Oletko kalju/koittanut kalju-lookia?

  • 27 090
  • 148

Haluisitko koittaa kaljua itselläsi?


  • Äänestäjiä
    422

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole ihan kaljua vetänyt, enkä varmasti vedäkään, mutta viime syksystä saakka olen parin kolmen viikon välein nasauttanut about 5 mm sängen. Pipokeleillä helppohoitoinen. Nyt sänkeä koristaa piilokeesi, eli niskasta alkaen reilun sentin korkea keesi, kun muu tukka on sitä puolta senttiä. Eihän tuo mihinkään näy, mutta on kova olo.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Scholl, nyt ei puhuta kiveksistä.

Edelleen ollaan luonnonkaljuja, raja menee kohta korvasta korvaan.
 

Jomppa75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tai vaihtoehto: olen kaljuuntunut luonnostaan jo niin pahasti, että loputkin jouti mäkeen.

Ei kasva enää tukka kunnolla, joten poistin sen tyystin kolmisen vuotta sitten. Loppui myös tuolloin kaikki päänahkaan liittyvät ongelmat.

Jotenkin aina säälittänyt nämä luukkutukkakaverit, jotka kampaavat ne nolot viisi ylipitkää hiusta pään yli ja liimavat ne päälakeen syljellä, eikö tuo ole sama katkaista nekin. No kukin tyylillään. Omaani olen tyytyväinen ilman haivenia.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
En. Intissäkin hiuskuontalon pituutta mitattiin pikemminkin sentteinä kuin milleinä. Siviilissä 3 senttiä on ollut käytännössä turvaraja, sen alle en ole mennyt ainakaan 10 vuoteen. Pari kertaa on myös letti ulottunut olkapäille, tosin nyt mennään hiukan siistimmällä.

edit: ja MadMiken ja Schollin viestiin viitaten, kulkusten lähimaastoa pidän joko kokonaan siistinä tai selkeästi siistittynä. Turha sille katkaravulle on ylimääräisiä piilopaikkoja järjestää, sen verran paljon kaverista kuitenkin pidän.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
10 vuotta tuli tuossa kaljuna oltua mutta viime keväänä ajattelin antaa hiusten kasvaa kun avovaimo on parturi niin saa palvelut edullisesti. Hieman asiakkaat ihmettelivät hiusten kasvun jälkeen että etkö olekkaan luonnollisesti kalju...

Joensuussa asuvana kalju on tietysti hyvin luonnollinen hiusmalli. Täytyy vaan ihmetellä kuinka kapeakatseisia ihmiset oikeasti ovatkaan, sanot olevasi kotoisin Joensuusta ja olet kalju= Skinhead. Sai nimittäin kyllästymiseen asti kuulla tuosta toisilla paikkakunnilla esim. festareilla käydessä. Sattuipa joukkossa olemaan muutamia hyvinkin kärkkäitä hahmoja tyyliin "vitun skini painu takas sinne jenssiin" jne jne.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kaljut ja millisiilit (miehillä) on ihania ja seksikkäitä ja äijiä, ja niitä on kiva silittää.

Omaan päähän en viitsi kokeilla.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Pari vuotta tuli 3mm sänkeä pidettyä, nyt päätin koristella päälakeni jälleen hiuksilla. Hetken suunnittelin jopa kasvattavani pitkät hiukset, mutemmäjaksa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Armeijassa tuli ilman hiuksia oltua ja ei kyllä minulle sovi. Pää on muodoltaan täysin pyöreä ja siihen vielä isot hörökorvat, niin tulos on melko karsea.

Tulee pidettyä melko lyhyenä noin muuten, mukavaa näin. Oli muuten aika outoa mennä nukkumaan ensi kertaa kun oli tukka veks.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ennen oli grungetukka, nyt ollut pari vuotta kalju. Yleensä höylään pääni sileäksi pari kertaa viikossa. Joskus, kun on kiireitä ja jaksamattomuutta, käytän hiustenleikkuukonetta.

Ilmeisesti olen isältäni perinyt harvenevan kuontalon. En kuitenkaan ole vielä niin harvahiuksinen etten voisi lyhyitä hiuksia pitää. Ajattelin kuitenkin aikoinaan ajella kaikki pois, koska kalju jopa sopii minulle hyvin. Ruma olen toki.

Isäni kaljuun liittyen, hän ajeli päänsä klaniksi joskus 80-luvun lopussa koirantrimmauskoneella. Tuohon aikaan ei Jyväskylässä kovin montaa kaljua miestä katukuvassa näkynyt.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kerran kokeilin erään festivaalireissun yhteydessä kalju-lookia, tästä on aikaa noin viitisentoista vuotta. Ei tuo oikein tuntunut omimmalta hiusmallilta. Toisaalta en kyllä lähtisi mihinkään pälvikalju-takatukka -malliinkaan eli jos hiukset joskus päästä lähtevät oikein kunnolla niin täytyy pistää Bald & Beautiful uudelleenharkintaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Juu kokeiltu on. Tykkään enemmän pitkistä hiuksista. Partakin ulottuu jo suunnilleen mahaan saakka (no okei vielä tarttee vuosi kasvattaa).
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Olen kalju, mutten luonnostani. En äänestänyt mitään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Parturissa pitäisi käydä, mutta aina täynnä tuo lähipaikka mitä milffi yksinään pitää. Tietysti, jos jonkun ajan varaisi, kun semmoinen varauskirja sillä näyttäisi olevan.

Tunnen pari kaljua vaan olen hetero, niin en sillä lailla osaa sanoa sopiiko se niille. Joskus opiskeluaikoina kokeilin itsekin ja on se pälvikaljukin parempi kuin ei yhtään karvaa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
15 vuotta sitten ajoin kaljun kun hiukset rehotti enkä ehtinyt parturiin ja oli joku "tärkeä" meno... Tasaisin väliajoin on käynyt mieleessä että antaa sen kasvaa takaisin mutta noin 3-4:n viikon kuluttua jo ennestään iso pää näyttää jättimäiseltä mikrofonilta ja siinä vaiheessa yleensä menee hermo ja ajan taas kaikki veks...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kaljuuntuminen. Aihe joka on ruvennut koskettamaan nyt hieman alta 30-vuotiaana. Mitä tehtävissä vai onko mitään? Paria erilaista asiaan vihkiytynyttä shampoota olen kokeillut enkä havainnut juurikaan eroa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Puoleen selkään on hiukset olleet siitä asti kun armeijasta pääsin ja aloin kasvattamaan. Muuten tyyli oli aina se että tietyssä pisteessä kaikki veks tai millin siili. Naiset tykkää enemmän pitkistä hiuksista ja niin kai sitä itsekin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Joskus 90-luvun puolivälissä ajelin kaikki pois ja siitä asti ollut kalju tai lyhyt sänki kahta poikkeusta lukuunottamatta. Ei jaksa taistella kun hiukset on paksut, piikkijäykät ja niitä on niin perkeleesti. Sais alkaa vaikka harvenemaan ja kaljuuntumaan luonnollisesti niin ei ois niin kova homma leikellä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Naiset tykkää enemmän pitkistä hiuksista ja niin kai sitä itsekin.
Hitto viime treffeillä tuli kuittia että pitäis olla pitkät hiukset blaa blaa. Mikä lie kirkonpolttaja.

-Saanks mä suudella sua. Mä haluisin tietää miltä sä tunnut.
-Ööö en mä ehkä kun sä seurustelet (no ei ollut syy vaan se että naisen kanssa suuteleminen on hirveintä skeidaa ja kaiken lisäksi krapulassa kuivaa suuta).
-No hyvä. Mä vaan testasin sua.

Siis just oli baarissa selittänyt kuuluvalla äänellä miten on mitäkin poikaystävää pettänyt.

Oli niissä treffeissä muutakin, mutta vielä ei ole tarpeeksi virrannut vettä Vantaanjoessa että kehtaisin kertoa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei parta pahoille kasva,
Turpajouhet joutaville.

Kai tuota voi soveltaa myös hiuksiin eikä vain partaan.
 

sinikettu

Jäsen
Naiset tykkää enemmän pitkistä hiuksista ja niin kai sitä itsekin.
Naiset tykkää enemmän pitkistä hiuksista omassa päässänsä, mutta miesten kohdalla hiustyylillä lienee vain hyvin vähän väliä, kunhan ne ovat siistit, puhtaat ja hyvin hoidetut.

5-7 mm siili on tyylikäs, halpa ja helppo ylläpitää, joten sen olen vuosien mittaan normaaliksi hiustyylikseni valinnut. Valittamista ei ole, eikä ole näköpiirissä sen vaihtaminen mihinkään ainakaan pariin seuraavaan vuosikymmeneen. Jos joskus tulee kalju isäpappani tapaan, niin sitten mitta lyhennetään 0-1 milliin tyyliin Bruce Willis tai Vin Diesel.

Kai tuota voi soveltaa myös hiuksiin eikä vain partaan.
Sänki sopii molempiin, sitä pidempänä alkaa olemaan liian epäkäytännöllinen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Naiset tykkää enemmän pitkistä hiuksista omassa päässänsä, mutta miesten kohdalla hiustyylillä lienee vain hyvin vähän väliä, kunhan ne ovat siistit, puhtaat ja hyvin hoidetut.

Riippunee naisista ja miehen hiuslaadusta, mutta omalla kohdalla lyhyet hiukset eivät vetoa läheskään samalla tavalla.
 

Masentaja

Jäsen
Mä leikkaan säännöllisen epäsäännöllisesti hiukset millin terällä ja ajan parran yleensä samalla. Kasvavat about samaa tahtia mulla. Tässä noin 15v aikana on jokunen tonni tullut säästettyä parturikuluja. Yhden käden sormilla on laskettavissa parturikäynnit 2003 jälkeen. Oisko kolmas hiustenleikkuukone menossa. Halpaa ja helppoa. Lisäksi otsa alkaa vetäytymään siihen malliin että parempi näin :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös