Odotukset kaudelle 05-06

  • 17 376
  • 171
Tila
Viestiketju on suljettu.

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Eikö hyvät ihmiset saa tätä "pohjaa" arvostella vaikka tiedämme vahvistuksia olevan tulossa. Laurentti on täysi arvoitus kaikille, joten voimme vain odotella peliesityksiä. Parilla nappi hankinnalla joukkueesta saa jo jotenkin kilpailukykyisen, mutta edelliskausien PC:t sun muut surffailijat laskevat odotustasoa huomattavasti. Puolustus näyttää tällä hetkelllä kohtuulliselta ja ykkösketjua vielä odotellaan, mutta luulempa tämänkin tason putoavan roimasti edellisivuosiin.

Toisaalta onhan sekin myös mahdollista, että Laurentti tekee jyp:ssä 50 pisteen kauden jos sopimus tehdään. Realisti kun olen niin sanottakoon sen kuitenkin olevan erittäin epätodennäköistä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siniviiva kirjoitti:
Ja mikä on tapahtunut aina ja iankaikkisesti niin ilman karsintapelkoa häntäpäästä myydään pelaajia, joilla kärkipää vahvistuu entisestään. Tai ainakin myyvän osapuolen talous ei mene niin kuralle kuin muutoin voisi mennä. Tuntuuko tutulta?

Tuntuu tutulta lähinnä tämän vuosituhannen kohdalla, mutta "ainaiseksi ja iankaikkiseksi" ilmiöksi en tuota sentään kutsuisi.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Kynä

Viestin lähetti Kynä:
Jypin kentälliset Langnauta vastaan olivat:

1. Huczkowski-Hyvärinen, Alanen-Hytönen-Männikkö


Kertokaa minulle, missä liigajoukkueessa voi ykkösketju olla nimiltään tuollainen?

Siis korkeintaan 3-ketjun kavereita missä tahansa muualla kuin Jyväskylässä? Onko meillä edes tarkoitus pelata niistä kuuluisista mitalipeleistä 1 1/2 vuoden päästä? Itse en jaksa tähän enää uskoa.

Jyppiä silti edelleen kannustan (hullu mikä hullu).
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
kimbe66 kirjoitti:
Kertokaa minulle, missä liigajoukkueessa voi ykkösketju olla nimiltään tuollainen?
HIFKissä.

Arttu Luttinen - Janne Hauhtonen - Tony Salmelainen
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kimbe66 kirjoitti:
Kertokaa minulle, missä liigajoukkueessa voi ykkösketju olla nimiltään tuollainen?

Siis korkeintaan 3-ketjun kavereita missä tahansa muualla kuin Jyväskylässä? Onko meillä edes tarkoitus pelata niistä kuuluisista mitalipeleistä 1 1/2 vuoden päästä? Itse en jaksa tähän enää uskoa.

Jyppiä silti edelleen kannustan (hullu mikä hullu).

tuossa nyt vielä pari,
Ilveksen ykkönen Davosia vastaan:Korhonen-Lindgren-Huhtala

Ässien ykkonen Pelsuja vastaan:Kuusela – Uusikartano – Forsbacka
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakkipari kirjoitti:
Tämä nyt on vaan mun oma henk.koht. veikkaus mutta mielestäni nimimerkki kummitus kommentoi lähinnä sarkastisesti näitä veikkauksia yleensä. Itse nimimerkki kummitus voi väitteeni joko vahvistaa tai kumota.

Vahvistan sarkasmiksi. Peellä ei ole, eikä tule olemaan hajuakaan mitä tarkoitan sanomisillani. Ensimmäisen neljänneksen jälkeen tietoa voimasuhteista on jo sen verran, että johtopäätökset voivat alkaa olemaan lähempänä totuutta. Laita nyt sitten, Pee, veikkauksesi runkosarjan lopullisesta järjestyksestä, niin katsellaan keväällä miten hyvin olit hajulla. Vinkki: Heitä lantilla, saatat onnistua paremmin.
 

Jallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kimbe66 kirjoitti:
Jyppiä silti edelleen kannustan (hullu mikä hullu).

Eihän se mitään hulluutta ole, niin kuin varmasti tosifanina tiedät. Ei sitä voi valita kannustaako vai ei. Eihän tuo tilanne tällä hetkellä paljoa mairittele, mutta kannattamistani en pysty kyseenalaistamaan olipa tilanne mikä tahansa.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
”Keskeneräisiä töitä ei pitäisi koskaan näyttää hulluille eikä herrasmiehille”
Ja on totta että ollakseen Jypin kannattaja ei tarvitse olla hullu, mutta kyllä siitä apua on ;)
Eli sen verran kummallista toimintaa täälläkin on esiintynyt, kutsuisinpa sitä jopa maanis-depressiiviseksi. Nyt pelataan vasta harjoitusotteluita ja muutaman tappion jälkeen mielialat syöksyvät syvimpään helvettiin, kun taas muutaman voiton jälkeen kukkaiskedot kutsuvat.
Monilta on ilmeisesti jäänyt huomaamatta? että Alatalon valmennus filosofiassa tuloksen tekeminen harjoituskaudella on toisarvoista joukkueen rakentamisen rinnalla.
”Pohjassa" eli joukkueen rungossa ei ole NIIN suuria vikoja että se oikeuttaisi joukkueen manaamisen alimpaan helvettiin. Se että JOTKUT ovat niin jo tehneet, onkin aivan yhtä järkevää (kuten joku jo asian ilmaisikin) kuin:
Arvostelisi auton suorituskykyä siinä vaiheessa kun siitä vielä puuttuu renkaita.
Myönnän että onhan se mahdollista että hankinnat epäonnistuvat ja kukaan nykyisistä pelaajista ei lyö itseään läpi…
Mutta vasta sen jälkeen on aiheellista antaa tätä nykyisen kaltaista kritiikkiä.

Odotellaan ja katsellaan!
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kapo00 kirjoitti:
”Keskeneräisiä töitä ei pitäisi koskaan näyttää hulluille eikä herrasmiehille”
Ja on totta että ollakseen Jypin kannattaja ei tarvitse olla hullu, mutta kyllä siitä apua on ;)
Eli sen verran kummallista toimintaa täälläkin on esiintynyt, kutsuisinpa sitä jopa maanis-depressiiviseksi. Nyt pelataan vasta harjoitusotteluita ja muutaman tappion jälkeen mielialat syöksyvät syvimpään helvettiin, kun taas muutaman voiton jälkeen kukkaiskedot kutsuvat.
Monilta on ilmeisesti jäänyt huomaamatta? että Alatalon valmennus filosofiassa tuloksen tekeminen harjoituskaudella on toisarvoista joukkueen rakentamisen rinnalla.
”Pohjassa" eli joukkueen rungossa ei ole NIIN suuria vikoja että se oikeuttaisi joukkueen manaamisen alimpaan helvettiin. Se että JOTKUT ovat niin jo tehneet, onkin aivan yhtä järkevää (kuten joku jo asian ilmaisikin) kuin:
Arvostelisi auton suorituskykyä siinä vaiheessa kun siitä vielä puuttuu renkaita.
Myönnän että onhan se mahdollista että hankinnat epäonnistuvat ja kukaan nykyisistä pelaajista ei lyö itseään läpi…
Mutta vasta sen jälkeen on aiheellista antaa tätä nykyisen kaltaista kritiikkiä.

Odotellaan ja katsellaan!

Hiphuraa!!! Kanssani ollaan samaa mieltä. Minua ymmärretään. Groove Armada laittakoon minulle yksityisviestiä jos päätä auotuttaa pahastikin.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Laita nyt sitten, Pee, veikkauksesi runkosarjan lopullisesta järjestyksestä, niin katsellaan keväällä miten hyvin olit hajulla. Vinkki: Heitä lantilla, saatat onnistua paremmin.

Erinomainen vinkki. Vielä tällä hetkellä suomalaisen jääkiekon ylimillekin asiantuntijoille lienee mahdotonta veikata esim. sitä, kumpi joukkueista Kärpät ja SaiPa tai Jokerit ja Ässät, sijoittuu alkavalla liigakaudella paremmin, koska "liian moni voimasuhteisiin vaikuttava asia ennustamisen kannalta, tulee vielä muuttumaan talven aikana".

Runkosarjan lopullisen järjestyksen "kerron" sinulle vasta juuri SM-liigan alun alla, mutta toki silloinkin se on liian aikaista, koska "liian moni voimasuhteisiin vaikuttava asia ennustamisen kannalta, tulee vielä muuttumaan talven aikana"

Jallu kirjoitti:
kimbe66 kirjoitti:
Jyppiä silti edelleen kannustan (hullu mikä hullu).
Eihän se mitään hulluutta ole, niin kuin varmasti tosifanina tiedät. Ei sitä voi valita kannustaako vai ei. Eihän tuo tilanne tällä hetkellä paljoa mairittele, mutta kannattamistani en pysty kyseenalaistamaan olipa tilanne mikä tahansa.

Juuri näin. Tuollaiset "taidan olla hullu, kun kannatan JYPiä, vaikka sillä on noin huono ykkösketju" -tyyliset viestit pistävät minut - taas kerran - miettimään, ymmärränkö minä sitten kannattamisesta yhtään mitään.

Olisihan se ihan kivaa, jos koko ikänsä seuraamansa joukkueen heikkoa ykkösketjua katsoessaan pystyisi "tuosta vain" lopettamaan joukkuen kannattamisen. Mutta ainakaan itselläni ei ole moisessa mitään mahdollisuuksia onnistua...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Erinomainen vinkki. Vielä tällä hetkellä suomalaisen jääkiekon ylimillekin asiantuntijoille lienee mahdotonta veikata esim. sitä, kumpi joukkueista Kärpät ja SaiPa tai Jokerit ja Ässät, sijoittuu alkavalla liigakaudella paremmin, koska "liian moni voimasuhteisiin vaikuttava asia ennustamisen kannalta, tulee vielä muuttumaan talven aikana".
Runkosarjan lopullisen järjestyksen "kerron" sinulle vasta juuri SM-liigan alun alla, mutta toki silloinkin se on liian aikaista, koska "liian moni voimasuhteisiin vaikuttava asia ennustamisen kannalta, tulee vielä muuttumaan talven aikana"

No helpotetaan tehtävääsi sitten vähän, kerro vaikka vain Bluesin, Ilveksen ja Jypin sijoitus tai edes se, meneekö Jyp pleijareihin.
Ketähän mahtaa kiinnostaa ennakkoveikkailusi elokuussa, vaiheessa olevista joukkueista. Ketähän kiinnostaa kuulla sinulta Kärppien tulevan hyvin todennäköisesti sijoittumaan Saipaa paremmin? Tai Jokereiden todennäköistä onnistumista Ässiä paremmin, missä uutinen, missä kiinnostus? Huomattavasti kiinnostavampaa olisi jos esittäisit nuo arviot toisinpäin ja onnistuisit vielä perusteluissasi. Sinun mielestäsi tällaisten vertailujen tekeminen on innostavaa ja kannattavaa tässä vaiheessa, minusta ei.
Ja lopeta jo perkele tuo virkkeeni lainaaminen, se on varmasti jo tullut kaikille selväksi ettei sinulla muuta sanottavaa ole. Sinusta virkkeeni on niin hassu että se tekisi minusta muidenkin silmissä naurunalaisen ja että se kannattaa sen vuoksi toistaa mahd. monta kertaa (7 kertaa jo tähän mennessä!). Vaikka laittaisit tuon lainauksesi minulta tänne 1000 kertaa, se ei saa minua muuttamaan sitä. Olen perustellutkin asian sinulle jo vaikka miten päin, mutta sinä vain hoet ohimo pullistellen tuota mantraasi. Lopetan tämän aiheen osalta tähän. Kyllä minäkin olen toope kun jaksoin näinkin pitkään väitellä kiukuttelevan teinitytön kanssa.

edit: Laitetaan nyt vielä tämä, kun kerran innostuit tuota "talvi" -sanaa boldaamaan tekstissäni. Sinä itse olet myöntänyt näin:
Pee: "Olen toki havainnut, että joka kauden aikana "tuppaa vain tapahtumaan" sellaista, että "valmentajia erotetaan, runkopelaajia loukkaantuu, tähtipelaajaksi kaavailtuja pelaajia floppaa, syttyy uusia tähtiä"."

+ suljetussa sarjassa pelimiehet imetään hännänhuipuilta rahaseuroihin. TALVELLA!!!

Mitä hemmettiä sinä sitten ihmettelet ja halveksut sanomisiani? Eivätkö nuo seikat muuta voimasuhteita - mahdollisesti hyvinkin radikaalisti? Jos mielestäsi muuttavat, niin miksi ihmeessä vedellä hatusta jotain johtopäätöksiä, jotka eivät voi perustua kuin arvauksiin. Minä en anna arvauksille minkäänlaista painoarvoa. Nyt saa riittää tämä pelleily minun osaltani!
 
Viimeksi muokattu:

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Kyllähän Jypin lähihistoriaa tarkkailemalla (oman jo melkein dementoituneen muistini perusteella, tilastoja en jaksanut kaivaa) on nyt Alatalon aikana tullut aika hyvin esille, että Jyp on siirtynyt sille tielle, että harjoituskausi on harjoituskausi, ja niillä matseilla ei ole merkitystä. Samanlaista tulosta on nähtävillä monella kärkiseuralla, kovat punttitreenit sun muut tässä viime hetkellä ennen sarjaa ovat vielä kesken, ei harjoituspeleillä mestaruuksia voiteta.

Joskus Saarisen aikaan mentiin ennen liigan alkua voitosta voittoon harjoitusmatseissa, mutta kun liiga alkoi, totuus koitti. Syksylläkin saatettiin vielä pärjätä, mutta sitten tuli mustat marraskuut sun muut. Alatalon aikana minusta Jyp on treenannut paremmin koko kautta silmälläpitäen, ja yhtä pahoja syöksyjä ei ole Jypiltä loppukaudesta nähty (vaikka mieleen tuleekin viime kauden maaliton ennätysputki, mutta poikkeushan vahvistaa säännön?).

Eli mielenkiinnolla odotan millaiseen liitoon Alatalo saa Jypin tällä kaudella, tällä materiaalilla (plus pari vahvistusta).
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Kapo00 kirjoitti:
"Pohjassa" eli joukkueen rungossa ei ole NIIN suuria vikoja että se oikeuttaisi joukkueen manaamisen alimpaan helvettiin. Se että JOTKUT ovat niin jo tehneet, onkin aivan yhtä järkevää (kuten joku jo asian ilmaisikin) kuin:
Arvostelisi auton suorituskykyä siinä vaiheessa kun siitä vielä puuttuu renkaita.
Tämäpä onkin aika sattuva vertaus. Ajatellaanpa tosiaan, että eturenkaat puuttuvat, tai vaikkapa vain toinen. Kisa on alkamassa. Toimitusjohtaja on tietoinen puutteesta mutta ilmoittaa, että rengas hankitaan vasta kun muutama pikataival on jo ajettu. Hankinta on ilmeisesti käytetty rengas, ehkäpä hyvinkin loppuun ajettu ulkomainen halpatuontiversio. Toivottavasti ainakin samaa kokoa kuin muutkin renkaat.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siniviiva kirjoitti:
Tämäpä onkin aika sattuva vertaus. Ajatellaanpa tosiaan, että eturenkaat puuttuvat, tai vaikkapa vain toinen. Kisa on alkamassa. Toimitusjohtaja on tietoinen puutteesta mutta ilmoittaa, että rengas hankitaan vasta kun muutama pikataival on jo ajettu. Hankinta on ilmeisesti käytetty rengas, ehkäpä hyvinkin loppuun ajettu ulkomainen halpatuontiversio. Toivottavasti ainakin samaa kokoa kuin muutkin renkaat.

Niin ja puuttuvan renkaan aiheuttama muiden etumatka saattaa olla mahdoton kiinniotettava matkan kuluessa.

Toisaalta eivät muutkaan joukkueet rellestä tällä hetkellä pelaajamarkkinoilla, koska hyviä pelaajia ei ole hirveästi saatavilla. Hyvä esimerkki tilanteesta on Tambijevsin try-out. Normaalitilanteessa en usko, että HPK:ta edes kiinnostaisi tämän tason ja ikäluokan pelaaja. Varsinkin kun haussa on ratkaisupelaaja.

SM-liigajoukkueet tietävät tilanteen, ja odottavat milloin pelaajavirta kääntyy Eurooppaan päin. Viimeistään silloin, kun NHL-joukkueiden leirit alkavat päättymään. Myös silloin viimeistään JYP-johdon pitää olla hereillä. Miksei myös aikaisemmin, jos mahdollisuus aukeaa. Tilanne on sama melkein joka liigajoukkueelle, joten en olisi tilanteesta hirveän huolissani. Ainoa seikka, joka huolestuttaa on se, mihin suuntaan pelaajien hinnat kehittyvät. Vallitsevan tilanteen ansioista on helppo astua paskaan ja syvälle, tai saada kohtuullisella hinnalla loistava hankinta.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siniviiva kirjoitti:
Tämäpä onkin aika sattuva vertaus. Ajatellaanpa tosiaan, että eturenkaat puuttuvat, tai vaikkapa vain toinen. Kisa on alkamassa. Toimitusjohtaja on tietoinen puutteesta mutta ilmoittaa, että rengas hankitaan vasta kun muutama pikataival on jo ajettu. Hankinta on ilmeisesti käytetty rengas, ehkäpä hyvinkin loppuun ajettu ulkomainen halpatuontiversio. Toivottavasti ainakin samaa kokoa kuin muutkin renkaat.

Ajatellaan samalla että kaikkien muidenkin autokuntien toimitusjohtajat odottelevat renkaita autoihinsa ja että rengastilanne maailmalla on mitä on. Kukaan ei halua huonoa tai rikkinäistä rengasta, mutta jotkut tekevät silti paineessa rengasratkaisut ennen starttia, ehkä katuvat puolessavälissä kisaa päätöstään, ehkä eivät. Kyllä näitä ajatusleikkejä voi rakennella vaikka kuinka, mutta maaliin tullaan vasta ensivuoden keväällä. Tavoitteet kilpailukykyisestä kokonaisuudesta (Minardista Ferrariksi) on meidän firmassa asetettu sitä seuraavalle vuodelle. Toki Minardi nappisäädöillä kroonisissa ääriolosuhteissa ja oikealla varikkotaktiikalla, voi yllättää muut jo ennen asetettua tavoitetta.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
kummitus kirjoitti:
Nyt saa riittää tämä pelleily minun osaltani!

Hyvä! Aiotko perustaa taas täällä voitte hakkua kummitusta -ketjun?
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Groove Armada kirjoitti:
Hyvä! Aiotko perustaa taas täällä voitte hakkua kummitusta -ketjun?
Höh, olen missannut tuollaisen ketjun aiemmin, kun kummituksen kanssa väännettiin tapaus Nikkilästä :)

Noh, tässäkin ketjussa kyllä se kultainen keskitie taitaa olla se lähimpänä oikeata, ymmärrän sekä kummitus-puolen näkemyksen että anti-kummitusten huolet.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Groove Armada kirjoitti:
Hyvä! Aiotko perustaa taas täällä voitte hakkua kummitusta -ketjun?

Ei käynyt mielessä. Viimeksi se ei oikein saanut suosiota (vain yksi viesti). Jos sinua kiinnostaa sellaisen avaaminen, niin ole hyvä, mutta perusta se tuonne vapaan keskustelun osastoon.

Mitäköhän haluat sanoa tuolla aforismillasi allekirjoituksessasi? Miksi et laittanut vain suoraan Jypin olevan mielestäsi väritön kuin terveestä pyllynreijästä ulostettu paska? Siksikö että se noin aforismiksi peiteltynä ei muka olisi niin ristiriidassa tuon sinun suosikkijoukkueeksi merkityn kanssa?
Minusta Jypissä on jo tässä rungossa ilman tulevia vahvistuksiakaan monta värikästä ja mielenkiintoista persoonaa. Lisäksi mielenkiintoani lisää tämä ainainen Daavid-Goljat asetelma. Media on värittänyt pääkaupunkiseudun joukkueiden pelaajat ja valmentajat sateenkaaren värein, täällä pitää tehdä ihmetemppuja (kypärätemppua, JussiPesos-episodia, JodyShelleya..) saadakseen medianäkyvyyttä. Kehäkolmosen sisäpuolella media ei viitsi edes opetella meidän pelaajien nimiä. Tynin Kari on tehnyt esimerkillistä työtä jo iät ja ajat onkimalla vankat taustatiedot kaikista Jypin (ja vastustajienkin) pelaajista ja kehitellyt näitä lempinimiä, joista osa on jäänyt elämään ja kulkeutunut pelaajien muutoliikenteen mukana jopa valtakunnan mediaan ja Jypin tähtien mukana kansan tietoisuuteen. Tynin ansioista huolimatta harva kuitenkaan tietää esim. joidenkin Jypin pelaajien hieman erikoisista harrastuksista tai näkee Jypissä joukkueena - valmennusjohtoa myöten - ylipäätään mitään värikästä. Jyp ei ole mediaseksikäs, varsinkaan kesällä. Mutta kyllä Jyväskylän ulkopuolella osataan arvostaa Jypin pelillisiä esityksiä Alatalon tulon jälkeen. Joskus tuntuu siltä että jopa paremmin kuin täällä.
Tässä esimerkiksi mukava palaute Tapparan kannattajalta Jyp 2005-2006 -ketjusta:
Kaitsu kirjoitti:
No niin, vedetääs vähän syvään henkeä ja otetaan ihan rauhallisesti. Immonen lähti, mutta kyseessähän oli vain yksi pelaaja – vaikka toki joukkueen tärkein. Tulee kuitenkin muistaa, että ennen J:n lähtöä teille oli kaikki mahdollisuudet ja edellytykset edelliskausien tuloksen saavuttamiseen (päinvastaisesta itkusta huolimatta). Kahden edellisen kauden tuloksen takuuna on ollut ennen kaikkea ammattimainen valmennus, pelaajahankinta ja muutaman pelaajan tasaisen varma huippusuorittaminen. Ja tarkennettakoon vielä, että se huippusuorittaminen on ollut paljolti riippuvainen kahdesta ensin mainitusta seikasta (esim. Ässillä, Tapparalla, Pelicanssilla, Bluesilla, jne. ei ole sitä ollut).

Vaikka teillä ei nyt enää ole niistä takuuvarmoista pelaajista jäljellä kuin yksi, niin ne edellytysten luojat ovat yhä organisaatiossanne. Olkaa siitä iloisia. Tosin Immosen lähdön myötä ongelma on olemassa ja siihen pitää reagoida. Jos ja toivottavasti kun viimeistään syyskuun toisella viikolla teillä on joku Kris Beech tai Simon Gamache tyyppinen pelaaja joukkueessanne, niin tilanne on taas hallinnassa. Takuuvarmoja suorittajia löytyy teiltä edelleen vähintään neljä ja siihen se yksi huippuhankinta, niin tilanne on edelleen sama, kuin parilla edellisellä kaudella.

Alatalo on paras valmentaja, joka Jypiä on koskaan valmentanut. Ara oli hyvä, mutta hänen tyylillään ei nykyJypiä enää valmennettaisi. Matti A. antaa nuorille pelaajille tilaa kasvaa liigamittoihin ja näitä valmentajia ei liigasta löydy montaa, tuskin edes toista viimekaudella. Mutta jokainen menestyvä organisaatio tarvitsee luottamusta ja se onkin ollut yksi Holen ja Matin työtä helpottaneista asioista. Toivotaan, että uudet miehet sitoutuvat yhtä hyvin tekemiseen kuin edeltäjätkin, silloin olette edelleen oikealla tiellä. Nauttikaa nyt, organisaationne on osaavan valmentajan käsissä. Itkekää sitten, kun valmentajana on joku M. Saarinen, M. Toivola, P. Hirvonen, I. Läntinen, J. Tamminen, P. Sihvonen jne. Niinkin voi käydä.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FiveHole kirjoitti:
Höh, olen missannut tuollaisen ketjun aiemmin, kun kummituksen kanssa väännettiin tapaus Nikkilästä :)

Noh, tässäkin ketjussa kyllä se kultainen keskitie taitaa olla se lähimpänä oikeata, ymmärrän sekä kummitus-puolen näkemyksen että anti-kummitusten huolet.

Ai minä olen ehtinyt sinunkin kanssa jo vääntämään, noh mukava että nyt ymmärrät kummitustakin:)
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
kummitus kirjoitti:
Ai minä olen ehtinyt sinunkin kanssa jo vääntämään, noh mukava että nyt ymmärrät kummitustakin:)

Jos oikein muistan niin tuokin ketju johti juurensa nimenomaan tuosta Nikkilä-väännöstä? No anyway, itse en jaksa tähän ketjuun enää sen kummemmin puuttua, odotan vaan että kausi alkaa niin ei tarvi enää jossitella ;)
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Groove Armada kirjoitti:
...anyway, itse en jaksa tähän ketjuun enää sen kummemmin puuttua, odotan vaan että kausi alkaa niin ei tarvi enää jossitella ;)
Tulit siis lopulta järkiisi. Peekin lienee tullut, se on mukavaa se.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
kummitus kirjoitti:
Tulit siis lopulta järkiisi. Peekin lienee tullut, se on mukavaa se.

Ei, vaan huomasin että sinä et tule järkiisi joten turha jatkaa tätä vääntämistä - varsinkin kun olet saanut vettä kiukaalle kun et olekaan tämän asian kanssa yksin väärässä (kuten aikoinaan tapaus Nikkilän suhteen).
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Groove Armada kirjoitti:
Ei, vaan huomasin että sinä et tule järkiisi joten turha jatkaa tätä vääntämistä - varsinkin kun olet saanut vettä kiukaalle kun et olekaan tämän asian kanssa yksin väärässä (kuten aikoinaan tapaus Nikkilän suhteen).

Nyt siis olet päättänyt - ilman perusteluja tietysti - että minä olen väärässä sanoessani jotain ja kaikki jotka ymmärtävät minua ovat väärässä myös.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Tulit siis lopulta järkiisi. Peekin lienee tullut, se on mukavaa se.

Toivottavasti myös moderaattorit tulevat kohta järkiinsä ja pistävät tämän ketjun muutamaksi seuraavaksi kuukaudeksi lukkoon. Onhan näet niin, että vielä tässä vaiheessa ei ole vielä mitään järkeä esittää odotuksiaan kaudesta 2005-06, koska "liian moni voimasuhteisiin vaikuttava asia ennustamisen kannalta, tulee vielä muuttumaan talven aikana".

Näin ollen olen sitä mieltä, että tämä ketju pitäisi laittaa nyt kiinni ja avata uudestaan aikaisintaan loppuvuodesta...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Toivottavasti myös moderaattorit tulevat kohta järkiinsä ja pistävät tämän ketjun muutamaksi seuraavaksi kuukaudeksi lukkoon. Onhan näet niin, että vielä tässä vaiheessa ei ole vielä mitään järkeä esittää odotuksiaan kaudesta 2005-06, koska "liian moni voimasuhteisiin vaikuttava asia ennustamisen kannalta, tulee vielä muuttumaan talven aikana".

Näin ollen olen sitä mieltä, että tämä ketju pitäisi laittaa nyt kiinni ja avata uudestaan aikaisintaan loppuvuodesta...

Olet sinä aika epeli.
Minun odotukseni ainakin ovat korkealla Jypin suhteen, sinun suhteen ei niinkään.
Sinä kauhistelit Jypin tilannetta näin:"...Pienibudjettiselta JYPiltä sen sijaan lähti kahden viime kauden paras pistemies ja paras maalintekijä, ja kun alakerrasta ovat jo entuudestaan poissa kiekollinen liideri sekä lopulta erinomaiseksi työsulkuvahvistukseksi osoittautunut kanukkitykki, niin kyllä tilanne näyttää karmaisevan heikolta.."

Tähän minä tartuin. Tällä hetkellä kaikki, tai lähes kaikki (tulkitsijasta riippuen) seurat näyttävät heikentyneen viimekauteen nähden (siis ilman niitä NHL-pelaajiakin). Mikä tästä Jypin tilanteesta tekee siis niin erityisen tukalan verrattuna muihin? Sinä perustelet paniikkinappulaan nojaamistasi tuossa ylempänä. Minusta perustelusi on luokattoman kehno, eikä sisällä mitään toimivaa logiikkaa syyksi itkulle ja selitykseksi voimasuhteiden muuttumisesta noin dramaattisesti Jypin tappioksi. Kerrot dramatisoiden siinä Jypin menettäneen ykkösmiehensä sekä hyökkäyksestä että puolustuksesta. "Unohdat" tietysti puhua siitä että korvaaja Immoselle tulee taatusti + mahdollisesti joku muukin vahvistus. Jätät tarkoituksella myös mainitsematta sen että rahatkin vahvistuksiin pitäisi löytyä. Lisäksi haluat vielä asiallesi lisäpainoa laskemalla Duvienkin menetykseksi, vaikka (toivottavasti) ymmärrät itsekin miksi hän ei kuulu tähän vertailuun ollenkaan. Perusta perinteinen "arvaa mitä tuleman pitää kaudella 2005-2006" -ketju, jonne voit purkaa epäuskosi Jypin suhteen ja maalata piruja ilman kunnon perusteluja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös