Oletko kalju/koittanut kalju-lookia?

  • 27 454
  • 148

Haluisitko koittaa kaljua itselläsi?


  • Äänestäjiä
    422

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Meikä huiteli tänäänkin partahöylällä sen muutaman millin tuhnun vek mikä oli viikossa tullut. Mä en jaksais millään alkaa kasvattaa enää. Ja miks pitäiskään? Jos on Uotisen näköinen niin on Uotisen näköinen!
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Intissä olin sen vuoden käytännössä kalju. Nykyää suosin edellee lyhyttä mallia mut ehkä sitä vois klanin vetäistä ihan muuten vain. Vanhoja muistoja verestäen.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Borgie kirjoitti:
Intissä tuli vedettyä nahkakuula (ennen oli heviletti), mutta nyt saa tukka pysyä päässä, ja sitten jos/kun lähtee, niin vedetään kokonaan pois tai ohut siili tukka. Pälvikalju look, sivuhiuksilla tai puhumattakaan kaljun päälle vedetyistä sivuhiuksista kun ei voisi vähempää kiinnostaa...
Aamen ja halleluja! On varsin noloa kun viimeisillä haituvilla yritetään peittää alati laajenevaa tasankoa. Itsellähän on kovasti tuuhea hiusto, mutta jos niin käy että harvenemaan alkaa ja munkkitukkaa pukkaa, menköön kaikki. Kallon muoto on vaan aika surkea, joku kumma harjanne menee keskellä päätä, on kuin palomiehen kypärässä semmoinen kohouma.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
mission16W kirjoitti:
Muuten ihan jees, mutta yllättävän moni tuntuu olettavan meikäläisen tunnustavan jotain äärioikeisto-ideologiaa jo pelkän kampauksen perusteella. Vähän väliä tulee jotain tummaihoista porukkaa inisemään rasisteista. Kumpihan siinäkin niitä ennakkoluulojaan osoittaa?

Tästä hyvänä esimerkkinä kalju appiukko ja hänen poikansa jolla oli ns. Ässät-irokeesi. He olivat Saksassa työmatkalla ja kävelivät joku ilta kaupungilla ja vastaan tuli joku vanha bratu eli vanha mies ja nosti kätensä natsitervehdykseen ja huusi "HEIL." Appi ja poikansa alkoi nauramaan ja totesi että pitäisikö kasvattaa hiukset. Poika näin teki, mutta isukilla kun ei kasva.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Isän suvun puolelta olen perinyt aikaisin harmaantuvat hiukset ja äidin suvun puolelta pälvikaljun = varsinainen Worst Of The Worst -skenaario. Kun ikää tuli yli 30, niin molemmat em. ilmiöt alkoivat tehdä tuloaan ja kyllä se myös rassasikin hermoja. Kolmevitosena sitten kyllästyin skitsoilemaan aiheen tiimoilta ja Portugalin lomalla menin paikalliseen parturiin lopullista ratkaisua varten. Kun itse en osaa portugalia eikä barberska osannut englantia, niin näytin pöydällä lojuneesta lehdestä Fabian Barthezin kuvaa. Viesti meni perille, tosin useaan otteeseen neitokainen keskeytti operaation ja elehtimällä halusi varmistaa, olenko tosissani, vielä voisi perua. Ja hihitteli itsekseen. Taustalla föönauksessa olleet brittirouvat tuijottivat minua silmät pyöreinä, ikäänkuin jotain pöyristyttävää olisi tekeillä.

Ennakkoon olin kovasti huolissani kalloni muodosta ja kuten Koirapoika tuossa kertoi, niin itsellänikin on päälaella harjanne, jota itse kutsun nimellä Alien-look. Olin joka tapauksessa tyytyväinen uuteen päähäni ilman keskikaljua. Nykyään kun olen jo tottunut vaivattomaan elämään ilman peilin edessä pällistelyjä, niin joskus unohdan sheivata tynkäkasvuston pois ajoissa ja uimalakkiahan siinä heti pukkaa päähän, mikä kyllä harmittaa. All or nothing - niin se vaan menee tässä asiassa.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaljuksi en kyllä ryhdy, mutta olin varsin iloinen, että uskalsin jo nuorena vetää siilitukaksi. Elämä on niin helppoa, kun ei tarvitse hiuksille aamulla tehdä mitään, eikä käydä parturissa, kun vetäisee kotona koneella siiliksi.

Toisaalta välillä kaipaa hiuksia, niin eihän siinä mene kun muutama viikko..
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kalja-look on ollut välillä päällä, mutta kalju en ole ollut ikuna. Luulisin olevani kaljuna varsin naurettavan näköinen. Tukkaa on tällä hetkellä varmaan parikyt senttiä, parhaimmillaan ollut puolisen metriä.

Onhan tuohon kuontaloon jonninmoista harventumista ilmaantunut. Jos sisäkumi alkaa jossain vaiheessa kunnolla paistaa, niin sitten varmaan vedän kuulaksi. Se "neljä haiventa sivuttain kammattuna" -look on nimittäin kyllä pahin kaikista.
 

pak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikkei se aina niin kivaa olekaan niin, SaiPa.
En nyt ihan täysin kalju ole, mutta jos tukka on yli sentin, niin silloin se on jo pitkä.

Hiustyyliini vaikuttaa tosin myös melko korkealle nousseet "leskenlovet", eli jollei tukkaa ole paljon, niin mitä sitä peittelemään.

Muutenkin kyllä koen lyhyen hiustyylin mukavammaksi.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Kokeiltu on muutamaankin otteeseeen. Eli jokseenkin 2-3-vuotta yhteensä on tullut palloiltua kaljupäänä. Nyt olen yrittänyt pysytellä semmoisessa todella lyhyessä hiuksistossa. Pitäisikin käydä varmaan parturilla.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Yleensä kun letti kasvaa niin se vedetään kokonaan pois partakoneella, kalju-look toimii minulla eikä tarvitse koko ajan huolehtia että onko se letti nyt hyvin. Tosin tällä hetkellä en ole kaljuna
 

Kaivanto

Jäsen
Vauvana olin viimeksi kuulapää. Loppuisi varmaan nykyinen melkein jokavuotinen pesänsaanti, jos leikkaisi tukan pois. Onneksi karvat ilmeisesti aikovat pysyä seuranani, jos asia niistä itsestään on kiinni, koska tähän ikään asti on selvitty.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole kokeillut asiaa sitten syntymäni, joka tapahtui tammikuussa 1980. Tuon ajan valokuvia katselleena voin todeta, että ei se kalju meikäläiselle sovi. Pää vaikutti jotenkin oudon isolta...

Jos kaljuunnun tulevaisuudessa, niin sitten kaljuunnun. Täytyy silloin tehdä päätöksiä, vetääkö kaiken pois, vai yrittääkö epätoivoisesti korjailla asiaa kampauksella. Tai hankkiiko peruukin, vai alkaako käyttää huiveja...

Kaljuuntumisesta ei ole merkkejä ilmassa, hiusraja on samassa paikassa, kuin ennenkin. Toisaalta hiuksia tuntuu lähtevän välillä paljonkin. Voi olla, että niitä lähtee joka puolelta päätä, mutta koska olen ollut aina tuuheahiuksinen, ei kaljuuntumisoireita ole vielä nähtävissä... enemmänkin uskon kuitenkin siihen, että hiukseni eivät lähde, vaan katkeilevat. Puolipitkä tukka kun on kyseessä... Parturilta kysyin joskus, onko riskiä kaljuuntumiselle. Minut melkein naurettiin ulos.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Tottahan toki.

Kun päivä pitenee ja ilmat lämpenee, lähtee Jukan takahiuksilta kaikki karvat päästä. Koneellisen käsittelyn jälkeen varmistan toimituksen vielä Mach3:lla, joten tuloksena täydellinen kuulapää.
Ilmojen alkaessa viilenemään aloitan myös takahiuksien kasvattamisen, mutta mitään ruuhkatukkaa tai takapiiskaa en kasvata. Eihän se kyllä talvessa edes ehdi kasvamaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on ollut hiuksisto tukevasti syntymästä saakka, tosin intissä käytännön syistä ja viime keväänä tyylikokeiluna kävi karvan pituus sentin paikkeilla.
 
Viimeksi muokattu:

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
avatar kirjoitti:
Muistan hyvin elävästi vieläkin yhden vanhan bussikuskin, joka kuskasi meitä penskoja maalta kaupunkiin kouluun aamuisin ja sillä miehellä oli vedettynä aina ne neljä hiusta geelillä siihen kaljun päälle sivusuunnassa. Olen kuullut naisilta, kuinka he naureskelevat niille lookeille.

Muistuttiko näitä:

http://www.combover.com/gallery.htm
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Oma hiustyylini oli ennen inttimenoa mallia jenkkisiili, eikä sekään kovin pitkäksi päässyt koskaan venähtämään. Lopulta intissä tulis ajettua kokeiltua ensin kolmen millin siiliä ja sillä tiellä ollaan - tosin sillä erotuksella, että nykyään on oma kone ostettu ja yli kolmen millin ei tukka tule kasvamaan.

Kun lyhyeenseen tukkaan on tottunut, ei ole enää paluuta pitempään versioon.

Niin, ja itse kuulun joukoon, joilla hiukset ovat vahvat, tiheät ja nopea kasvuiset ja tuo, jos joku ketuttaa. Joo'o, ajatukset voisivat olla erilaiset, mikäli hiuskset olisivat ohuempia ja hiusraja pakenisi kohti Länsi-Venäjää, mutta näin ei ole. Kaippa tämä johtuu geeneistä, sillä sekä isukin että äiteen puolelta kukaan ei kärsi kaljuuntumisesta - päin vastoin. Suku on tännä "Alfeja" -pl. serkkuvainaat.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen kokeillut ja kokeiluksi jäi. Tai siis toista kertaa en ole kaljuksi ajellut. Toisille kalju sopii ja toisille ei, ja minä kuulun noihin toisiin toisiin. Päässäni on ihan liikaa lommoja ja möykkyjä.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kerran teininä koetin. Sain kutsumanimen "juutalainen" kunnes tukka ehti kasvaa takaisin. Näytin Auschwitzista karanneelta, omastakin mielestäni. Eipähän kukaan luullut skiniksi, ja tuonaikainen ulkomuotoni on jäänyt harvinaiseksi ikimuistoisuuden saarekkeeksi olemusteni harmaan mitäänsanomattomuuden autioilla ulapoilla. Pysyvämpänä ratkaisuna en silti suosittele kaljua henkilöille, joilla on tummat kulmakarvat, lommoposkinen naama, kaulanympärys noin viidesosa päänympäryksestä ja ruumiinrakenne ja ryhti mallia pavunvarsi.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Intissä tuli oltua kaljuna muutamaankin otteeseen. Siellä se oli ylivoimaisesti helpoin hiusmalli varsinkin kesällä. Talvella meinasi alkuun niska jäätyä, mutta siihenkin tottui.

Pari kertaa olen meinannut intin jälkeen ajaa pääni kaljuksi, mutta tyttöystävä on harannut niin kovasti vastaan, että en ole sitten viitsinyt. Onhan se toisaalta veemäistäkin kasvatella tukkaa takaisin siinä kohtaa, kun koittaa ns. pallovaihe.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Troy kirjoitti:
Pari kertaa olen meinannut intin jälkeen ajaa pääni kaljuksi, mutta tyttöystävä on harannut niin kovasti vastaan, että en ole sitten viitsinyt.

Muistan kun intissä ajoin itseni ensimmäistä kertaa kaljuksi ja sen aikainen tyttöystävä harasi vastaan, että et helvetissä aja. Ajoin. Sen jälkeen neiti sanoi, että et sitten kyllä ikinä kasvata hiuksia takaisin. :D
 

X-Hearted

Jäsen
Arnold kirjoitti:
Oletko koittanut joskus kalju-lookia itselläsi?
Kyllä.

Ensimmäistä kertaa elämäni aikana noin pari viikkoa sitten ajeltiin koko pää kaljuksi. Aika outo tunne, kun kuitenkin lettiä on ollut aina suhteellisen pitkäksikin asti. Nyt, kun syys- ja alkutalvikauden pohjoinen puhuri viistelee päälakia, niin ei hyvältä tunnu - on katsokaa tottunut siihen, että hiukset lämmittävät. Sinänsä helvetin hieno juttu, että tämä hiustyyli on erittäin yleishygieeninen ja mukava pestä, eikä hiusten kuivumiseenkaan mene turhaa aikaa. Todella helppohoitoinen, mutta hameväki kotona ouduksuu/oudoksui hieman raisua lookkia.

Ei haittaa, ei tällä tyylillä kavereita/naisia hommata.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Koirapoika kirjoitti:
Kallon muoto on vaan aika surkea, joku kumma harjanne menee keskellä päätä, on kuin palomiehen kypärässä semmoinen kohouma.
Jätkähän on eläin! Koitas katsoa usean petoeläimen tai vaikka gorillan kalloa, siellä menee komea harjanne keskellä päätä. Antaa kiinnityskohdan jylhille purulihaksille. Ole siis ylpeä tuosta alkuvoimaisesta piirteestäsi.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Shampoota en ole käyttänyt 14 ikävuoden jälkeen. Buutseja ainoastaan intissä/ RT-palveluksessa ja pilotti-takkia en ikinä!

Kalju on helppo ja mukava. Ei päänahka kuivu. Ainoastaan parturi-muijani valittaa sillontällön, kun ei oööse toteuttaan itseensä mun päähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös