on jäljillä. Olen usein sanonut, että muuten tämä olisi ihan siedettävä maa, mutta ilmasto ja väestö pilaavat.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Aina toukokuusta elokuuhun tekisi mieli häipyä johonkin pohjoisempaan paikkaan.
Suunnaton vitutus iskee heti, kun lämpötila ylittää +20astetta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joka päivä, joka ikinen tunti syyskuun alusta toukokuun loppuun kiroan moneen kertaan tämän arktisen maan ja sen vittumaisen ilmaston. Heti kun se on taloudellisesti ja muutoin mahdollista, karistan lumet kannoiltani ja muutan Suomesta sellaiseen paikkaan, jossa käsitteet lumi ja pakkanen eivät ole edes etäisesti tuttuja.
Amen! Kun tulee mahdolliseksi tehdä nykyisiä töitä ulkomailta etänä lähden saman tien Etelä-Eurooppaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Amen! Kun tulee mahdolliseksi tehdä nykyisiä töitä ulkomailta etänä lähden saman tien Etelä-Eurooppaan.

Tätä samaa paskanjauhantaa/valitusta kuulen säännöllisesti ystäviltäni/sukulaisilta. Tyhjää täynnä puheet. Kukaan ei ole kahta viikkoa pidempää pois maasta olleet. Itse olen kannustanut jokaista tekemään ratkaisun ikuisen valittamisen sijaan. Itse nautin vuodenajoista,kesästä toki eniten. Lopettakaa tuo iänikuinen ininä tai muuttakaa maasta. Vitun rasittavaa kuunnella valittamista joka ei mihinkään!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tätä samaa paskanjauhantaa/valitusta kuulen säännöllisesti ystäviltäni/sukulaisilta. Tyhjää täynnä puheet. Kukaan ei ole kahta viikkoa pidempää pois maasta olleet. Itse olen kannustanut jokaista tekemään ratkaisun ikuisen valittamisen sijaan. Itse nautin vuodenajoista,kesästä toki eniten. Lopettakaa tuo iänikuinen ininä tai muuttakaa maasta. Vitun rasittavaa kuunnella valittamista joka ei mihinkään!
Johan minä kirjoitin, että kun nykyistä työtäni on mahdollista tehdä etänä ulkomaille lähden. Pidän nykyisestä työstäni erittäin paljon enkä halua siitä luopua lähtemällä nyt. Pidä ne ininät mahassasi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös